abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 23:37:11 #31
226456 Stephe
Steve! Steve!
pi_62218794
Verrassing, Obama zou je kunnen vergelijken met een typische CDA'er als je het naar Nederlandse waarden vertaalt.
'Till next time, take care of yourself... and each other
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 23:42:19 #32
226456 Stephe
Steve! Steve!
pi_62218937
O jee, een melaatse
pi_62218949
Nou, daar gaat de stemming in 1 klap.
pi_62218972
als dit ook niet maar een 'Otto' is.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 23:43:55 #35
226456 Stephe
Steve! Steve!
pi_62218977
taaislijmziekte, dat had ik vroeger 's ochtends ook toen ik nog stevig rookte

gggggggggggggrrrgrggrgr ptfiew ... * ting *
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 23:46:32 #36
226456 Stephe
Steve! Steve!
pi_62219058
ze heeft best een bos hout voor de deur, je zou zeggen dat ze wel wat longinhoud had
pi_62219151
Ik ben donor

Maarja wel erg triest dat nog steeds niet ingevoerd is dat iedereen donor is behalve als die aangeeft dat die geen donor wilt zijn.
............................
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 23:51:47 #38
226456 Stephe
Steve! Steve!
pi_62219204
het is schandalig. Ik ben het met van Baalen eens, je mag zelf weten wat je met je eigen lichaam doet. Je hebt er tenslotte ook een leven lang zorg voor gedragen.
pi_62219265
Ik ben ook voor een systeem dat je automatisch donor bent tenzij je expliciet aangeeft dat je dit niet wilt zijn.

Mensen zijn nu eenmaal laks en het is tot nu toe gebleken dat grote wervingscampagnes tot nu toe nauwelijks hebben geholpen en geen zoden aan de dijk zetten.

Ik ben alleen nog geen donor, maar ik ga dat wel worden. Irrationele angsten zoals dat ze je wellicht te snel opgeven in een ziekenhuis omdat je organen bruikbaar zijn speelden tot nu toe altijd mee.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_62219299

[ Bericht 100% gewijzigd door marcodej op 07-10-2008 23:55:28 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_62219316
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 23:51 schreef Stephe het volgende:
het is schandalig. Ik ben het met van Baalen eens, je mag zelf weten wat je met je eigen lichaam doet. Je hebt er tenslotte ook een leven lang zorg voor gedragen.
Dat mag je met het voorgestelde systeem toch ook? Je draait de keuze alleen om...
pi_62219338
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 23:51 schreef Stephe het volgende:
je mag ook zelf kiezen, dan moet je aangeven tegen te zijn
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 23:58:06 #44
226456 Stephe
Steve! Steve!
pi_62219393
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 23:55 schreef marcodej het volgende:

[..]

Dat mag je met het voorgestelde systeem toch ook? Je draait de keuze alleen om...
Waarom is dat? Ik heb een verfomfaaid kaartje uit 1998 waarin ik expliciet zeg dat ik geen zin heb om mijn longen voor nog eens 2 jaar te laten reviseren. Gewoon afblijven, het is van mij en ik wil het houden.
Je wordt wel geacht om dat kaartje bij je te houden, voor het geval dat...
Wat let Klink om een systeem te verzinnen waarbij donoren zelf aangeven dat ze mee willen doen in de gekte? Ik vind dat er al genoeg mensen zijn.

Het is nogal brutaal om zonder tegenspraak een lichaam te claimen.
pi_62219451
Rare uitzending, ik vond van Baalen ietsje beter in het debat tegen Marijnissen, ook al ben ik
het met van Baalen totaal niet eens. Ik snap er niks meer van.

Dat meisje was op het einde zeer sterk tegen van Baalen.
Dit is ook precies waarom het politieke systeem vaak faalt.
Niet alleen op dit terrein.
pi_62219522
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 23:58 schreef Stephe het volgende:

[..]

Waarom is dat? Ik heb een verfomfaaid kaartje uit 1998 waarin ik expliciet zeg dat ik geen zin heb om mijn longen voor nog eens 2 jaar te laten reviseren. Gewoon afblijven, het is van mij en ik wil het houden.
Wat let Klink om een systeem te verzinnen waarbij donoren zelf aangeven dat ze mee willen doen in de gekte? Ik vind dat er al genoeg mensen zijn.

Daar hebben ze het ook over, maar de VVD en CDA is tegen, alleen niemand weet waarom.
het scheelt aantal operaties, dus minder kosten voor zorgverzekeraars, maar zo mag je niet denken of wel?
een andere reden weet ik niet.
pi_62219571
De reden waarom ze tegen zijn lijkt me nu wel duidelijk; idealistische inslag. De VVD dat de overheid de mensen niets mag opleggen, en het CDA vanwege hun christelijke inslag
pi_62219615
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 23:58 schreef Stephe het volgende:

[..]

Prima toch? Dat is dan jouw keuze.
quote:
Hij mag zo'n systeem verzinnen, maar als een alternatief systeem (waarbij mensen hun keuzevrijheid behouden) meer donoren oplevert, dan moet je voor dat systeem kiezen lijkt me.
Dat jij vind dat er genoeg donoren zijn, wil niet zeggen dat het zo is. Er zijn gewoon te weinig donoren en er zijn voorbeelden te over waaruit blijkt dat het voorgestelde systeem meer donoren oplevert.[/quote]
quote:
Mensen krijgen toch de kans om "Nee" te zeggen? Ik vind het cru dat door gemakzucht, mensen onnodig sterven.
pi_62219722
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 00:05 schreef Roland. het volgende:
De reden waarom ze tegen zijn lijkt me nu wel duidelijk; idealistische inslag. De VVD dat de overheid de mensen niets mag opleggen, en het CDA vanwege hun christelijke inslag
Beetje een Staphorst mentaliteit van de VVD
pi_62219933
@Steve:

Vind je dat er genoeg zijn? Hoe kan je dat nou zeggen als er zo goed als dagelijks mensen dood gaan omdat er geen longen komen? Ik heb zelf taaislijmziekte en je wilt niet weten hoeveel mensen in mijn omgeving alleen al dit kwartaal zijn overleden omdat er geen longen zijn.. Als je ook maar enig inzicht had in hoeveel levens er gered kunnen worden door het invoeren van een nieuw (bewezen) systeem, dan had je dit nooit durven roepen..
pi_62220048
Ik zit het debat bij P&W nu terug te kijken maar ik vind Jan Marijnissen absoluut een stuk sterker in zijn argumentatie dan Hans van Baalen.
pi_62220070
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 23:55 schreef marcodej het volgende:

[..]

Dat is een opt out systeem, en dat is verwerpelijk. De keuze blijft aan de donor, en als die om hem moverende redenen niet uitspreekt voor doneren te zijn houdt het op. Wie anders denkt heeft totalitaire neigingen.
pi_62220140
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 00:00 schreef Vodkadruppel het volgende:
Rare uitzending, ik vond van Baalen ietsje beter in het debat tegen Marijnissen, ook al ben ik
het met van Baalen totaal niet eens. Ik snap er niks meer van.

Dat meisje was op het einde zeer sterk tegen van Baalen.
Dit is ook precies waarom het politieke systeem vaak faalt.
Niet alleen op dit terrein.
Ik vond dat meisje helemaal niet sterk, alleen emotioneel. Van Baalen heeft gewoon een goed principieel punt. Dat die mensen dood gaan is verder niet de schuld van de niet-donor.
pi_62220197
nee wie anders denkt die beseft dat we in een maatschappij leven waarin mensen al zo belachelijk veel moeten, en gek worden gemaakt met formulieren, machtigingen en opgave's en andersoortige bureaucratie.. Heel veel mensen staan niet stil bij wat een donor kan betekenen voor iemand anders, en hebben simpelweg ook geen zin om alles aan te vragen.. en ik kan het me goed voorstellen.. daarom is t veel beter om mensen donor te laten zijn tenzij ze bezwaren hebben vanwege geloof of angst.. ik zie niet in waarom dat verwerpelijk is..
pi_62220283
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 00:36 schreef MisterFloppy het volgende:
nee wie anders denkt die beseft dat we in een maatschappij leven waarin mensen al zo belachelijk veel moeten, en gek worden gemaakt met formulieren, machtigingen en opgave's en andersoortige bureaucratie.. Heel veel mensen staan niet stil bij wat een donor kan betekenen voor iemand anders, en hebben simpelweg ook geen zin om alles aan te vragen.. en ik kan het me goed voorstellen.. daarom is t veel beter om mensen donor te laten zijn tenzij ze bezwaren hebben vanwege geloof of angst.. ik zie niet in waarom dat verwerpelijk is..
Omdat de staat niks te zeggen heeft over je lichaam, daarom. Daar ben ik heel principieel in, in het afbakenen van de bevoegdheid van de staat. Die moet zo beperkt mogelijk blijven.
pi_62220401
ok dan worden we het niet eens.. ik ben van mening dat je als je iemand zijn leven kan redden dat je daarvoor niet eerst een formulier hoeft in te vullen.. ik vind wel dat je natuurlijk het recht moet hebben om aan te geven als je dat niet wilt om wat voor reden dan ook... omdat we in een land leven waarin we elkaar (hopelijk) het beste gunnen, en het vinden van Donors is daarom erg belangrijk.. daarom moeten we doneren zo makkelijk mogelijk maken..
pi_62220447
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 00:42 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Omdat de staat niks te zeggen heeft over je lichaam, daarom. Daar ben ik heel principieel in, in het afbakenen van de bevoegdheid van de staat. Die moet zo beperkt mogelijk blijven.
De staat heeft ook in dit alternatieve systeem niets te zeggen over iemands lichaam. De keuze ligt nog steeds bij het individu.
pi_62220453
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 00:47 schreef MisterFloppy het volgende:
ok dan worden we het niet eens.. ik ben van mening dat je als je iemand zijn leven kan redden dat je daarvoor niet eerst een formulier hoeft in te vullen.. ik vind wel dat je natuurlijk het recht moet hebben om aan te geven als je dat niet wilt om wat voor reden dan ook... omdat we in een land leven waarin we elkaar (hopelijk) het beste gunnen, en het vinden van Donors is daarom erg belangrijk.. daarom moeten we doneren zo makkelijk mogelijk maken..
Het is toch al hartstikke makkelijk? Iedereen kan donor worden, het vereist nauwelijks inspanning. Overigens is de praktijk al dat artsen de beslissing aan de nabestaanden overlaten, ongeacht donorregistratie.
pi_62220472
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 00:50 schreef marcodej het volgende:

[..]

De staat heeft ook in dit alternatieve systeem niets te zeggen over iemands lichaam. De keuze ligt nog steeds bij het individu.
Dus wel. Als je niks zegt bepaalt de staat namelijk voor je.

Als ik tegen jou zeg, als x gebeurt, is jouw geld van mij, tenzij... Dan ga je daar toch ook niet mee akkoord?
pi_62220502
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 00:42 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens.
Alleen heb jij zelf de uiteindelijke zeggenschap door 'Nee' aan te kruisen.

En het werkt ook veel effectiever. Pas zodra het persoonlijk wordt
gaan mensen ineens wel al die formulieren invullen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')