Bijvoorbeeld als ze 24K daar hebben staan.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:50 schreef paddy het volgende:
[..]
[..]
tijdelijk
[..]
Ik snap die 4000 niet. Je zou toch terug krijgen tot een veel groter bedrag?
Vast niet.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:44 schreef paddy het volgende:
Kun je daar ook rood staan? Zo ja, ben je dan van je schuld af?
Ik ookquote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:54 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Ben ik blij dat al mijn geld op de staatsbank staat in plaats van zo'n louche buitenlandse bank.
Het zal wel harteloos overkomen, maarquote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:40 schreef Hapertje het volgende:
[..]
Wij hebben er veel geld staan... over twee rekeningen. In het ergste geval krijgen we maar 4000 euro terug. Werk je 6 jaar keihard om iets op te bouwen en dan gebeurt er dit! Vind het te erg voor woorden dat dit mogelijk is!![]()
Onzin. Dat zou betekenen dat je bij de bank met de laagste rente het minst risico loopt.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:16 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Het zal wel harteloos overkomen, maar
a) als je in zee gaat met mensen die een veel hogere rente bieden dan de meeste banken loop je automatisch een hoger risico. Niemand geeft gratis geld weg, en zeker banken niet.
quote:Fréttir
From the Prime Minister of Iceland
Skrifað 7.10.2008 Kl.13:34
In a press conference today Iceland's Prime Minister, Mr. Geir H. Haarde, said that if needed the Icelandic Government will support the Depositors' and Investors' Guarantee Fund in raising the necessary funds, so that the Fund would be able to meet the minimum compensation limits in the event of a failure of an Icelandic bank.
The Icelandic banks have top up agreements in the following countries:
* United Kingdom
* The Netherlands
* Norway
* Finland
* Sweden
The Fund would like to stress that no Icelandic bank has been declared insolvent.
Any further information will be put to the Funds website, [url=http://www.tryggingarsjoður.is]www.tryggingarsjoður.is[/url] when needed.
Rente is geen kadootje van een bank. Rente is een risicovergoeding. Nu zou je van een bank die zich in Nederland zo mag noemen verwachten dat die betrouwbaar is. En dat je dus geen risico loopt. Als het een nederlandse bank is, ga ik daar ook in mee. Maar een buitenlandse internetbank? Sorry, maar als je daar niet al twee weken geleden al je geld hebt weggehaald en ergens heel saai en stevig hebt geplaatst, vind ik dat je ook wel wat EIGEN verantwoordelijkheid hebt.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:32 schreef Redux het volgende:
[..]
Onzin. Dat zou betekenen dat je bij de bank met de laagste rente het minst risico loopt.
Verder vind ik dat je de schuld niet bij de spaarder kan leggen. Achteraf makkelijk.
Misschien motiveert Oranje dit zaterdag.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:27 schreef __Saviour__ het volgende:
ijsland binnenvallen is een eitje. Ze hebben alleen een kustwacht.
Die laten Oranje zo mogelijk nog harder lopenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:47 schreef rja het volgende:
[..]
Misschien motiveert Oranje dit zaterdag.
Gewoon met 10 - 0 afdrogen, dat zullen de Ijslanders niet leuk vinden.
Maar de Nederlandse banken boden veel te weinig (zeker gezien de omhooggierende hypotheekrente)... Meer dan 5 % was echt niet exorbitant, dat kunnen de Nl banken nu immers ook makkelijk missen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Rente is geen kadootje van een bank. Rente is een risicovergoeding. Nu zou je van een bank die zich in Nederland zo mag noemen verwachten dat die betrouwbaar is. En dat je dus geen risico loopt. Als het een nederlandse bank is, ga ik daar ook in mee. Maar een buitenlandse internetbank? Sorry, maar als je daar niet al twee weken geleden al je geld hebt weggehaald en ergens heel saai en stevig hebt geplaatst, vind ik dat je ook wel wat EIGEN verantwoordelijkheid hebt.
Mensen die hun spaargeld bij wegzetten tegen 2% meer (Dat bood die Ijslandse bank toch?) dan de gevestigde banken zijn meer aan het speculeren dan aan het sparen in deze tijden. Zodra Fortis dreigde om te vallen, kon niemand meer zeggen dat ze niet wisten dat er een probleempj was bij de banken...en wie de economische pagina van nu.nl 1 minuut per dag las, wist al maanden dat er iets niet goed ging.
De staat IJsland heeft zo z'n verplichtingen, je gaat er van uit dat die staat zich aan zijn verplichtingen houdt.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Rente is geen kadootje van een bank. Rente is een risicovergoeding. Nu zou je van een bank die zich in Nederland zo mag noemen verwachten dat die betrouwbaar is. En dat je dus geen risico loopt. Als het een nederlandse bank is, ga ik daar ook in mee. Maar een buitenlandse internetbank? Sorry, maar als je daar niet al twee weken geleden al je geld hebt weggehaald en ergens heel saai en stevig hebt geplaatst, vind ik dat je ook wel wat EIGEN verantwoordelijkheid hebt.
Mensen die hun spaargeld bij wegzetten tegen 2% meer (Dat bood die Ijslandse bank toch?) dan de gevestigde banken zijn meer aan het speculeren dan aan het sparen in deze tijden. Zodra Fortis dreigde om te vallen, kon niemand meer zeggen dat ze niet wisten dat er een probleempj was bij de banken...en wie de economische pagina van nu.nl 1 minuut per dag las, wist al maanden dat er iets niet goed ging.
idd zeker in verhouding met het buitenlandquote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:53 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Maar de Nederlandse banken boden veel te weinig (zeker gezien de omhooggierende hypotheekrente)... Meer dan 5 % was echt niet exorbitant, dat kunnen de Nl banken nu immers ook makkelijk missen.
De banken wie de hoogste rente bieden in Nederland.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Hij is bang, dat hij z´n eerste 20.000 niet krijgt van de Ijslandse overheid.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Die 4000 van hapertje ben ik nog steeds benieuwd naar...
alleen wonen we daar niet, en is het geen lid van de EG. In mijn opinie hadden de spaarders dus wel wat allerter mogen zijn.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:55 schreef Redux het volgende:
[..]
De staat IJsland heeft zo z'n verplichtingen, je gaat er van uit dat die staat zich aan zijn verplichtingen houdt.
Je kunt van te voren niet weten dat een staat zich niet aan z'n afspraken gaat houden. Je kunt het de spaarders dus niet verwijten.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:14 schreef Captain_Fabulous het volgende:
alleen wonen we daar niet, en is het geen lid van de EG. In mijn opinie hadden de spaarders dus wel wat allerter mogen zijn.
of hij is een 0 vergeten en moest t 40.000 zijnquote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:00 schreef rja het volgende:
[..]
Hij is bang, dat hij z´n eerste 20.000 niet krijgt van de Ijslandse overheid.
Alleen het gene, waar boven de 20.000 zit, 4000 euro dus.
Dit is natuurlijk maar gedeeltelijk waar.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Rente is geen kadootje van een bank. Rente is een risicovergoeding.
Ik ben dus wel zo wantrouwend omdat te doen in dit soort tijden. En wie na alle rumour op de markt deze week nog bij Icesave zat is in mijn ogen geen spaarder maar een speculeerder.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:16 schreef Redux het volgende:
[..]
Je kunt van te voren niet weten dat een staat zich niet aan z'n afspraken gaat houden. Je kunt het de spaarders dus niet verwijten.
En dat vind ik dus onzin, zie ook de reactie boven je over fortis/abnamroquote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
En wie na alle rumour op de markt deze week nog bij Icesave zat is in mijn ogen geen spaarder maar een speculeerder.
hoezo dat jij hebt ook al je geld van de rekening gehaaldquote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik ben dus wel zo wantrouwend omdat te doen in dit soort tijden. En wie na alle rumour op de markt deze week nog bij Icesave zat is in mijn ogen geen spaarder maar een speculeerder.
Maar nu herhalen we onze eerdere argumenten....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |