abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77173870
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 21:34 schreef Napalm het volgende:

Nee, de core data kan en mag je helemaal niet zomaar kopiëren. Die zal je moeten kopen van het selecte groepje aanbieders. Dat was dan ook de reden voor Tomtom om Teleatlas te kopen.

Bovendien is het Europese wegennet constant aan verandering onderhevig en het is heel veel werk om dat cartografisch op te bouwen en te onderhouden. Zeker niet iets wat elke telefoonfabrikant kan en wil gaan doen.
je begrijpt me niet. Er zijn op dit moment verschillende bedrijven bezig om een kaartendatabase op te bouwen. Zelf op te bouwen en te onderbouwen. Kaarten is geen niche (meer).

Daarnaast het feit dat een kaartendatabase opbouwen en onderhouden vooral vaste kosten zijn. Of ik het aan 1, 2, 3 of 900 afenemers verkoop beinvloedt de kosten nauwelijks. Da's een garantie voor prijserosie bij meerdere aanbieders van een kaartendatabase.
  zondag 24 januari 2010 @ 12:27:45 #248
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_77205076
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
je begrijpt me niet. Er zijn op dit moment verschillende bedrijven bezig om een kaartendatabase op te bouwen. Zelf op te bouwen en te onderbouwen. Kaarten is geen niche (meer).

Daarnaast het feit dat een kaartendatabase opbouwen en onderhouden vooral vaste kosten zijn. Of ik het aan 1, 2, 3 of 900 afenemers verkoop beinvloedt de kosten nauwelijks. Da's een garantie voor prijserosie bij meerdere aanbieders van een kaartendatabase.
Ik denk dat we elkaar inderdaad niet begrijpen. Ik kwam zelf uit de cartografische wereld. Er zijn maar een paar (drie) aanbieders van de basisdata in Europa, Teleatlas is er een van.

Met die data kunnen andere bedrijven hun kaarten maken. Denk aan Falk, Marco polo, Euromaps maar ook digitale kaarten als onderweg.nl, routenet, de ANWB onlineplanner en uiteraard de portable navigatie;TomToms, Blaupunkt, Garmin`s, de Volvo cs in-car-navigatie. En dan heb je ook nog de GSM navigatie als McGuider, en Nokia`s eigen programma.

Als je eenmaal een goede database hebt kan je die inderdaad uitgebreid exploiteren over vele producten en zo de constante kosten uitsmeren over veel producten. Dat gebeurt in wezen ook al doordat de drie aanbieders hun databases in al die bovengenoemde producten terug zien komen via de bedrijven lager in de keten waaraan ze verkopen. Van routeplanner tot landkaart tot fietsatlas.

Het grote probleem is dat zo`n 30% van de wegen in EUropa jaarlijks verandert. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er enkel 30% meer wegen bij komen of worden gesloopt maar ook aanpassingen in snelheden, rotonde`s e.d. Dat onderhouden van je database is natuurlijk een heel monnikenwerk, welhaast een natuurlijk monopolie zodat je nooit zal zien dat Nokia+SE+Samsung+LG+Apple+Tom+Tom+ Blaupunkt+Garmin+BMW+Mercedes+Opel+PSA+Kia+Mazda+etc, etc allemaal hun eigen database gaan opbouwen. Die kopen ze lekker in bij anderen, om minder afhankelijk te zijn van die derden heeft Tomtom indertijd voor veel geld Teleatlas opgekocht.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_77205212
quote:
Op zondag 24 januari 2010 12:27 schreef Napalm het volgende:

[..]
Het grote probleem is dat zo`n 30% van de wegen in EUropa jaarlijks verandert. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er enkel 30% meer wegen bij komen of worden gesloopt maar ook aanpassingen in snelheden, rotonde`s e.d. Dat onderhouden van je database is natuurlijk een monnikenwerk, welhaast een natuurlijk monopolie zodat je nooit zal zien dat Nokia+SE+Samsung+LG+Apple+Tom+Tom+ Blaupunkt+Garmin+BMW+Mercedes+Opel+PSA+Kia+Mazda+etc, etc allemaal hun eigen database gaan opbouwen.
Is het dan niet gemakkelijker, dat als er plannen liggen om wegen te veranderen. Het desbetreffende land zijn verkeers ministerie even een telefoontje pleegt naar de kaartmakers zodat op het moment van ze het kunnen implementeren in de map. En als kaart maker gooi je er dan elke maand of 2 maand een nieuwe update uit met een 'updated map vanaf dat moment'. 30% van de wegen veranderen is natuurlijk veel, maar als je dat verspreidt over een heel jaar valt dat nog wel mee (denk ik )
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77205329
quote:
Op zondag 24 januari 2010 12:27 schreef Napalm het volgende:

[..]

Ik denk dat we elkaar inderdaad niet begrijpen. Ik kwam zelf uit de cartografische wereld. Er zijn maar een paar (drie) aanbieders van de basisdata in Europa, Teleatlas is er een van.

Met die data kunnen andere bedrijven hun kaarten maken. Denk aan Falk, Marco polo, Euromaps maar ook digitale kaarten als onderweg.nl, routenet, de ANWB onlineplanner en uiteraard de portable navigatie;TomToms, Blaupunkt, Garmin`s, de Volvo cs in-car-navigatie. En dan heb je ook nog de GSM navigatie als McGuider, en Nokia`s eigen programma.

Als je eenmaal een goede database hebt kan je die inderdaad uitgebreid exploiteren over vele producten en zo de constante kosten uitsmeren over veel producten. Dat gebeurt in wezen ook al doordat de drie aanbieders hun databases in al die bovengenoemde producten terug zien komen via de bedrijven lager in de keten waaraan ze verkopen. Van routeplanner tot landkaart tot fietsatlas.

Het grote probleem is dat zo`n 30% van de wegen in EUropa jaarlijks verandert. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er enkel 30% meer wegen bij komen of worden gesloopt maar ook aanpassingen in snelheden, rotonde`s e.d. Dat onderhouden van je database is natuurlijk een heel monnikenwerk, welhaast een natuurlijk monopolie zodat je nooit zal zien dat Nokia+SE+Samsung+LG+Apple+Tom+Tom+ Blaupunkt+Garmin+BMW+Mercedes+Opel+PSA+Kia+Mazda+etc, etc allemaal hun eigen database gaan opbouwen. Die kopen ze lekker in bij anderen, om minder afhankelijk te zijn van die derden heeft Tomtom indertijd voor veel geld Teleatlas opgekocht.
Ik begreep dat een aantal Indiaase en Chinese bedrijven databases aan het opbouwen zijn, of ze daarin Europa meenemen, weet ik niet.
  zondag 24 januari 2010 @ 13:06:46 #251
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_77206362
quote:
Op zondag 24 januari 2010 12:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik begreep dat een aantal Indiaase en Chinese bedrijven databases aan het opbouwen zijn, of ze daarin Europa meenemen, weet ik niet.
Die zullen vast wel een deal met Nokia maken, Nokia wil overal ter wereld mobiels verkopen en ook de Nokia OVI aanbieden, daar kun je gratis mappen downloaden van de gehele wereld

Het mooie is dat je altijd gratis kan bijwerken en dat is NOODZAAK voor navigatiesoftware

De TT software is soms verouderd, en met Nokia hoeft dat niet meer

Maar het is niet ondenkbaar dat NOKIA heel graag TT wil overnemen
pi_77206990
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:06 schreef Deprater het volgende:


Maar het is niet ondenkbaar dat NOKIA heel graag TT wil overnemen
waarom hebben ze dan NAVTEQ overgenomen?
  zondag 24 januari 2010 @ 14:39:21 #253
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_77210079
Tomtom heeft duidelijk ingezet op het diensten bedrijfsmodel door naast enkel hardware het hun HD/ live services (ism Vodafoon) een abonnementsstructuur te gaan bieden. Als de kastjes heel goedkoop worden kunnen ze op die manier hun marge behalen. Het enige waar ik ze de mist mee zie ingaan is dat ze er nu nog teveel geld voor vragen. EUR10 pm dacht ik en dan bereik je enkel de kilometervreters.
quote:
Op zondag 24 januari 2010 12:31 schreef sitting_elfling het volgende:
Is het dan niet gemakkelijker, dat als er plannen liggen om wegen te veranderen. Het desbetreffende land zijn verkeers ministerie even een telefoontje pleegt naar de kaartmakers zodat op het moment van ze het kunnen implementeren in de map. En als kaart maker gooi je er dan elke maand of 2 maand een nieuwe update uit met een 'updated map vanaf dat moment'. 30% van de wegen veranderen is natuurlijk veel, maar als je dat verspreidt over een heel jaar valt dat nog wel mee (denk ik )
Vroeger, heel lang geleden tijdens de koude oorlog waren die gegevens dan ook in handen van staatsbedrijven. Mede ook vanwege de militaire-stategische belangen. De val van de muur is ook een van de redenen waarom de dekking van de kaarten in Oost-Europa niet zo gedetailleerd is als hier.
quote:
Op zondag 24 januari 2010 12:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik begreep dat een aantal Indiaase en Chinese bedrijven databases aan het opbouwen zijn, of ze daarin Europa meenemen, weet ik niet.
Best mogelijk maar die zitten met hetzelfde informatie-verouderingsprobleem. En dat is moeilijk op afstand op te lossen. Het maken van de kaarten zelf kan je daar natuurlijk goedkoop door Indiaanse IT en photoshop mannen laten doen.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zondag 24 januari 2010 @ 18:16:52 #254
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_77217304
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

waarom hebben ze dan NAVTEQ overgenomen?
Navteq is USA en TT is EU
pi_77218856
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:16 schreef Deprater het volgende:

[..]

Navteq is USA en TT is EU
lieve schat, wat bedoel je daarmee?
  zondag 24 januari 2010 @ 19:06:09 #256
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_77219172
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

lieve schat, wat bedoel je daarmee?
Nu dat NAVTEQ vooral USA georiënteerd is en TT vooral EU georiënteerd, en voor 5,7 miljard was NAVTEC veel te duur

TT kost nu 150.000 x 6 euro ofwel 1 miljard, en dat is inclusief Teleatlas !!!

Als ik Nokia was, dan wist ik het wel
Voor 2 miljard hebben ze de deal van de eeuw
pi_77219392
quote:
Op zondag 24 januari 2010 19:06 schreef Deprater het volgende:

[..]

Nu dat NAVTEQ vooral USA georiënteerd is en TT vooral EU georiënteerd, en voor 5,7 miljard was NAVTEC veel te duur

TT kost nu 150.000 x 6 euro ofwel 1 miljard, en dat is inclusief Teleatlas !!!

Als ik Nokia was, dan wist ik het wel
Voor 2 miljard hebben ze de deal van de eeuw
NAVTEQ is een USA company, maar zit overal ter wereld. Onder andere in Veldhoven nota bene.

Als jij Nokia was, was het al lang ter ziele, vermoed ik....

Hoeveel aandelen TomTom zijn er ook alweer? EU kartel wetgeving iemand?
  zondag 24 januari 2010 @ 20:44:01 #258
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_77223521
quote:
[quote]Op zondag 24 januari 2010 19:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]
quote:
NAVTEQ is een USA company, maar zit overal ter wereld. Onder andere in Veldhoven nota bene.
verkooponderdeel, ikdenk dat TT ook wel een sales in de USA heeft
quote:
Als jij Nokia was, was het al lang ter ziele, vermoed ik....
mogelijk, ik kan geen mobieltjes maken, maar ben wel verslaafd aan Neukias
quote:
Hoeveel aandelen TomTom zijn er ook alweer? EU kartel wetgeving iemand?
500.000

http://www.belegger.nl/aandeel-TOMTOM.fundamentals
pi_77224201
quote:
Op zondag 24 januari 2010 20:44 schreef Deprater het volgende:

[..]


[..]

verkooponderdeel, ikdenk dat TT ook wel een sales in de USA heeft
Zouden ze heeel misschien dan toch producten in Europa aanbieden? Gokje?
quote:
oeps dan zijn er al meer dan 3 keer zoveel als in je post van daarstraks. Waarmee TomTom thans op een slordige 3 mld euro genoteerd is. Dat kruipt aardig in de buurt van wat Nokia op het hoogtepunt voor Navteq betaalde, dus. In de tijd dat alles kon, en zonder premie.

Fijn dat je je feiten zo goed voor elkaar hebt En niet zomaar iets populistisch de servers op schreeuwt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 24-01-2010 21:02:57 ]
  zondag 24 januari 2010 @ 21:38:39 #260
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_77226647
quote:
Op zondag 24 januari 2010 20:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]
[quote]
Zouden ze heeel misschien dan toch producten in Europa aanbieden? Gokje?
Tja maar die markt is al verdeeld
[..]
quote:
oeps dan zijn er al meer dan 3 keer zoveel als in je post van daarstraks.
De fin Telegraaf heeft het over 150.000 aandelen
quote:
Waarmee TomTom thans op een slordige 3 mld euro genoteerd is. Dat kruipt aardig in de buurt van wat Nokia op het hoogtepunt voor Navteq betaalde, dus. In de tijd dat alles kon, en zonder premie.
Dat is dus de helft van de aankoopprijs van Navtec
pi_77228552
quote:
Op zondag 24 januari 2010 19:06 schreef Deprater het volgende:

[..]

Nu dat NAVTEQ vooral USA georiënteerd is en TT vooral EU georiënteerd, en voor 5,7 miljard was NAVTEC veel te duur

TT kost nu 150.000 x 6 euro ofwel 1 miljard, en dat is inclusief Teleatlas !!!

Als ik Nokia was, dan wist ik het wel
Voor 2 miljard hebben ze de deal van de eeuw
Volgens mij haal je wat dingen door elkaar. Nokia heeft zo goed als niks aan TomTom, Nokia maakt al zijn eigen navigatiesoftware en heeft met Navteq een van de twee grootste kaartenmakers in handen. Ze hebben op wat kennis na dus weinig aan TT en al helemaal niks aan TeleAtlas omdat ze dus Navteq al hebben.

Navteq levert net als TeleAtlas wereldwijd z'n kaarten, niet alleen voor Nokia telefoons maar bijvoorbeeld ook Garmin gebruikt Navteq kaarten voor zijn pnd's, Denk dat Garmin ook niet zo blij zal zijn met de stap van Nokia om gratis navigatie gebaseerd op dezelfde kaarten aan te bieden.

TomTom heeft een marktaandeel van zo'n 20% in de VS waar Garmin de grootste is, in Europa is dat net omgekeerd. Nokia is juist groot in Europa maar blijft achter in de VS, waarschijnlijk komen ze daarom nu met de stap van gratis mobiele navigatie om de concurrentie met Apple en Google aan te gaan. Wel een erg dure stap..
pi_77233070
Innoveren lijkt me wel belangrijk.
Angelonfire23 noemt wel wat belangrijke punten imo.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 19:52:14 #263
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_77304792
Aardig stukje ook in de Financiële Telegraaf vandaag. Ook CEO Goddijn volgt mijn stelling dat er gelijk de digitale camera`s er ruimte blijft voor dedicated hardware als Tomtoms. En de live services lopen nog niet hard, jammer dat ze niets aan de prijs doen dan!

http://www.telegraaf.nl/d(...)aartmateriaal__.html
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 20:06:01 #264
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77305480
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:52 schreef Napalm het volgende:
Aardig stukje ook in de Financiële Telegraaf vandaag. Ook CEO Goddijn volgt mijn stelling dat er gelijk de digitale camera`s er ruimte blijft voor dedicated hardware als Tomtoms. En de live services lopen nog niet hard, jammer dat ze niets aan de prijs doen dan!

http://www.telegraaf.nl/d(...)aartmateriaal__.html
Dat is ook de reden dat ik in TT ingestapt ben na de koersval als gevolg van de mededeling van Google. Zo'n navigatie op je mobiel is een leuke gadget, net als dat cameraatje, maar je wil toch een dedicated apparaatje. Omdat dit gewoon beter werkt en duidelijker is. Voor die paar honderd euro ga je toch niet op je telefoon lopen staren!
The End Times are wild
  Moderator dinsdag 26 januari 2010 @ 20:38:03 #265
236264 crew  capricia
pi_77307151
Ik sta ook op het punt om TT te kopen, maar ben er nog niet zeker genoeg van. Maar ja, dat ben ik nooit...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 6 februari 2010 @ 17:23:45 #266
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_77707227
Deze volg ik even
  woensdag 10 februari 2010 @ 19:15:04 #267
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_77855409
quote:
Overname TomTom door Garmin ‘logische stap’

AMSTERDAM - De opkomst van gratis navigatie zou TomTom ertoe kunnen bewegen zijn strategie om te gooien. Een overname door de Amerikaanse concurrent Garmin zou geen onverstandige zet kunnen zijn, stellen analisten van SNS Securities.
© ANP

Sinds de recente aankondigingen van gratis navigatiesoftware door de telefoonmakers Nokia en Google (Android) ziet de toekomst er voor makers van losse navigatiesystemen er volgens sommige investeerders somber uit.

TomTom genereert momenteel naar schatting 70 procent van zijn omzet met 'kastjes', en zijn aandeel maakte na de aankondiging van Google in oktober vorig jaar een snoekduik van 10 euro naar 7 euro.

Hap

"Op dit moment," zegt analist Martin den Drijver, "ziet het er nog niet naar uit dat navigatie op smartphones zoals de iPhone een enorme hap gaat nemen uit het marktaandeel van TomTom." Zo kleven er volgens hem nog een hoop nadelen aan smartphones als navigatie-apparaat; beperkte batterijcapaciteit, klein beeldscherm, beperkte rekencapaciteit en 'inferieure' speakers.

"Maar wat als de omslag naar gratis zich toch voordoet?", zegt Den Drijver. "Gratis navigatie is nog grotendeels onontgonnen terrein."

Differentiëren naar andere producten zoals smartphones en naar inbouwapparatuur bij merken als Renault, Fiat en Toyota doet TomTom al. En diensten (zoals HD Traffic) leveren volgens hem nog niet genoeg op. "Dan blijft consolidatie over."

Reactie consument

De analist merkt op dat de integratie van mp3-spelers en camera's in mobiele telefoons de markt voor losse mp3-spelers zoals de iPod en voor digitale camera's geenszins de das heeft omgedaan. Maar of consumenten in het geval van navigatie op dezelfde manier zullen reageren, valt volgens hem nog te bezien.

De nieuwe combinatie zou een marktleider zijn op diverse navigatiegebieden (auto, water, luchtvaart en fitness). De overname zal echter naar alle waarschijnlijkheid niet geblokkeerd worden door anti-kartelwaakhonden, concludeert de analistenfirma.

Zorgen

SNS Securities maakt zich zorgen over de lage koers van het aandeel TomTom, dat momenteel op 5,4 euro staat. De effectenfirma mikt echter op een overnameprijs van 12 euro per aandeel. Verder zou de nieuwe combinatie dankzij schaalvoordelen, het samenvoegen van onderzoeksafdelingen en het terugbrengen van bedrijfskosten, per jaar 223 miljoen euro kunnen besparen.

“TomTom reageert in de regel niet op speculaties over overnames”, aldus een woordvoerder van TomTom.
nu.nl

er zit nog wat groeiruimte in het aandeel
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_77865728
Las het gister ook idd, lijkt me door de punten die worden beschreven nog geen verloren zaak voor tomtom.
  woensdag 10 februari 2010 @ 22:50:26 #269
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77865979
Ik zie niet zo in waarom Garmin TT zo graag zou willen overnemen. Ze bezitten in wezen dezelfde technologie al, die kastjes in elkaar laten schroeven in Azië kan iedereen, volgens mij heeft Garmin eigen Europees kaartmateriaal, wat is dan de meerwaarde?

TT staat wel heel laag genoteerd, terwijl het in wezen gewoon een gezond bedrijf is (nu). Maar daar volgt nog niet vanzelf een overname door. En als er een komt is een kandidaat die de navigatiemarkt op wil maar zelf nog niet over de technologie beschikt veel logischer. Dan denk ik aan Microsoft. Als die nog mee willen doen in dit veld dan moeten ze overnemen, en dat doet Microsoft dan ook, zoals blijkt uit het verleden.

Maar op de eerste plaats lijkt mij dit een aandeel kopen wat goedkoop is en daarna geruchten de wereld in brengen over overnames. Om dan zelf natuurlijk te dumpen.
The End Times are wild
pi_77866389
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:50 schreef LXIV het volgende:
Ik zie niet zo in waarom Garmin TT zo graag zou willen overnemen. Ze bezitten in wezen dezelfde technologie al, die kastjes in elkaar laten schroeven in Azië kan iedereen, volgens mij heeft Garmin eigen Europees kaartmateriaal, wat is dan de meerwaarde?

TT staat wel heel laag genoteerd, terwijl het in wezen gewoon een gezond bedrijf is (nu). Maar daar volgt nog niet vanzelf een overname door. En als er een komt is een kandidaat die de navigatiemarkt op wil maar zelf nog niet over de technologie beschikt veel logischer. Dan denk ik aan Microsoft. Als die nog mee willen doen in dit veld dan moeten ze overnemen, en dat doet Microsoft dan ook, zoals blijkt uit het verleden.

Maar op de eerste plaats lijkt mij dit een aandeel kopen wat goedkoop is en daarna geruchten de wereld in brengen over overnames. Om dan zelf natuurlijk te dumpen.
Daar heb je idd ook een punt, misschien denken ze een soort monopolie te creeren. Denk zelf trouwens niet dat hrt aandeel te laag staat, iig niet erg veel.
pi_77885928
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:50 schreef LXIV het volgende:
Ik zie niet zo in waarom Garmin TT zo graag zou willen overnemen. Ze bezitten in wezen dezelfde technologie al, die kastjes in elkaar laten schroeven in Azië kan iedereen, volgens mij heeft Garmin eigen Europees kaartmateriaal, wat is dan de meerwaarde?

TT staat wel heel laag genoteerd, terwijl het in wezen gewoon een gezond bedrijf is (nu). Maar daar volgt nog niet vanzelf een overname door. En als er een komt is een kandidaat die de navigatiemarkt op wil maar zelf nog niet over de technologie beschikt veel logischer. Dan denk ik aan Microsoft. Als die nog mee willen doen in dit veld dan moeten ze overnemen, en dat doet Microsoft dan ook, zoals blijkt uit het verleden.

Maar op de eerste plaats lijkt mij dit een aandeel kopen wat goedkoop is en daarna geruchten de wereld in brengen over overnames. Om dan zelf natuurlijk te dumpen.
en een overnemer moet natuurlijk ook nog het ego van de familie Godijn passeren. Gaat het ze om de centen of de eer?
  donderdag 18 februari 2010 @ 09:35:47 #272
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78129953
Wil niemand iets over TT zeggen vandaag?

Nou, wel aardige cijfers dan. De boel lijkt in ieder geval onder controle. Maar wat zijn de groeiverwachtingen nu? Dat is niet veel bijzonders, en dan is het aandeel toch wel hoog gewaardeerd.
The End Times are wild
  donderdag 18 februari 2010 @ 09:38:42 #273
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_78130021
maar weer een copy paste
quote:
TomTom presteert boven verwachting

AMSTERDAM - De maker van navigatiesystemen TomTom heeft in het laatste kwartaal van 2009 een operationeel resultaat geboekt van 113 miljoen euro, een stijging van ruim 60 procent ten opzichte van een jaar eerder. Dat maakte TomTom donderdag bekend.
© ANP

De omzet bleef met 533 miljoen euro nagenoeg gelijk. De cijfers zijn beter dan analisten hadden verwacht. Dit kwam voornamelijk doordat het aantal verkochte apparaten met 5,1 miljoen in het vierde kwartaal ver boven de verwachting van 4,2 miljoen stuks lag. De gemiddelde prijs lag met 79 euro lager dan de 83,50 euro waarop analisten hadden gerekend.

''De industrie waarin wij ons bewegen, maakt een substantiële verandering door'', aldus topman Harold Goddijn. Steeds vaker worden digitale kaarten volgens hem ingezet in de strijd tussen fabrikanten van mobieltjes.

''We zien een beperkte invloed hiervan op onze omzetstroom en zien nieuwe kansen voor partnerschappen en bedrijfsmodellen, vooral in de mobiele wereld.''

Splitsing

Bill Henry, topman van het in 2008 overgenomen Tele Atlas, verlaat het bedrijf aan het begin van het tweede kwartaal, aldus TomTom. Zijn vertrek gaat samen met het splitsen van de commerciële activiteiten en de productie van kaarten bij het onderdeel.

Het bedrijf wist in heel 2009 de operationele kosten met 127 miljoen euro terug te dringen, terwijl het op een besparing van 90 miljoen euro had gerekend. Voor 2010 rekent het bedrijf op een gelijkblijvende omzet en winst per aandeel in vergelijking met 2009.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_80718558
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  maandag 26 april 2010 @ 09:11:47 #275
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80718647
TT is wel een winnaar op de PND-markt. En dit is een markt waar er uiteindelijk hooguit 2 of 3 spelers overblijven, kleinere jongens kunnen gewoon niet rendabel concurreren.
Ook zijn de cijfers van de afgelopen kwartalen goed. Het risico op een faillisement is eigenlijk wel afgewend.

Er zit alleen nog die grote angst in voor de gratis navigatie op een smartphone. Toevallig heb ik dit weekeinde zo'n Android in handen gehad, maar het is het gewoon net niet. Net zoals foto's maken met je mobiel het net niet is. Leuk als gadget, maar als je zo'n apparaat vaker dan een enkele keer per jaar gebruikt dan loont het zich die honderd euro + uit te geven voor een dedicated device.
The End Times are wild
pi_80718929
Vraag me af wat hun nieuwe producten zullen zijn.
pi_80912796
quote:
Op maandag 26 april 2010 09:25 schreef Rejected het volgende:
Vraag me af wat hun nieuwe producten zullen zijn.
Een app store op hun apparaat dus.
pi_81330296
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  woensdag 12 mei 2010 @ 11:39:10 #279
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81333353
quote:
Mooi, weer een businessmodel om zeep
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 12 mei 2010 @ 17:16:36 #280
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_81348096
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 11:39 schreef SeLang het volgende:

[..]

Mooi, weer een businessmodel om zeep
quote:
Op maandag 26 april 2010 09:11 schreef LXIV het volgende:
TT is wel een winnaar op de PND-markt. En dit is een markt waar er uiteindelijk hooguit 2 of 3 spelers overblijven, kleinere jongens kunnen gewoon niet rendabel concurreren.
Ook zijn de cijfers van de afgelopen kwartalen goed. Het risico op een faillisement is eigenlijk wel afgewend.

Er zit alleen nog die grote angst in voor de gratis navigatie op een smartphone. Toevallig heb ik dit weekeinde zo'n Android in handen gehad, maar het is het gewoon net niet. Net zoals foto's maken met je mobiel het net niet is. Leuk als gadget, maar als je zo'n apparaat vaker dan een enkele keer per jaar gebruikt dan loont het zich die honderd euro + uit te geven voor een dedicated device.
Wie dit leest is gek
  vrijdag 30 juli 2010 @ 17:31:50 #281
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_84673589
quote:
TomTom gaat Chinese markt op

AMSTERDAM - De leverancier van navigatiesystemen TomTom heeft een overeenkomst gesloten met een Chinese distributeur voor het verkennen van de Chinese markt. Dat zei een woordvoerder van TomTom vrijdag tegen ANP-Reuters.
© ANP

De navigatiekastjes van het Nederlandse bedrijf komen daar deze week voor het eerst in de winkels.

''Het is nog onduidelijk wat we van de Chinese markt kunnen verwachten. Het is ook geen grootschalige overeenkomst'', aldus de woordvoerder. Hij benadrukt dat TomTom zijn aandacht vooral blijft richten op Europa en Noord-Amerika.

Volgens de woordvoerder waren de navigatie-apparaten van TomTom al jaren geleden klaar voor de Chinese markt. ''Ze waren al in de Chinese tekens omgezet.''
nou, eens kijken of ze de concurrentie aankunnen :')
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  vrijdag 30 juli 2010 @ 17:46:41 #282
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_84674038
Je kunt toch niet een beetje meenavigeren op die markt? Ik neem aan dat alle Chinese kaarten er ook in staan. Dan ga je er toch helemaal voor of helemaal niet?
The End Times are wild
  vrijdag 30 juli 2010 @ 17:58:33 #283
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_84674397
ja precies. We gaan een beetje meedoen op de Chinese markt maar we hebben geen verwachtingen.
Wat is dat nou voor kul. Zeker voor een beursgenoteerd bedrijf. Maak dan een statement dat je óók voor die markt gaat of dat je gewoon een graantje van een hele grote markt wil meepikken.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  zaterdag 31 juli 2010 @ 17:02:32 #284
256829 Sokz
Livin' the life
pi_84706895
TomTom .. ik snap mensen die hierin beleggen niet. Ze maken maar 1 product/software en die s ook nog sterk onderhevig aan concurrentie + de markt raakt/is verzadigt. ?
  zaterdag 31 juli 2010 @ 19:56:59 #285
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_84712895
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 17:02 schreef Sokz het volgende:
TomTom .. ik snap mensen die hierin beleggen niet. Ze maken maar 1 product/software en die s ook nog sterk onderhevig aan concurrentie + de markt raakt/is verzadigt. ?
In Nederland misschien maar in Azie zijn er nog miljoenen te slijten.
Bovendien ontwennen we om op de ANWB borden en de kaart te rijden dus iemand die navigatie gewoon is zal niet meer zonder kunnen en die dingen blijven kopen.
Wie dit leest is gek
  zondag 1 augustus 2010 @ 00:23:51 #286
256829 Sokz
Livin' the life
pi_84723776
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 19:56 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

In Nederland misschien maar in Azie zijn er nog miljoenen te slijten.
Bovendien ontwennen we om op de ANWB borden en de kaart te rijden dus iemand die navigatie gewoon is zal niet meer zonder kunnen en die dingen blijven kopen.
Ofcourse maar mensen die verwachten dat TT ooit ook maar een fractie van de oude high gaat terug zien houdt zichzelf voor de gek.
pi_84730589
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 19:56 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

In Nederland misschien maar in Azie zijn er nog miljoenen te slijten.
Bovendien ontwennen we om op de ANWB borden en de kaart te rijden dus iemand die navigatie gewoon is zal niet meer zonder kunnen en die dingen blijven kopen.
Waarom zouden Aziaten die - voorlopig - nog een stukje armer zijn dan 'wij' een relatief dure TomTom kopen als ze ook een goedkope Chinese kloon kunnen kopen? Ik als 'rijke' westerling koop tenslotte ook een 5" navigatie dinges met detail kaarten van heel euroland voor minder dan 70 euries bij DX.

Nou zijn Chinezen wel status gevoelig, dus misschien dat TomTom een 'samenwerking' met Gukki ofzo moet aangaan en ze dan voor 5000 RMB in de markt kan zetten.
Goud kan je niet bijdrukken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')