Hij heeft ook nog een hele rits remixes gemaakt van onder andere ISIS.quote:Justin Broadrick (born on 15 August 1969 in Birmingham, England) is a British singer, songwriter, guitarist and drummer. He is best known as a founding member of the band Godflesh, one of the first bands to combine elements of extreme metal and industrial music.
Broadrick was born in the council estates of inner Birmingham.[1] His first musical project was Final. Initially beginning as a punk band (albeit with drum machine) in 1982, he released his first demo at age 11.[2] The project developed to embrace the power electronics subgenre of industrial music in 1983, releasing material on his own Post Mortem Rekordings cassette label. The project was abandoned in July 1985.
Ben Green and Paul Neville founded Fall of Because in 1982 and later asked Justin to play with them. Unlike Napalm Death, Justin played drums and vocals, not guitar. Among the songs written, "Life is Easy", "Mighty Trust Krusher", and "Merciless" existed in primitive forms. They released a demo in 1986 called Extirpate, but dwindled shortly after. In 1999, the Life is Easy record finally came out, which gathered both studio and live material from that time period.
Broadrick was asked by Nicholas Bullen to join Napalm Death as guitarist in July 1985, and appeared on the A-side of the band's debut album, Scum. He played with the group until October 1986 when he was offered a position as drummer of Head of David.
After leaving Head of David in 1988, he began the project Godflesh which went on to record for Earache Records. Godflesh disbanded in 2002 (soon after the departure of fellow founding member G. Christian Green), and Broadrick entered a period of hiatus until his return with the Jesu project. He also revived the Final project at this time.
During his career, Broadrick has maintained a number of temporary side projects, particularly collaborations with Kevin Martin. These include Techno Animal and Curse of the Golden Vampire; Broadrick also worked with Martin's groups God and Ice.
In 2007, Broadrick began to release limited runs of material on his Avalanche Inc. label including new material by the Final project.
He now resides in the quiet countryside town of Abergele, Wales.
Pale Sketches heeft heerlijke drones. Daarom vind ik hem net iets beter dan Conqueror, natuurlijk is Conqueror een prachtplaat, ik heb hem vaak op mijn platenspeler liggen. En het heeft het mooiste artwork imo.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:37 schreef bartrid het volgende:
Pale Sketches is een stuk electronischer dan het meeste Jesu werk. Ik vind hem op zich niet beter dan Conqueror (die ben ik met meer luisterbeurten steeds meer gaan waarderen) maar wel goed. Brotherhood of the bomb is geweldig, 1 van mijn favoriete hiphop platen.
http://www.myspace.com/perfectascats met een Cure cover van Jesu.
DIe heb ik in 2006 gekocht bij het optreden van jesu toen ze support waren van ISIS in 013. Ik had toen het laatste exemplaar van die avond (was wel 30 euro volgens mij ... )quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:48 schreef On het volgende:
Wow jij hebt de self titled van jesu. Die moet ik ook echt hebben, dat is mijn favoriet. Maar ik kan hem nergens krijgen. Ik zal binnenkort eens een foto maken van mijn Jesu verzameling.
Die heb ik helaas niet. Het is sowieso al best lang geleden dat ik Broadrick gerelateerd spul gekocht heb aangezien 't financieel ff tegenzat het laatste jaar Maar ik heb nu een nieuwe baan (net afgestudeerd), dus over een maandje kan ik weer lekker verder met eBay afspeurenquote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:48 schreef bartrid het volgende:
Maar heb je ook Sweet Tooth die al jaren out of print is? Die kwam ik een paar maanden geleden voor 5 pond in een tweedehands zaakje in Londen tegen..
Mooie muur trouwens.
Heart Ache heb ik ook op vinyl. Wel een mooi editie, er zitten nu ook teksten bij enzo.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 21:06 schreef On het volgende:
http://www.avalancheinc.co.uk/store.html
Heart Ache en Pale Sketches zijn nog steeds op Vinyl te koop via de Avalanche site trouwens. Ik ga binnenkort Heart Ache ook nog eens halen als ik genoeg over hou na wat andere platen die ik in de bestelling heb staan.
quote:So check it.
Back in 1995, prior to partnering into Ninja Tune, I had a really small experimental electronic label : Discreet/Indiscreet.
One of the releases my partner & myself compiled was The Indiscreet Stereo Test record.
It was essentially a loose concept record of having artists interpret a different "phase tone" so we could recreate one of those old audiophile test tone records.
We commissioned tracks from : James Plotkin, Merzbow, KK Null, Lull/Mick Harris, Warren Defever/Princess Dragon Mom, Final/Justin Broadrick, Nick Bullen (Scorn), and more.
Point being that we sold out of the 1000 copies we made years ago. But I just stumbled on a copy on my desk and gave it a listen.
And thought hell... it's not like I'm trying to sell anymore of them...
So enjoy :
http://www.sendspace.com/pro/dl/gnjv5z
Nice, ik heb er niet zo heel veel. Maar ik ga wel de nodige blogs af voor nieuw materiaal.quote:Op zondag 12 oktober 2008 12:05 schreef lifeblind het volgende:
Ah die heb ik ook, zowel de audio als de video.
Ik heb sowieso een gigantische lijst godflesh en jesu bootlegs
Yeah dat is volgens mij ISIS.quote:Op zondag 12 oktober 2008 15:44 schreef Orbeatle het volgende:
Kom ik net toevallig dit tegen.
Zoek de fout .
Beetje knullig, niet? .quote:
Het debuut is hun beste naar mijn mening, Jesu's eerste EP, Heartache, is ook zeer aan te raden voor het wat zwaardere werk.quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:33 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Beetje knullig, niet? .
Dat debuut album van Jesu vind ik eigenlijk toch wel erg goed.
Wellicht dat ik die binnenkort ook eens aanschaf.
Ah we moeten nog wel even wachten voor we hem kunnen downloaden helaas.quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:40 schreef bartrid het volgende:
http://www.pharmafabrik.com/
Compilatie met een nieuwe Final track.
Scorn klinkt interessant, Dark ambient e.d. zal ik binnenkort eens checken.quote:Op maandag 13 oktober 2008 18:10 schreef bartrid het volgende:
You Suffer.
Alle heren van kant A van Scum zijn trouwens redelijk goed terecht gekomen. Mick Harris in Scorn (1 van mijn favoriete bands) en Nic Bullen doet leuke experimentele noise.
Ik pikte puur een tag uit de last.fm lijst . Ben nu Vae Solis aan het binnen halen, ben er erg benieuwd naar. Ik zal vanavond mijn mening wel even posten.quote:Op maandag 13 oktober 2008 18:33 schreef bartrid het volgende:
Ik zou Scorn nou niet echt dark ambient willen noemen, het gaat voor mij meer in de richting van trage hiphop/drum 'n bass, dub, breakbeat en recentelijk dubstep. Vooral later werk is wel erg minimalistisch. Ik moet er wel voor in de stemming zijn.. Grappig dat Mick ook wel eens de uitvinder van de blast beat wordt genoemd
Gaat redelijk de dubstep kant op, dus als je daar wat mee kan zou ik hem bestellen ja. Ik heb hem op dubbel 12" en de bas klinkt geweldig... Mijn favorieten zijn Ellipsis (maar dat zijn remixen), Evanescence en Imaginaria Award EP.quote:Op maandag 13 oktober 2008 18:40 schreef On het volgende:
De LP Stealth van Scorn is te bestellen, is dat een aanrader?
Ah oke heb hem al weggehaald, dacht dat het wel kon omdat het geen directe link was. Hij is in ieder geval erg relaxed. Maar het is wel puur electronisch dus je moet er van houden.quote:Op maandag 13 oktober 2008 19:04 schreef bartrid het volgende:
Die link lijkt me niet echt een goed idee (policy en zo...)
JA!quote:Op maandag 13 oktober 2008 18:40 schreef On het volgende:
De LP Stealth van Scorn is te bestellen, is dat een aanrader?
Ja absoluut, de onzekerheid straalt ervan af zo af en toe. Boeie, als ie maar goede muziek blijft makenquote:Op maandag 13 oktober 2008 20:15 schreef On het volgende:
Ja het is zeker een heel leuk interview. Tof om te zien dat hij na al dat werk en vergaarde roem niet arrogant is geworden. Nog sterker, het interview spreekt meer een minderwaardigheidscomplex dan arrogantie uit.
Netjes, niet veel geld voor een Godflesh LP.quote:Op maandag 13 oktober 2008 20:17 schreef bartrid het volgende:
[..]
Ja absoluut, de onzekerheid straalt ervan af zo af en toe. Boeie, als ie maar goede muziek blijft maken
Net Slavestate op Ebay te pakken gekregen voor 1.50 pond
quote:Our second release in the digital download format on Avalanche Recs. is the picture disc only Final LP 'Afar'. Now available to buy digitally at our store HERE. Scan down the catalogue until you reach the 'Afar' picture disc release and below the text / blurb are the buy it now links for both 320KBPS MP3 and FLAC formats. Of course this digital version of 'Afar' is directly from the digital master of the album. The picture disc of 'Afar' is still available too.
Ben je snel bij, laat weten hoe hij is!quote:Op woensdag 29 oktober 2008 18:46 schreef bartrid het volgende:
Ik heb de picture disc gisteren besteld...
Die ga ik misschien wel halen, ookal vond ik hem wel een beetje tegen vallen.quote:News & information home for JKB, Jesu, Final, GREYMACHINE, and related projects...
Friday, November 07, 2008
JESU / ENVY - 'SPLIT' SOLID SILVER VINYL LP AVAILABLE...
We have 75 of the jesu / envy split 'solid silver' colour vinyl edition on Conspiracy Recs. There are only 300 of the solid silver pressed, jesu and envy have 80 each, the rest are with the related record labels. To purchase go to the Avalanche Store HERE. Scan down the catalogue until you reach the Related Items section where you will find the item. Shipping now, first come first served.
quote:Avalanche Recordings presents two new and exclusive digital download only LP releases... First up is KRACKHEAD - 'From Hell'. 'From Hell' compiles every track produced from this JKB (as the pseudonym JK Flesh) project, recorded between 1997 and 1999. Included here remastered are the only two tracks that were ever available from this project - 'Cruise Control' from the 'Lo Fibre Companion' compilation on JKB's short lived Lo Fibre label and 'Phaseday' from the 'Future Noir' compilation. Some of the tracks were intended to be released as an EP on the short lived Spite label from Patric Catani (ec80r, Puppetmastaz, etc) but the label folded before release, the rest were tracks intended for the first full length LP 'From Hell', which at one point was discussed for release through Ipecac just before the project was shelved and became absorbed as an inspiration for the JK Flesh and K Mart (Kevin Martin / The Bug) project Curse Of The Golden Vampire specifically the 'Mass Destruction' Ipecac album. 'From Hell' contains nine songs over approx. 48 mins. To buy and to listen to short mid quality MP3 extracts go to the Avalanche Store here. The other new release is from COUNCIL ESTATE ELECTRONICS. Council Estate Electronics is a new project from JKB and Diarmuid Dalton, born from vintage analog only synth and fx improvisations. Project began early 2008 inspired by JKB as he was collecting tracks from old Final cassettes culled from 1983-87 for the forthcoming early Final set. JKB and Diarmuid set about recording long improv sessions using only old analog instruments much like Final did around 1983-87. These sessions are then edited and mixed/produced by JKB. Here is the debut release 'Kitsland', four tracks over approx. 51 mins. Reference points include - Throbbing Gristle, Basic Channel and King Tubby. To buy and to listen to short mid quality MP3 extracts go to the Avalanche Store here.
quote:Jesu is doing very few shows currently. I’m being extremely selective and do not wish to tour in the foreseeable future; I find it damaging mostly in so many respects, and I do not seem to have the health to withstand large spouts of touring anymore
http://www.caldoverderecords.com/Jesu_Deflated.mp3quote:Opiate Sun
Release Date: October 27th, 2009
Justin Broadrick first emerged as a force in music as part of the band Napalm Death in the mid eighties. He then formed Godflesh which cemented his place in a genre which is variously known as extreme, grindcore or just new metal. There are however, many arrows in Justin Broadrick’s quiver. Over the last twenty years he has maintained a series of projects ranging in musical style from punk to industrial to the layered, melodic atmospherics of his current band, Jesu and it’s newest release, an EP called ‘Opiate Sun’. This ability to step outside the confines of musical convention sets him apart creatively from other writer musicians who have been working in his field over this period. Despite, or perhaps because of this stylistic diversity he has attracted an obsessively loyal fanbase and a reliably positive response from critics. The question is always, How does he sound so light while staying so heavy?
Jesu’s output has been spasmodic but of a uniform high quality. All instruments are played by Justin Broadrick and apart from the occasionally guest vocalist (Jarboe from The Swans) he handles all vocals. Two traditional sequenced albums, ‘Jesu’ in 2004, and ‘Conqueror’ in 2007 plus an album length song, ‘Infinity’, in July 2009 have been intertwined with a number of EPs. In 2008 Jesu issued one EP, ‘Why Are We Not Perfect?’ and contributed to two more split EPs with other bands. ‘Opiate Sun’ is the only Jesu release in 2009 aside from ‘Infinity’.
‘Opiate Sun’ will be released in the US and UK on Mark Kozelek’s Caldo Verde Records home of Mark’s own Sun Kil Moon and other transformative musical endeavors. Mark was captured by the strength of Justin’s performance when he saw him live in San Francisco in 2007. Therefore he was only too happy to help out when the opportunity arose to be involved in this important project.
Justin Broadrick is a native of Birmingham, England and resides in Wales. He has produced or remixed releases by Pantera, Isis, and Pelican. He also runs his own label, Avalanche Inc.
TRACK LISTING:
1. Losing Streak
2. Opiate Sun
3. Deflated
4. Morning Light
Toen met die tour met isis in 2005 ofzo had ik daarvan het laatste exemplaar gekocht in de 013 (van die druk van tenminste), er stonden toen een hoop chagrijnige mensen achter mequote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:19 schreef On het volgende:
Ik ben nogsteeds op zoek naar de s/t op vinyl trouwens.
Hehe, grappig dat de laatste paar alinea's gaan over Justin die over iTunes loopt te zeiken, en onder het interview een linkje staat naar jesu op iTunes.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:25 schreef bartrid het volgende:
En nog een interessant interview om te lezen:
http://www.noisecreep.com(...)iew-with-justin-bro/
http://pitchfork.com/reviews/albums/13389-disconnected/quote:On paper, Greymachine should be great. Justin Broadrick and Aaron Turner are two of the most influential rock musicians today. The former masterminded industrial metal behemoth Godflesh; now he helms shoegazer rock band Jesu. The latter fronts atmospheric metal outfit Isis, perhaps the most imitated metal band today. Greymachine also includes Broadrick collaborators Dave Cochrane (Head of David, Ice) and Diarmuid Dalton (Jesu). Broadrick has said that Greymachine taps into his aggressive side-- welcome news for long-suffering Godflesh fans. Combined with people from Broadrick's musical present and past, such intent raises interesting possibilities.
Unfortunately, Greymachine does not realize them. Contrary to hype, it is not Jesu + Isis. It has none of the pretty melodies of either. In fact, Broadrick's collaborators might as well have been absent. This sounds like a Broadrick project through and through, just not a fully fleshed out one. Songs often start with hoover bass lines-- a throwback to Broadrick's days producing drum 'n' bass 12"s in the 1990s under pseudonyms-- then wander through hazes of slow beats and guitars with loads of effects. The bass lines are bracing enough, but their power dissipates as songs go nowhere. Broadrick's production skills are peerless, and cool noises wind throughout the album. But cool noises do not make for songs. These tracks exhaust their ideas long before their running times, often eight minutes or more. The album feels like a collection of demos-- for a Godflesh remix EP, perhaps, or for Broadrick's earlier beat-oriented projects like Techno Animal or Ice. It was assembled via email, and sounds like it. The title is apt.
Greymachine wastes the talents of Broadrick and Turner. Perhaps it could have been more focused had they sat in the same room and hashed out songs the old-fashioned way. Maybe Turner's melodic sense would have come through. Maybe Broadrick would have worked up actual riffs. The lack of riffing has been his greatest weakness since ending Godflesh. His Jesu and Final projects revolve around chords and melodies and textures. Sometimes these work, but often others do them better. Riffs are distillations of purpose. They occupy the midrange and can almost act like voices. Since Broadrick left riffing behind, his work has felt scattered. It often has mammoth low end, clouds of high end, and emptiness in between.
— Cosmo Lee, August 31, 2009
Hier gratis te downloaden.quote:09.15.09 Release of the first 2 volumes of 'Avalanche on
Play, a tribute to JK Broadrick', a compilation featuring 24 bands from all over the world.
Meer schaamteloze spam: de kerstversie, Avalanchers on Sleigh is hier te downloaden. Kerstcovers en originele nummers.quote:Op maandag 21 september 2009 21:04 schreef bartrid het volgende:
En nog een interessant interview:
http://www.brooklynvegan.(...)interview_wi_34.html
Hij kan dus van z'n muziek leven.
En nog een stukje schaamteloze spam:
[..]
Hier gratis te downloaden.
Final speelt ook op Incubate van het jaar.quote:Op zondag 20 juni 2010 19:12 schreef bartrid het volgende:
En ik ga eindelijk Godflesh live zien! Ze staan op Supersonic in Birmingham waar ik toch al kaartjes voor had vanwege Swans. Nu dus ook Godflesh.
http://www.capsule.org.uk/supersonic/
Ik heb afgelopen vrijdag Godflesh live gezien op Hellfestquote:Op zondag 20 juni 2010 19:12 schreef bartrid het volgende:
En ik ga eindelijk Godflesh live zien! Ze staan op Supersonic in Birmingham waar ik toch al kaartjes voor had vanwege Swans. Nu dus ook Godflesh.
http://www.capsule.org.uk/supersonic/
Vet. Hoe was dat? Ik ben benieuwd of ze de verwachtingen waar hebben gemaakt. Die zul jij ook ongetwijfeld gehad hebben. Ik heb op YouTube gezocht naar wat filmpjes maar er staat niks op.quote:Op maandag 21 juni 2010 23:27 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Ik heb afgelopen vrijdag Godflesh live gezien op Hellfest
Tering zeg, wat was dat gaaf!
Ja Hellfest ging helaas niet lukken voor mij, dus ik ben erg blij dat ze op Supersonic staan. En het hele optreden is gefilmd door degene die ook de Wrexham bootleg gefilmd heeft jaren geleden en dat staat binnenkort op youtube.quote:Op maandag 21 juni 2010 23:27 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Ik heb afgelopen vrijdag Godflesh live gezien op Hellfest
Tering zeg, wat was dat gaaf!
quote:Okay, if you were in attendance for this then I am sure you are aware of how disappointed we were with what transpired, and we are sure you are / were most likely disappointed too.
I am afraid that it was all utterly beyond our control, we salvaged a performance out of what was a fairly ridiculous set of events. T...he power generator blowing during the set from The Young Gods, on just prior to us, was the catalyst for the ensuing chaos. At one point, performing at all was even in doubt. We had an hour allocated for both soundcheck and stage set up, since there is no soundcheck prior to the start of the festival, unfortunately, something that we really did need, but we were having to put our trust in the one hour allocated before performance, this one hour then became 20 short and extremely stressful minutes, with the stage management proclaiming that we must start immediately without any check of the sound, disastrous for us - additionally, the backline they hired in for us was not entirely correct or had faults with it, Ben's bass rig specifically, my guitar amp was not right either, the monitors were awful without the time for us to correct them sufficiently, resulting in not hearing virtually any of the Machine in the monitors for nearly all of our opener 'Like Rats', the DVD machine for our films was also somewhat faulty. In short, this was an absolute frustrating catalogue of disasters, presenting the band in, for us, one of the worst ways imaginable. We do though consider that we somewhat forged a performance out of a significantly bad situation.
We played 40 of our intended 60 minutes ; quite literally onstage I managed to turn 30 minutes into 40 due to ongoing arguments, during our set, with the stage management.
We're really sorry to everyone concerned that all this happened and hopefully this will all be rectified at the forthcoming GODFLESH performance at the Supersonic Festival, details below, for those who can make it, of course.
Klopt, de ene band coverde dan een nummer van de andere band en vice versa.quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:13 schreef On het volgende:
Hij heeft onder de naam Pale Sketcher onlangs een remix album uitgebracht van Pale Sketches. Wat is die fleshloop? Een samenwerking tussen Loop en Godflesh? Loop is wel een favoriet van mij.
Pale Sketcher is zo te horen het eerste JKB album dat ik niet ga aanschaffen. Wat ik er van gehoord heb kon me absoluut niet boeien.quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:13 schreef On het volgende:
Hij heeft onder de naam Pale Sketcher onlangs een remix album uitgebracht van Pale Sketches. Wat is die fleshloop? Een samenwerking tussen Loop en Godflesh? Loop is wel een favoriet van mij.
Ik vind hem wel goed eigenijlk. Streetcleaner dan Hij klinkt beter, maar nog steeds net zo lekker rauw als het origineel. Qua bonus tracks is het altijd wel leuk om unreleased en live dingen te horen maar ik zal hem niet al te vaak draaien denk ik.quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:24 schreef lifeblind het volgende:
Ik heb heel Pale Sketcher nog niet gehoord eigenlijk, ben stiekem een beetje benieuwd nu
Wat vind men hier trouwens van de Streetcleaner re-release? Heb 'm zelf nog niet al te veel geluisterd, maar hij klinkt wel merkbaar beter heb ik 't idee. Gelukkig zit het sfeertje van het origineel er nog steeds goed in, het is niet zo dat ineens een over the top moddervette productie is geworden. De bonus-cd is overigens ook wel leuk, maar dat lijkt me alleen voor de echte Godflesh fans een mooie toevoeging (maar dat is eigenlijk altijd wel zo met van die bonus-cd's met remixes enzo).
Ik heb 'm in de auto liggen, meestal luister ik dan een cd een week tot ik 'm weer genoeg gehoord hebquote:Op maandag 23 augustus 2010 12:34 schreef bartrid het volgende:
[..]
Ik vind hem wel goed eigenijlk. Streetcleaner dan Hij klinkt beter, maar nog steeds net zo lekker rauw als het origineel. Qua bonus tracks is het altijd wel leuk om unreleased en live dingen te horen maar ik zal hem niet al te vaak draaien denk ik.
Hij doet me inderdaad erg denken aan Jesu. Fijn album, met een tweede disc die is geremixt door Justin.quote:Al sinds de jaren ’60 is het duidelijk dat het progressieve en experimentele muziekgenre vaak op het Britse vasteland tot stand komt. Van The Beatles destijds, evolueerden we de laatste twee decennia naar experimentele rock/metal met wat meer ambient/shoegaze/postrock stijlingrediënten om uiteindelijk te belanden bij bands als My Bloody Valentine begin jaren ’90 en Mogwai en Porcupine Tree in het heden. De gloednieuwe band Iroha volgt geen van deze trendsetters maar bouwt verder op de eigen invulling die Andy Swan, de maker van dit alles, in het verleden reeds gaf aan het begrip Progressive Metal. We kennen hem immers al uit de band Final en hij kiest er vanaf heden ook voor om binnen zijn live-bezetting samen te werken met leden uit Jesu en Scorn.
Deze eerste full-length van de band is voorzien van een erg verzorgde uitgave waar naast het eigenlijke geproduceerde plaatje nog een extra geremixte versie werd gebracht door bevriende bands zoals ondermeer Black Galaxy en Jesu. Dhr. Swan heeft er duidelijk zijn werk van gemaakt bij de opnames en productie en alles tot in de puntjes verfijnd, zelfs de vinyl versies van dit album zijn goudkleurig verkrijgbaar. De stijl van Iroha doet het meeste denken aan het vroegere werk van Jesu, meerbepaald het werk dat op hun eerste full-length en hun daaropvolgende EP Silver te vinden was. Ondanks de link naar de muziek van Jesu doet Andy zijn eigen ding, en dat ding mag er best wezen! Gooi je bij deze maar gezellig in de zetel, sluit de ogen en verlies jezelf in een pracht van een wegdroomschijf. De nummers zijn opgebouwd uit imposante gitaarlijnen op een repetitief drumritme die op zich geen climax opbouwen maar net die typische, constante atmosfeer van zweverigheid creëeren. Toegegeven is dit plaatje, met slechts hier en daar wat verandering in ritme en enorm lange herhalingen, wel iets waar je als luisteraar voor in de mood moet zijn. Vreemde eend in de bijt is alvast het nummer Iroha: de bandnaam verwijst naar een Japans gedicht en uiteraard moet er weer een iets te letterlijke verwijzing op dit debuut gemaakt worden. De Japanse vrouwenecho’s op dit nummer kunnen me echt gestolen worden en vormen een immense breuk met de dromerige, rustgevende stem doorheen de rest van de nummers.
Al bij al toch eentje om niet te missen! Soms is het nodig om even de idee van technische opbouw, kracht of agressie in nummers los te laten en jezelf te verliezen in een meesterlijk geheel van progressieve tripmetal. Voor fans van het oudere werk van Jesu is dit een must; aan hen die rillen bij het lezen van het woord ambient in combinatie met progressive wil ik alvast meegeven dat dit project er duidelijk in slaagt om een evenwichtige en slepende combinatie van beide te brengen, al zal het geheel bij menig luisteraar monotoon in de oren klinken na enkele nummers.
Yup, lijkt inderdaad erg op Jesu. Aardige gast ook, Andy, verschillende keren op Supersonic tegengekomen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:22 schreef On het volgende:
Niet van Broadrick, maar wel van één van zijn oud Final bandleden Andy Swan. Een nieuw album dit jaar: Iroha.
Iroha – Iroha
Denovali, 2011
[ afbeelding ]
[..]
Hij doet me inderdaad erg denken aan Jesu. Fijn album, met een tweede disc die is geremixt door Justin.
quote:Op donderdag 5 mei 2011 09:45 schreef bartrid het volgende:
http://hydraheadlines.blo(...)ck-amp-for-sale.html
quote:Op donderdag 5 mei 2011 09:45 schreef bartrid het volgende:
http://hydraheadlines.blo(...)ck-amp-for-sale.html
Hij is er in ieder geval blij meequote:Op woensdag 23 november 2011 14:47 schreef bartrid het volgende:
[ afbeelding ]
uit de documentaire Blood, Sweat & Vinyl: DIY in the 21st Century
Hij zit daar z'n eigen fanforum te lezen
ho ho ho!quote:Op vrijdag 23 december 2011 19:21 schreef On het volgende:
http://jesu.bandcamp.com/album/christmas-ep
Een kerst ep'tje.
quote:Op donderdag 5 mei 2011 09:45 schreef bartrid het volgende:
http://hydraheadlines.blo(...)ck-amp-for-sale.html
http://3by3cloaks.blogspo(...)sthuman-3by3009.htmlquote:Godflesh, Head of David, Napalm Death, Techno Animal, Jesu, Greymachine, Palesketcher – just some of the projects from the insanely prolific Justin Broadrick, who in his new relationship with 3by3, raises his Techno Animal moniker JK Flesh from the dead for its debut full-length outing, to once again prove his mastery of all things brutal.
Posthuman certainly resembles the darker side of Broadrick's sound (circa Techno Animal, Godflesh and Greymachine) but simultaneously contextualises this within the unfamiliar turf of the post-dubstep/industrial canon pushed by 3by3, finding a fitting home in the process.
The result is an album of soul-crushingly dark beats and bass, layered with Broadrick's inimitable guitar and vocal fuzz, providing a stark contrast to 2010’s Palesketcher output, that will resonate with fans of Godflesh and the post-dubstep landscape alike.
Recorded in Broadrick’s newly built studio in the secluded countryside of Northern Wales, Posthuman’s clear reference to his upbringing in the harsh industrial sprawl of Birmingham would at first seem ironic. However, given his recent collaborations with Techno Animal co-conspirator and long-time collaborator Kevin Martin (The Bug/King Midas Sound), it would seem Broadrick is once again happy to explore his more depraved sonic tendencies.
Across nine monolithic slabs of pure carnage, JK Flesh is established as a project in its own right; showcasing a clear but dynamic sound that flows seamlessly from the pumping basslines of Earthmover, through the cavernous drone of Underfoot to the melodic, live musicianship of Walk Away, all via the balls-out distortion of Punchdrunk.
JK Flesh arrives in 2012 to show how proper dark side pressure is done – with authenticity and regard.
quote:Valley of Fear - "S/T" CD
£6.66 / ¤8.06
Debut release by Matthew Bower (Skullflower, Mirag), Justin Broadrick (Godflesh, Jesu) and Samantha Davis (Voltigeurs, Harm). 4 tracks of off kilter and noisy black metal influenced experimental rock with trademark sounds from each members thrown into a melting pot. Harsh and glorious! Limited to 500 copies.
find out more
De pure ruis was voor even wel tof maar na een tijdje miste ik toch de beats.quote:Op donderdag 19 april 2012 15:10 schreef Gehenna het volgende:
Wel onwies hard...
Ik was ook weg voordat de pure ruis begon
Ik heb het begin (JK Flesh) gezien dat was erg goed een soort godflesh/dubstep achtig gebeuren. Met white static demon schijnt hij de zaal leeggespeeld te hebben op roadburnquote:Op donderdag 19 april 2012 13:36 schreef bartrid het volgende:
Wie van de Roadburn gangers heeft JK Flesh/White Static Demon gezien en was het goed?
Dit klinkt erg lekker:
Die lag vandaag bij mij in de bus. Ik vind hem erg lekker. Wel minder noisy dan ik verwacht had.quote:
Hij stond op 'Post Techno Animal' gisteren.quote:Op donderdag 10 mei 2012 18:30 schreef Darkestrah het volgende:
De tags van Posthuman op RYM:
Genres
Dubstep, Industrial Metal
quote:Self Titled Jesu album, remixed entirely for the LTD ED Picture Disc version (1000 copies), released in 2006. Alternative mix with quite significant differences to the original album mix; the concept was to remix it more 'cleanly', due to the original mix containing a lot of distortion. There are still clicks, etc in this mix though due to the nature of the original recording. Here, the album is now remastered in 2012, since the original Picture Disc master was intentionally mastered flat.
Dat was toch eerst cd-wow? Hoe lang duren die bestellingen van ze?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:51 schreef On het volgende:
Wow HD heeft weer eens een 15 procent korting op alles actie. Dus die JK Flesh cd is nu voor minder dan een tientje daar te bestellen. Ik heb het zojuist gedaan in ieder geval.
Goeden tip.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:51 schreef On het volgende:
Wow HD heeft weer eens een 15 procent korting op alles actie. Dus die JK Flesh cd is nu voor minder dan een tientje daar te bestellen. Ik heb het zojuist gedaan in ieder geval.
quote:appropriate as I take a break from currently remastering the 'Hymns' album, and compiling the demos from it too...Located two of the demos in multi track form, so, two songs have a 2012 mix, the other four demos will just be remastered, the two songs are 'Voidhead' and 'Vampires'....
Nice, in Engeland neem ik aan?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:53 schreef bartrid het volgende:
Nieuwe Final:
http://final1.bandcamp.co(...)-will-light-your-way
En morgennacht JK Flesh live zien
Is er een manier om dit te crossposten in het Mark Kozelek topic?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:14 schreef bartrid het volgende:
Cover album van Mark Kozelek dat volgend jaar uitkomt:
Like Rats
Release Date: February 19, 2013
13-song covers record includes songs by Bad Brains, Misfits, Josh Turner, Sonny and Cher
and many others.
Track listing:
1. I
2. Like Rats
3. Free-For-All
4. Young Girls
5. Right Back Where We Started From
6. Time Is Love
7. Silly Girl
8. Onward
9. Carpet Crawlers
10. 13
11. Green Hell
12. I Killed Mommy
13. I Got You Babe
Kopieren en plakken in het topic?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:15 schreef emokid het volgende:
[..]
Is er een manier om dit te crossposten in het Mark Kozelek topic?
Heel vet. Ik kende alleen die video waar ze Christbait Rising speelden. Tof dat nu alles geupload is.quote:
Je zou hier kunnen beginnen: http://martinlarouche.com/wallpapers/quote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:13 schreef bartrid het volgende:
Absoluut Ik wil eigelijk nog wel alle album hoezen als high res scans hebben om als desktop background te gebruiken.
quote:Fresh phone interview from today: http://maps.rcdc.it/archi(...)ovo-disco-in-arrivo/
The new Godflesh album is called 'A World Lit Only By Fire", half of it is written, in demo form. If all goes to plan, it should be released this year, by November
Maar alleen te koop op Roadburn dit jaar meen ik. En alleen op dubbel vinyl.quote:Op zondag 24 maart 2013 18:19 schreef Gehenna het volgende:
Er komt ook nog een live plaat van het godflesh optreden op roadburn van 2 jaar terug
Oh das nieuw voor mij, zou op zich kunnen. Normaal zijn die 'live at roadburn' albums natijd gewoon te bestellen bij burning world recordsquote:Op zondag 24 maart 2013 18:44 schreef bartrid het volgende:
[..]
Maar alleen te koop op Roadburn dit jaar meen ik. En alleen op dubbel vinyl.
Dit is een released by roadburn festival net als die ulver single vorig jaar.quote:Op zondag 24 maart 2013 23:18 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Oh das nieuw voor mij, zou op zich kunnen. Normaal zijn die 'live at roadburn' albums natijd gewoon te bestellen bij burning world records
ah ok, die gaat voor z'n gewicht in goud straks verkocht worden op Ebay dus...quote:Op zondag 24 maart 2013 23:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dit is een released by roadburn festival net als die ulver single vorig jaar.
Dat viel met dat ulver singletje ook wel mee geloof ik al heb ik niet heel erg gecheckt omdat ik hem gekocht hadquote:Op maandag 25 maart 2013 00:56 schreef Gehenna het volgende:
[..]
ah ok, die gaat voor z'n gewicht in goud straks verkocht worden op Ebay dus...
Misschien wel een goeie investering
Op Ebay gaat ie voor $200 weg nu en op Disxogs van ¤30 tot $100quote:Op maandag 25 maart 2013 09:33 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat viel met dat ulver singletje ook wel mee geloof ik al heb ik niet heel erg gecheckt omdat ik hem gekocht had
hmm dat is best wel onzin..niet dat ik de mijne kwijt wil. Maar dat maakt die godflesh plaat wel een serieuze optie natuurlijkquote:Op maandag 25 maart 2013 09:43 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Op Ebay gaat ie voor $200 weg nu en op Disxogs van ¤30 tot $100
quote:Justin K Broadrick wrote:
Streetcleaner' LIVE! from Roadburn 2011, double vinyl, 'Like Rats' can be heard at the link...Very Limited, 500 only! Once sold out, we will release it on digital and limited CD on Avalanche Recordings...The vinyl is on sale initially at the Godflesh performance of 'Pure' at this years Roadburn Fest. remaining copies will be sold by both the Roadburn label Burning World Records, and at the Avalanche Store...
ja dat is eigenlijk wel zo jaquote:Op maandag 25 maart 2013 16:17 schreef Gehenna het volgende:
De platenzaak van Roadburn kun je in principe ook gewoon bezoeken als niet-bezoeker
quote:Op woensdag 17 april 2013 01:02 schreef lifeblind het volgende:
Nog een paar dagen en Pure volledig gespeeld zien worden
quote:In case you not seen it here is Justins response on Facebook to someone(Steibel) who said Godflesh are milking their fans by these recent shows by only playing old material and that they would be better to write new stuff.
Here is what he said;
Justin K Broadrick Okay, Stiebel, well at the very least you are genuine; I was concerned that you may simply be someone affected by another's opinion, whereas you are sincerely a follower of the band and it's output. Which is chiefly the reason why I considered it appropriate to address your comments, and the fact that the comments, albeit negative, are on my events page on my Facebook page, I would usually delete such comments due to the fact that I do not wish to entertain any 'internet slanging matches' between anyone on my pages, it makes me question why I post and answer queries, etc in the first place, since I despise that area of the internet....The are are other followers of Godflesh who also hold your opinion, not many from what I am aware, but there are, and although I disagree with your assumptions as to the motivation behind our choices of live environments, I respect that some will hold this opinion. I am defensive regarding our decisions, sometimes publicly - being seen as fleecing our audience is not how we wish to be perceived. To be absolutely honest here, and I will make no apologies to anyone for this statement - we spent, quite literally, as Godflesh, playing every toilet imaginable between 1988 and 2001, yes, sometimes there were bigger venues, of course, especially as we increased in size, or, supported 'large' more well known acts, but mostly, and earlier in our career they were not, and we'd virtually play for free; Ben and I lived in one room for almost 2 years whilst establishing Godflesh, and often stole food to survive, whilst existing on the English 'dole' system. After such an existence, once our music earned us some money, one can only imagine that we were shocked that anything could be earned from our music...BTW - we still earn no money from our back catalogue whatsoever, due to being naive and signing literally our lives away with Earache Records, nor will we ever see any money from our back catalogue, fact, back when we existed, and the industry was somewhat buoyant, money was earnt from advances, advances for royalties. So, finally, and ironically, since we reformed, we are able to earn some money from Godflesh, and do exactly what we want, we're finally empowered...oddly, and contradict your assumption of that playing an older record can surely not be remotely creative, on the contrary, revisiting older records is actually revitalising, and somewhat rejuvenating musically; having not played the material for so many years, I realise now what made these records 'tick', and they are inspiring, directly, the newer material. I assume some may be wondering reading this, why I feel the need to address this all so deeply, but music, quite clearly, is indeed my life, to be accused of doing things musically that I have no deep or meaningful connection to is insulting, I don't do anything I don't feel - I split Godflesh on the day of an two month American tour, for example, which cost me a horrendous loss of money, besides the loss of many personal things in my life, and I did this because I simply did not want to do it anymore; the safe option wasn't an option, and it virtually cost me two years of my life. Festivals, selfishly, are a context of performing without having to tour a country in any explicit way - I say selfish, because yes, this choice is made under the assumption (or hope!) that followers of the band will go to said festival if they wish to see the band enough, coupled with the assumption that the festival will hopefully feature other bands people would wish to see too, selfish again, because we do not wish, at our ages (early and late forties), and with our existing commitments (me with my first child, who's development and life I wish to be a part of on an daily basis), Ben has a full time work commitment which he could not afford to finish to play live in Godflesh on an full time basis, nor would he want to, he left the band originally because the existence of a touring musician is not something he wished to pursue for all his life! Contrary to what seems to be perceived generally, touring is actually far from glamorous, unless of course one is Metallica, Coldplay, U2, etc etc...this fact is more than well documented amongst many biographies, etc, additionally, I myself, am first and foremost a studio musician / producer, I realised with some of the last jesu tours in 2007, that all this touring is entirely anti - creativity, playing the same songs night after night, for months and months, there is your perfect example of anti-creativity, not revisiting and playing an album one made 20 years ago, once! Okay! I have made here a rather elaborate, and albeit defensive answer to the above accusations, dramatic? yes! I take such accusations personally, my music / art is personal to me, so I see such accusation as personal, and they demand a response, but this is not a personal defence against you, Steibel, but this rather long winded answer is generally for those who have been questioning the motivation behind the reformation of Godflesh, and in my opinion, what I have wrote does not even vaguely touch upon how loaded this subject is, but I hope I have at least clarified, to those who question us, you included, why. Some will say I do not have to validate our current existence, unfortunately, for me, I feel I do, I may not change any minds, but at least make one question, as I do myself, on an hour to hour basis!
quote:Fobofile Productions is proud to announce its second album release "FATHERS OF OUR FLESH." An uncompromising tribute to the heroes of industrial metal GODFLESH --- 13 Bands / 80 minutes of harsh sounds and devastating perdition - out at the end of April on cd and Lp.
First confirmations: GNAW, OMEGA MASSIF, NADJA, OVO.
http://www.fobofileprod.com/
http://www.facebook.com/FobofileProd
Don't know the exact tracklisting yet, but Nadja covered "Go Spread Your Wings" and I think OvO did "Like Rats"...
Lang niet verkeerd nee, deze ga ik tzt wel aanschaffen.quote:Op maandag 29 september 2014 07:55 schreef bartrid het volgende:
Album is hier te streamen...
http://www.npr.org/2014/0(...)rld-lit-only-by-fire
quote:PAY AS YOU LIKE, PLEASE DONATE.
Collection of 2 years of material - sound in transition, past: 3BY3 and HHR, present: Avalanche Recordings, future: Electric Deluxe.
Fijne albums , wel tijden geleden dat ik ze geluisterd hebquote:Op woensdag 1 februari 2017 08:54 schreef bartrid het volgende:
https://scornband.bandcamp.com/
Evanescence en Ellipsis dat al jaren out of print is op Bandcamp
Dacht ook een tijdje dat ze zich vernoemd hadden naar dat albumquote:Op woensdag 1 februari 2017 12:25 schreef bartrid het volgende:
Erg fijn maar wel jarenlang mijn Amazon search vervuild met goth metal bands met zangeressen
Ik geef het nu pas een luisterbeurt, beetjen laat wel.quote:Op maandag 20 februari 2017 19:06 schreef bartrid het volgende:
https://jkflesh.bandcamp.(...)ntibiotic-armageddon
Oorspronkelijk op 2 cassettes vorig jaar, nu digitaal.
Nicequote:Op donderdag 4 januari 2018 15:08 schreef bartrid het volgende:
Heel tof interview met Justin en Kevin Martin over Zonal, en de apparatuur die ze gebruiken.
https://www.elektronauts.com/talk/119
waar heeft die man niet bij gedrumtquote:
hmm fijne ouders, had dochter dan even bij die tante achtergelatentwitter:consequence twitterde op dinsdag 28-08-2018 om 21:23:05 Texas couple arrested after leaving 11-year-old daughter at home and driving all the way to Detroit to see a Godflesh concert: https://t.co/4dOGwjf0mv https://t.co/fe4BkVu9sG reageer retweet
Het kreng is 11, die kan of best mee of prima zelf een dagje overleven.quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 21:43 schreef Bosbeetle het volgende:hmm fijne ouders, had dochter dan even bij die tante achtergelatentwitter:consequence twitterde op dinsdag 28-08-2018 om 21:23:05 Texas couple arrested after leaving 11-year-old daughter at home and driving all the way to Detroit to see a Godflesh concert: https://t.co/4dOGwjf0mv https://t.co/fe4BkVu9sG reageer retweet
Dat is ook zo ze was zelf al aan het koken en de tante zou checken 20 jaar gevangenis vind ik ook wat fors... ze hadden haar natuurlijk ook gewoon mee kunnen nemen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 21:50 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Het kreng is 11, die kan of best mee of prima zelf een dagje overleven.
Daar dreigen ze mee hebben ze nog niet gekregen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 21:52 schreef Trashcanman het volgende:
20 jaar? Godverdomme...
Zo heeft dat kind helemaal niets aan d'r ouders, domme rechter.
Okok domme prosecuter.quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 21:53 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Daar dreigen ze mee hebben ze nog niet gekregen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |