Ik kan gewoon inloggen hoor, verspreid dit soort berichten dus alsjeblieft nietquote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:55 schreef Furia het volgende:
Ben ik trouwens de enige die ook bij CE niet meer in kan loggen? Niet dat ik daar wat weg wil halen, maar 'geld zien' zou me wel even gerust stellen...
Die keiharde toezegging van DNB heb ik dan gemist, heb je daar nog een bron of linkje van?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:58 schreef goeiemoggel het volgende:
[..]
Toen Icesave net startte in Nederland waren daar ook al vragen over. Nadat mensen geinformeerd hadden bevestigde DNB dat ze als tussenpersoon zou fungeren. (veel?) mensen hebben misschien op basis van dat gegeven toch de rekening geopend. DNB kan het natuurlijk niet makelijk om die toezegging terug te trekken nu puntje bij paaltje komt.
Lul niet zo slap, op de website staat al de gehele dag:quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:05 schreef -jos- het volgende:
[..]
Ik kan gewoon inloggen hoor, verspreid dit soort berichten dus alsjeblieft niet
quote:Geachte klant,
Onderstaand persbericht is door De Nederlandsche Bank (DNB) opgesteld op 7 oktober 2008. Dit persbericht is eveneens terug te vinden op de website van DNB.
DNB treedt in overleg met IJslandse autoriteiten over Icesave
Er zijn onduidelijkheden ontstaan rond Landsbanki hf. te Reykjavik en haar bijkantoor Icesave in Nederland. De Nederlandse autoriteiten zoeken contact met hun IJslandse collega´s om opheldering te krijgen. Thans kan het volgende worden meegedeeld.
Op de rekeningtegoeden bij Icesave zijn de IJslandse en Nederlandse depositogarantiestelsels van toepassing. DNB zal in overleg treden met de IJslandse autoriteiten over hoe, indien de instelling in déconfiture zou geraken, de afwikkeling zal worden vormgegeven. Vandaag is door de Minister van Financiën besloten de dekking op de tegoeden van rekeninghouders in Nederland voor een periode van één jaar te verhogen tot Eur 100.000 per persoon per bank. In het geval van Icesave komt een deel van die dekking voor rekening van het IJslandse en niet van het Nederlandse depositogarantiestelsel. Indien nodig zal DNB rekeninghouders faciliteren met hun beroep op de dekking in IJsland.
Zodra nadere informatie beschikbaar is, zal deze worden verspreid via de website van DNB, www.dnb.nl.
De $%#%$#$%#$.... Dood aan IJsland!quote:"The Icelandic government, believe it or not, have told me yesterday they have no intention of honouring their obligations here," said Mr Darling.
"Because this is a branch of a foreign bank the first call would be on the Icelandic compensation scheme which, as far as I can see, hasn't got any money in it.
"The British scheme would top that up to £50,000, but people over and above that would lose out," he added.
"But I have decided in these exceptional circumstances that we will stand behind those depositors so they get their money back."
Lees eerst eens, dit ging over Credit Europequote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:09 schreef MentalBrT het volgende:
[..]
Lul niet zo slap, op de website staat al de gehele dag:
[..]
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:07 schreef DonJames het volgende:
[..]
Die keiharde toezegging van DNB heb ik dan gemist, heb je daar nog een bron of linkje van?
Het laatste nieuws is dat IJsland niet van plan is de garantieregeling te eerbiedigen....quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:11 schreef MentalBrT het volgende:
[..]
Icesave heeft gewoon een bankvergunning in nederland en valt dan ook onder de deposito regeling.
De enige afwijking is dat je voor de eerste 20,000 in ijsland moet zijn.
De rabobank heeft afgelopen zomer nog geklaagd dat icesave de depositoregeling misbruikte om klanten te trekken dus dan mag je er vanuit gaan dat die regeling er dan ook is.
http://www.nu.nl/news/177(...)egoeden_Icesave.htmlquote:Spaarders leggen beslag op tegoeden Icesave
Uitgegeven: 8 oktober 2008 10:52
Laatst gewijzigd: 8 oktober 2008 11:02
AMERSFOORT - De website van de internetspaarbank Icesave Nederland is uit de lucht. Een aantal spaarders heeft via het Nationaal Incasso Bureau (NIB) beslag laten leggen op tegoeden van Icesave Nederland en het IJslandse moederbedrijf Landsbanki.
"De groep vertegenwoordigt ongeveer 250.000 euro", aldus incassodirecteur Maarten van der Donk van NIB woensdag.
Icesave Nederland, een betrekkelijk nieuwe speler op de Nederlandse spaarmarkt die tienduizenden spaarders wist te lokken met een aantrekkelijk rentetarief, is onderdeel van de in problemen geraakte IJslandse bank Landsbanki.
Solide bankinstelling
De bank had tot dinsdagmiddag op haar website staan dat het een zeer solide bankinstelling is met een positieve beoordeling van de kredietwaardigheid. Ook stond er dat spaargeld te allen tijde vrij opneembaar was.
"Niets van waar", aldus Van der Donk. "Op dit moment kunnen spaarders helemaal niet in contact komen met de bank of bij hun tegoeden komen." De NIB-directeur stelt verder dat De Nederlandse Bank (DNB) de afgelopen 36 uur inadequaat heeft opgetreden door niet in te grijpen bij Icesave Nederland.
De Nederlandsche Bank
De Nederlandsche Bank (DNB) liet dinsdagavond weten in gesprek te zijn met de IJslandse autoriteiten over hoe rekeninghouders worden gecompenseerd als Icesave niet meer aan zijn verplichtingen kan voldoen. Formeel garandeert de IJslandse centrale bank bij een faillissement Nederlandse spaarders een bedrag van 20.887 euro. De rest wordt tot een bedrag van 100.000 door de Nederlandse staat gegarandeerd.
Moederbedrijf Landsbanki is evenwel door de kredietcrisis in grote problemen geraakt. IJsland nationaliseerde dinsdag de gehele bankensector.
Bron?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:12 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Het laatste nieuws is dat IJsland niet van plan is de garantieregeling te eerbiedigen....
Tsja, post dat dan niet in dit topic zou ik zeggen, totaal niet relevant.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:10 schreef goeiemoggel het volgende:
[..]
Lees eerst eens, dit ging over Credit Europe
Zou zoiets niet onder oplichting ofzo vallen?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:12 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Het laatste nieuws is dat IJsland niet van plan is de garantieregeling te eerbiedigen....
fuck nu hoop ik echt dat mijn transactie er nog door heen is gekomenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:16 schreef dyna18 het volgende:
[..]
10 berichten omhoog.... engels bericht.
Het kan zijn dat ik 2 dingen door elkaar heb gehaald. Zoeken naar deze uitspraak lukt sowieso niet meer fatsoenlijk met al het actuele nieuw. Wellicht ging het alleen over het feit dat je niet fysiek naar IJsland hoefde te gaan om je geld te krijgen. Ga daar dan maar vanuit totdat ik wel een bron heb gevonden.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:07 schreef DonJames het volgende:
[..]
Die keiharde toezegging van DNB heb ik dan gemist, heb je daar nog een bron of linkje van?
quote:In cases of deposits in cross border branches, the schemes involved will cooperate fully to ensure that depositors receive compensation promptly and in the correct amount. To facilitate such cooperation, Memorandum of Understanding has been agreed on by the Icelandic Scheme and several other Deposit Schemes.
Leuk detail nog:quote:De spaartegoeden van Nederlandse klanten van de IJslandse internetspaarbank Icesave zijn ook tot euro 100.000 gegarandeerd. Dat is een uitvloeisel van het besluit van minister van Financiën Wouter Bos gisteren om de garantieregeling in Nederland te verruimen naar euro 100.000.
Ben benieuwd of Landsbanki daar gehoor aan gaat geven, geef ze weinig kans.quote:Het NIB bereidt op verzoek van een aantal spaarders een beslaglegging voor op de tegoeden van Icesave Nederland. De spaarbank wordt gesommeerd de spaartegoeden direct en voor 12.00 uur beschikbaar te stellen. Dat heeft het NIB bekendgemaakt.
Niet helemaal juist, de eerste 20k valt niet onder het Nederlandse depositogarantiestelsel, maar onder het IJslandse. Wat dat betreft heeft DNB daar dus niks mee te maken. Maar dat is geen antwoord op mijn vraag. Kijk, als DNB toen gezegd heeft dat ze er alles aan zullen doen om in geval van nood spaarders te helpen hun geld uit IJsland te krijgen, dan moeten DNB zich daaraan houden. Maar nogmaals, dat bericht heb ik kennelijk gemist, en daarom vraag ik om een linkje of bron.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:11 schreef MentalBrT het volgende:
[..]
Icesave heeft gewoon een bankvergunning in nederland en valt dan ook onder de deposito regeling.
De enige afwijking is dat je voor de eerste 20,000 in ijsland moet zijn.
Hoezo mag je daar vanuit gaan? Een concurrent roept iets, en dat neem jij gelijk voor waarheid aan? Bovendien heb ik dat stuk ook gezien, en de Rabo-vent lulde uit z'n nek. Hij stond daar gewoon keihard te liegen (okee, dat ging ergens anders over, maar vertrouwen op wat hij toen zei lijkt mij wat lichtvoetig).quote:De rabobank heeft afgelopen zomer nog geklaagd dat icesave de depositoregeling misbruikte om klanten te trekken dus dan mag je er vanuit gaan dat die regeling er dan ook is.
Nee... na maandag 14:00 is alles dichtgezet. Mijn en jouw transactie zijn niet verstuurd.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
fuck nu hoop ik echt dat mijn transactie er nog door heen is gekomen
Ik hoop voor de meeste mensen dat ze een bevestiging van overboeking naar hun e-mail adres hebben laten sturen. Dat is/was namelijk mogelijk.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:25 schreef cinnamongirl het volgende:
Wat maakt het uit of DNB het bedrag <20 k gaat vergoeden of niet. Je kan toch niet bewijzen of en hoeveel geld je op die rekening had staan. Geen afschriften of wat dan ook...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |