De daling in autoverkopen is nog lang niet ten einde.quote:Op vrijdag 7 november 2008 15:31 schreef schoelje het volgende:
[..]
De navigatiesystemen die je los koopt zullen uitsterven. Wat overblijft is een markt met mobiele apparatuur waar een navigatiesysteem inzit of autofabrikanten die een systeem inbouwen in de auto. Als TomTom erin slaagt een graantje mee te pikken met de verkoop van actuele kaarten dan zal men overleven, zoniet dan is men gedoemd om te verdwijnen en ik vrees voor het laatste.
Tom tom kan overleven als men megacontracten met GM , Korea en japanse autobouwers aangaat zodat ze toch een soort monopolie krijgen op aansturing van de GPS signalering , in de toekomst zie ik een zelfsturende / navigerende auto mits er voor tunnels een oplossing wordt gevondenquote:Op vrijdag 7 november 2008 15:31 schreef schoelje het volgende:
[..]
De navigatiesystemen die je los koopt zullen uitsterven. Wat overblijft is een markt met mobiele apparatuur waar een navigatiesysteem inzit of autofabrikanten die een systeem inbouwen in de auto. Als TomTom erin slaagt een graantje mee te pikken met de verkoop van actuele kaarten dan zal men overleven, zoniet dan is men gedoemd om te verdwijnen en ik vrees voor het laatste.
Dit zegt genoeg lijkt me:quote:Op vrijdag 7 november 2008 16:05 schreef pberends het volgende:
De daling in autoverkopen is nog lang niet ten einde.
Dat zou alleen op de korte termijn Tomtom kunnen redden. Uiteindelijk zal het Google Maps in een mobiele variant zijn dat Tomtom de nek gaat kosten. Google zal een gebruikersbase inschakelen om de kaarten dynamisch te veranderen/in te vullen niet alleen met kaarten maar met content in het algemeen, zoiets als dat TT nu doet met de topmodellen van hun navigatiesysteem maar niet overtuigend genoeg.quote:Op vrijdag 7 november 2008 16:25 schreef henkway het volgende:Tom tom kan overleven als men megacontracten met GM , Korea en japanse autobouwers aangaat zodat ze toch een soort monopolie krijgen op aansturing van de GPS signalering , in de toekomst zie ik een zelfsturende / navigerende auto mits er voor tunnels een oplossing wordt gevonden
Map data is niet zo makkelijk te veranderen als het lijkt, afhankelijk van het soort verandering zullen het merendeel van de veranderingen nogsteeds enkel door de kaartenmakers in de kaarten verwerkt kunnen worden. Dat zal ook voor Google maps gelden en wie is een van de kaartenleveranciers aan Google idd TomTom's eigen Tele Atlas.quote:Op vrijdag 7 november 2008 16:33 schreef schoelje het volgende:
[..]
Dat zou alleen op de korte termijn Tomtom kunnen redden. Uiteindelijk zal het Google Maps in een mobiele variant zijn dat Tomtom de nek gaat kosten. Google zal een gebruikersbase inschakelen om de kaarten dynamisch te veranderen/in te vullen niet alleen met kaarten maar met content in het algemeen, zoiets als dat TT nu doet met de topmodellen van hun navigatiesysteem maar niet overtuigend genoeg.
Waarmee je wilt zeggen geïnvesteerd te hebben in een aandeel dat momenteel is ondergewaardeerd?quote:
Vandaag is ie onder de 5 euro gekomen. Op naar de 3,50.quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:42 schreef pberends het volgende:
Ik heb alle vertrouwen in TomTom als bedrijf, maar het aandeel gaat nog wel verder wegzakken tot 4 euro in 2009. Echter stap ik dan ook in het aandeel TomTom. Ik verwacht dat het aandeel op dat punt over 2 jaar wel op 15 euro kan staan.
"er zijn momenteel geen relevante onderliggende steunniveaus te onderkennen"quote:Uitleg Vlug, Davids & van Mourik
Update: 14-11-2008
Tomtom heeft sinds 7 januari 2008 een Negatief advies (rend: 88.4%). Met een daling van -6.24% werd donderdag een slotkoers van EUR 5.11 bereikt, Tomtom laat nu al 6 dagen achter elkaar een daling zien.
De neerwaartse doorbraak van de koersbodem uit juli bevestigt het huidige negatieve beeld. De verwachting is dan ook dat Tomtom zich verder neerwaarts zal ontwikkelen.
De eerste steun, EUR 5.28, werd doorbroken, er zijn momenteel geen relevante onderliggende steunniveaus te onderkennen.
Blijkbaar niet inderdaad, alhoewel TomTom begin van de dag dik in de plus stond, met +5% ofzo.quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:11 schreef ItaloDancer het volgende:
6 dagen verlies, 6 dagen winst gaat helaas niet op![]()
-6%
Er zijn ook steeds minder mensen bereid om de messen te vangenquote:Op vrijdag 14 november 2008 17:47 schreef ItaloDancer het volgende:
Hoe lager de koers wordt, hoe minder je het zou moeten vertrouwen
Wat is er dan solide aan TomTom? 4 jaar geleden waren ze de enigen met voor de consumenten een dergelijke navigatiesysteem. Tegenwoordig heb je bij ieder mobieltje al een navigatiesysteem..quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:42 schreef pberends het volgende:
Ik heb alle vertrouwen in TomTom als bedrijf, maar het aandeel gaat nog wel verder wegzakken tot 4 euro in 2009. Echter stap ik dan ook in het aandeel TomTom. Ik verwacht dat het aandeel op dat punt over 2 jaar wel op 15 euro kan staan.
heb er even een 20 calls BAM ingelegd op 4,40 voor 1 euriequote:Op dinsdag 18 november 2008 20:32 schreef LXIV het volgende:
Tja TomTom heeft wel allerlei innovatieve en aparte applicaties voor GIS ontwikkelt. Dat is toch net even iets anders als een Chinees bedrijf dat een GPS+kaart levert.
De vraag is of mensen nog allerlei aparte gadgets willen aanschaffen straks. En of dat dan genoeg geld oplevert om TeleAtlas te financieren. Daar gaat het om.
Ik koop geen TomTom. Als ik nog wat geld vrijkrijg stap ik wel in een bouwer ofzo. Veel duidelijker, met vrachtauto's vol cement en bakstenen en koperen buizen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |