Vandaag is ie onder de 5 euro gekomen. Op naar de 3,50.quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:42 schreef pberends het volgende:
Ik heb alle vertrouwen in TomTom als bedrijf, maar het aandeel gaat nog wel verder wegzakken tot 4 euro in 2009. Echter stap ik dan ook in het aandeel TomTom. Ik verwacht dat het aandeel op dat punt over 2 jaar wel op 15 euro kan staan.
"er zijn momenteel geen relevante onderliggende steunniveaus te onderkennen"quote:Uitleg Vlug, Davids & van Mourik
Update: 14-11-2008
Tomtom heeft sinds 7 januari 2008 een Negatief advies (rend: 88.4%). Met een daling van -6.24% werd donderdag een slotkoers van EUR 5.11 bereikt, Tomtom laat nu al 6 dagen achter elkaar een daling zien.
De neerwaartse doorbraak van de koersbodem uit juli bevestigt het huidige negatieve beeld. De verwachting is dan ook dat Tomtom zich verder neerwaarts zal ontwikkelen.
De eerste steun, EUR 5.28, werd doorbroken, er zijn momenteel geen relevante onderliggende steunniveaus te onderkennen.
Blijkbaar niet inderdaad, alhoewel TomTom begin van de dag dik in de plus stond, met +5% ofzo.quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:11 schreef ItaloDancer het volgende:
6 dagen verlies, 6 dagen winst gaat helaas niet op![]()
-6%
Er zijn ook steeds minder mensen bereid om de messen te vangenquote:Op vrijdag 14 november 2008 17:47 schreef ItaloDancer het volgende:
Hoe lager de koers wordt, hoe minder je het zou moeten vertrouwen
Wat is er dan solide aan TomTom? 4 jaar geleden waren ze de enigen met voor de consumenten een dergelijke navigatiesysteem. Tegenwoordig heb je bij ieder mobieltje al een navigatiesysteem..quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:42 schreef pberends het volgende:
Ik heb alle vertrouwen in TomTom als bedrijf, maar het aandeel gaat nog wel verder wegzakken tot 4 euro in 2009. Echter stap ik dan ook in het aandeel TomTom. Ik verwacht dat het aandeel op dat punt over 2 jaar wel op 15 euro kan staan.
heb er even een 20 calls BAM ingelegd op 4,40 voor 1 euriequote:Op dinsdag 18 november 2008 20:32 schreef LXIV het volgende:
Tja TomTom heeft wel allerlei innovatieve en aparte applicaties voor GIS ontwikkelt. Dat is toch net even iets anders als een Chinees bedrijf dat een GPS+kaart levert.
De vraag is of mensen nog allerlei aparte gadgets willen aanschaffen straks. En of dat dan genoeg geld oplevert om TeleAtlas te financieren. Daar gaat het om.
Ik koop geen TomTom. Als ik nog wat geld vrijkrijg stap ik wel in een bouwer ofzo. Veel duidelijker, met vrachtauto's vol cement en bakstenen en koperen buizen.
Vrij solide winst, kan nog flink groeien in groeimarkten buiten de huidige afzetmarkten, door lage koers mogelijk overnamekandidaat.quote:Op dinsdag 18 november 2008 20:21 schreef At-EZ het volgende:
[..]
Wat is er dan solide aan TomTom? 4 jaar geleden waren ze de enigen met voor de consumenten een dergelijke navigatiesysteem. Tegenwoordig heb je bij ieder mobieltje al een navigatiesysteem..
WInst is helemaal niet solide en volgens mij erg cyclisch (luxeproduct). En als navigatiesystemen niet zoveel verkocht worden, wat gaat TomTom dán verkopen? Helemaal niks dus. Die winst zou ik niet solide willen noemen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 20:52 schreef pberends het volgende:
[..]
Vrij solide winst, kan nog flink groeien in groeimarkten buiten de huidige afzetmarkten, door lage koers mogelijk overnamekandidaat.
Echter, pas als het aandeel op 3 euro staat he.
claimemissie? wat is dat precies, extra aandelen uitgeven?quote:Op donderdag 20 november 2008 16:40 schreef LXIV het volgende:
Als er een claimemissie komt ga ik kopen.Voor de broodnodige spreiding in de porto.
Ja, zoiets. Waarbij de zittende aandeelhouders de voorkeur krijgen om deze in te kopen. In feite komt het er op neer dat je geld neertelt dat bij het EV komt terwijl netto je aandeel in het bedrijf gelijk blijft. Je wordt dus min of meer gedwongen om geld te geven aan TT. Wanneer je dat niet doet, dus geen extra aandelen bijkoopt, dan verwatert je bezit. Meestal is het toch gunstiger om dan mee te doen, zo wordt het ingekleed.quote:Op donderdag 20 november 2008 16:45 schreef pberends het volgende:
[..]
claimemissie? wat is dat precies, extra aandelen uitgeven?
quote:Op dinsdag 18 november 2008 20:56 schreef LXIV het volgende:
Hoe goedkoper TT, hoe minder koopwaardig zou ik zeggen. Wacht eerst maar eens af wat de grote Amerikaanse autofabrikanten gaan doen.
Ik denk dat het alleen voor techbedrijven en financials geldt.quote:Op vrijdag 21 november 2008 18:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik ben niet zo kapot van TT, maar ik begrijp je logica. Hoe goedkoper hoe minder koopwaardig. Is dat iets specifieks voor TT, of geldt dat voor de algemene markt. Zeg maar voor bepaalde financiele instelingen.....
ik denk dat het alleen geldt voor bedrijven waarvan LVIX geen aandelen heeft. Wat natuurlijk jouw post niet uitsluitquote:Op vrijdag 21 november 2008 18:41 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik denk dat het alleen voor techbedrijven en financials geldt.
En natuurlijk voor bedrijven die bijna failliet gaan.
Dat geld zeker ook voor financiele instellingen. Of voor fondsen die veel te financieren hebben.quote:Op vrijdag 21 november 2008 18:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik ben niet zo kapot van TT, maar ik begrijp je logica. Hoe goedkoper hoe minder koopwaardig. Is dat iets specifieks voor TT, of geldt dat voor de algemene markt. Zeg maar voor bepaalde financiele instelingen.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |