In NL? Kom op zeg... Iedereen in NL heeft het goed. Dat we inmiddels zo'n verwend volkje zijn dat niet naar het buitenland op vakantie kunnen als "armoede" wordt betiteld, maakt dat niet anders.quote:
Dat zijn de juiste vragen ja.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 18:25 schreef OldJeller het volgende:
Vragen die men zichzelf kan stellen:
- hoe komt dat?
- is Nederland voorbij haar beste tijd?
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
In NL? Kom op zeg... Iedereen in NL heeft het goed. Dat we inmiddels zo'n verwend volkje zijn dat niet naar het buitenland op vakantie kunnen als "armoede" wordt betiteld, maakt dat niet anders.
Ga je nu net doen alsof je met minimumloon honger moet lijden?quote:
Meer dan als in 1995, meer dan als in 1985 en meer dan als in 1975 (maarja, dat was lang geleden, toen stemde men nog massaal op de PvdA).quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ga je nu net doen alsof je met minimumloon honger moet lijden?
Puur gelul. Vandaag de dag is je koopkracht met minimumloon hoger dan in 1995, toen was het hoger dan in 1985, toen het beter was dan in 1975...quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:25 schreef Klopkoek het volgende:
Meer dan als in 1995, meer dan als in 1985 en meer dan als in 1975 (maarja, dat was lang geleden, toen stemde men nog massaal op de PvdA).
Precies. Iedereen met twee werkende hersencellen of meer kan met eigen ogen constateren dat ook de minima steeds meer luxe krijgt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:40 schreef ShadyLane het volgende:
Ik weet niet wat onderzoeksbureaus erover denken, maar als ik op mijn eigen ervaringen afga, lijkt mij dat een gezin met minimumloon het nu absoluut luxer heeft dan wij destijds in 1985. En wij hadden het alweer oneindig veel luxer dan onze ouders (ook kinderen van minimumloners) in hun jeugd.
Precies: ook de frase "de armen worden armer en de rijken worden rijker" is een pure leugen.quote:Wellicht is de kloof groter geworden, al meen ik laatst gelezen te hebben dat dat in NL juist niet zo is.
Dat heet gewoon dysgenetica: http://wapedia.mobi/nl/Dysgeneticaquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 09:06 schreef Klopkoek het volgende:
Volgens de heersende Fokwijsheid betekent het ook meteen dat het aantal luiwamessen en dommerikken in NL toe neemt. Ja jongens, de Nederlandse genen degenereren. Human degeneration in optima forma! Het Hollansche überRasch staat onder druk.
De vraag is wat je onder armoede verstaat.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
In NL? Kom op zeg... Iedereen in NL heeft het goed. Dat we inmiddels zo'n verwend volkje zijn dat niet naar het buitenland op vakantie kunnen als "armoede" wordt betiteld, maakt dat niet anders.
Gewoon: niet kunnen voorzien in basisbehoeften. Echte armoede dus, ipv relatieve armoede, waarbij in theorie een miljonair arm kan zijn, mits hij in een gebied zit met miljardairs...quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 21:47 schreef nikk het volgende:
De vraag is wat je onder armoede verstaat.
Armoede in Nederland is natuurlijk wel wat anders dan armoede in pakweg Ethiopië.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 22:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Gewoon: niet kunnen voorzien in basisbehoeften. Echte armoede dus, ipv relatieve armoede, waarbij in theorie een miljonair arm kan zijn, mits hij in een gebied zit met miljardairs...
Armoede is wat mij betreft niet relatief. Maar ik vind het wel een grijs gebied en tijdsgeboden. Dan hebben we het niet over de mijonairs in een gebied van miljardairs. Maar over een gezin dat moet rondkomen van het minimumloon of wat daar net boven ligt. Dat is, in mijn ogen, armoede.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 22:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Gewoon: niet kunnen voorzien in basisbehoeften. Echte armoede dus, ipv relatieve armoede, waarbij in theorie een miljonair arm kan zijn, mits hij in een gebied zit met miljardairs...
Met alle respect, maar dit is een relatieve benadering...quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 22:37 schreef nikk het volgende:
Armoede is wat mij betreft niet relatief. Maar ik vind het wel een grijs gebied en tijdsgeboden. Dan hebben we het niet over de mijonairs in een gebied van miljardairs. Maar over een gezin dat moet rondkomen van het minimumloon of wat daar net boven ligt. Dat is, in mijn ogen, armoede.
Precies.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 22:46 schreef Fastmatti het volgende:
Zolang de laagstbetaalden op vakantie kunnen, roken, mobiele telefoons, drinken, een hond kunnen hebben, etc valt het allemaal wel mee.
Nee, armoede in NL bestaat niet. Op de bekende geesteszieken na die zwerven omdat we nu eenmaal willen bezuinigen op ziektekosten na dan...quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 22:35 schreef du_ke het volgende:
Armoede in Nederland is natuurlijk wel wat anders dan armoede in pakweg Ethiopië.
Ik ook, maar doe dat naast een betaalde baan. Heb meelij.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 23:25 schreef Picchia het volgende:
Ik doe vrijwilligerswerk. Vreselijk. Ik hoop dat Jongerius daar snel wat aan doet, voordat ik ten onder ga aan deze slavenarbeid.
Twee baantjes nodig om rond te komen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 23:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik ook, maar doe dat naast een betaalde baan. Heb meelij.
De ene kost alleen maar klauwen vol geldquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 23:30 schreef Picchia het volgende:
[..]
Twee baantjes nodig om rond te komen.
Het is maar hoe je het bekijkt inderdaad... Met de definitie van Van Dale bestaat in Nederland geen armoede op die enkele uitzondering na die je al noemde. Ik vind die definitie echter niet correct, het is veel te technisch of zo je wilt zwart/wit.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 22:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Met alle respect, maar dit is een relatieve benadering...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |