Wat je zegt: prachtige post! maar had er overheen gelezenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 02:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Mooie post. Het is wel tekenend dat nog niemand hierop gereageerd heeft. Zegt alweer genoeg...
Bustedquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 02:31 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik gok dat je een Reizigertje bent.
Ik geloof dat ik aardig heb verwoord wat de haat inhoudt en is onder andere een antwoord op zijn post.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 02:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Mooie post. Het is wel tekenend dat nog niemand hierop gereageerd heeft. Zegt alweer genoeg...
Het "We shall not be moved" is ook zo origineelquote:Op maandag 6 oktober 2008 22:55 schreef Doc het volgende:
in de laatste minuten van een wedstrijd (F'noord tegen kalmar uit) is origineel ...
Serieus. hoe kun je zo'n post plaatsen? Natuurlijk zijn er mensen naar Alkmaar gegaan, maar dat zijn de mensen die zich nooit supporter hebben mogen noemen. Voetballiefhebbers mag je ze noemen, maar noem ze nooit, maar dan ook nooit de harde kern van Ajax, mafkeesquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 09:10 schreef BansheeBoy het volgende:
Veel leden van de harde kern van Ajax zijn (destijds) overgestapt naar AZ, omdat zij het voetbal brachten en nu weer brengen waar hun tedere voetbalhartje naar verlangt. Het zijn dus net overspelige vrouwen.²
Dit zijn wij helemaal eens, echter pretendeerden zij wel altijd te behoren tot de harde kern van Ajax. Maar als het minder gaat stappen ze simpel over naar een fijne provincieclub. Helaas is dit eigen geworden voor de harde kern van Ajax. De "sfeer" die zij veroorzaken is te gemaakt gezellig, het is niet echt. Ik heb ook geen chemie kunnen bemerken tussen spelersgroep en harde kern, en dat is m.i. volledig te wijten aan de harde kern daar de spelers er vooral zijn om goed te ballen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 09:26 schreef denthemen het volgende:
Serieus. hoe kun je zo'n post plaatsen? Natuurlijk zijn er mensen naar Alkmaar gegaan, maar dat zijn de mensen die zich nooit supporter hebben mogen noemen.
Met een megafoon op vak 410 omroepen wat het hele vak moet zingen is nog orginelerquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 09:26 schreef denthemen het volgende:
[..]
Het "We shall not be moved" is ook zo origineel
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 09:10 schreef BansheeBoy het volgende:
Veel leden van de harde kern van Ajax zijn (destijds) overgestapt naar AZ, omdat zij het voetbal brachten en nu weer brengen waar hun tedere voetbalhartje naar verlangt. Het zijn dus net overspelige vrouwen.²
harde kern?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 09:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit zijn wij helemaal eens, echter pretendeerden zij wel altijd te behoren tot de harde kern van Ajax. Maar als het minder gaat stappen ze simpel over naar een fijne provincieclub. Helaas is dit eigen geworden voor de harde kern van Ajax. De "sfeer" die zij veroorzaken is te gemaakt gezellig, het is niet echt. Ik heb ook geen chemie kunnen bemerken tussen spelersgroep en harde kern, en dat is m.i. volledig te wijten aan de harde kern daar de spelers er vooral zijn om goed te ballen.²
Ja sorry, ik bedoel inderdaad vak 410, zal het voortaan beter omschrijven, je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:48 schreef Pappie_Culo het volgende:
Waar héb je het over? Toch niet over vak 410 mag ik hopen...
Dit is m.i. ook één van de redenen dat Tong80 meer wordt gezien als een soort van dorpsgek i.p.v. een degelijke kwaliteitsuser zoals bv _Mike_ en ik.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 13:24 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Het treurige is dat tong het nog meent ook...
Dat wordt helaas wel eens vergeten en ja, dan krijg je het als een boemerang terug wanneer het wat minder gaat..
Kunnen ze jou niet als dorpsgek op het marktplein aan een knoop hangen?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 13:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit is m.i. ook één van de redenen dat Tong80 meer wordt gezien als een soort van dorpsgek i.p.v. een degelijke kwaliteitsuser zoals bv _Mike_ en ik.²
Heeft niets met originaliteit te makenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 09:41 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Met een megafoon op vak 410 omroepen wat het hele vak moet zingen is nog orgineler
Je gaat tong toch niet serieus nemen als het om Ajax gaat? Zijn bijdragen in dit topic zijn ook om te huilenquote:
quote:Op maandag 6 oktober 2008 15:00 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ik zat naast Nieuw Noord, ik heb het serieus 1 keer kunnen horen, verder waren het gewone spreekkoren: "Ze worden weer geen kampioen" etc, dat soort dingen. Helemaal niks raars dus...
Verder wel grappig hoe een Ajax supporter tot de grond toe gelijk wordt gemaakt wanneer men het woord "jaren 90" in de mond durft te nemen. Maar wanneer men naar voorbeelden van arrogantie zoekt komt men altijd weer uit bij Louis van Gaal in de jaren 90, de pot verwijt de ketel?
Verder zie je, maar dat zie je overal, dat men gewoon op zoek is naar dingen. Andere supporters groepen (met name de Ajax haters..) zien elke opmerking waarin men het over winst heeft als arrogantie. Maar het is toch logisch als een Ajax fan denkt dat er een grote kans is om te winnen tegen bijvoorbeeld Heerenveen? Qua selectie en dergelijke moet je dat gewoon kunnen winnen. Wordt er niet gewonnen (zoals helaas erg vaak..) komen alle internet hoolies weer vanachter hun Xboxje vandaan en gaan alle opmerkingen bij elkaar zoeken, Van Gaal komt ook nog even langs.. Het is maar net wat je zelf wilt zien, wij bij Ajax hebben er inderdaad een handje van om alles maar de op de scheids af te schuiven. Weer een geval van : Het is maar hoe je het wilt zien.
Maar dat Ajacieden niet arroganter zijn dan de gemiddelde supportersgroep, daar ben ik zeker van. Overal heb je liederen over winnen en dergelijke: "Niemand wint van Nac Breda" etc. Dat hoort bij het voetballen. Wanneer men eens zou stoppen met het vergroten van elk ding wat een Ajacied zegt of doet, dan zul je eens objectief zien dat het er bij Ajax net zo aan toe gaat. Het is bij Ajax ook gewoon een feit dat men graag alles wilt vergroten, Zonder als een calimero over te willen komen, maar als Feyenoord thuis speelt tegen Kalmar en 15.000 toeschouwers maar net aan redt dan is dat normaal. Als Ajax uit al met 1-4 wint, thuis nog 25.000 man op de tribunes heeft, dan is het weer dat de joden altijd weglopen en succes supporters zijn...
Overigens is dat laatste punt de laatste jaren wel bewezen dat dat niet zo is lijkt mij.. Natuurlijk zullen er nog meer mensen komen als Ajax opeens weer veel gaat winnen. Maar was het bij Feyenoord ook niet opeens uitverkocht toen Makaay en alles kwamen?
Anyway, kom eens met andere argumenten dan Louis en liederen die gezongen worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |