abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63032889
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 15:31 schreef schoelje het volgende:

[..]

De navigatiesystemen die je los koopt zullen uitsterven. Wat overblijft is een markt met mobiele apparatuur waar een navigatiesysteem inzit of autofabrikanten die een systeem inbouwen in de auto. Als TomTom erin slaagt een graantje mee te pikken met de verkoop van actuele kaarten dan zal men overleven, zoniet dan is men gedoemd om te verdwijnen en ik vrees voor het laatste.
De daling in autoverkopen is nog lang niet ten einde.
pi_63033436
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 15:31 schreef schoelje het volgende:

[..]

De navigatiesystemen die je los koopt zullen uitsterven. Wat overblijft is een markt met mobiele apparatuur waar een navigatiesysteem inzit of autofabrikanten die een systeem inbouwen in de auto. Als TomTom erin slaagt een graantje mee te pikken met de verkoop van actuele kaarten dan zal men overleven, zoniet dan is men gedoemd om te verdwijnen en ik vrees voor het laatste.
Tom tom kan overleven als men megacontracten met GM , Korea en japanse autobouwers aangaat zodat ze toch een soort monopolie krijgen op aansturing van de GPS signalering , in de toekomst zie ik een zelfsturende / navigerende auto mits er voor tunnels een oplossing wordt gevonden
pi_63033445
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 16:05 schreef pberends het volgende:

De daling in autoverkopen is nog lang niet ten einde.
Dit zegt genoeg lijkt me:

Meer dan tweederde van de zakelijke bellers belt handsfree. Met de iPhone gebeurt dat het minst, 60 procent, terwijl Motorola-eigenaars met 86 procent het vaakst bellen zonder de telefoon in de hand te houden. Gps is de meestgewilde feature op een smartphone: meer dan eenderde van de gebruikers vindt gps een vereiste. Daarna volgen wifi, een touchscreen en spraakbesturing. De belangrijkste redenen om voor een smartphone te kiezen zijn echter internettoegang, e-mail en bluetooth.

Ik denk dat ook Nokia zich in de vingers snijdt, tegenwoordig verkoopt men alleen nog telefoons met Nokia Maps waarvoor je een abonnement moet nemen op een dure dienst, anders doet de spraak het niet (en dit terwijl ze toch de goede kant op leken te gaan met o.a. de nokia navigator 6110). Nokia ziet dit als het beste businessmodel maar ik denk toch dat het veel consumenten afschrikt. Vandaar dat ik zeker niet zou beleggen de eestkomende tijd in Nokia, eerst zou ik willen afwachten hoe de markt hierop reageert.
pi_63033639
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 16:25 schreef henkway het volgende:Tom tom kan overleven als men megacontracten met GM , Korea en japanse autobouwers aangaat zodat ze toch een soort monopolie krijgen op aansturing van de GPS signalering , in de toekomst zie ik een zelfsturende / navigerende auto mits er voor tunnels een oplossing wordt gevonden
Dat zou alleen op de korte termijn Tomtom kunnen redden. Uiteindelijk zal het Google Maps in een mobiele variant zijn dat Tomtom de nek gaat kosten. Google zal een gebruikersbase inschakelen om de kaarten dynamisch te veranderen/in te vullen niet alleen met kaarten maar met content in het algemeen, zoiets als dat TT nu doet met de topmodellen van hun navigatiesysteem maar niet overtuigend genoeg.
pi_63045790
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 16:33 schreef schoelje het volgende:

[..]

Dat zou alleen op de korte termijn Tomtom kunnen redden. Uiteindelijk zal het Google Maps in een mobiele variant zijn dat Tomtom de nek gaat kosten. Google zal een gebruikersbase inschakelen om de kaarten dynamisch te veranderen/in te vullen niet alleen met kaarten maar met content in het algemeen, zoiets als dat TT nu doet met de topmodellen van hun navigatiesysteem maar niet overtuigend genoeg.
Map data is niet zo makkelijk te veranderen als het lijkt, afhankelijk van het soort verandering zullen het merendeel van de veranderingen nogsteeds enkel door de kaartenmakers in de kaarten verwerkt kunnen worden. Dat zal ook voor Google maps gelden en wie is een van de kaartenleveranciers aan Google idd TomTom's eigen Tele Atlas.

Er wordt denk ik iets te makkelijk gedacht dat smartphones met GPS het van de PND's zullen overnemen, er zit nog een heel groot verschil tussen de mogelijkheden van beide met betrekking tot navigatie. Eerstkomende jaren zullen beide markten nog behoorlijk groeien en zal de smartphone nog lang niet de plaats van een PND kunnen overnemen, mobiele navigatie is nog teveel gericht op een ander soort gebruiker.

Mapshare werkt trouwens op alle TomTom modellen en de eerste resultaten daarvan worden nu in de kaarten verwerkt:
The newest TeleAtlas release includes more than 50,000 user changes. The maps will be available for your GPS system this month. Since MapShare began 18 months ago, over 4 million user changes have been submitted to TomTom, which purchased Tele Atlas in June. Only 50,000 of these changes have been incorporated into TeleAtlas maps, because the company focused on street name and road direction changes initially. The program will now be expanded to include other map attributes.
http://www.tomtomdeals.co(...)dds-mapshare-changes

As a result of the acquisition of digital map maker Tele Atlas by TomTom, all Tele Atlas customers will gain access to TomTom’s vast speed profiles database, to be made available later this year. The speed profiles database is derived from almost half a trillion speed measurements that TomTom customers in 25 countries have been sharing with the company over the past two years.
http://www.gpsbusinessnews.com/index.php?action=article&numero=1068

TomTom heeft inmiddels een Automotive divisie en een Mobile divisie, precies hetgene waar men hier denkt dat de toekomst ligt en TomTom de nek zal kosten. Zoals al eerder gezegd de TomTom strategie is gericht op de lange termijn en denk dat TomTom hier te makkelijk al wordt afgeschreven.
pi_63048558
Dank voor de bevestiging
pi_63049574
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 09:35 schreef ItaloDancer het volgende:
Dank voor de bevestiging
Waarmee je wilt zeggen geïnvesteerd te hebben in een aandeel dat momenteel is ondergewaardeerd?

Daar zou je misschien toch wel eens gelijk in kunnen hebben
pi_63051368
Ik heb alle vertrouwen in TomTom als bedrijf, maar het aandeel gaat nog wel verder wegzakken tot 4 euro in 2009. Echter stap ik dan ook in het aandeel TomTom. Ik verwacht dat het aandeel op dat punt over 2 jaar wel op 15 euro kan staan.
pi_63221357
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:42 schreef pberends het volgende:
Ik heb alle vertrouwen in TomTom als bedrijf, maar het aandeel gaat nog wel verder wegzakken tot 4 euro in 2009. Echter stap ik dan ook in het aandeel TomTom. Ik verwacht dat het aandeel op dat punt over 2 jaar wel op 15 euro kan staan.
Vandaag is ie onder de 5 euro gekomen. Op naar de 3,50.
  vrijdag 14 november 2008 @ 15:23:25 #85
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63222445
Dan zou ik straks toch liever in Heijmans stappenl.
The End Times are wild
pi_63224853
analyse van TomTom:
quote:
Uitleg Vlug, Davids & van Mourik
Update: 14-11-2008
Tomtom heeft sinds 7 januari 2008 een Negatief advies (rend: 88.4%). Met een daling van -6.24% werd donderdag een slotkoers van EUR 5.11 bereikt, Tomtom laat nu al 6 dagen achter elkaar een daling zien.
De neerwaartse doorbraak van de koersbodem uit juli bevestigt het huidige negatieve beeld. De verwachting is dan ook dat Tomtom zich verder neerwaarts zal ontwikkelen.
De eerste steun, EUR 5.28, werd doorbroken, er zijn momenteel geen relevante onderliggende steunniveaus te onderkennen.
"er zijn momenteel geen relevante onderliggende steunniveaus te onderkennen"

LOL !
  vrijdag 14 november 2008 @ 16:58:27 #89
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63224901
Dat is logisch wanneer T2 op het laagste niveau ooit staat! Je kunt nog een lijntje schuin naar beneden trekken, maar die raakt de nullijn al voordat het 14 november is.

Maar TA is allemaal onzin, en dat er geen steunlijn voor TT is, wil niet zeggen dat het aandeel hierdoor dus maar blijft dalen.
The End Times are wild
pi_63225190
6 dagen verlies, 6 dagen winst gaat helaas niet op

-6%
  vrijdag 14 november 2008 @ 17:25:06 #91
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63225443
De daling vanaf het topniveau is nu meer dan 92%!!
The End Times are wild
pi_63225712
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:11 schreef ItaloDancer het volgende:
6 dagen verlies, 6 dagen winst gaat helaas niet op

-6%
Blijkbaar niet inderdaad, alhoewel TomTom begin van de dag dik in de plus stond, met +5% ofzo.

Voorlopig koop ik nog geen TomTom. Leuk aandeel om over een maand of 4, 5 te kopen. Maar dan beleg ik maar 500 euro in ofzo, want zelfs als ie op 3 of 4 euro staat vertrouw ik het nog niet .
pi_63226000
Hoe lager de koers wordt, hoe minder je het zou moeten vertrouwen
pi_63227441
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:47 schreef ItaloDancer het volgende:
Hoe lager de koers wordt, hoe minder je het zou moeten vertrouwen
Er zijn ook steeds minder mensen bereid om de messen te vangen
  vrijdag 14 november 2008 @ 19:13:41 #95
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63227866
Ach, al bij de beursgang vond ik dat er belachelijk veel geld naar de oprichters ging en maar heel weinig het bedrijf in. Terwijl een beursgang primair bedoeld is om een bedrijf kapitaal te verschaffen om te groeien!
Enfin, dat beginkapitaal is nu ongeveer gebruikt, Tele-atlas moet nog gefinancierd worden en de auto-industrie ligt op haar gat.
Tja. Wat moet je dan als belegger. Wanneer is TomTom té goedkoop? Enige hoop op een overname is er natuurlijk ook niet in deze tijden.
The End Times are wild
  dinsdag 18 november 2008 @ 20:05:50 #96
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_63325890
Weer een min van 3% twee weken terug stond ze nog op ¤7+
Zijn er cijfers, berichten geweest sindsdien die bijdragen aan de nieuwe dalingen?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_63326308
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:42 schreef pberends het volgende:
Ik heb alle vertrouwen in TomTom als bedrijf, maar het aandeel gaat nog wel verder wegzakken tot 4 euro in 2009. Echter stap ik dan ook in het aandeel TomTom. Ik verwacht dat het aandeel op dat punt over 2 jaar wel op 15 euro kan staan.
Wat is er dan solide aan TomTom? 4 jaar geleden waren ze de enigen met voor de consumenten een dergelijke navigatiesysteem. Tegenwoordig heb je bij ieder mobieltje al een navigatiesysteem..
  dinsdag 18 november 2008 @ 20:32:57 #98
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63326676
Tja TomTom heeft wel allerlei innovatieve en aparte applicaties voor GIS ontwikkelt. Dat is toch net even iets anders als een Chinees bedrijf dat een GPS+kaart levert.

De vraag is of mensen nog allerlei aparte gadgets willen aanschaffen straks. En of dat dan genoeg geld oplevert om TeleAtlas te financieren. Daar gaat het om.

Ik koop geen TomTom. Als ik nog wat geld vrijkrijg stap ik wel in een bouwer ofzo. Veel duidelijker, met vrachtauto's vol cement en bakstenen en koperen buizen.
The End Times are wild
  dinsdag 18 november 2008 @ 20:36:01 #99
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63326768
T2 heeft de E 4,44 al aangetikt.

En ik geloof er niks van dat dit dan een bodem is.
The End Times are wild
pi_63327202
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 20:32 schreef LXIV het volgende:
Tja TomTom heeft wel allerlei innovatieve en aparte applicaties voor GIS ontwikkelt. Dat is toch net even iets anders als een Chinees bedrijf dat een GPS+kaart levert.

De vraag is of mensen nog allerlei aparte gadgets willen aanschaffen straks. En of dat dan genoeg geld oplevert om TeleAtlas te financieren. Daar gaat het om.

Ik koop geen TomTom. Als ik nog wat geld vrijkrijg stap ik wel in een bouwer ofzo. Veel duidelijker, met vrachtauto's vol cement en bakstenen en koperen buizen.
heb er even een 20 calls BAM ingelegd op 4,40 voor 1 eurie

[ Bericht 9% gewijzigd door henkway op 18-11-2008 21:02:18 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')