Tot vandaag had ik nooit van IceSave gehoord en nu zou ik al te laat zijn met mijn geld eraf halen. Daarom maar het zekere voor het onzekere nemen en hier even gevraagdquote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:27 schreef DonJames het volgende:
[..]
Maar dat is bij Postbank, ABN, ING en Rabo niet anders. Verder is er geen enkele reden om aan te nemen dat ATB in de problemen zit of komt.
Daar zou ik helemaal niet moeilijk over doen. Gewoon erop laten staan.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:27 schreef Stiemie het volgende:
Ah bedankt!
Er staat zo'n 700 euro. Niet voor direct gebruik. Ik maak maandelijks een vast bedrag over.
Meer een achter-de-hand-centje voor als mijn dochter later meer gaat kosten dan ik nu verwacht door bv een dure studie ofzo(ze is nu pas 14 maanden dus ik heb nog wel even
)
Daar was ik ook bang voor ja...quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:08 schreef James52 het volgende:
Ik heb dus gisteren mijn geld "overgeboekt".
Situatie schets:
DNB gaat na een half jaar het geld uitkeren aan de gedupeerden.
De heer James52.
Saldo: 0 Euro
Da's mooi hoeven we niets te doen.
Volgende!
![]()
![]()
Kortom, iedereen die z'n geld vanaf maandagmiddag pas heeft overgeboekt is alsnog de lul, aangezien die transacties gewoon teruggedraaid (of beter: nooit uitgevoerd) zijn.quote:Beste Icesave spaarder,
Helaas moeten wij meedelen dat Icesave zijn verplichtingen als spaarbank niet langer na kan komen, doordat onze moeder Landsbanki ten gevolge van de kredietcrisis in grote financiële problemen is gekomen. Dit betekent dat transacties die vanaf maandagmiddag zijn gedaan, noodgedwongen niet meer zijn doorgevoerd.
Wij betreuren zeer wat er is gebeurd.
Op de spaartegoeden bij Icesave zijn de IJslandse en Nederlandse depositogarantiestelsels van toepassing. Dit betekent dat de dekking (tot 100.000 euro per persoon per bank) voor een deel (20.887 euro) voor rekening van het IJslandse depositogarantiestelsel komt. De Nederlandsche Bank (DNB) heeft aangekondigd de Nederlandse spaarders bij Icesave indien nodig te helpen met hun beroep op de dekking in IJsland. Onderstaand persbericht bevestigt dit.
Zodra dat mogelijk is zullen wij op deze site nadere informatie verstrekken.
Het Icesave Nederland team
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:32 schreef Omniej het volgende:
[..]
Daar was ik ook bang voor ja...
Niet dat ik gisteren in staat was om in te loggen bij IceSave, maar zelfs als ik kón inloggen zou ik niet weten of ik mijn geld wel terug had durven boeken. Ik heb geen idee hoe zoiets in z'n werk gaat, maar zou simpelweg te bang zijn geweest dat het geld 'onderweg' ergens zoek zou raken.
en daar baal ik dus van waarom kon ik dan dinsdag volgens hun nog overboekenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:32 schreef Omniej het volgende:
[..]
Daar was ik ook bang voor ja...
Niet dat ik gisteren in staat was om in te loggen bij IceSave, maar zelfs als ik kón inloggen zou ik niet weten of ik mijn geld wel terug had durven boeken. Ik heb geen idee hoe zoiets in z'n werk gaat, maar zou simpelweg te bang zijn geweest dat het geld 'onderweg' ergens zoek zou raken.
Achteraf gezien zou het niet uit hebben gemaakt, en ook jij hoeft je dus blijkbaar geen zorgen te maken als je je geld gisteren over hebt geboekt. Op de site van IceSave staat sinds vandaag weer een nieuw bericht namelijk:
[..]
Kortom, iedereen die z'n geld vanaf maandagmiddag pas heeft overgeboekt is alsnog de lul, aangezien die transacties gewoon teruggedraaid (of beter: nooit uitgevoerd) zijn.
Dan zou ik het zeker laten staan.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:27 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ah bedankt!
Er staat zo'n 700 euro. Niet voor direct gebruik. Ik maak maandelijks een vast bedrag over.
Meer een achter-de-hand-centje voor als mijn dochter later meer gaat kosten dan ik nu verwacht door bv een dure studie ofzo(ze is nu pas 14 maanden dus ik heb nog wel even
)
Daarom dus ook dat de consumentenbond een zaak aan gaat spannen. Onjuiste informatie en het niet naleven van de algemene voorwaardenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
en daar baal ik dus van waarom kon ik dan dinsdag volgens hun nog overboeken
Ja, ik heb geen ruime ervaring met omvallende banken hoor.quote:
Tsja, en al die mensen (waaronder ik) die helemaal niet in konden loggen dan? Een totaal onbereikbare website waardoor mensen niet bij hun geld kunnen valt natuurlijk weer niet binnen die voorwaarden.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:41 schreef Wexy het volgende:
[..]
Daarom dus ook dat de consumentenbond een zaak aan gaat spannen. Onjuiste informatie en het niet naleven van de algemene voorwaarden
Tuurlijk wel, jij kon ook niet bij je spaargeld.. en dus zal IceSave ook voor jou de site open moeten gooien als de consumentenbond de zaak wint.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:47 schreef Omniej het volgende:
[..]
Tsja, en al die mensen (waaronder ik) die helemaal niet in konden loggen dan? Een totaal onbereikbare website waardoor mensen niet bij hun geld kunnen valt natuurlijk weer niet binnen die voorwaarden.
Hufters.
Er stond niet iets specifiek over Icesave op, dus wat wil je weten?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:58 schreef Omniej het volgende:
Nou ja, 't zal mij benieuwen. Denk eerlijk gezegd dat er niet veel uit gaat komen. Ik hou er al ernstig rekening mee dat ik 't geld de komende tijd even kwijt ben in ieder geval.
Irritant ook trouwens dat nu zelfs de website van De Nederlandsche Bank op z'n gat ligt. Ik hoopte daar iets meer info over de situatie rond IceSave te vinden eigenlijk.
Die zijn echt zo hopeloos onvoorbereid. Ze zijn nu waarschijnlijk wanhopig bezig hun eigen regeling te begrijpen, uit te docteren hoe zich dat verhoudt met de IJslandse regeling, en hoe zich dat verhoudt met de buitenwettelijke toezegging van Bos om 100k te garanderen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:58 schreef Omniej het volgende:
Irritant ook trouwens dat nu zelfs de website van De Nederlandsche Bank op z'n gat ligt. Ik hoopte daar iets meer info over de situatie rond IceSave te vinden eigenlijk.
Oh, in dat geval weet ik genoeg...quote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:00 schreef DonJames het volgende:
[..]
Er stond niet iets specifiek over Icesave op, dus wat wil je weten?
Tegen wie heb je het nou?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:04 schreef PurnodePurno het volgende:
Komop zeg, denk na. IJsland da's nog tot daar aantoe, en dat gaat al mis. Maar je gaat je geld toch niet naar zo'n Turkenbank brengen???
Oh wacht, ik ben in de war met Akbank, dat zijn die Turken.quote:
Woh jij moet echt heel veel verstand hebben van economie.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:12 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Oh wacht, ik ben in de war met Akbank, dat zijn die Turken.
ATB is nog erger, dat zijn Russen. Jouw spaargeld vloeit regelrecht de zware criminaliteit in.
Dat ze er maar veel wodka op mogen drinkenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:12 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
ATB is nog erger, dat zijn Russen. Jouw spaargeld vloeit regelrecht de zware criminaliteit in.
Heeft niks te maken met "veel verstand van economie hebben", maar gewoon met gezond boerenverstand.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:14 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Woh jij moet echt heel veel verstand hebben van economie.
Het is dan ook een typisch geval van "wat de boer niet kent, dat vreet 'ie niet".quote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:32 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Heeft niks te maken met "veel verstand van economie hebben", maar gewoon met gezond boerenverstand.
Groot verschil is dat AT Bank 100% valt onder de Nederlandse wetgeving, en dus 100% onder de garantieregels van de DNB. Dat de enige aandeelhouder van die bank Russisch is doet daar niets aan af.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:12 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |