IJsland is geen lid van de EU. Wikipediaquote:Op woensdag 8 oktober 2008 00:06 schreef MentalBrT het volgende:
Ze zitten vooralsnog in de EU en hebben hun munteenheid gekoppeld aan de euro dus Euro landen tegen zich in het harnas jagen is wel het laatste wat ze zullen doen.
Te grote storm in een lek glas water imho.
edit: wat niet zegt dat ik gerust ben met de situatie, maar de berichtgeving is vooralsnog hoopgevend.. zeker gezien het feit dat DNB aangeeft de icesave spaarders te gaan helpen.
http://www.ad.nl/economie(...)aarders_Icesave.htmlquote:De IJslandse regering verklaarde dat alle banktegoeden volledig zijn gegarandeerd. Onduidelijk is of dat ook voor de tegoeden in Nederland geldt. De Nederlandsche Bank overlegde gisteren tot laat over de vraag hoe de IJslanders de tegoeden in Nederland garanderen. Minister Bos (Financiën) zei ervan uit te gaan dat de IJslanders hun verplichtingen nakomen. Tot nu toe garandeert IJsland de eerste 20.000 euro. De Nederlandsche Bank staat garant voor de volgende 18.000 euro.
Alleen 'helpen' kan op vele manieren. Is dat garant staan voor de tegoeden, of helpen met onderhandelen om dat geld snel naar Nederland te krijgen?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 00:06 schreef MentalBrT het volgende:
Ze zitten vooralsnog in de EU en hebben hun munteenheid gekoppeld aan de euro dus Euro landen tegen zich in het harnas jagen is wel het laatste wat ze zullen doen.
Te grote storm in een lek glas water imho.
edit: wat niet zegt dat ik gerust ben met de situatie, maar de berichtgeving is vooralsnog hoopgevend.. zeker gezien het feit dat DNB aangeeft de icesave spaarders te gaan helpen.
Betekend dit dat Icesave volledig de handdoek in de ring gegooid heeft en we het nu over een faillisement hebben?quote:Icesave kon dinsdag geen opheldering verschaffen over de verdere gang van zaken. "De zaak is nu in handen van DNB. Daar kan ik niet zoveel aan toevoegen", aldus een woordvoerder van de internetspaarbank.
Excuus, ik ging nog even uit van de antieke definitie (uit de tijd van de EEG / EEC).quote:Op woensdag 8 oktober 2008 00:08 schreef Wokkel het volgende:
[..]
IJsland is geen lid van de EU. Wikipedia
Kijk in het bericht wat ik hierboven heb geplaatst. Domestic betekent alleen IJsland.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 00:08 schreef err het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/economie(...)aarders_Icesave.html
ik word hier niet vrolijk van...
Bij Reuters wordt gemeld dat IJsland zelf geen hulp wilquote:Op woensdag 8 oktober 2008 00:05 schreef Wokkel het volgende:
[..]
[..]
Die garantie tot 20k zou ik ook niet teveel van uitgaan als ik jullie was. De minister president van IJsland is niet bepaald blij met het gebrek aan buitenlandse hulp op dit moment.
ik voel aardig wat wantrouwen jegens die IJslandse ministerquote:"Iceland does not want to be singled out as a country that needs IMF help. Even last summer, Iceland preferred to ask the central banks of some Nordic countries for help rather than go to the IMF for money," the official added.
The United States and Britain had exerted pressure on Iceland to seek IMF help, the official said, adding that a large amount of deposits in Icelandic banks were owned by British customers.
Volgens het RTL nieuws heeft DNB gezegt dat er rekeninghouders van icesave hun geld niet meer op kunnen nemen, ook niet als je wel op de site zou kunnen. Dus dan neem ik aan dat de TT met JA beantwoord kan worden.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 00:10 schreef dyna18 het volgende:
http://www.nu.nl/news/177(...)nd_over_Icesave.html
[..]
Betekend dit dat Icesave volledig de handdoek in de ring gegooid heeft en we het nu over een faillisement hebben?
HET grote probleem is dat Icesave helemaal niks van zich laat horen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 00:10 schreef dyna18 het volgende:
http://www.nu.nl/news/177(...)nd_over_Icesave.html
[..]
Betekend dit dat Icesave volledig de handdoek in de ring gegooid heeft en we het nu over een faillisement hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |