abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62229743
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:50 schreef paddy het volgende:

[..]

[..]

tijdelijk
[..]

Ik snap die 4000 niet. Je zou toch terug krijgen tot een veel groter bedrag?
Bijvoorbeeld als ze 24K daar hebben staan.
en zijn vriendje de Kietelaar
pi_62229753
Ben ik blij dat al mijn geld op de staatsbank staat in plaats van zo'n louche buitenlandse bank.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  woensdag 8 oktober 2008 @ 13:05:37 #78
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_62229983
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 10:44 schreef paddy het volgende:
Kun je daar ook rood staan? Zo ja, ben je dan van je schuld af?
Vast niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 13:15:53 #79
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_62230202
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:54 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Ben ik blij dat al mijn geld op de staatsbank staat in plaats van zo'n louche buitenlandse bank.
Ik ook
  woensdag 8 oktober 2008 @ 13:16:08 #80
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_62230210
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:40 schreef Hapertje het volgende:

[..]

Wij hebben er veel geld staan... over twee rekeningen. In het ergste geval krijgen we maar 4000 euro terug. Werk je 6 jaar keihard om iets op te bouwen en dan gebeurt er dit! Vind het te erg voor woorden dat dit mogelijk is!
Het zal wel harteloos overkomen, maar
a) als je in zee gaat met mensen die een veel hogere rente bieden dan de meeste banken loop je automatisch een hoger risico. Niemand geeft gratis geld weg, en zeker banken niet.
b) de laatste twee jaar zijn de berichten over de kwetsbaarheid van het bankenstelsel in Amerika en dat dit ook op ons in zou gaan werken toch wel duidelijk geweest, en had je dus mischien aan het denken kunnen zetten
c) waarop basseer je die 4000 maximaal terug? En als jij er 6 jaar over doet om 4000 te sparen, waarom had je dat dan niet wat veiliger weggezet?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_62230612
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:16 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Het zal wel harteloos overkomen, maar
a) als je in zee gaat met mensen die een veel hogere rente bieden dan de meeste banken loop je automatisch een hoger risico. Niemand geeft gratis geld weg, en zeker banken niet.
Onzin. Dat zou betekenen dat je bij de bank met de laagste rente het minst risico loopt.
Verder vind ik dat je de schuld niet bij de spaarder kan leggen. Achteraf makkelijk.
pi_62230714
quote:
Fréttir
From the Prime Minister of Iceland
Skrifað 7.10.2008 Kl.13:34

In a press conference today Iceland's Prime Minister, Mr. Geir H. Haarde, said that if needed the Icelandic Government will support the Depositors' and Investors' Guarantee Fund in raising the necessary funds, so that the Fund would be able to meet the minimum compensation limits in the event of a failure of an Icelandic bank.

The Icelandic banks have top up agreements in the following countries:

* United Kingdom
* The Netherlands
* Norway
* Finland
* Sweden

The Fund would like to stress that no Icelandic bank has been declared insolvent.

Any further information will be put to the Funds website, [url=http://www.tryggingarsjoður.is]www.tryggingarsjoður.is[/url] when needed.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 13:46:35 #83
153506 Captain_Fabulous
pi_62230982
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:32 schreef Redux het volgende:

[..]

Onzin. Dat zou betekenen dat je bij de bank met de laagste rente het minst risico loopt.
Verder vind ik dat je de schuld niet bij de spaarder kan leggen. Achteraf makkelijk.
Rente is geen kadootje van een bank. Rente is een risicovergoeding. Nu zou je van een bank die zich in Nederland zo mag noemen verwachten dat die betrouwbaar is. En dat je dus geen risico loopt. Als het een nederlandse bank is, ga ik daar ook in mee. Maar een buitenlandse internetbank? Sorry, maar als je daar niet al twee weken geleden al je geld hebt weggehaald en ergens heel saai en stevig hebt geplaatst, vind ik dat je ook wel wat EIGEN verantwoordelijkheid hebt.
Mensen die hun spaargeld bij wegzetten tegen 2% meer (Dat bood die Ijslandse bank toch?) dan de gevestigde banken zijn meer aan het speculeren dan aan het sparen in deze tijden. Zodra Fortis dreigde om te vallen, kon niemand meer zeggen dat ze niet wisten dat er een probleempj was bij de banken...en wie de economische pagina van nu.nl 1 minuut per dag las, wist al maanden dat er iets niet goed ging.
pi_62230992
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:27 schreef __Saviour__ het volgende:
ijsland binnenvallen is een eitje. Ze hebben alleen een kustwacht.
Misschien motiveert Oranje dit zaterdag.

Gewoon met 10 - 0 afdrogen, dat zullen de Ijslanders niet leuk vinden.
pi_62231074
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:47 schreef rja het volgende:

[..]

Misschien motiveert Oranje dit zaterdag.

Gewoon met 10 - 0 afdrogen, dat zullen de Ijslanders niet leuk vinden.
Die laten Oranje zo mogelijk nog harder lopen
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_62231180
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Rente is geen kadootje van een bank. Rente is een risicovergoeding. Nu zou je van een bank die zich in Nederland zo mag noemen verwachten dat die betrouwbaar is. En dat je dus geen risico loopt. Als het een nederlandse bank is, ga ik daar ook in mee. Maar een buitenlandse internetbank? Sorry, maar als je daar niet al twee weken geleden al je geld hebt weggehaald en ergens heel saai en stevig hebt geplaatst, vind ik dat je ook wel wat EIGEN verantwoordelijkheid hebt.
Mensen die hun spaargeld bij wegzetten tegen 2% meer (Dat bood die Ijslandse bank toch?) dan de gevestigde banken zijn meer aan het speculeren dan aan het sparen in deze tijden. Zodra Fortis dreigde om te vallen, kon niemand meer zeggen dat ze niet wisten dat er een probleempj was bij de banken...en wie de economische pagina van nu.nl 1 minuut per dag las, wist al maanden dat er iets niet goed ging.
Maar de Nederlandse banken boden veel te weinig (zeker gezien de omhooggierende hypotheekrente)... Meer dan 5 % was echt niet exorbitant, dat kunnen de Nl banken nu immers ook makkelijk missen.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 13:54:18 #87
153506 Captain_Fabulous
pi_62231200
Die 4000 van hapertje ben ik nog steeds benieuwd naar...
pi_62231232
quote:

[..]

De staat IJsland heeft zo z'n verplichtingen, je gaat er van uit dat die staat zich aan zijn verplichtingen houdt.
pi_62231276
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:53 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Maar de Nederlandse banken boden veel te weinig (zeker gezien de omhooggierende hypotheekrente)... Meer dan 5 % was echt niet exorbitant, dat kunnen de Nl banken nu immers ook makkelijk missen.
idd zeker in verhouding met het buitenland
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_62231306
quote:

[..]

De banken wie de hoogste rente bieden in Nederland.

Zie bijna ik allemaal niet zitten, zijn kleine banken of Turkse banken.

Ze vallen wel onder garantie regel, maar als die banken omvallen moet je toch een paar maanden wachten op je spaargeld - want die kleine banken zal de DNB niet redden , zul je net zien, dat je spaargeld in die tijd net nodig hebt.

Alleen moneyou zie ik wel zitten, omdat dat het dochter is van ABN AMRO.
pi_62231372
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Die 4000 van hapertje ben ik nog steeds benieuwd naar...
Hij is bang, dat hij z´n eerste 20.000 niet krijgt van de Ijslandse overheid.

Alleen het gene, waar boven de 20.000 zit, 4000 euro dus.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 14:14:04 #92
153506 Captain_Fabulous
pi_62231786
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:55 schreef Redux het volgende:

[..]

De staat IJsland heeft zo z'n verplichtingen, je gaat er van uit dat die staat zich aan zijn verplichtingen houdt.
alleen wonen we daar niet, en is het geen lid van de EG. In mijn opinie hadden de spaarders dus wel wat allerter mogen zijn.
pi_62231842
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:14 schreef Captain_Fabulous het volgende:
alleen wonen we daar niet, en is het geen lid van de EG. In mijn opinie hadden de spaarders dus wel wat allerter mogen zijn.
Je kunt van te voren niet weten dat een staat zich niet aan z'n afspraken gaat houden. Je kunt het de spaarders dus niet verwijten.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 8 oktober 2008 @ 14:17:49 #94
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62231895
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:00 schreef rja het volgende:

[..]

Hij is bang, dat hij z´n eerste 20.000 niet krijgt van de Ijslandse overheid.

Alleen het gene, waar boven de 20.000 zit, 4000 euro dus.
of hij is een 0 vergeten en moest t 40.000 zijn
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  woensdag 8 oktober 2008 @ 14:22:25 #95
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_62232012
quote:

[..]

Rente is geen kadootje van een bank. Rente is een risicovergoeding.
Dit is natuurlijk maar gedeeltelijk waar.

Rente is ook de prijs van het geld. Wanneer banken lagere kosten hebben, door bijvoorbeeld geen fysieke kantoren te hebben, maar slechts een digitale equivalent hiervan, kunnen ze deze kostenbesparing doorrekenen aan de klant. Dit kan inhouden dat mensen dus een hogere rente kunnen ontvangen op hun tegoeden.

Ok, als iets te mooi klinkt om waar te zijn, is dat het meestal ook, maar die paar procent extra kon in mijn ogen ook heel goed het gevolg zijn van een bedrijfsvoering met minder kosten (bij extreem hoge percentages zouden de alarmbellen bij mij wel afgaan). Gewoon normale concurrentie dus. De bank met de laagste kosten en daardoor de hoogste rente, krijgt het meeste kapitaal.

Oja, nog even wat anders: achteraf is het allemaal wel heel makkelijk voorspellen. Wie had een jaar geleden gedacht dat je veilige spaargeld op je Fortis of ABN rekening ineens in gevaar zou zijn? Het is dat de staat nu een en ander in het werk heeft gesteld, maar anders waren daar ook enorme problemen geweest. Zijn die mensen (die dus niet die paar % extra wilden) ook niet slim bezig geweest? Ik vind dat deze mensen hier eveneens vrij weinig te verwijten valt.

(en nee ik heb geen geld naar Icesave gebracht; mijn ouders wel)
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
  woensdag 8 oktober 2008 @ 14:23:31 #96
153506 Captain_Fabulous
pi_62232046
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:16 schreef Redux het volgende:

[..]

Je kunt van te voren niet weten dat een staat zich niet aan z'n afspraken gaat houden. Je kunt het de spaarders dus niet verwijten.
Ik ben dus wel zo wantrouwend omdat te doen in dit soort tijden. En wie na alle rumour op de markt deze week nog bij Icesave zat is in mijn ogen geen spaarder maar een speculeerder.
Maar nu herhalen we onze eerdere argumenten....
pi_62232105
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:

En wie na alle rumour op de markt deze week nog bij Icesave zat is in mijn ogen geen spaarder maar een speculeerder.
En dat vind ik dus onzin, zie ook de reactie boven je over fortis/abnamro
pi_62232140
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Ik ben dus wel zo wantrouwend omdat te doen in dit soort tijden. En wie na alle rumour op de markt deze week nog bij Icesave zat is in mijn ogen geen spaarder maar een speculeerder.
Maar nu herhalen we onze eerdere argumenten....
hoezo dat jij hebt ook al je geld van de rekening gehaald
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 8 oktober 2008 @ 14:44:12 #99
153506 Captain_Fabulous
pi_62232612
ik had om te beginnen daar al niets...maar als ik het had, keek ik wel 3 keer per dag op fd.nl hoe de banken gingen. Mijn spaarcentjes zitten al een hele tijd super saai bij de Rabo.
pi_62232712
Tekst op website www.icesave.nl aangepast. zie hieronder en verder www.icesave.nl

Beste Icesave spaarder,
Helaas moeten wij meedelen dat Icesave zijn verplichtingen als spaarbank niet langer na kan komen, doordat onze moeder Landsbanki ten gevolge van de kredietcrisis in grote financiële problemen is gekomen. Dit betekent dat transacties die vanaf maandagmiddag zijn gedaan, noodgedwongen niet meer zijn doorgevoerd.

Wij betreuren zeer wat er is gebeurd.

Op de spaartegoeden bij Icesave zijn de IJslandse en Nederlandse depositogarantiestelsels van toepassing. Dit betekent dat de dekking (tot 100.000 euro per persoon per bank) voor een deel (20.887 euro) voor rekening van het IJslandse depositogarantiestelsel komt. De Nederlandsche Bank (DNB) heeft aangekondigd de Nederlandse spaarders bij Icesave indien nodig te helpen met hun beroep op de dekking in IJsland. Onderstaand persbericht bevestigt dit.

Zodra dat mogelijk is zullen wij op deze site nadere informatie verstrekken.

Het Icesave Nederland team

Onderstaand persbericht is door De Nederlandsche Bank (DNB) opgesteld op 7 oktober 2008. Dit persbericht is eveneens terug te vinden op de website van DNB.

DNB treedt in overleg met IJslandse autoriteiten over Icesave
Er zijn onduidelijkheden ontstaan rond Landsbanki hf. te Reykjavik en haar bijkantoor Icesave in Nederland. De Nederlandse autoriteiten zoeken contact met hun IJslandse collega´s om opheldering te krijgen. Thans kan het volgende worden meegedeeld.

Op de rekeningtegoeden bij Icesave zijn de IJslandse en Nederlandse depositogarantiestelsels van toepassing. DNB zal in overleg treden met de IJslandse autoriteiten over hoe, indien de instelling in déconfiture zou geraken, de afwikkeling zal worden vormgegeven. Vandaag is door de Minister van Financiën besloten de dekking op de tegoeden van rekeninghouders in Nederland voor een periode van één jaar te verhogen tot Eur 100.000 per persoon per bank. In het geval van Icesave komt een deel van die dekking voor rekening van het IJslandse en niet van het Nederlandse depositogarantiestelsel. Indien nodig zal DNB rekeninghouders faciliteren met hun beroep op de dekking in IJsland.

Zodra nadere informatie beschikbaar is, zal deze worden verspreid via de website van DNB, www.dnb.nl.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')