abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62232182
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:27 schreef DonJames het volgende:

[..]

Maar dat is bij Postbank, ABN, ING en Rabo niet anders. Verder is er geen enkele reden om aan te nemen dat ATB in de problemen zit of komt.
Tot vandaag had ik nooit van IceSave gehoord en nu zou ik al te laat zijn met mijn geld eraf halen. Daarom maar het zekere voor het onzekere nemen en hier even gevraagd
  woensdag 8 oktober 2008 @ 14:30:14 #202
8369 speknek
Another day another slay
pi_62232215
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:27 schreef Stiemie het volgende:
Ah bedankt!

Er staat zo'n 700 euro. Niet voor direct gebruik. Ik maak maandelijks een vast bedrag over.

Meer een achter-de-hand-centje voor als mijn dochter later meer gaat kosten dan ik nu verwacht door bv een dure studie ofzo (ze is nu pas 14 maanden dus ik heb nog wel even )
Daar zou ik helemaal niet moeilijk over doen. Gewoon erop laten staan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_62232284
ik vroeg me al waarom mensen er toch bij komen om op banken zoals ice save hun geld te dumpen, dit topic dus whehe.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_62232288
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:08 schreef James52 het volgende:
Ik heb dus gisteren mijn geld "overgeboekt".
Situatie schets:
DNB gaat na een half jaar het geld uitkeren aan de gedupeerden.
De heer James52.
Saldo: 0 Euro
Da's mooi hoeven we niets te doen.
Volgende!

Daar was ik ook bang voor ja...

Niet dat ik gisteren in staat was om in te loggen bij IceSave, maar zelfs als ik kón inloggen zou ik niet weten of ik mijn geld wel terug had durven boeken. Ik heb geen idee hoe zoiets in z'n werk gaat, maar zou simpelweg te bang zijn geweest dat het geld 'onderweg' ergens zoek zou raken.

Achteraf gezien zou het niet uit hebben gemaakt, en ook jij hoeft je dus blijkbaar geen zorgen te maken als je je geld gisteren over hebt geboekt. Op de site van IceSave staat sinds vandaag weer een nieuw bericht namelijk:
quote:
Beste Icesave spaarder,

Helaas moeten wij meedelen dat Icesave zijn verplichtingen als spaarbank niet langer na kan komen, doordat onze moeder Landsbanki ten gevolge van de kredietcrisis in grote financiële problemen is gekomen. Dit betekent dat transacties die vanaf maandagmiddag zijn gedaan, noodgedwongen niet meer zijn doorgevoerd.

Wij betreuren zeer wat er is gebeurd.

Op de spaartegoeden bij Icesave zijn de IJslandse en Nederlandse depositogarantiestelsels van toepassing. Dit betekent dat de dekking (tot 100.000 euro per persoon per bank) voor een deel (20.887 euro) voor rekening van het IJslandse depositogarantiestelsel komt. De Nederlandsche Bank (DNB) heeft aangekondigd de Nederlandse spaarders bij Icesave indien nodig te helpen met hun beroep op de dekking in IJsland. Onderstaand persbericht bevestigt dit.

Zodra dat mogelijk is zullen wij op deze site nadere informatie verstrekken.

Het Icesave Nederland team
Kortom, iedereen die z'n geld vanaf maandagmiddag pas heeft overgeboekt is alsnog de lul, aangezien die transacties gewoon teruggedraaid (of beter: nooit uitgevoerd) zijn.
pi_62232344
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:32 schreef Omniej het volgende:

[..]

Niet dat ik gisteren in staat was om in te loggen bij IceSave, maar zelfs als ik kón inloggen zou ik niet weten of ik mijn geld wel terug had durven boeken. Ik heb geen idee hoe zoiets in z'n werk gaat, maar zou simpelweg te bang zijn geweest dat het geld 'onderweg' ergens zoek zou raken.

People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_62232391
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:32 schreef Omniej het volgende:

[..]

Achteraf gezien zou het niet uit hebben gemaakt, en ook jij hoeft je dus blijkbaar geen zorgen te maken als je je geld gisteren over hebt geboekt. Op de site van IceSave staat sinds vandaag weer een nieuw bericht namelijk:
[..]

Kortom, iedereen die z'n geld vanaf maandagmiddag pas heeft overgeboekt is alsnog de lul, aangezien die transacties gewoon teruggedraaid (of beter: nooit uitgevoerd) zijn.
en daar baal ik dus van waarom kon ik dan dinsdag volgens hun nog overboeken
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 8 oktober 2008 @ 14:39:37 #207
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_62232488
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:27 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Ah bedankt!

Er staat zo'n 700 euro. Niet voor direct gebruik. Ik maak maandelijks een vast bedrag over.

Meer een achter-de-hand-centje voor als mijn dochter later meer gaat kosten dan ik nu verwacht door bv een dure studie ofzo (ze is nu pas 14 maanden dus ik heb nog wel even )
Dan zou ik het zeker laten staan.

Puur en alleen maar dat mocht het in het zeer onwaarschijnlijke geval al mis gaan... dan nog heb je binnen 3 maanden je geld terug... en je heeft eigenlijk al aan dat het nog wel een paar jaar duurt voor je het gebruiken gaat.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  woensdag 8 oktober 2008 @ 14:41:42 #208
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_62232543
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 8 oktober 2008 @ 14:41:49 #209
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_62232545
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

en daar baal ik dus van waarom kon ik dan dinsdag volgens hun nog overboeken
Daarom dus ook dat de consumentenbond een zaak aan gaat spannen. Onjuiste informatie en het niet naleven van de algemene voorwaarden
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_62232585
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ja, ik heb geen ruime ervaring met omvallende banken hoor.

James52 zei het (in z'n post die ik quotte) wel mooi in ieder geval. Als dat geld al afgeboekt is en die bank gaat naar de kloten voordat je geld weer veilig en wel bij een andere bank geparkeerd staat, is je saldo toch mooi 0 euro.

(maar zoals ik al zei gaat dat verhaal achteraf gezien niet op, aangeziien de transacties in z'n geheel niet uitgevoerd zijn)
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 8 oktober 2008 @ 14:44:12 #211
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_62232611
Doe hem als upload bij fok mrflop
http://www.fok.nl/adplanner
pi_62232699
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:41 schreef Wexy het volgende:

[..]

Daarom dus ook dat de consumentenbond een zaak aan gaat spannen. Onjuiste informatie en het niet naleven van de algemene voorwaarden
Tsja, en al die mensen (waaronder ik) die helemaal niet in konden loggen dan? Een totaal onbereikbare website waardoor mensen niet bij hun geld kunnen valt natuurlijk weer niet binnen die voorwaarden.

Hufters.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 8 oktober 2008 @ 14:51:09 #213
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_62232807
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:47 schreef Omniej het volgende:

[..]

Tsja, en al die mensen (waaronder ik) die helemaal niet in konden loggen dan? Een totaal onbereikbare website waardoor mensen niet bij hun geld kunnen valt natuurlijk weer niet binnen die voorwaarden.

Hufters.
Tuurlijk wel, jij kon ook niet bij je spaargeld.. en dus zal IceSave ook voor jou de site open moeten gooien als de consumentenbond de zaak wint.
pi_62233013
Nou ja, 't zal mij benieuwen. Denk eerlijk gezegd dat er niet veel uit gaat komen. Ik hou er al ernstig rekening mee dat ik 't geld de komende tijd even kwijt ben in ieder geval.

Irritant ook trouwens dat nu zelfs de website van De Nederlandsche Bank op z'n gat ligt. Ik hoopte daar iets meer info over de situatie rond IceSave te vinden eigenlijk.
pi_62233062
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:58 schreef Omniej het volgende:
Nou ja, 't zal mij benieuwen. Denk eerlijk gezegd dat er niet veel uit gaat komen. Ik hou er al ernstig rekening mee dat ik 't geld de komende tijd even kwijt ben in ieder geval.

Irritant ook trouwens dat nu zelfs de website van De Nederlandsche Bank op z'n gat ligt. Ik hoopte daar iets meer info over de situatie rond IceSave te vinden eigenlijk.
Er stond niet iets specifiek over Icesave op, dus wat wil je weten?
pi_62233092
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:58 schreef Omniej het volgende:
Die zijn echt zo hopeloos onvoorbereid. Ze zijn nu waarschijnlijk wanhopig bezig hun eigen regeling te begrijpen, uit te docteren hoe zich dat verhoudt met de IJslandse regeling, en hoe zich dat verhoudt met de buitenwettelijke toezegging van Bos om 100k te garanderen.

Van de andere kant: kun je je wel voorbereiden op zoiets?
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:04:10 #217
230423 PurnodePurno
De Purnokoning
pi_62233158
Komop zeg, denk na. IJsland da's nog tot daar aantoe, en dat gaat al mis. Maar je gaat je geld toch niet naar zo'n Turkenbank brengen???
en zijn vriendje de Kietelaar
pi_62233163
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:00 schreef DonJames het volgende:

[..]

Er stond niet iets specifiek over Icesave op, dus wat wil je weten?
Oh, in dat geval weet ik genoeg...
pi_62233209
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:04 schreef PurnodePurno het volgende:
Komop zeg, denk na. IJsland da's nog tot daar aantoe, en dat gaat al mis. Maar je gaat je geld toch niet naar zo'n Turkenbank brengen???
Tegen wie heb je het nou?
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:12:01 #220
230423 PurnodePurno
De Purnokoning
pi_62233355
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:06 schreef DonJames het volgende:

[..]

Tegen wie heb je het nou?
Oh wacht, ik ben in de war met Akbank, dat zijn die Turken.

ATB is nog erger, dat zijn Russen. Jouw spaargeld vloeit regelrecht de zware criminaliteit in.
pi_62233418
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:12 schreef PurnodePurno het volgende:

[..]

ATB is nog erger, dat zijn Russen. Jouw spaargeld vloeit regelrecht de zware criminaliteit in.
Woh jij moet echt heel veel verstand hebben van economie.
pi_62233629
quote:

[..]

Dat ze er maar veel wodka op mogen drinken
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:32:28 #223
230423 PurnodePurno
De Purnokoning
pi_62233953
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:14 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Woh jij moet echt heel veel verstand hebben van economie.
Heeft niks te maken met "veel verstand van economie hebben", maar gewoon met gezond boerenverstand.
pi_62234179
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:32 schreef PurnodePurno het volgende:

[..]

Heeft niks te maken met "veel verstand van economie hebben", maar gewoon met gezond boerenverstand.
Het is dan ook een typisch geval van "wat de boer niet kent, dat vreet 'ie niet".

Verder: al beleggen ze het in Iraanse nucleaire wapens of sweatshops in Bangladesh, I don't care. Tegen de tijd dat ik de wereld wil verbeteren zal ik wel een rekeningentje openen bij Triodos.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:46:55 #225
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_62234337
quote:

[..]

Groot verschil is dat AT Bank 100% valt onder de Nederlandse wetgeving, en dus 100% onder de garantieregels van de DNB. Dat de enige aandeelhouder van die bank Russisch is doet daar niets aan af.

Maar kom je alleen maar pochen met het feit dat jij zo slim bent geweest om je geld op een 2.4% rente spaarrekening bij de Lutjebroeksebank hebt gezet?
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')