abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62220048
Ik zit het debat bij P&W nu terug te kijken maar ik vind Jan Marijnissen absoluut een stuk sterker in zijn argumentatie dan Hans van Baalen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_62220070
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 23:55 schreef marcodej het volgende:

[..]

Dat mag je met het voorgestelde systeem toch ook? Je draait de keuze alleen om...
Dat is een opt out systeem, en dat is verwerpelijk. De keuze blijft aan de donor, en als die om hem moverende redenen niet uitspreekt voor doneren te zijn houdt het op. Wie anders denkt heeft totalitaire neigingen.
pi_62220140
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 00:00 schreef Vodkadruppel het volgende:
Rare uitzending, ik vond van Baalen ietsje beter in het debat tegen Marijnissen, ook al ben ik
het met van Baalen totaal niet eens. Ik snap er niks meer van.

Dat meisje was op het einde zeer sterk tegen van Baalen.
Dit is ook precies waarom het politieke systeem vaak faalt.
Niet alleen op dit terrein.
Ik vond dat meisje helemaal niet sterk, alleen emotioneel. Van Baalen heeft gewoon een goed principieel punt. Dat die mensen dood gaan is verder niet de schuld van de niet-donor.
pi_62220197
nee wie anders denkt die beseft dat we in een maatschappij leven waarin mensen al zo belachelijk veel moeten, en gek worden gemaakt met formulieren, machtigingen en opgave's en andersoortige bureaucratie.. Heel veel mensen staan niet stil bij wat een donor kan betekenen voor iemand anders, en hebben simpelweg ook geen zin om alles aan te vragen.. en ik kan het me goed voorstellen.. daarom is t veel beter om mensen donor te laten zijn tenzij ze bezwaren hebben vanwege geloof of angst.. ik zie niet in waarom dat verwerpelijk is..
pi_62220283
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 00:36 schreef MisterFloppy het volgende:
nee wie anders denkt die beseft dat we in een maatschappij leven waarin mensen al zo belachelijk veel moeten, en gek worden gemaakt met formulieren, machtigingen en opgave's en andersoortige bureaucratie.. Heel veel mensen staan niet stil bij wat een donor kan betekenen voor iemand anders, en hebben simpelweg ook geen zin om alles aan te vragen.. en ik kan het me goed voorstellen.. daarom is t veel beter om mensen donor te laten zijn tenzij ze bezwaren hebben vanwege geloof of angst.. ik zie niet in waarom dat verwerpelijk is..
Omdat de staat niks te zeggen heeft over je lichaam, daarom. Daar ben ik heel principieel in, in het afbakenen van de bevoegdheid van de staat. Die moet zo beperkt mogelijk blijven.
pi_62220401
ok dan worden we het niet eens.. ik ben van mening dat je als je iemand zijn leven kan redden dat je daarvoor niet eerst een formulier hoeft in te vullen.. ik vind wel dat je natuurlijk het recht moet hebben om aan te geven als je dat niet wilt om wat voor reden dan ook... omdat we in een land leven waarin we elkaar (hopelijk) het beste gunnen, en het vinden van Donors is daarom erg belangrijk.. daarom moeten we doneren zo makkelijk mogelijk maken..
pi_62220447
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 00:42 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Omdat de staat niks te zeggen heeft over je lichaam, daarom. Daar ben ik heel principieel in, in het afbakenen van de bevoegdheid van de staat. Die moet zo beperkt mogelijk blijven.
De staat heeft ook in dit alternatieve systeem niets te zeggen over iemands lichaam. De keuze ligt nog steeds bij het individu.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_62220453
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 00:47 schreef MisterFloppy het volgende:
ok dan worden we het niet eens.. ik ben van mening dat je als je iemand zijn leven kan redden dat je daarvoor niet eerst een formulier hoeft in te vullen.. ik vind wel dat je natuurlijk het recht moet hebben om aan te geven als je dat niet wilt om wat voor reden dan ook... omdat we in een land leven waarin we elkaar (hopelijk) het beste gunnen, en het vinden van Donors is daarom erg belangrijk.. daarom moeten we doneren zo makkelijk mogelijk maken..
Het is toch al hartstikke makkelijk? Iedereen kan donor worden, het vereist nauwelijks inspanning. Overigens is de praktijk al dat artsen de beslissing aan de nabestaanden overlaten, ongeacht donorregistratie.
pi_62220472
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 00:50 schreef marcodej het volgende:

[..]

De staat heeft ook in dit alternatieve systeem niets te zeggen over iemands lichaam. De keuze ligt nog steeds bij het individu.
Dus wel. Als je niks zegt bepaalt de staat namelijk voor je.

Als ik tegen jou zeg, als x gebeurt, is jouw geld van mij, tenzij... Dan ga je daar toch ook niet mee akkoord?
pi_62220502
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 00:42 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens.
Alleen heb jij zelf de uiteindelijke zeggenschap door 'Nee' aan te kruisen.

En het werkt ook veel effectiever. Pas zodra het persoonlijk wordt
gaan mensen ineens wel al die formulieren invullen.
pi_62220521
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 00:53 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Als ik tegen jou zeg, als x gebeurt, is jouw geld van mij, tenzij... Dan ga je daar toch ook niet mee akkoord?
Dan zeg je, "dat geld is van mij" en is de zaak afgedaan.
pi_62220537
Waarom kun je niet gedeeltelijk doneren?
Mijn longen en lever vallen af, mijn nieren zijn wel goed getrained.
***** Kraak.....
pi_62220590
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 00:57 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Dan zeg je, "dat geld is van mij" en is de zaak afgedaan.
Jawel, maar het is onzinnig. Dat zou helemaal niet nodig moeten zijn. Een ander heeft er namelijk uberhaupt niets over te zeggen, punt.
pi_62220614
@Kraaksandaal: Dat kan gewoon! Ik ben ook donor voor de dingen die ik kan afstaan.. kan je gewoon invullen op je codidil!
pi_62220615
Los van dit alles confronteer je mensen zo ook nog eens ongevraagd met hun eigen sterfelijkheid. Als je daar niet op zit te wachten, moet dat ook gewoon mogelijk zijn...
pi_62227963
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 00:53 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dan zeg ik duidelijk "Nee" en is de discussie gesloten.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  woensdag 8 oktober 2008 @ 18:19:53 #67
154952 spoor4
Spoort niet
pi_62238256
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:50 schreef marcodej het volgende:

[..]

Dan zeg ik duidelijk "Nee" en is de discussie gesloten.
Je kan ook dood gaan voordat je je keuze hebt aangepast. Dan rooft de staat je organen mogelijk tegen je wil.
Daar is dit systeem op uit.
pi_62239262
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 18:19 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Je kan ook dood gaan voordat je je keuze hebt aangepast. Dan rooft de staat je organen mogelijk tegen je wil.
nee je kunt zelf online het register wijzigen dan zet je de keuze NEE of aangepast
pi_62239476
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 18:19 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Dan hebben de nabestaanden altijd nog het laatste woord.

Maar het automatisch donorschap is wederom door de kamer afgewezen.
Dat gaat er toch nooit komen.
pi_62239565
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 19:09 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Dan hebben de nabestaanden altijd nog het laatste woord.

Maar het automatisch donorschap is wederom door de kamer afgewezen.
Dat gaat er toch nooit komen.
volgend kabinet wel.
paars had hier geen moeite mee gehad.

ze hebben die organen nodig voor de wederopstanding he?
pi_62247580
Wel een triest verhaal van die spaarders die hun geld kwijt zijn, al hoop ik dat ze inderdaad hun geld terug krijgen van de overheid.

Maar het zou inderdaad schandalig zijn als de financiële topmannen er ongeschonden vanaf komen en de 'kleine spaarders' er de dupe van zouden worden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 oktober 2008 @ 23:18:51 #72
862 Arcee
Look closer
pi_62247959
Koenders weer met z'n ontwikkelingshulp.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_62248147
"Niet te lange antwoorden Bert"
dat heb ik ze nou nog nooit horen zeggen, meestal lukt het ze wel om iemand af te kappen.
pi_62248161
Koenders moet eens kappen met die idealistische kutpraatjes van hem.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 23:26:54 #75
8369 speknek
Another day another slay
pi_62248228
Is Bert Koenders dronken ofzo? Jezus wat een warrige nonsens.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')