abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62219197
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 23:49 schreef avonne het volgende:

[..]

net gemist. Wat was het nieuws?
Zie edit, het komt er op neer dat icesave definief de handdoek in de ring heeft gegooit
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 23:53:09 #72
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_62219251
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 23:47 schreef MentalBrT het volgende:

[..]

Dit is pertinent niet waar.
Paar feiten (bron Bloomberg, zelf even zoeken).

- Banken in IJsland zijn goed voor 34% van het bruto nationaal product
- De internationale schuld van IJsland is 12x zo groot als dit bruto nationaal product
Dat ze goed zijn voor 34% van het BNP, dat gaat dus om de winsten die de banken maken gezamelijk, en de belastingen die ze betalen. De assets die ze uit hebben staan, zijn vele malen groter dan het BNP. Was bij Landsbanki geloof ik iets van 360%, bij een van de andere ijslandse banken meer dan 600%
Overigens is dat in Nederland ook zo bij ING (iets van 140% dacht ik).
Zal het lijstje eens opzoeken.
pi_62219264
'IJsland op rand van faillissement'
In een ander topic wordt gemeld dat alle ingaande transacties naar Icesave de afgelopen 24 uur teruggeboekt zijn.
Ik vrees het ergste, namelijk dat ook alle uitgaande transacties gestopt zijn.
pi_62219274
Dat is niet zo heel mooi dan om het maar eens zacht uit te drukken, helemaal als je al al je spaargeld daar hebt staan en je betaalrekening aardig leeg is...

Het is maar te hopen dat dit enigszins snel opgelost gaat worden al betwijfel ik dat...
pi_62219289
Zie edit, het komt er op neer dat icesave definief de handdoek in de ring heeft gegooit

Mensen moeten zich vanaf nu gaan beroepen op het garantiestelsel
pi_62219291
DOM als je nou je geld nog niet hebt.. het was in de eerste instantie al dom om het naar IJsland te brengen overigens..
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_62219308
Ik kwam trouwens net ineens weer op de site....
Drukte lijkt toch af te nemen.
pi_62219339
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 23:54 schreef American_Nightmare het volgende:
DOM als je nou je geld nog niet hebt.. het was in de eerste instantie al dom om het naar IJsland te brengen overigens..
He eikel... ga even ergens anders slachtoffers dom noemen.
Beetje jezelf beter proberen te laten lijken over de rug van gedupeerden <kots>
pi_62219340
Dat is het oude nieuws.
pi_62219569
quote:
Financial crisis: Iceland PM warns it's 'every country for itself'
Iceland's prime minister Geir Haarde has said the government turned to its "new friend" Russia for a £3bn loan because its traditional Western allies refused to help the collapsing banking system. Bron
quote:
Iceland Backs Local Deposits, Denies Banks `Lifeline' (Update1)

By Helga Kristin Einarsdottir and Tasneem Brogger

Oct. 7 (Bloomberg) -- Icelandic Prime Minister Geir Haarde guaranteed domestic bank deposits and gave regulators the power to take over bank assets and obtain funds from lenders that may become ``inoperable.''

``It is every country for itself,'' Haarde told a press conference in Reykjavik late yesterday, after failing to secure funds from abroad for a broader bailout of the system. ``We want to save what can be saved.'Bron
Die garantie tot 20k zou ik ook niet teveel van uitgaan als ik jullie was. De minister president van IJsland is niet bepaald blij met het gebrek aan buitenlandse hulp op dit moment.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')