Flauw Klopkoek, om je gelijk te halen door te schrijven dat je gelijk hebt.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:07 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Een hoop blabla en woordspelletje maar het komt erop neer dat ik gelijk heb
Je had toen als gewone man veel meer te zeggen... veel meer vrijheden...quote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:19 schreef Scaurus het volgende:
De 17de eeuw was voor velen geen fijne tijd, maar toen was er tenminste niet de totalitaire staat van nu.
Maar kansen om een sociale groep hoger te komen tijdens je leven waren er bijna niet.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:07 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Inderdaad absurd veel, al helemaal als je ziet dat in de 17de eeuw je slechts zo'n 3% aan de overheid afdroeg.
Nee toen werd je vrouw elk jaar door een ander leger verkracht en jatte geregeld een andere rover je varken.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:19 schreef Scaurus het volgende:
De 17de eeuw was voor velen geen fijne tijd, maar toen was er tenminste niet de totalitaire staat van nu.
Ik contrasteer de overheidsinkomsten van de 17de eeuw met die van nu, en gelijk beginnen mensen te janken dat het toen veel slechter was. Jezus zeg, is het echt zo moeilijk om een historische vergelijking te vatten?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:31 schreef du_ke het volgende:
Nee toen werd je vrouw elk jaar door een ander leger verkracht en jatte geregeld een andere rover je varken.
Ik ga er van uit dat 99 van de 100 17e eeuwers graag met iedere individuele Nederland zou ruilen.
Toen werd je uitgezogen door de Kerkquote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:49 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Ik contrasteer de overheidsinkomsten van de 17de eeuw met die van nu, en gelijk beginnen mensen te janken dat het toen veel slechter was. Jezus zeg, is het echt zo moeilijk om een historische vergelijking te vatten?
Misschien gaat het bij jou nog eens dagen dat het verhoogde welzijn van de gemiddelde inwoner in NL ook iets te maken heeft met het geld dat door de overheid wordt besteed...quote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:49 schreef Scaurus het volgende:
Ik contrasteer de overheidsinkomsten van de 17de eeuw met die van nu, en gelijk beginnen mensen te janken dat het toen veel slechter was. Jezus zeg, is het echt zo moeilijk om een historische vergelijking te vatten?
Je wordt zo langzamerhand een komische actquote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Misschien gaat het bij jou nog eens dagen dat het verhoogde welzijn van de gemiddelde inwoner in NL ook iets te maken heeft met het geld dat door de overheid wordt besteed...
Dat hoor je mij niet ontkennen. Opvallend hoe je gelijk uitgemaakt wordt voor 'antimodernist' als je een vergelijking trekt tussen de grootte van het overheidsapparaat in de 17de eeuw en nu.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:52 schreef DS4 het volgende:
Misschien gaat het bij jou nog eens dagen dat het verhoogde welzijn van de gemiddelde inwoner in NL ook iets te maken heeft met het geld dat door de overheid wordt besteed...
Jij bent vooral aan het afzakken naar een niveau waar de honden geen brood van lusten. Het is alsof je door hebt dat je de discussies toch niet kan winnen op inhoud en je nu dus alleen nog maar loopt te trollen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:57 schreef Klopkoek het volgende:
Je wordt zo langzamerhand een komische act
...die ook armenzorg deed. Dit werd in de 19de eeuw langzaamaan door de overheid overgenomen. In allebei de gevallen wordt je dus uitgezogen, maar ten goede van je minder fortuinlijke medemens. Solidariteit, dat spreekt jou als linkse wel aan, niet?quote:
Die armenzorg stelde toch niets voor manquote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:02 schreef Scaurus het volgende:
[..]
...die ook armenzorg deed. Dit werd in de 19de eeuw langzaamaan door de overheid overgenomen. In allebei de gevallen wordt je dus uitgezogen, maar ten goede van je minder fortuinlijke medemens. Solidariteit, dat spreekt jou als linkse wel aan, niet?
Het mag van mij ook best wel terughoudender, maar richting 17e eeuw... zeer zeker niet. Iets meer balans zou mooi zijn, maar op zich hebben we het hier best goed voor elkaar.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:00 schreef Scaurus het volgende:
Dat hoor je mij niet ontkennen. Opvallend hoe je gelijk uitgemaakt wordt voor 'antimodernist' als je een vergelijking trekt tussen de grootte van het overheidsapparaat in de 17de eeuw en nu.
Uitstekende analyse. Ga zo doorquote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij bent vooral aan het afzakken naar een niveau waar de honden geen brood van lusten. Het is alsof je door hebt dat je de discussies toch niet kan winnen op inhoud en je nu dus alleen nog maar loopt te trollen.
Je gedraagt je weer eens als een verwende kleuter.quote:
Tsja, bij sommigen treedt de aftakeling nu eenmaal wat vroeger op hè. Het leven is niet te perfectioneren.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je gedraagt je weer eens als een verwende kleuter.
Waarom niet? De situatie van de 17de eeuw is er een die in veel streken en tijdperken heerst. Dat wij een staat hebben die 50% van ons loon opslokt, is historisch gezien uitzonderlijk en bijna absurd te noemen. Een vergelijking is dan passend. Dat ik er gelijk een waardeoordeel aan geef, is iets wat uit jouw brein voortspruit.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:03 schreef DS4 het volgende:
Het mag van mij ook best wel terughoudender, maar richting 17e eeuw... zeer zeker niet. Iets meer balans zou mooi zijn, maar op zich hebben we het hier best goed voor elkaar.
Misschien wat minder met je hoofd tegen een muur slaan als iemand weer het gore lef heeft om een mening te verkondigen die jou niet welgevallig is...?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:05 schreef Klopkoek het volgende:
Tsja, bij sommigen treedt de aftakeling nu eenmaal wat vroeger op hè.
Hoho, IK gaf er een waardeoordeel aan. Nergens lees je dat ik meende dat jij er een waardeoordeel aan gaf.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:06 schreef Scaurus het volgende:
Waarom niet? De situatie van de 17de eeuw is er een die in veel streken en tijdperken heerst. Dat wij een staat hebben die 50% van ons loon opslokt, is historisch gezien uitzonderlijk en bijna absurd te noemen. Een vergelijking is dan passend. Dat ik er gelijk een waardeoordeel aan geef, is iets wat uit jouw brein voortspruit.
Het is een teken dat je met die vergelijking in dit geval zo verdomde weinig kan.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:49 schreef Scaurus het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:10 schreef DS4 het volgende:
Nergens lees je dat ik meende dat jij er een waardeoordeel aan gaf.
En vooral:quote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:52 schreef DS4 het volgende:
FAIL.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:17 schreef DS4 het volgende:
Je had toen als gewone man veel meer te zeggen... veel meer vrijheden...
Droom lekker verder.
Onze welvaart nu is ook historisch gezien uitzonderlijk en bijna absurd te noemenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:06 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Waarom niet? De situatie van de 17de eeuw is er een die in veel streken en tijdperken heerst. Dat wij een staat hebben die 50% van ons loon opslokt, is historisch gezien uitzonderlijk en bijna absurd te noemen. Een vergelijking is dan passend. Dat ik er gelijk een waardeoordeel aan geef, is iets wat uit jouw brein voortspruit.
Kennelijk heb je heel erg veel moeite met lezen. Mijn eerste reactie ging NIET uit van een waardeoordeel. Daarna kom je wel met een waardeoordeel (totalitaire staat), waar ik gewoon op reageer. Later ga ik niet uit van een waardeoordeel, maar constateer ik gewoon dat het welzijn van nu gekoppeld kan worden aan de hogere overheidsuitgaven (meer bijzonder: de grotere taakstelling van de overheid).quote:
Juist,en waar gaat men op bezuinigen??quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:38 schreef Scaurus het volgende:
[..]
SukkelVermeend zegt helemaal niet dat lagere belastingen een oplossing is van een crisis. Hij stelt alleen dat de economie in het geheel gebaat is bij lagere belastingen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |