Dat dus. Ik ben alleen maar trots op deze club. En hoe harder ze 'tyfusjoden' roepen, hoe meer ik van de club hou.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:00 schreef Mr-Sander het volgende:
Waar de Ajax-haat vandaan komt lijkt me duidelijk.
Het is de club met de meeste successen in de geschiedenis en is daardoor een beetje arrogant en verwend geraakt. Ajax-supporters worden als het ware 'opgevoed' met de gedachte: Ajax staat boven de rest van Nederland. Dat wordt zowel binnen de club, als door de supporters nagestreefd. De arrogantie komt bij de niet-Ajax-supporters de strot uit. Wellicht omdat ze jaloers zijn, wellicht omdat de prestaties er nu niet naar zijn. Dus ik denk dat de haat door beide kanten komt.
Enerzijds omdat Ajax zichzelf boven de rest van de Eredivisie ziet, anderzijds omdat er wellicht wat jaloezie is.
Zoals al vaak gememoreerd is in dit topic; Ajax is een club waar je van houdt, of helemaal niet.
Ajax
Herkenbaarquote:Op maandag 6 oktober 2008 13:53 schreef TC03 het volgende:
Het meest irritante vind ik de Ajacieden uit Brabant, Utrecht, Limburg, Friesland, etc. Dit zijn de mensen die je nooit over voetbal hoort, maar wel Feyenoorders gaan uitlachen als Ajax gewonnen heeft van Feyenoord.Sowieso vind ik het heel vreemd dat je voor Ajax bent als je uit Arnhem ofzo komt.
De hooligans van ajax komen niet uit amsterdam zelf, die komen uit zaandam, hoorn, richting gelderland daarzo etc etcquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 21:06 schreef Martijn_fijn het volgende:
Voor de echte Ajax supporters kan ik goede begrip en respect opbrengen.
Een groot deel van de Ajax fans zijn echter wannabe's/ teletektsupporters/ glorryhunters / internethoolies / mooiboys / etc. die uit plaatsen als Purmerend en Zaandam komen en die de zogenaamde identiteit, faam en succes van Ajax gebruiken om iets te pronken te kunnen hebben. Het zijn juist dit soort types die zich in naam van Ajax arrogant opstellen en zich graag groots willen voelen of het leuk vinden om zich egocentrisch voor te doen. Het zijn dit soort 'Ajax fans', waardoor ik mij aan Ajax kan irriteren.
Thanksquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 09:31 schreef Tommeke het volgende:
Alleen erger ik me soms rot aan sommige supportersgroepen zoals bijvoorbeeld die van FC Groningen, vervelend volk gewoon. Maar het is wel een mooie club, met een leuk team en stadion.
hangt er ook wel vanaf wanneer je Ajax-fan geworden bent eerlijk gezegd ...quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:00 schreef Mr-Sander het volgende:
Ajax-supporters worden als het ware 'opgevoed' met de gedachte: Ajax staat boven de rest van Nederland.
Ja, die gasten van vak 410 die zich vaak proberen te profileren als trouwe supporters, helaas is niets minder waar. We hebben het gezien toen AZ succesvol was, het AZ van Co, vak 410 was minder bezet en bij AZ was het steeds volle bak: 1+1 = 2.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 21:17 schreef Noshiba het volgende:
[..]
De hooligans van ajax komen niet uit amsterdam zelf, die komen uit zaandam, hoorn, richting gelderland daarzo etc etc
Hierom dus. Mensen die denken dat het hierom gaat. KOTS KOTS. Denk toch es na man en kom onder die steen vandaan.quote:Op maandag 6 oktober 2008 12:17 schreef tong80 het volgende:
Ik kan me die haat wel voorstellen.
Kom je uit een klein kutlandje maar er is een club waar ze twee van de beste tien voetballers ooit hebben gehad.
Stel je hebt als club Abe Lenstra als icoon. Was de beste voetbaler van Nederlasnd toen ze van Luxemburg verloren.
Ok was een goeie voetballer. Maar niet van het kaliber Cruijff van Basten of Bergkamp.
Verder steekt het natuurlijk dat Ajax niet alleen begin jaren 70 de wereld veroverde maar ook in 95.
Als er in het buitenland wordt gesproken over het Nederlands voetbal denken ze aan Ajax.
De enige uitzondering was in 74 toen Wim van Hanegem na het WK-74 in Zuid Amerika werd gekozen tot beste speler van de wereld.
Maar de Kromme is uniek. Heeft ooit gezegd dat ie graag bij Ajax had gevoetbald.
Aan de andere kant wordt Van Gaal er ook continue bijgehaald, over terugkijken gesproken. Pot verwijt de ketel de hele tijd.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 22:21 schreef PrincePolly het volgende:
[..]
Hierom dus. Mensen die denken dat het hierom gaat. KOTS KOTS. Denk toch es na man en kom onder die steen vandaan.
Altijd maar weer dat terugkijken.
Nee dat bedoel ik niet.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 22:27 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Aan de andere kant wordt Van Gaal er ook continue bijgehaald, over terugkijken gesproken. Pot verwijt de ketel de hele tijd.
Maar gebeurt dat dan niet bij andere clubs? Ik ben een Ajacied binnen het Rijnmond gebied (jaja, in het hol van de leeuw), en krijg dus behoorlijk vaak Feyenoord TV en dat soort spul voorgeschoteld. Daar word je altijd tot in den treure geconfronteerd met de cup uit 1970...quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 22:21 schreef PrincePolly het volgende:
[..]
Hierom dus. Mensen die denken dat het hierom gaat. KOTS KOTS. Denk toch es na man en kom onder die steen vandaan.
Altijd maar weer dat terugkijken.
Dat herken ik ook onder de zogenaamde 'Ajax fans', ja. En dat is sneu, omdat ze denken er ferm mee over te komen. Zulke wannabe's heeft Ajax ook helemaal niets aan.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 22:11 schreef SCH het volgende:
Is het niet zo dat die zogenaamde haat juist een beetje gecultiveerd wordt?
Jij spreidt anders overal waar je langs komt je 'haat' ten toon hoor.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 22:39 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Dat herken ik ook onder de zogenaamde 'Ajax fans', ja. En dat is sneu, omdat ze denken er ferm mee over te komen. Zulke wannabe's heeft Ajax ook helemaal niets aan.
Ik haat Ajax niet. Het is een prachtige roemruchte club. Ik vind slechts de vele wannabe's die Ajax aanhangen niet goed bij hun hoofd.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 22:41 schreef Suijk het volgende:
[..]
Jij spreidt anders overal waar je langs komt je 'haat' ten toon hoor.Komt dat dan door ons of ligt het toch ook een beetje bij jou?
Nou nou, het is wat. Heerlijk hoor.quote:Op maandag 6 oktober 2008 12:42 schreef Da_Sandman het volgende:
Nobody likes us, we don't care.
Op maandag 6 oktober 2008 12:48 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Heerlijk dat wij overal zo gehaat worden.
Wij zijn Ajax!
Wat een gezeur..quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 22:34 schreef Zorro het volgende:
Stel je voor dat Nederland een positie als wereldmacht zou claimen en blijven roepen dat ze grote invloed hebben op de wereldpolitiek, gewoon omdat dat vroeger, lang geleden, ooit, in de tijd van de VOC ook zo was.
Proest... Iedereen zou ons voor gek verklaren.
Dat is wat Ajax ook doet. En dan is het ineens logisch of zoiets? Zoals mijn kleine dochtertje zou zeggen: "Ja ja, dat zal wel"
Ja, dorpsgekken als Tong80 roepen dat soort dingen. Over het algemeen valt dat best mee hoor...quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 22:43 schreef Grimm het volgende:
Maar toch blijven de supporters roepen dat ze de beste zijn, op zich moedig en het toont van clubliefde alleen reeel is het niet.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 23:14 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Wat een gezeur..
Je mag toch wel trots zijn op de geschiedenis en de grote spelers die je club heeft gehad en voortgebracht?
Als ik bijvoorbeeld een filmpje zie van de CL in 1995 vervult mij dat nog steeds met trots.
Trots, omdat zo'n geweldige club als Ajax destijds zoiets unieks gepresteerd heeft! Ik was toen een jaartje of 10 en volgde het voetbal net een beetje. Was toen helemaal gek van Ajax. Ik liep altijd in een Ajax trainingspakkie, had 2 Ajax pyjamas die ik aanhad terwijl ik onder mijn Ajax dekbed sliep. Als ik dan wakker werd dronk ik melk uit mij Ajax-beker. Je voelt je verbonden met een club waar je dan ook trots op bent. En dat dus nog steeds mag zijn.
Volgens mij is er geen enkele andere club waar supporters zulke dingen uitkramen. Lijkt haast wel een patent van ajax te zijn.quote:Ja, dorpsgekken als Tong80 roepen dat soort dingen. Over het algemeen valt dat best mee hoor...
Dit geld voor alle supporters van elke club.
Daar heb je inderdaad gelijk in. Ik vind wel dat we kampioen moeten worden, en geacht worden van Heerenveen te winnen. Maar niet dat we het wel ff doen...quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 23:22 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Er is natuurlijk een gigantisch verschil tussen trots en arrogantie. Zoals jij het vertelt is er ook niks mee, maar zodra je heden ten dage nog altijd rept over het geweldige ajax dat wel even kampioen wordt en clubjes als heerenveen zal oprollen, is er iets mis met je beeld van de voetbalwereld.
[..]
Volgens mij is er geen enkele andere club waar supporters zulke dingen uitkramen. Lijkt haast wel een patent van ajax te zijn.
Ik heb in elk geval nog nooit een Groningen supporter horen zeggen dat we ADO wel even oprollen bijv.
Precies en het valt natuurlijk meer op als er ajax supporters te hoog van de toren blazen, dan als ze gewoon normale verwachtingen hebben. Dat soort jongens blijven je bij als supporter zijnde van een andere club en daar erger je je aan. Niemand heeft problemen met de normale supporters.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 23:33 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Daar heb je inderdaad gelijk in. Ik vind wel dat we kampioen moeten worden, en geacht worden van Heerenveen te winnen. Maar niet dat we het wel ff doen...
Die grote bek is inderdaad wel Ajax eigen, maar ik vind wel dat het wat overdreven word...
Een grote bek geven vind ik niet erg, maar dan moet je wel presteren!
(Vandaag trouwens wel gelachen op de hanze: er was zo'n iemand die een print van TT819 had opgehangen, toen ik hem vroeg tegen wie FCG was ingeloot in de EC kon ie niet echt lachen)
En toen vroeg hij naar de CL prestaties van Ajax van de afgelopen 3 jaar?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 23:33 schreef Tommeke het volgende:
[..]
toen ik hem vroeg tegen wie FCG was ingeloot in de EC kon ie niet echt lachen)
Klopt. De etterbakjes en meelopers die stoer willen doen blijven gewoon meer bij dan de doorsnee supporter.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 23:37 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Precies en het valt natuurlijk meer op als er ajax supporters te hoog van de toren blazen, dan als ze gewoon normale verwachtingen hebben. Dat soort jongens blijven je bij als supporter zijnde van een andere club en daar erger je je aan. Niemand heeft problemen met de normale supporters.
Inderdaad, nu zelfs al Ajacieden op de Hanzehogeschool, ongehoordquote:
Hehequote:Op woensdag 8 oktober 2008 00:01 schreef Prosac het volgende:
[..]
Inderdaad, nu zelfs al Ajacieden op de Hanzehogeschool, ongehoord![]()
Integreer es man en wordt supporter een ECHTE voetbalclub.
Veendam, want die kunnen nog wel wat gebruiken em Groningen heeft geen plek meer
Bla bla bla. Wie rept er over dat Ajax dit jaar wel even kampioen gaat worden? Zie graag (serieuze) quote komen. Ajacieden die reppen over SCH oprollen, mag je me ook even aanwijzen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 23:22 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Er is natuurlijk een gigantisch verschil tussen trots en arrogantie. Zoals jij het vertelt is er ook niks mee, maar zodra je heden ten dage nog altijd rept over het geweldige ajax dat wel even kampioen wordt en clubjes als heerenveen zal oprollen, is er iets mis met je beeld van de voetbalwereld.
[..]
Volgens mij is er geen enkele andere club waar supporters zulke dingen uitkramen. Lijkt haast wel een patent van ajax te zijn.
Ik heb in elk geval nog nooit een Groningen supporter horen zeggen dat we ADO wel even oprollen bijv.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |