abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62192491
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 02:27 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Mooie post. Het is wel tekenend dat nog niemand hierop gereageerd heeft. Zegt alweer genoeg...
Wat je zegt: prachtige post! maar had er overheen gelezen
pi_62192493
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 02:31 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik gok dat je een Reizigertje bent .
Busted
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 06:56:14 #178
176916 Karrs
2007-2017
pi_62193029
Een discussie over een onderbuikgevoel...!

Ik heb nooit echt sympathie gehad voor Ajax, meteen van het begin al niet. In mijn geval kwam het omdat mijn broertje juist vóór Ajax was.
Maar nu nog steeds gun ik Ajax maar weinig in de Nederlandse competitie. Waarom? Jaloezie op hun prestaties is en blijft de grote factor, natuurlijk. En die van de meesten hier. Je kunt 't verbloemen, je kunt andere redenen aandragen of je kunt eromheen draaien, maar jaloezie op "zij wel, wij niet" is toch verreweg de meest voorkomende oorzaak. Vergelijkbaar met Nederland tegen Duitsland, op voetbalgebied.

Dat is overigens wel een mooi voorbeeld vind ik zelf - als Ajax het goed doet in Europa (now that's a big 'if' ) juich ik gepast en met mate mee. Maar die wedstrijd Ajax - Bayern München van jaren terug, toen werd ik ook helemaal gek, die eindigde in 5-2. Die laatste goal van Overmars bleef achter de doelpaal klem zitten. Hij brulde toen ook zo uitdagend, "WIJ winnen deze wedstrijd!", omdat het net twee minuten na een goal van Bayern was. Vond ik práchtig, omdat het tegen Bayern München was. Ajax was toen klein, Bayern heel groot.

In onze competitie zie je dat dus ook terug. Het grote Ajax tegen de mindere broeders. De afgunst is natuurlijk en volkomen begrijpelijk. Dat PSV er geen last van hebt, ligt meer aan de houding van PSV. Die gaan met hun toppositie goed om, wat NIET wil zeggen dat Ajax er slecht mee omgaat. PSV is echter veel bescheidener; veel bescheidener dan ze zouden mogen zijn, zelfs.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_62193495
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 02:27 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Mooie post. Het is wel tekenend dat nog niemand hierop gereageerd heeft. Zegt alweer genoeg...
Ik geloof dat ik aardig heb verwoord wat de haat inhoudt en is onder andere een antwoord op zijn post.
pi_62193760
Wat een heerlijk topic
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 09:10:25 #181
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_62194230
Veel leden van de harde kern van Ajax zijn (destijds) overgestapt naar AZ, omdat zij het voetbal brachten en nu weer brengen waar hun tedere voetbalhartje naar verlangt. Het zijn dus net overspelige vrouwen.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_62194487
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 22:55 schreef Doc het volgende:
in de laatste minuten van een wedstrijd (F'noord tegen kalmar uit) is origineel ...
Het "We shall not be moved" is ook zo origineel
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 09:10 schreef BansheeBoy het volgende:
Veel leden van de harde kern van Ajax zijn (destijds) overgestapt naar AZ, omdat zij het voetbal brachten en nu weer brengen waar hun tedere voetbalhartje naar verlangt. Het zijn dus net overspelige vrouwen.

²
Serieus. hoe kun je zo'n post plaatsen? Natuurlijk zijn er mensen naar Alkmaar gegaan, maar dat zijn de mensen die zich nooit supporter hebben mogen noemen. Voetballiefhebbers mag je ze noemen, maar noem ze nooit, maar dan ook nooit de harde kern van Ajax, mafkees
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_62194580
Ik vind de PSV'ers laatste tijd ook behoorlijk arrogant worden... Maar dat is eigenlijk ook hun goed recht. Wat het probleem met Ajax is: er wordt niet meer gepresteerd.
Vroeger was het leuk, die grote bek. Er werd ook naar gepresteerd en dan is die bluf wel leuk. Nu niet meer dus. Maar toch hoort het wel bij de clubcultuur. En ik denk dat het vaak ook door supporters van andere clubs flink word uitvergroot...
Zelf heb ik eigenlijk geen haat tegen een bepaalde club. Alleen erger ik me soms rot aan sommige supportersgroepen zoals bijvoorbeeld die van FC Groningen, vervelend volk gewoon. Maar het is wel een mooie club, met een leuk team en stadion.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 09:38:31 #184
13462 BansheeBoy
pi_62194713
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 09:26 schreef denthemen het volgende:

Serieus. hoe kun je zo'n post plaatsen? Natuurlijk zijn er mensen naar Alkmaar gegaan, maar dat zijn de mensen die zich nooit supporter hebben mogen noemen.
Dit zijn wij helemaal eens, echter pretendeerden zij wel altijd te behoren tot de harde kern van Ajax. Maar als het minder gaat stappen ze simpel over naar een fijne provincieclub. Helaas is dit eigen geworden voor de harde kern van Ajax. De "sfeer" die zij veroorzaken is te gemaakt gezellig, het is niet echt. Ik heb ook geen chemie kunnen bemerken tussen spelersgroep en harde kern, en dat is m.i. volledig te wijten aan de harde kern daar de spelers er vooral zijn om goed te ballen.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_62194767
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 09:26 schreef denthemen het volgende:

[..]

Het "We shall not be moved" is ook zo origineel
Met een megafoon op vak 410 omroepen wat het hele vak moet zingen is nog orgineler
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 10:25:40 #186
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_62195653
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 09:10 schreef BansheeBoy het volgende:

²
pi_62196634
Heel mooi topic dit

Het heeft gewoon met de Nederlandse mentaliteit te maken. In Nederland hebben we altijd veel sympathie voor de underdog die onverwachts succes boekt, maar daarna mag de persoon in kwestie natuurlijk niet gaan roepen dat hij zo goed is. Hoofd boven het maaiveld, is kop eraf. Door deze mentaliteit is Raymond van Barneveld ook uitgekotst door het Nederlandse publiek.

Het is daarom dat een Frans Bauer als een nationale knuffelbeer wordt omarmd: veel succes maar wel lekker Chinees bestellen bij Shirley. Zo gewoon gebleven, daar houdt Nederland van.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:48:33 #188
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_62197814
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 09:38 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dit zijn wij helemaal eens, echter pretendeerden zij wel altijd te behoren tot de harde kern van Ajax. Maar als het minder gaat stappen ze simpel over naar een fijne provincieclub. Helaas is dit eigen geworden voor de harde kern van Ajax. De "sfeer" die zij veroorzaken is te gemaakt gezellig, het is niet echt. Ik heb ook geen chemie kunnen bemerken tussen spelersgroep en harde kern, en dat is m.i. volledig te wijten aan de harde kern daar de spelers er vooral zijn om goed te ballen.

²
harde kern?

Waar héb je het over? Toch niet over vak 410 mag ik hopen...
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:57:59 #189
13462 BansheeBoy
pi_62198066
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 11:48 schreef Pappie_Culo het volgende:

Waar héb je het over? Toch niet over vak 410 mag ik hopen...
Ja sorry, ik bedoel inderdaad vak 410, zal het voortaan beter omschrijven, je hebt gelijk.

²
pi_62199808
Cynisme is ook al een reden om Ajax te haten?
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 13:24:14 #192
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_62200321
Het treurige is dat tong het nog meent ook...

Net zoals zijn afkeer van Abe en Foppe, z'n verheerlijking van Cruyff, van Basten en Bergkamp, etc..

Jezelf goed vinden en dat uitspreken wanneer je het bent/kunt onderbouwen is niet eens zoveel mis mee, maar laat je opponent ook in z'n waarde. Dat wordt helaas wel eens vergeten en ja, dan krijg je het als een boemerang terug wanneer het wat minder gaat..
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 13:48:39 #193
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_62200869
Fuck de mening van iedereen. Nobody likes us enzo. Mooiste wat er is, iedere uitwedstrijd vijandig worden ontvangen. Ik zou niet eens sympathie willen hebben van clubs, laat ze ons maar haten!
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 13:51:55 #194
13462 BansheeBoy
pi_62200948
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 13:24 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Het treurige is dat tong het nog meent ook...
Dat wordt helaas wel eens vergeten en ja, dan krijg je het als een boemerang terug wanneer het wat minder gaat..
Dit is m.i. ook één van de redenen dat Tong80 meer wordt gezien als een soort van dorpsgek i.p.v. een degelijke kwaliteitsuser zoals bv _Mike_ en ik.

²
pi_62201019
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 13:51 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dit is m.i. ook één van de redenen dat Tong80 meer wordt gezien als een soort van dorpsgek i.p.v. een degelijke kwaliteitsuser zoals bv _Mike_ en ik.

²
Kunnen ze jou niet als dorpsgek op het marktplein aan een knoop hangen?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_62206517
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 09:41 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Met een megafoon op vak 410 omroepen wat het hele vak moet zingen is nog orgineler
Heeft niets met originaliteit te maken
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_62206604
quote:
Je gaat tong toch niet serieus nemen als het om Ajax gaat? Zijn bijdragen in dit topic zijn ook om te huilen
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_62207268
Let them hate us as long as they fear us? Helaas is dat laatste niet meer van toepassing .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 17:33:38 #199
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_62207341
Ik haat Ajax niet. Suarez komt me soms flink de strot uit, door zijn ongelofelijk knappe schwalbes. (Al kan hij soms wel doelpunten maken )
pi_62207600
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:00 schreef denthemen het volgende:

[..]

Ik zat naast Nieuw Noord, ik heb het serieus 1 keer kunnen horen, verder waren het gewone spreekkoren: "Ze worden weer geen kampioen" etc, dat soort dingen. Helemaal niks raars dus...

Verder wel grappig hoe een Ajax supporter tot de grond toe gelijk wordt gemaakt wanneer men het woord "jaren 90" in de mond durft te nemen. Maar wanneer men naar voorbeelden van arrogantie zoekt komt men altijd weer uit bij Louis van Gaal in de jaren 90, de pot verwijt de ketel?

Verder zie je, maar dat zie je overal, dat men gewoon op zoek is naar dingen. Andere supporters groepen (met name de Ajax haters..) zien elke opmerking waarin men het over winst heeft als arrogantie. Maar het is toch logisch als een Ajax fan denkt dat er een grote kans is om te winnen tegen bijvoorbeeld Heerenveen? Qua selectie en dergelijke moet je dat gewoon kunnen winnen. Wordt er niet gewonnen (zoals helaas erg vaak..) komen alle internet hoolies weer vanachter hun Xboxje vandaan en gaan alle opmerkingen bij elkaar zoeken, Van Gaal komt ook nog even langs.. Het is maar net wat je zelf wilt zien, wij bij Ajax hebben er inderdaad een handje van om alles maar de op de scheids af te schuiven. Weer een geval van : Het is maar hoe je het wilt zien.

Maar dat Ajacieden niet arroganter zijn dan de gemiddelde supportersgroep, daar ben ik zeker van. Overal heb je liederen over winnen en dergelijke: "Niemand wint van Nac Breda" etc. Dat hoort bij het voetballen. Wanneer men eens zou stoppen met het vergroten van elk ding wat een Ajacied zegt of doet, dan zul je eens objectief zien dat het er bij Ajax net zo aan toe gaat. Het is bij Ajax ook gewoon een feit dat men graag alles wilt vergroten, Zonder als een calimero over te willen komen, maar als Feyenoord thuis speelt tegen Kalmar en 15.000 toeschouwers maar net aan redt dan is dat normaal. Als Ajax uit al met 1-4 wint, thuis nog 25.000 man op de tribunes heeft, dan is het weer dat de joden altijd weglopen en succes supporters zijn...

Overigens is dat laatste punt de laatste jaren wel bewezen dat dat niet zo is lijkt mij.. Natuurlijk zullen er nog meer mensen komen als Ajax opeens weer veel gaat winnen. Maar was het bij Feyenoord ook niet opeens uitverkocht toen Makaay en alles kwamen?

Anyway, kom eens met andere argumenten dan Louis en liederen die gezongen worden.
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')