en daar baal ik dus van waarom kon ik dan dinsdag volgens hun nog overboekenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:32 schreef Omniej het volgende:
[..]
Daar was ik ook bang voor ja...
Niet dat ik gisteren in staat was om in te loggen bij IceSave, maar zelfs als ik kón inloggen zou ik niet weten of ik mijn geld wel terug had durven boeken. Ik heb geen idee hoe zoiets in z'n werk gaat, maar zou simpelweg te bang zijn geweest dat het geld 'onderweg' ergens zoek zou raken.
Achteraf gezien zou het niet uit hebben gemaakt, en ook jij hoeft je dus blijkbaar geen zorgen te maken als je je geld gisteren over hebt geboekt. Op de site van IceSave staat sinds vandaag weer een nieuw bericht namelijk:
[..]
Kortom, iedereen die z'n geld vanaf maandagmiddag pas heeft overgeboekt is alsnog de lul, aangezien die transacties gewoon teruggedraaid (of beter: nooit uitgevoerd) zijn.
Dan zou ik het zeker laten staan.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:27 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ah bedankt!
Er staat zo'n 700 euro. Niet voor direct gebruik. Ik maak maandelijks een vast bedrag over.
Meer een achter-de-hand-centje voor als mijn dochter later meer gaat kosten dan ik nu verwacht door bv een dure studie ofzo(ze is nu pas 14 maanden dus ik heb nog wel even
)
Daarom dus ook dat de consumentenbond een zaak aan gaat spannen. Onjuiste informatie en het niet naleven van de algemene voorwaardenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
en daar baal ik dus van waarom kon ik dan dinsdag volgens hun nog overboeken
Ja, ik heb geen ruime ervaring met omvallende banken hoor.quote:
Tsja, en al die mensen (waaronder ik) die helemaal niet in konden loggen dan? Een totaal onbereikbare website waardoor mensen niet bij hun geld kunnen valt natuurlijk weer niet binnen die voorwaarden.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:41 schreef Wexy het volgende:
[..]
Daarom dus ook dat de consumentenbond een zaak aan gaat spannen. Onjuiste informatie en het niet naleven van de algemene voorwaarden
Tuurlijk wel, jij kon ook niet bij je spaargeld.. en dus zal IceSave ook voor jou de site open moeten gooien als de consumentenbond de zaak wint.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:47 schreef Omniej het volgende:
[..]
Tsja, en al die mensen (waaronder ik) die helemaal niet in konden loggen dan? Een totaal onbereikbare website waardoor mensen niet bij hun geld kunnen valt natuurlijk weer niet binnen die voorwaarden.
Hufters.
Er stond niet iets specifiek over Icesave op, dus wat wil je weten?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:58 schreef Omniej het volgende:
Nou ja, 't zal mij benieuwen. Denk eerlijk gezegd dat er niet veel uit gaat komen. Ik hou er al ernstig rekening mee dat ik 't geld de komende tijd even kwijt ben in ieder geval.
Irritant ook trouwens dat nu zelfs de website van De Nederlandsche Bank op z'n gat ligt. Ik hoopte daar iets meer info over de situatie rond IceSave te vinden eigenlijk.
Die zijn echt zo hopeloos onvoorbereid. Ze zijn nu waarschijnlijk wanhopig bezig hun eigen regeling te begrijpen, uit te docteren hoe zich dat verhoudt met de IJslandse regeling, en hoe zich dat verhoudt met de buitenwettelijke toezegging van Bos om 100k te garanderen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:58 schreef Omniej het volgende:
Irritant ook trouwens dat nu zelfs de website van De Nederlandsche Bank op z'n gat ligt. Ik hoopte daar iets meer info over de situatie rond IceSave te vinden eigenlijk.
Oh, in dat geval weet ik genoeg...quote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:00 schreef DonJames het volgende:
[..]
Er stond niet iets specifiek over Icesave op, dus wat wil je weten?
Tegen wie heb je het nou?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:04 schreef PurnodePurno het volgende:
Komop zeg, denk na. IJsland da's nog tot daar aantoe, en dat gaat al mis. Maar je gaat je geld toch niet naar zo'n Turkenbank brengen???
Oh wacht, ik ben in de war met Akbank, dat zijn die Turken.quote:
Woh jij moet echt heel veel verstand hebben van economie.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:12 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Oh wacht, ik ben in de war met Akbank, dat zijn die Turken.
ATB is nog erger, dat zijn Russen. Jouw spaargeld vloeit regelrecht de zware criminaliteit in.
Dat ze er maar veel wodka op mogen drinkenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:12 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
ATB is nog erger, dat zijn Russen. Jouw spaargeld vloeit regelrecht de zware criminaliteit in.
Heeft niks te maken met "veel verstand van economie hebben", maar gewoon met gezond boerenverstand.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:14 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Woh jij moet echt heel veel verstand hebben van economie.
Het is dan ook een typisch geval van "wat de boer niet kent, dat vreet 'ie niet".quote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:32 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Heeft niks te maken met "veel verstand van economie hebben", maar gewoon met gezond boerenverstand.
Groot verschil is dat AT Bank 100% valt onder de Nederlandse wetgeving, en dus 100% onder de garantieregels van de DNB. Dat de enige aandeelhouder van die bank Russisch is doet daar niets aan af.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:12 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
4,7%. En ik had het van de zomer ook bijna bij Icesave neergezet, maar bedacht me gelukkig net op tijd.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:46 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Groot verschil is dat AT Bank 100% valt onder de Nederlandse wetgeving, en dus 100% onder de garantieregels van de DNB. Dat de enige aandeelhouder van die bank Russisch is doet daar niets aan af.
Maar kom je alleen maar pochen met het feit dat jij zo slim bent geweest om je geld op een 2.4% rente spaarrekening bij de Lutjebroeksebank hebt gezet?
Ik ben bewust voor de kwart procent minder gegaan bij CEB, enkel omdat dat IJslandse me niet zo beviel, gevalletje 'just in case'. En daar ben ik nu heel blij mee...quote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:51 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
4,7%. En ik had het van de zomer ook bijna bij Icesave neergezet, maar bedacht me gelukkig net op tijd.
Want dit kan volgens jou niet bij CEB gebeuren?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:54 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik ben bewust voor de kwart procent minder gegaan bij CEB, enkel omdat dat IJslandse me niet zo beviel, gevalletje 'just in case'. En daar ben ik nu heel blij mee...
Waarschijnlijk niet want ze vallen gewoon onder het Nederlandse depositogarantiestelsel. Tenzij de Nederlandse staat zelf ook failliet gaat...quote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:56 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Want dit kan volgens jou niet bij CEB gebeuren?
Jawel, maar daar staat DNB achter en dan kun je in NL achter je geld aan, ipv in IJsland.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:56 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Want dit kan volgens jou niet bij CEB gebeuren?
Over Icesave riep men ook dat het 100% veilig was vanwege dat depositogarantiestelsel. En misschien is dat ook wel zo.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:54 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik ben bewust voor de kwart procent minder gegaan bij CEB, enkel omdat dat IJslandse me niet zo beviel, gevalletje 'just in case'. En daar ben ik nu heel blij mee...
Nee, dat riepen "ze" helemaal niet. Vanaf het begin was duidelijk dat je de eerste 20.000 via de Ijslandse bank terug moest zien te krijgen. Die discussie staat mij (in een eerder topic van deze reeks) nog helder voor de geest. Sommige mensen nemen dat risico, dat is hun goedrecht. Ik heb gekozen voor een bank mete en tikkie minder rente, maar wel 100% onder de DNB.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:12 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Over Icesave riep men ook dat het 100% veilig was vanwege dat depositogarantiestelsel. En misschien is dat ook wel zo.
Maar voorlopig kunnen die mensen fluiten naar hun geld. En dat zou voor CEB echt niet anders zijn.
Precies. En aangezien de IJslandse bank dat garandeerde met haar eigen garantiestelsel, werd het door velen 100% veilig bevonden. Nu het toch allemaal iets minder soepel lijkt te werken dan gedacht, knijpt iedereen hem ineens.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:15 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Nee, dat riepen "ze" helemaal niet. Vanaf het begin was duidelijk dat je de eerste 20.000 via de Ijslandse bank terug moest zien te krijgen.
Als de CEB failliet gaat, heb jij ook heus niet binnen een paar dagen dat geld terug op je rekening bij de veilige lutjebroekbank staan. Zo werken die dingen niet.quote:Die discussie staat mij (in een eerder topic van deze reeks) nog helder voor de geest. Sommige mensen nemen dat risico, dat is hun goedrecht. Ik heb gekozen voor een bank mete en tikkie minder rente, maar wel 100% onder de DNB.
Dat doe ik niet. Het is gewoon een kwestie van interpretatie en je niet zo snel laten irriteren door iemand op een forum die niet helemaal zegt wat jij graag wilt horen.quote:Ik vind het vervelend dat je zo stellig doet over zaken die duidelijk anders liggen dan jij voor doet komen.
Nee, dat werd hier dus niet geroepen. Ook toen hadden wij al hier onze twijfels bij.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:12 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Over Icesave riep men ook dat het 100% veilig was vanwege dat depositogarantiestelsel. En misschien is dat ook wel zo.
Geef mij maar eens één bron waaruit dat blijkt.quote:Maar voorlopig kunnen die mensen fluiten naar hun geld. En dat zou voor CEB echt niet anders zijn.
Hou nou eens op met steeds dezelfde drogreden. Met je "ze" "velen" en je "iedereen". Mij overtuig je er niet mee.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:25 schreef PurnodePurno het volgende:
Precies. En aangezien de IJslandse bank dat garandeerde met haar eigen garantiestelsel, werd het door velen 100% veilig bevonden. Nu het toch allemaal iets minder soepel lijkt te werken dan gedacht, knijpt iedereen hem ineens.
Waarschijnlijk niet binnen een paar dagen, nee. Maar volgens mij zit je dit ter plekke te verzinnen, niet? Of heb jij soms DNB inside information?quote:Als de CEB failliet gaat, heb jij ook heus niet binnen een paar dagen dat geld terug op je rekening bij de veilige lutjebroekbank staan. Zo werken die dingen niet.
Dat doe je wel. Jij stelt dat het voor CEB hetzefde zal gelden als voor icesave, terwijl die situatie niet te vergelijken is. Ik kan het echt op geen andere manier interpreteren dan dat.quote:Dat doe ik niet. Het is gewoon een kwestie van interpretatie en je niet zo snel laten irriteren door iemand op een forum die niet helemaal zegt wat jij graag wilt horen.
Dat stel ik nergens. Je moet eens begrijpend leren lezen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:32 schreef DonJames het volgende:
Dat doe je wel. Jij stelt dat het voor CEB hetzefde zal gelden als voor icesave, terwijl die situatie niet te vergelijken is. Ik kan het echt op geen andere manier interpreteren dan dat.
Last van acute dementie?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:35 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Dat stel ik nergens. Je moet eens begrijpend leren lezen.
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:12 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Maar voorlopig kunnen die mensen fluiten naar hun geld. En dat zou voor CEB echt niet anders zijn.
Dan moet jij misschien iets duidelijker gaan schrijven.. want ik lees hetzelfde als DJquote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:35 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Dat stel ik nergens. Je moet eens begrijpend leren lezen.
Dat kan ik bevestigen, want in het vorige draadje werd door meerdere mensen geroepen dat een Ijslandse garantie verre van optimaal is Als mensen het risico willen nemen, en alleen maar geld zien, moeten ze niet zeuren als het misgaat. Cker niet wanneer elk kind snapt hoe Icesave in elkaar zit.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:15 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Nee, dat riepen "ze" helemaal niet. Vanaf het begin was duidelijk dat je de eerste 20.000 via de Ijslandse bank terug moest zien te krijgen. Die discussie staat mij (in een eerder topic van deze reeks) nog helder voor de geest. Sommige mensen nemen dat risico, dat is hun goedrecht.
Ik vind het vervelend dat je zo stellig doet over zaken die duidelijk anders liggen dan jij voor doet komen.
Wat wil je horen over NIBC?quote:
quote:Tijdelijke website
Geachte bezoeker,
U bent nu op de tijdelijke website van de Nederlandsche Bank. Hier vindt u de meest gestelde vragen over onder meer het depositogarantiestelsel en Icesave. Wilt u meer informatie, dan kunt u ons bereiken onder het gratis telefoonnummer: 0800 - 0201068
Deze tijdelijke website is in het leven geroepen, omdat onze reguliere website overbelast is. We werken hard om de complete website zo snel mogelijk weer online te krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |