Helemaal mee eens,quote:Op maandag 6 oktober 2008 19:10 schreef Smart_ass het volgende:
Commander Keen. Zonder twijfel.
Deze versie in 't speciaal:
[ afbeelding ]
Overigens vond ik de Sims ook altijd een mega goed spel.
Maar Keen was natuurlijk begin jaren '90 en Sims een tijdje erna.
Hoe kon ik die nou vergeten!quote:Op maandag 6 oktober 2008 19:19 schreef dabadbass het volgende:
Super Mario Land 2 Golden Coins:
[ afbeelding ]
Sonic !quote:Op maandag 6 oktober 2008 19:14 schreef Yi-Long het volgende:
Sonic 1 en 2. Monkey Island 1 + 2. Doom. En een hele rits Amiga klassiekers.
Red Alert, daar heb ik echt zoveeeel tijd mee doorgebracht!quote:
quote:Op maandag 6 oktober 2008 19:27 schreef Charizma het volgende:
Kingpin - Life of crime
[ afbeelding ]
Ook meteen de laatste ok westwood gamequote:Op maandag 6 oktober 2008 21:40 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Red Alert, daar heb ik echt zoveeeel tijd mee doorgebracht!
Jij hebt het kennelijk nooit gespeeld?quote:Op maandag 6 oktober 2008 21:43 schreef Pumatje het volgende:
[..]
doe ff normaal.![]()
geef dan eens wat punten waarom dit spel überhaupt vermeld mag worden in dit topic?
Zomaar even een stukje over Kingpin. En nou opzouten, want die hoort hier dus gewoon wel degelijk thuis!!!quote:Controversy
Kingpin received a fair amount of controversy due to its graphic depiction of violence and heavy use of profanity. The game picked up increased media attention due to the fact that it was the first high profile first person shooter to be released since the Columbine High School massacre. At that point, computer games were facing increasing pressure from congress and lobby groups seeking an answer to what had influenced the Columbine killers.
Calls for Xatrix to cancel the game were made by various congressmen, the game was debated on the floor of the US senate, and was singled out for criticism in the National Institute on Media and the Family's 1999 report on violent video games. In a response to this, Xatrix implemented a "safe" version, a password protected game mode which meant that the game would play with low violence and bleeped out expletives. Xatrix also stressed that Kingpin was not in any way, shape, or form aimed or marketed at minors, with a warning message during the installation stage from the Xatrix CEO, Drew Markham himself:
"In light of the recent acts of youth-related violence that have taken place across America we thought that you should know how 'Kingpin' was initially conceived. Kingpin was never intended for children. This is a game with mature themes made for a mature audience. There was never any attempt to market or influence children to buy Kingpin."
Still, the controversy led various retailers to not stock the game, including Best Buy, Wal-Mart and Toys "R" Us. Xatrix team member Greg Goodrich would claim later that "If it wasn't for Electronics Boutique, the game might have never seen the light of day in North America."[cn]
hehe Lui Kang met zijn fietskick was idd wel schitterendquote:Op maandag 6 oktober 2008 22:23 schreef BramKVO het volgende:
Opmerkelijk dat Mortal Kombat hier zelden wordt vermeld, toch wel één van dé games van een generatie.
RA2 was nog wel leuk, maar Generals...quote:Op maandag 6 oktober 2008 21:44 schreef Klopkoek het volgende:
Ook meteen de laatste ok westwood game
True that...quote:Op maandag 6 oktober 2008 22:23 schreef BramKVO het volgende:
Opmerkelijk dat Mortal Kombat hier zelden wordt vermeld, toch wel één van dé games van een generatie.
Die intro blijft vet, spel ook trouwens!quote:
quote:
Ik vooral dezequote:
inderdaad, International Superstar Soccer op Super Nintendo was een geweldig spel ! Was stukken beter dan FIFA 96, dat gelijktijdig uitkwam. FIFA 98 was dan wel weer een ware revolutie.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
de voorloper van PES, ISS was ook wel te pruimen
Deze hebben ze nooit kunnen evenaren:quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 23:05 schreef BramKVO het volgende:
[..]
inderdaad, International Superstar Soccer op Super Nintendo was een geweldig spel ! Was stukken beter dan FIFA 96, dat gelijktijdig uitkwam. FIFA 98 was dan wel weer een ware revolutie.
Pffff... ik heb zelfs de allereerste Fifa nog gespeeld, op de megadrive. Heb geloof ik zelfs nog ergens de game hier liggenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:32 schreef Scaurus het volgende:
Fuck PES. Ik heb zelfs nog FIFA 97 gespeeld.
World Cup hahaha, heb dat nog gehad op Gameboy. Fouten waren toen gewoon toegelaten en je kon scoren met een omhaal van aan de middenlijn.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 23:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Deze hebben ze nooit kunnen evenaren:
[ afbeelding ]
Dus hier kan wel een slotje op.quote:
Staat negen jaar na dato ook nog steeds op nummer 1.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 23:18 schreef speknek het volgende:
Het juiste antwoord is al gegeven.
[..]
Dus hier kan wel een slotje op.
Fouten toegelaten? Je kon gewoon je tegenstanders doodschoppen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 23:18 schreef BramKVO het volgende:
[..]
World Cup hahaha, heb dat nog gehad op Gameboy. Fouten waren toen gewoon toegelaten en je kon scoren met een omhaal van aan de middenlijn.
Ik heb met Italie nog Kameroen verslagen met 86 - 0
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 23:39 schreef Easymaker het volgende:
WORM![]()
RED ALERT![]()
FIFA-97
DUKENUKEM 3D
en wie kent deze nog:
[ afbeelding ]
Prince of pursia![]()
![]()
wat een tijden, wat een games!
Kijk eens naar rFactor. Daar zijn een aantal goeie F1 mods voor gemaakt, ook van seizoen 2008quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 18:00 schreef CloseToTheEdge het volgende:
Deze heb ik helemaal grijs gespeeld:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
GP3 was erg matig en GP4 ging nog wel. Jammer dat er de f1-licentie naar Sony ging, zodat er geen fatsoenlijke simulator meer voor de pc gemaakt werd.
Deze horen dan toch ook in mijn rijtje thuis:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 08:59 schreef Larry-Laffer het volgende:
Oh, en vergeet ik nu Commandos - Behind enemy lines?
[ afbeelding ]
Consider it done.
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 08:59 schreef Larry-Laffer het volgende:
Oh, en vergeet ik nu Commandos - Behind enemy lines?
[ afbeelding ]
Consider it done.
Ow man,.. Hoe kon ik deze 2 vergeten.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 01:01 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Prince of Persia
vette game, helemaal doodgespeeld.
moest het bij jongetjes uit de straat komen spelen van hun moeders omdat ze ergens niet voorbij kwamen en dat ruzie opleverde thuis![]()
ik speelde deze ook veel
kwam niet verder bij het niveau toen ik tegen die soort "aardappels" moest.. was bijna onmogelijk
[ afbeelding ]
en ik speelde veel
vette game
Titus the fox - To Marrakech and Back
[ afbeelding ]
herrineringen komen boven, fuck man... ik herken veel dingen gelijk op dat plaatje
dat is nog het 1e level
[ afbeelding ]
dat vliegtuig
en die rare symbooltjes die je kon pakken maar eigelijk niets betekenden.
En ik weet nog dat ik het enorm heb doodgespeeld en dat ik ergens goed vastzat.
zou het graag nog eens spelen.
Graphics waren echt heel goed getekent voor die tijd.
Mooi kleurgebruik, grappige was dat je soms op die schoorsteentjes kon springen
die eigelijk wegvallen in het achtergrond decor![]()
mooi spel.
ik speelde btw alleen op de pc
268 en 386 DX100 y0 met turbo knop ( had 2 processors)
Kings Quest 1 t/m 3 heb ik ook gaar gespeeld... Net zoals Space Quest...quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:07 schreef Flauriana het volgende:
Supaplex.. Sjee dat heb ik ook veel gespeeld zeg. Bij Wolfenstein 3D ben ik zelfs een keer achterover van mijn stoel gevallen omdat 1 van die mannetjes ergens sneaky om een hoekje stond ofzo en ineens STEHEN riep ofzoiets... lol. Doom was ook gaaf maar ik vond het toch ietwat eng dus ik speelde het vaak op IDDQD hehe![]()
Maar mijn favoriet uit de jaren 90 was toch wel Kings Quest VI: Heir today, gone tomorrow
Dat schrikken bij Wolfenstein 3D ken ik. Eigenlijk was ik er nog veel te jong voor om te spelen maar door m'n oudere broer kwam ik er toch al mee in aanraking. Urenlang geconcentreerd spelen met de volumeknop van m'n kleine boxjes vol open en dan plotseling verrast worden door zo'n nazi. Ook prachtig als je dan uiteindelijk weer Hitler of een of andere Himmler verslagen had.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:07 schreef Flauriana het volgende:
Supaplex.. Sjee dat heb ik ook veel gespeeld zeg. Bij Wolfenstein 3D ben ik zelfs een keer achterover van mijn stoel gevallen omdat 1 van die mannetjes ergens sneaky om een hoekje stond ofzo en ineens STEHEN riep ofzoiets... lol. Doom was ook gaaf maar ik vond het toch ietwat eng dus ik speelde het vaak op IDDQD hehe![]()
Maar mijn favoriet uit de jaren 90 was toch wel Kings Quest VI: Heir today, gone tomorrow
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |