abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62227280
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:24 schreef MentalBrT het volgende:
Je spaargeld is gewoon veilig, zie ook het FD van vandaag:
...
Ja, maar voor zover ik het begrijp moet je voor de eerste 20k nog steeds aankloppen bij onze Viking-vrinden..
  woensdag 8 oktober 2008 @ 11:27:55 #252
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_62227281
iemand zie zich bij de NIB claim heeft gevoegd? Hoe gaat dat in zn werk?
pi_62227330
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:24 schreef DonJames het volgende:

[..]

Niet helemaal juist, de eerste 20k valt niet onder het Nederlandse depositogarantiestelsel, maar onder het IJslandse. Wat dat betreft heeft DNB daar dus niks mee te maken. Maar dat is geen antwoord op mijn vraag. Kijk, als DNB toen gezegd heeft dat ze er alles aan zullen doen om in geval van nood spaarders te helpen hun geld uit IJsland te krijgen, dan moeten DNB zich daaraan houden. Maar nogmaals, dat bericht heb ik kennelijk gemist, en daarom vraag ik om een linkje of bron.
[..]
Zie mijn vorige bericht. Icesave valt wel degelijk onder het nederlandse bankgarantiestelsel, enkel met de kanttekening dat de eerste 20k uit ijsland moet gaan komen.
Dit was gister zo, dit is vandaag zo en dat was vorige maand ook al zo.
quote:
Hoezo mag je daar vanuit gaan? Een concurrent roept iets, en dat neem jij gelijk voor waarheid aan? Bovendien heb ik dat stuk ook gezien, en de Rabo-vent lulde uit z'n nek. Hij stond daar gewoon keihard te liegen (okee, dat ging ergens anders over, maar vertrouwen op wat hij toen zei lijkt mij wat lichtvoetig).
Zoek bloomberg, dft, fd, z24 er maar eens op na, icesave heeft een bankvergunning in Nederland period.
pi_62227353
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:27 schreef err het volgende:
Geen idee, bel ze zou ik zeggen, je hebt nog 30 minuten
pi_62227361
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:25 schreef cinnamongirl het volgende:
Wat maakt het uit of DNB het bedrag <20 k gaat vergoeden of niet. Je kan toch niet bewijzen of en hoeveel geld je op die rekening had staan. Geen afschriften of wat dan ook...
Transacties van de tegenrekening wellicht. Ik kan via mijn Rabo rekening wel aantonen hoeveel geld ik op mijn icesave rekening had staan.
pi_62227370
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:27 schreef err het volgende:
Dat zou ik ook wel willen weten.
Ik heb een klein bedrag bij icesave geparkeerd staan die ik best kan missen. Maar als ik het terug kan krijgen graag natuurlijk.
Profiel opgeheven.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 11:31:05 #257
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_62227398
quote:
Wat maakt het uit of DNB het bedrag <20 k gaat vergoeden of niet. Je kan toch niet bewijzen of en hoeveel geld je op die rekening had staan. Geen afschriften of wat dan ook...
Hmm..er is wel bewijs vanuit je eigen bank dat je ooit geld hebt overgemaakt naar IceSave. Ook de papieren van IceSave die je hebt gekregen.

Alleen het controleren van de mutaties op de IceSave rekening is dus een lastig(er) punt.
Drugs are good mkay?
  woensdag 8 oktober 2008 @ 11:31:33 #258
44699 err
pi_62227440
quote:
Zijn er nog websites die het wel doen in deze tijden?
pi_62227486
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:25 schreef cinnamongirl het volgende:
Je hebt toch de afschriften van je tegenrekening?
  woensdag 8 oktober 2008 @ 11:33:58 #261
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_62227497
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:29 schreef MentalBrT het volgende:
Zoek bloomberg, dft, fd, z24 er maar eens op na, icesave heeft een bankvergunning in Nederland period.
Ze hebben een bankvergunning ja. Dat heeft echter niks te maken met het gegeven dat DNB er alles aan zou doen om je geld uit IJsland te halen.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 11:34:19 #262
44699 err
pi_62227510
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:32 schreef James52 het volgende:

[..]

Zijn er nog websites die het wel doen in deze tijden?
beetje traag maar ik heb me opgegeven
pi_62227523
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:33 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Maar dat bewijst niks. Want je kan van rekening A naar icesave gestort hebbben en vervolgens van icesave naar rekening B. Bewijs maar eens dat het niet zo is.
Profiel opgeheven.
pi_62227545
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:33 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

idd en heb een bevestiging dat er zo`n bedrag gestort zou worden
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 8 oktober 2008 @ 11:35:54 #265
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_62227554
denk je nou dat icesave fraude kan plegen met die bankgegevens ? Alle banken staan onder zwaar toezicht en alle gegevens zijn gewoon beschikbaar in ijsland. Zou wel leuk zijn, dat ze gewoon zelf even wat records aanpassen en opeens geen klanten meer in nederland hebben Dan is het probleem gelijk weg
pi_62227562
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:34 schreef Bierie het volgende:

[..]

Maar dat bewijst niks. Want je kan van rekening A naar icesave gestort hebbben en vervolgens van icesave naar rekening B. Bewijs maar eens dat het niet zo is.
Je bent niet helemaal bekend met het begrip 'vaste tegenrekening'.
pi_62227563
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:27 schreef Wokkel het volgende:
75000 Nederlanders met een rekening, en 300.000 IJslanders in totaal.

Scheef plaatje.
Haha, ja... Als je zo redeneert heeft dit natuurlijk ook nooit goed kunnen gaan!
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_62227575
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:33 schreef goeiemoggel het volgende:

[..]

Ze hebben een bankvergunning ja. Dat heeft echter niks te maken met het gegeven dat DNB er alles aan zou doen om je geld uit IJsland te halen.
Wie zegt dan dat ze dat gaan doen?
Er is slechts een artikel geweest uit de volkskrant (zie topicstart volgens mij) dat DNB de icesave spaarders gaat helpen.
Dit is nergens bevestigd en er staat ook niet in hoe ze dat willen gaan doen.
De eerste 20k is je eigen probleem en zal je met ijsland moeten regelen.

Als mensen hier nou eerst zelf een klein beetje moeite doen zien ze ook dat een dergelijke aanspraak op je spaargeld (bij het omvallen van de bank) maximaal 3 maanden na ontvangst van de claim afgehandeld zal zijn.

Zover zijn we echter nog niet en DNB probeert nu waarschijnlijk om te zorgen dat niet elke nederlander zelf zijn geld moet gaan halen in ijsland.
Niet lullig bedoeld, maar lees je eerst even in.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 11:36:47 #269
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_62227577
quote:

[..]

Fout. Je tegenrekening ligt vast.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 11:36:51 #270
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_62227580
quote:

[..]

Je kunt alleen maar naar één vastgestelde rekening sturen. Gelukkig heb ik een bevestiging laten verzenden van de overboeking(Die dus kennelijk niet uitgevoerd is ) .
pi_62227596
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:36 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Je bent niet helemaal bekend met het begrip 'vaste tegenrekening'.
Aha goed punt
Daar heb je me...
Tenzij je tegenrekening tussentijds gewijzigd is. Maar die scenario is onwaarschiijnlijk (doch niet onmogelijk)
Profiel opgeheven.
pi_62227618
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:35 schreef Fugie het volgende:
denk je nou dat icesave fraude kan plegen met die bankgegevens ? Alle banken staan onder zwaar toezicht en alle gegevens zijn gewoon beschikbaar in ijsland. Zou wel leuk zijn, dat ze gewoon zelf even wat records aanpassen en opeens geen klanten meer in nederland hebben Dan is het probleem gelijk weg
Als een bank zo makkelijk de garantieregelingen aan de kant kan schuiven, geloof ik ook dat ze mijn rekeninggegevens kunnen laten verdwijnen.
pi_62227648
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:37 schreef Bierie het volgende:

[..]

Aha goed punt
Daar heb je me...
Tenzij je tegenrekening tussentijds gewijzigd is. Maar die scenario is onwaarschiijnlijk (doch niet onmogelijk)
Tuurlijk niet, je hebt toch bewijs dat je overgemaakt hebt naar Icesave?
En icesave kan op haar beurt op basis van een compleet overzicht van bij- en afschrijvingen zien wat er teruggestort is.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 11:39:24 #274
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_62227654
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:37 schreef Bierie het volgende:

[..]

Aha goed punt
Daar heb je me...
Klopt, het is wel mogelijk je tegenrekening vrij makkelijk te wijzigen, geloof ik. Daarom ben ik ook blij dat ik die bevestiging van overboeking heb laten verzenden. Dat is dan tenminste nog IETS van bewijs...
pi_62227672
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:38 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Als een bank zo makkelijk de garantieregelingen aan de kant kan schuiven, geloof ik ook dat ze mijn rekeninggegevens kunnen laten verdwijnen.
Dat is nou het leuke want dat kunnen ze niet.
De enige manier waarop dat zou kunnen is dat ijsland zich failliet zou laten verklaren, wat imho niet gaat gebeuren.
Rusland stopt geen 4 miljard in een land dat het eind van de week niet haalt lijkt me.

[ Bericht 0% gewijzigd door MentalBrT op 08-10-2008 11:40:53 (typo) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')