Misschien heeft Landsbanki wel een aantal boeren, voedselbedrijven, importbedrijven etc. onder zijn debiteuren die ze het mes op de keel kunnen zetten "Je lening afbetalen in geld of goederen"quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
"Digitaal"geld vult de maag niet heel erg hoor.
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:16 schreef rambocus het volgende:
Heb nu alles op de Postbank staan en willen het gaan verdelen op twee spaarrrekeningen tussen de postbank en moneyou ( lijkt mij ook betrouwbaar als dochter van abnamro en geeft 5,1 % rente. Echter ik kom de site niet op van Moneyou, ligt dat aan de verbinding op mijn werk of ligt die site er echt uit.
NO GO dus.quote:Server Application Unavailable
The web application you are attempting to access on this web server is currently unavailable. Please hit the "Refresh" button in your web browser to retry your request.
Administrator Note: An error message detailing the cause of this specific request failure can be found in the application event log of the web server. Please review this log entry to discover what caused this error to occur.
welke bank bedoel je?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:24 schreef Bravebart het volgende:
Ik ben benieuwd of we echt weer om 12.00 bij ons geld kunnen
bedankt zal hem invullen en aanvragenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:22 schreef avonne het volgende:
[..]
hier doet hij het.
Probeer deze link eens (aanvragen) https://sparen.moneyou.nl/exp/jsp/formul2/start.jsp
Oh sorry, Icesavequote:
hoezo zou die om 12 uur bereikbaar zijn dan? Is er een persbericht geweest?quote:
Omdatquote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:38 schreef avonne het volgende:
[..]
hoezo zou die om 12 uur bereikbaar zijn dan? Is er een persbericht geweest?
Ik vind het zowiezo -10 dat er geen enkele info is geweest van Icesave/Landsbanki/Ijslandse overheid
quote:Beslaglegging
Het Nationaal Incasso Bureau (NIB) bereidt op verzoek van een aantal spaarders een beslaglegging voor op de tegoeden van Icesave Nederland. De spaarbank wordt woensdagochtend gesommeerd de spaartegoeden direct en voor 12.00 uur beschikbaar te stellen. Dat heeft het NIB bekendgemaakt.
Het NIB is verbolgen over het feit dat toezichthouder De Nederlandsche Bank de afgelopen 36 uur niet adequaat heeft opgetreden, door niet in te grijpen bij Icesave Nederland.
Niets van waar
De bank had tot dinsdagmiddag op haar website staan dat het een zeer solide bankinstelling is met een positieve beoordeling van de kredietwaardigheid. Ook stond er dat spaargeld te allen tijde vrij opneembaar was. "Niets van waar", aldus het NIB. "Op dit moment kunnen spaarders helemaal niet in contact komen met de bank of bij hun tegoeden komen."
Bedankt nogmaals, heb alles ingevuld en verzonden. Kon alleen niet de voorwaarden opvragen om door te lezen, maar dat probeer ik vanavond wel. Staan er voorwaarden die mij niet bevallen gaat er geen stuiver naar toe.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:30 schreef avonne het volgende:
@ Remco delft
keurig met invulvelden (maar die heb ik dan vannacht ook opgevraagd, dus zit misschien ergens in mijn geheugen)
Laten we het hopenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:49 schreef avonne het volgende:
[..]
oe, dat doet vikingknietjes bibberen
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:58 schreef hplaserjet het volgende:
NOG MEER SLECHT NIEUWS, ALLE OVERBOEKINGEN KOMEN NOOIT OP JE TEGENREKENING AAN
Icesave Nederland is niet meer. De website is grotendeels uit de lucht gehaald, waardoor ruim 100.000 Nederlandse spaarders gedupeerd zijn.
De Nederlandsche Bank
FEM 500 grootste bedrijven Positie 98
Bekijk profiel
Een bewindvoerder die benoemd is door De Nederlandsche Bank (DNB) heeft het heft in handen genomen. Het personeel op het Amsterdamse Icesave-kantoor, dat een onderdeel is van de gestruikelde IJslandse bank Landsbanki, is naar huis gestuurd.
Dat bevestigt een woordvoerder van het pr-bureau Hill&Knowlton. Het bureau heeft de woordvoering gestaakt, want er is ‘geen opdrachtgever meer’. “Ik tik nu in mijn vrije tijd het laatste persbericht van Icesave Nederland. Dat ben ik aan ze verplicht”, zegt de woordvoerder.
"Situatie onduidelijk"
Volgens de zegsman is de situatie onduidelijk sinds de IJslandse moederbank Landsbanki eerst onder curatele werd gesteld van de IJslandse overheid en vervolgens uitstel van betaling heeft aangevraagd. “De Nederlandse werknemers kunnen niets meer doen. De Nederlandsche Bank is nu de situatie aan het uitzoeken”, zegt hij.
Sinds maandagmiddag zijn er geen transacties meer doorgekomen via de Nederlandse Icesave-website. “Maandagochtend zijn er wel nog transacties doorgekomen. Maar vanaf maandagmiddag lag alles stil”, meldt de woordvoerder.
“Dit is verschrikkelijk voor de spaarders. Op zich waren de cijfers van de bank altijd goed, maar in een week tijd is het hele beeld gaan schuiven. Wantrouwen heeft de bank laten struikelen. Ze konden geen geld meer lenen. Daar had Fortis ook last van.”
Garantie?
Of de spaarders hun geld terugkrijgen is onduidelijk. Nederland kent een depositogarantiestelsel dat eengrens kent van 100.000 euro, maar de spaarder zal naar de IJslandse overheid moeten stappen om zijn eerste inleg van ruim 20.000 euro terug te krijgen.
De Nederlandsche Bank (DNB) liet dinsdagavond weten in gesprek te zijn met de IJslandse autoriteiten over hoe rekeninghouders worden gecompenseerd als Icesave niet meer aan zijn verplichtingen kan voldoen. Formeel garandeert de IJslandse centrale bank bij een faillissement Nederlandse spaarders een bedrag van 20.887 euro. De rest wordt tot een bedrag van 100.000 door de Nederlandse staat gegarandeerd.
Hoe dan?quote:Sinds maandagmiddag zijn er geen transacties meer doorgekomen via de Nederlandse Icesave-website. “Maandagochtend zijn er wel nog transacties doorgekomen. Maar vanaf maandagmiddag lag alles stil”, meldt de woordvoerder.
idd waarom kon ej dinsdag dan nog overschrijven en daar bevestiging van krijgenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:01 schreef avonne het volgende:
[..]
Hoe dan?
Welke site heeft de transacties van dinsdag dan gedaan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |