Logisch. Komaan dat zou echt zot zijn.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:55 schreef secondant het volgende:
DNB gaat geen geld voorschieten hebben ze aan RTL Z verklaard http://www.rtl.nl/compone(...)e_hans.avi_plain.xml
iddquote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:08 schreef James52 het volgende:
Ik heb dus gisteren mijn geld "overgeboekt".
Situatie schets:
DNB gaat na een half jaar het geld uitkeren aan de gedupeerden.
De heer James52.
Saldo: 0 Euro
Da's mooi hoeven we niets te doen.
Volgende!
![]()
![]()
Doet het nu wel gewoon!quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:13 schreef James52 het volgende:
Die ventje van RTL zegt net dat er gisteren storing was in de systemen en ook een pre-mature-bankrun gaande is bij CEB
zoiets zal ook wel voor de tegoeden bij Icesave in de maak zijn, alleen nog even kijken hoe ze zo onopgemerkt alle belastingbetalers daarvoor kunnen opdraaien.quote:ING koopt spaartegoeden van Kaupthing en Heritable
8 oktober 2008, 11:57 uur | FD.nl/DJ
AMSTERDAM (FD.nl/DJ)--ING Groep nv bevestigt woensdag de aankoop van spaartegoeden van Kaupthing Edge en Heritable Bank via zijn dochteronderneming ING Direct UK.
"ING koopt voor een totaal van GBP2,5 mrd aan tegoeden van Kaupthing Edge en voor GBP538 mln van Heritable Bank", aldus de woordvoerder.
Door Marijn Wellink en Stefan Kloet; FD.nl/DJ; +31-20-5928456, marijn.wellink@dowjones.com
verbaast me niet.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:13 schreef James52 het volgende:
Die ventje van RTL zegt net dat er gisteren storing was in de systemen en ook een pre-mature-bankrun gaande is bij CEB
da's ook niet zo moeilijk te voorspellen dat alle exoten nu in de ban gaan.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:13 schreef James52 het volgende:
Vind je het gek? Ze hebben gezien hoe het er bij Icesave aan toe ging en dat willen ze voor zijn. De DNB moet gewoon snel met info(van icesave verwacht ik inmiddels niets meer) komen willen ze een tweede bankrun voorkomen. Waarom kunnen ze in Groot Brittannië wel snel met duidelijkheid komen, maar hier niet?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:13 schreef James52 het volgende:
idd binnen vallen dat landquote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:18 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Vind je het gek? Ze hebben gezien hoe het er bij Icesave aan toe ging en dat willen ze voor zijn. De DNB moet gewoon snel met info(van icesave verwacht ik inmiddels niets meer) komen willen ze een tweede bankrun voorkomen. Waarom kunnen ze in Groot Brittannië wel snel met duidelijkheid komen, maar hier niet?
Hehe zeker, ik wil dan wel uitbetaald worden in blondjes!quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
idd binnen vallen dat land
Hoe Ijsland binnen te vallen
ga dnek maar wanneer ik het terug krijg juwelen kopenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:25 schreef foetre het volgende:
Ik ga denk al me geld in een ouwe sok stoppen.
klopt. Gisteren en vandaag zijn er in UK voortdurend persberichten. Hier niks en nadaquote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:18 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Vind je het gek? Ze hebben gezien hoe het er bij Icesave aan toe ging en dat willen ze voor zijn. De DNB moet gewoon snel met info(van icesave verwacht ik inmiddels niets meer) komen willen ze een tweede bankrun voorkomen. Waarom kunnen ze in Groot Brittannië wel snel met duidelijkheid komen, maar hier niet?
goud lijkt me wel redelijk waardevastquote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ga dnek maar wanneer ik het terug krijg juwelen kopen
En Nederlandse staatsobligatiesquote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:28 schreef foetre het volgende:
[..]
goud lijkt me wel redelijk waardevast
Ja, maar alleen als je het fysiek in huis haalt (of in het kluisje bij de bank legt, als je die tenminste nog vetrouwt).quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:28 schreef foetre het volgende:
[..]
goud lijkt me wel redelijk waardevast
Maar er is wel 1 verschil. Icesave valt tot 20.887 euro onder de IJslandse garantie (die nu dus niet wil uitkeren), maar al die andere banken in het lijstje van de OP (behalve Argenta) vallen volledig onder de 100.000 euro garantie van DNB. Dus mochten die omvallen, dan is er een stuk minder te vrezen...quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:16 schreef avonne het volgende:
[..]
verbaast me niet.
Hetzelfde verwacht ik bij AT, AK, garanti, en zo.
Gewoon omdat het dus blijkt dat je 2 dagen vóór een probleem al je geld moet overmaken (aangezien de overboekingen van icesave gewoon niet doorgaan). Volkomen begrijpelijk dat mensen nu denken "garantie of niet, ik ben weg"
Daarom denk ik ook niet die zullen omvallen. Sowieso is CEB toch van de Griekse nationale bank of zo?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:34 schreef RJD het volgende:
[..]
Maar er is wel 1 verschil. Icesave valt tot 20.887 euro onder de IJslandse garantie (die nu dus niet wil uitkeren), maar al die andere banken in het lijstje van de OP (behalve Argenta) vallen volledig onder de 100.000 euro garantie van DNB. Dus mochten die omvallen, dan is er een stuk minder te vrezen...
Ik zal vanavond Icesave uit de OP halen. Er kunnen nu toch geen rekeningen meer geopend wordenquote:ING koopt spaartegoeden IJslandse banken
08-10-2008 | Gepubliceerd 12:14
08-10-2008 | Laatst bijgewerkt 12:29
ING Direct, de internetbank van ING, heeft Britse spaartegoeden ter waarde van bijna 4 miljard euro gekocht van twee geplaagde IJslandse banken. De overname van de spaartegoeden is in samenspraak met Britse toezichthouders.
Dat meldde ING woensdag.
Het gaat om spaartegoeden van 160.000 klanten ter waarde van 2,5 miljard pond sterling (3,2 miljard euro) van de internetbank van de IJslandse bank Kaupthing.
Ook koopt ING voor 538 miljoen pond (695 miljoen euro) spaartegoeden van 22.200 klanten van Heritable Bank, de Britse tak van het IJslandse Landsbanki.
Landsbanki is het moederbedrijf van de internetspaarbank Icesave.
ING maakte niet bekend hoeveel het aan de IJslanders betaalt voor de spaartegoeden.
IJslandse banken zitten te springen om snelle geldinjecties.
anp
Wat is er bij CEB aan de hand dan, waarom zouden die in de problemen zijn?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:13 schreef James52 het volgende:
Dat komt omdat CEB tussen 20.00 en 8.00 al bijna nooit overboekingen toe staat via de site. Mensen die dus die melding kregen gisteravond..... Die gingen paniekeren...quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:13 schreef James52 het volgende:
niks daar waren gewoon wat vragen over binnengekomen bij RTL Zquote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:42 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Wat is er bij CEB aan de hand dan, waarom zouden die in de problemen zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |