abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:17:50 #151
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_62280924
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 10:00 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wat voor risico's bestaan er dan nog meer naast het failliet / ten onder gaan van de bank?
[..]

Gelukkig maar dat jij een van de weinigen bent die doorheeft dat banken geen Sinterklaas zijn .
Ik geloof dat Swetsenegger in het topic over 'moeten we medelijden hebben met ICESAVE spaarders' hier ook wel vrj zinnige dingen over heeft gezegd
quote:
Een hogere rente KAN onderdeel zijn van een normale gezonde concurrentiestrategie.
Ja. Maar als jij met droge ogen durft te zeggen dat de laatste twee weken (en voor wie het financiele nieuws volgt, maanden) de financiele werled in een gezonde situatie zit...
quote:
Net zoals lage prijzen onderdeel kunnen zijn van een normale gezonde concurrentiestrategie van verkopers. Lage prijzen bij een verkopende partij hoeven niet per definitie een aanwijzing te zijn dat het bedrijf in kwestie wanhopig / bijna failliet is en/of failliet zal gaan doordat ze de marge op hun product verlagen.
Schaamteloos gejat van Vaarsuvius uit dit topic Klanten van Icesave.. medelijden mee hebben?
quote:
Ze moesten er niet 'van uitgaan' Maar ze hadden er wel over moeten nadenken dát het niet onmogelijk was.

Dit zijn quotes van Juni 2008:

“unlikely event of Landsbanki failing”
Het is maar de vraag of dat zo unlikely is....dit stond 24 juni op Bloomberg:

The currency fell 30 percent against the euro since the start of the year as banks struggled to finance debt amid a squeeze on credit.
[...]
The cost of insuring the bonds of Kaupthing Bank hf, Landsbanki Islands hf and Glitnir Banki hf using credit-default swaps soared to records in March on concern Iceland's three largest banks may be unable to fund themselves.

Well, up to a point. In the unlikely event of Landsbanki failing, Icesave depositors would have to claim the first ¤20,887 (£16,500) of their losses not from the UK’s Financial Services Compensation Scheme (FSCS) but from a deposit protection fund run out of Reykjavik.

After several days of prodding and digging, I have, finally, ascertained the vital statistics of this fund, the Depositors’ and Investors’ Guarantee Fund. It describes itself, not very accurately, as “prefunded” but actually has £88 million in the kitty. That’s to cover deposits totalling £13.6 billion, 154 times as much.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:00:18 #152
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_62281848
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 10:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Ik geloof dat Swetsenegger in het topic over 'moeten we medelijden hebben met ICESAVE spaarders' hier ook wel vrj zinnige dingen over heeft gezegd
[..]

Ja. Maar als jij met droge ogen durft te zeggen dat de laatste twee weken (en voor wie het financiele nieuws volgt, maanden) de financiele werled in een gezonde situatie zit...
[..]

Schaamteloos gejat van Vaarsuvius uit dit topic Klanten van Icesave.. medelijden mee hebben?
[..]
Ik het hele medelijden topic niet gevolgd, anders had ik ook de zinnige dingen gezegd door Swetsenegger wel gezien, zou dus mooi zijn wanneer jij ze even voor me had geciteerd

Zal dat topic zo even bekijken.

En je hoort mij niet zeggen dat de financiele wereld in een gezonde situatie zit. Ik reageer alleen op opmerkingen waarin wordt gesteld dat een hoge verstrekte rente per definitie duidt op een ongezonde financiele positie van de bank.
Krekker is de bom!
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:18:06 #153
153506 Captain_Fabulous
pi_62282308
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 11:00 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ik het hele medelijden topic niet gevolgd, anders had ik ook de zinnige dingen gezegd door Swetsenegger wel gezien, zou dus mooi zijn wanneer jij ze even voor me had geciteerd

Zal dat topic zo even bekijken.

En je hoort mij niet zeggen dat de financiele wereld in een gezonde situatie zit. Ik reageer alleen op opmerkingen waarin wordt gesteld dat een hoge verstrekte rente per definitie duidt op een ongezonde financiele positie van de bank.
De zinnige dingen van hem en andere stonden over 7 bladzijden was ik te lui voor
maar nee, je hebt gelijk dat een hoge rente niet per definitie op een onbetrouwbare bank duidt, ik wordt alleen een beetje giftig van mensen die wel met hun geld willen schuiven alsof ze financieele masterminds zijn maar te bedonderd of dom zijn om even de site van FD enzo bij te houden voordat je dat doet. Dus ik chargeer af en toe.
pi_62283460
Zodra deze crisis voorbij is ga ik trouwens al mijn geld stallen bij een bank met een zo hoog mogelijke rente. Mijn risico is 0,0, want als de bank over de kop gaat mogen anderen er voor opdraaien
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:02:32 #155
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_62283490
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 12:00 schreef Seneca het volgende:
Zodra deze crisis voorbij is ga ik trouwens al mijn geld stallen bij een bank met een zo hoog mogelijke rente. Mijn risico is 0,0, want als de bank over de kop gaat mogen anderen er voor opdraaien
Dat deed ik dus al in mei.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:24:54 #156
153506 Captain_Fabulous
pi_62284039
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 12:00 schreef Seneca het volgende:
daarom is het dus zo fout dat de nederlandse staat gaat dokken. Iedereen moet juist eens wat verantwoordelijker worden.
pi_62284103
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 12:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

daarom is het dus zo fout dat de nederlandse staat gaat dokken. Iedereen moet juist eens wat verantwoordelijker worden.
Heel fout ja, gelukkig zeiden meneer Bos en meneer van de DNB (kan zijn naam maar niet onthouden) dat deze ingreep nodig is om het vertrouwen in het garantiesysteem te waarborgen. Iedere spaarder kon tenslotte zien aankomen dat deze bank om ging vallen en IJsland momenteel niet wil betalen...
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:29:43 #158
230423 PurnodePurno
De Purnokoning
pi_62284175
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 12:27 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Heel fout ja, gelukkig zeiden meneer Bos en meneer van de DNB (kan zijn naam maar niet onthouden) dat deze ingreep nodig is om het vertrouwen in het garantiesysteem te waarborgen. Iedere spaarder kon tenslotte zien aankomen dat deze bank om ging vallen en IJsland momenteel niet wil betalen.
Toch jammer dat DNB dat zelf niet inzag.
en zijn vriendje de Kietelaar
pi_62284599
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 07:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Onverdiende mazzel. Maar gezien je financiele beoordelingsvermogen raak je het vanzelf wel op een andere manier kwijt gelukkig.

Zielig mannetje en zuur persoon ben jij zeg! Ik werk keihard voor mijn geld en ben van 25.000 schuld gegroeid naar een leuke spaarrekening. Probeer jij dat ook maar eens voor elkaar te boksen. Kortzichtige eikel!
Nothing takes the past away like the future!
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:50:30 #160
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_62284710
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 12:45 schreef Hapertje het volgende:

[..]

Zielig mannetje en zuur persoon ben jij zeg! Ik werk keihard voor mijn geld en ben van 25.000 schuld gegroeid naar een leuke spaarrekening. Probeer jij dat ook maar eens voor elkaar te boksen. Kortzichtige eikel!
Ach, wij krijgen ons geld terug en Fabulous legt voortaan zijn geld alleen in bij de banken met de laagste rente, koopt stroom en gas bij de duurste leveranciers, koopt al zijn boodschappen bij de Plus en schaft zijn elektronica aan bij B&O. Dat alles dankzij zijn financiële beoordelingsvermogen.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:52:54 #161
153506 Captain_Fabulous
pi_62284768
Dat hij zou omvallen was niet zeker, maar dat Ijsland ALS het zou gebeuren de zaak niet zou kunnen financieren had iedereen met twee hersencellen kunnen bedenken.
pi_62284970
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 12:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dat hij zou omvallen was niet zeker, maar dat Ijsland ALS het zou gebeuren de zaak niet zou kunnen financieren had iedereen met twee hersencellen kunnen bedenken.
En jij hebt alle wijsheid in pacht. Geloof vooral in jezelf! Maar oordeel niet over anderen, als je niks over ze weet!
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:09:11 #163
153506 Captain_Fabulous
pi_62285196
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:00 schreef Hapertje het volgende:

[..]

En jij hebt alle wijsheid in pacht. Geloof vooral in jezelf! Maar oordeel niet over anderen, als je niks over ze weet!
Ik hoef alleen over je te weten dat je niet zodra de klappen echt begonnen te vallen je geld binnen een bank hebt gebracht die gedekt werd door de Nederlandse staat of een ander land dat re resources had om steun te geven. Dat gevoegd bij de berichten dat vooral de laatste twee maanden ICESAVE enorm groeide, en het feit dat ik gisteren al vrij zeker wist dat de staat wel weer de portomonee zou trekken (zoals je al zei ben ik vrij alwetend) omdat paniek nog meer zou kosten dan maar te dokken...Dan ga ik inderdaad oordelen over anderen. ik ben namelijk nogal kwaad als het nog niet is opgevallen. Ik ga namelijk meebetalen aan jouw financiele debiliteit via de belastingen. Vind ik helemaal niets.
pi_62286245
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:09 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Ik hoef alleen over je te weten dat je niet zodra de klappen echt begonnen te vallen je geld binnen een bank hebt gebracht die gedekt werd door de Nederlandse staat of een ander land dat re resources had om steun te geven. Dat gevoegd bij de berichten dat vooral de laatste twee maanden ICESAVE enorm groeide, en het feit dat ik gisteren al vrij zeker wist dat de staat wel weer de portomonee zou trekken (zoals je al zei ben ik vrij alwetend) omdat paniek nog meer zou kosten dan maar te dokken...Dan ga ik inderdaad oordelen over anderen. ik ben namelijk nogal kwaad als het nog niet is opgevallen. Ik ga namelijk meebetalen aan jouw financiele debiliteit via de belastingen. Vind ik helemaal niets.
Dat is ook weer zoiets, er zijn tig ongelooflijk idiote plannen van de overheid die de belasting betaler tientallen miljarden kosten en deze reddingsoperatie is zonde van jou belasting geld. Fijne gozer ben jij, ik hoop niet dat jij ooit aanspraak hoeft te maken op de overheid op wat voor manier dan ook.
pi_62286352
Kijk... en hier bewijs je volledig ONWETEND te zijn.Want jij betaalt voor het merendeel niet eens mee! Bos houdt IJsland aan zijn belofte de garanties na te komen! En dat kost jou geen enkele cent méér. Misschien dat NL het voorschiet, maar het komt terug, Nu word ik kwaad en kan jij je bek houden!

[ Bericht 0% gewijzigd door Hapertje op 10-10-2008 13:58:29 ]
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:34:03 #166
153506 Captain_Fabulous
pi_62287462
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:52 schreef Hapertje het volgende:
Kijk... en hier bewijs je volledig ONWETEND te zijn.Want jij betaalt voor het merendeel niet eens mee! Bos houdt IJsland aan zijn belofte de garanties na te komen!
En hoe gaat Bos dat doen? De marine langs sturen en Reykjavik kapot schieten als ze niet dokken? De Ijslandse munt is pleepapier. Het land heeft geen enkele andere natuurlijke hulpbron dan kabeljauw. En we zijn bepaald niet de enige die nog geld van ze krijgen. Als de premier van ijsland zegt ík hoop op samenwerking met Engeland en Nederland om de problemen op te lossen betekent dat dus: 'Dok maar zelf, wij zijn failiet.'

/quote]
Nu word ik kwaad en kan jij je bek houden!
[/quote]
The truth hurts doensn't it.
pi_62287565
No, cause it ain't the truth!
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:38:28 #168
153506 Captain_Fabulous
pi_62287598
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:48 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat is ook weer zoiets, er zijn tig ongelooflijk idiote plannen van de overheid die de belasting betaler tientallen miljarden kosten en deze reddingsoperatie is zonde van jou belasting geld. Fijne gozer ben jij, ik hoop niet dat jij ooit aanspraak hoeft te maken op de overheid op wat voor manier dan ook.
Dus omdat er veel verspild wordt kan er nog wel wat bij? De redding van ABN-Amro / Fortis sta ik 100% achter, zakelijk gezien heeft Bos daar ook nog eens een hele mooie deal uitgesleept. ICESAVE spaarders hebben gegokt en verloren. Als iets te goed lijkt om waar te zijn, is het vaak ook niet waar. Ooit van gehoord?
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:52:55 #169
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_62288070
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 14:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Dus omdat er veel verspild wordt kan er nog wel wat bij? De redding van ABN-Amro / Fortis sta ik 100% achter, zakelijk gezien heeft Bos daar ook nog eens een hele mooie deal uitgesleept.
En dat weet jij nu al? Ik durf wel te zeggen dat het risico van het nationaliseren van die banken een groter risico is, dan het risico was op het failliet van IJsland.
quote:
ICESAVE spaarders hebben gegokt en verloren. Als iets te goed lijkt om waar te zijn, is het vaak ook niet waar. Ooit van gehoord?
Nee, gegokt en gewonnen, want ik krijg het geld terug. Nou ja, gelijkgespeeld misschien, want ik loop nu een beetje rente mis.
pi_62288561
quote:

[..]

Dus omdat er veel verspild wordt kan er nog wel wat bij? De redding van ABN-Amro / Fortis sta ik 100% achter, zakelijk gezien heeft Bos daar ook nog eens een hele mooie deal uitgesleept. ICESAVE spaarders hebben gegokt en verloren. Als iets te goed lijkt om waar te zijn, is het vaak ook niet waar. Ooit van gehoord?
Gegokt? Verspillen? Niemand heeft een gok genomen en de Nederlandse regering heeft nog geen cent betaald en voorlopig kan IJsland nog gewoon opdraaien voor de kosten (lenen bij het IMF of een ander land).

En zowel Bos als die man van de DNB hebben gezegd dat deze ingreep nodig was, dat zei ik net ook al maar daar lees je zeker overheen?

En nogmaals er zijn momenteel zeer veel banken die 5% rente of meer bieden, dat zijn toch ook niet allemaal risico's? Want als je zo redeneert gaat per direct iedereen zijn geld van zijn rekening halen.
pi_62288759
quote:

[..]

Sinds wanneer is sparen bij een legaal op de Nederlandse spaarmarkt operende bank gokken?
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:24:17 #172
153506 Captain_Fabulous
pi_62288951
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 14:52 schreef Pool het volgende:

[..]

En dat weet jij nu al? Ik durf wel te zeggen dat het risico van het nationaliseren van die banken een groter risico is, dan het risico was op het failliet van IJsland.
[..]
Leuk dat je dat durft te zeggen maar hier past maar 1 reaktie op

quote:
Nee, gegokt en gewonnen, want ik krijg het geld terug. Nou ja, gelijkgespeeld misschien, want ik loop nu een beetje rente mis.
Emn ik durf te wedden dat zodra Bos dat geld aan je uitbetaalt, er een 'belangengroep van ICESAVE spaarders' opstaat die de gedervde rente ook van de Nederlandse schatkist wil terug hebben.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:31:02 #173
153506 Captain_Fabulous
pi_62289110
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 15:11 schreef Dennis101 het volgende:

[..]
voorlopig kan IJsland nog gewoon opdraaien voor de kosten (lenen bij het IMF of een ander land).
Dream on.

quote:
En zowel Bos als die man van de DNB hebben gezegd dat deze ingreep nodig was, dat zei ik net ook al maar daar lees je zeker overheen?
Nee ik lees er niet overheen, het is 1 van de dingen die me zo enorm kwaad maken. Omdat meer dan 100.000 mensen te stom waren om het economie katern te lezen, wordt de paniekfactor te groot om niets te doen. M'n maagzuur, wat doe je.

quote:
En nogmaals er zijn momenteel zeer veel banken die 5% rente of meer bieden, dat zijn toch ook niet allemaal risico's? Want als je zo redeneert gaat per direct iedereen zijn geld van zijn rekening halen.
Zolang ze in Nederland staan, en helemzaal onder de nederlandse garantie vallen is er geen enkele reden het er vanaf te halen dus.
pi_62289267
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 15:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Dream on.

[..]

Nee ik lees er niet overheen, het is 1 van de dingen die me zo enorm kwaad maken. Omdat meer dan 100.000 mensen te stom waren om het economie katern te lezen, wordt de paniekfactor te groot om niets te doen. M'n maagzuur, wat doe je.

[..]

Zolang ze in Nederland staan, en helemzaal onder de nederlandse garantie vallen is er geen enkele reden het er vanaf te halen dus.
Neem dan nog maar een paar maag tabletten, want als je hier al zo ziek van wordt dan snap ik niet dat je nog geen hartaanval hebt gehad van bijvoorbeeld de betuwelijn of iets in de die richting.

Verder ben je blijkbaar zo helderziend, of zit je zo diep in de financiële sector dat je al weet wat er allemaal gaat gebeuren.

Verder ontkracht je ook gelijk je idee dat een hogere rente gelijk staat aan meer risico, want je denkt toch niet als er bijvoorbeeld 3 grote banken vallen in Nederland er dan genoeg geld is om alles te denken. Of dan gaat de staat ze natuurlijk ook allemaal overnemen. Maar dan krijg je hetzelfde principe als nu in IJsland gebeurt.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:46:08 #175
153506 Captain_Fabulous
pi_62289578
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 15:36 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Neem dan nog maar een paar maag tabletten, want als je hier al zo ziek van wordt dan snap ik niet dat je nog geen hartaanval hebt gehad van bijvoorbeeld de betuwelijn of iets in de die richting.

Verder ben je blijkbaar zo helderziend, of zit je zo diep in de financiële sector dat je al weet wat er allemaal gaat gebeuren.
Ik werk wel in de finaciele sector, maar ben de eerste om te zeggen dat ik geen expert ben. Maar ik let wel op wat er gebeurt. En de documentaire over wat er zou gebeuren als de dollar instort is minstens een jaar oud, als het niet meer is. ik vind dat de informatie behioorlijk toegankelijk was.

quote:
Verder ontkracht je ook gelijk je idee dat een hogere rente gelijk staat aan meer risico, want je denkt toch niet als er bijvoorbeeld 3 grote banken vallen in Nederland er dan genoeg geld is om alles te denken. Of dan gaat de staat ze natuurlijk ook allemaal overnemen. Maar dan krijg je hetzelfde principe als nu in IJsland gebeurt.
Alleen heeft de Nederlandse staat weleen wat betere financiele basis dan ijsland. En zijn de regels voor banken in NL vrij streng. ABN is niet omgevallen, het was Fortis die in problemen kwam, weet je nog wel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')