abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf dinsdag 7 oktober 2008 @ 22:34:24 #226
842 Zorro
Z
pi_62216633
Stel je voor dat Nederland een positie als wereldmacht zou claimen en blijven roepen dat ze grote invloed hebben op de wereldpolitiek, gewoon omdat dat vroeger, lang geleden, ooit, in de tijd van de VOC ook zo was.
Proest... Iedereen zou ons voor gek verklaren.

Dat is wat Ajax ook doet. En dan is het ineens logisch of zoiets? Zoals mijn kleine dochtertje zou zeggen: "Ja ja, dat zal wel"
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 22:39:01 #227
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_62216805
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 22:11 schreef SCH het volgende:
Is het niet zo dat die zogenaamde haat juist een beetje gecultiveerd wordt?
Dat herken ik ook onder de zogenaamde 'Ajax fans', ja. En dat is sneu, omdat ze denken er ferm mee over te komen. Zulke wannabe's heeft Ajax ook helemaal niets aan.

Ik vind het jammer voor de echte Ajax supporters.
pi_62216905
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 22:39 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Dat herken ik ook onder de zogenaamde 'Ajax fans', ja. En dat is sneu, omdat ze denken er ferm mee over te komen. Zulke wannabe's heeft Ajax ook helemaal niets aan.
Jij spreidt anders overal waar je langs komt je 'haat' ten toon hoor. Komt dat dan door ons of ligt het toch ook een beetje bij jou?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 22:43:49 #229
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_62216997
Ik heb op zich geen hekel aan de spelers of de club het is meer de manier waarop ajacieden reageren. Ze zijn zo maar op de kast te krijgen.
De club op zich heeft gewoon enorm moeten inleveren na 95/96.
- Ander stadion wat totaal geen sfeer heeft.
- De selectie is niet op nivo
- Net niet coaches
- Veel ruzie binnen in de club en bestuur.
Maar toch blijven de supporters roepen dat ze de beste zijn, op zich moedig en het toont van clubliefde alleen reeel is het niet.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 23:06:20 #230
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_62217818
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 22:41 schreef Suijk het volgende:

[..]

Jij spreidt anders overal waar je langs komt je 'haat' ten toon hoor. Komt dat dan door ons of ligt het toch ook een beetje bij jou?
Ik haat Ajax niet. Het is een prachtige roemruchte club. Ik vind slechts de vele wannabe's die Ajax aanhangen niet goed bij hun hoofd.

En de cultivering van de Ajax haat schrijf je op mijn conto? Bedankt. Ik herken echter wat SCH poste over deze cultivering zelfs terug op Fok, paar quotes:
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 12:42 schreef Da_Sandman het volgende:
Nobody likes us, we don't care .

Op maandag 6 oktober 2008 12:48 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Heerlijk dat wij overal zo gehaat worden.

Wij zijn Ajax!
Nou nou, het is wat. Heerlijk hoor.
pi_62218098
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 22:34 schreef Zorro het volgende:
Stel je voor dat Nederland een positie als wereldmacht zou claimen en blijven roepen dat ze grote invloed hebben op de wereldpolitiek, gewoon omdat dat vroeger, lang geleden, ooit, in de tijd van de VOC ook zo was.
Proest... Iedereen zou ons voor gek verklaren.

Dat is wat Ajax ook doet. En dan is het ineens logisch of zoiets? Zoals mijn kleine dochtertje zou zeggen: "Ja ja, dat zal wel"
Wat een gezeur..
Je mag toch wel trots zijn op de geschiedenis en de grote spelers die je club heeft gehad en voortgebracht?
Als ik bijvoorbeeld een filmpje zie van de CL in 1995 vervult mij dat nog steeds met trots.
Trots, omdat zo'n geweldige club als Ajax destijds zoiets unieks gepresteerd heeft! Ik was toen een jaartje of 10 en volgde het voetbal net een beetje. Was toen helemaal gek van Ajax. Ik liep altijd in een Ajax trainingspakkie, had 2 Ajax pyjamas die ik aanhad terwijl ik onder mijn Ajax dekbed sliep. Als ik dan wakker werd dronk ik melk uit mij Ajax-beker. Je voelt je verbonden met een club waar je dan ook trots op bent. En dat dus nog steeds mag zijn.
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 22:43 schreef Grimm het volgende:
Maar toch blijven de supporters roepen dat ze de beste zijn, op zich moedig en het toont van clubliefde alleen reeel is het niet.
Ja, dorpsgekken als Tong80 roepen dat soort dingen. Over het algemeen valt dat best mee hoor...
Dit geld voor alle supporters van elke club.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 23:22:21 #232
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_62218344
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 23:14 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Wat een gezeur..
Je mag toch wel trots zijn op de geschiedenis en de grote spelers die je club heeft gehad en voortgebracht?
Als ik bijvoorbeeld een filmpje zie van de CL in 1995 vervult mij dat nog steeds met trots.
Trots, omdat zo'n geweldige club als Ajax destijds zoiets unieks gepresteerd heeft! Ik was toen een jaartje of 10 en volgde het voetbal net een beetje. Was toen helemaal gek van Ajax. Ik liep altijd in een Ajax trainingspakkie, had 2 Ajax pyjamas die ik aanhad terwijl ik onder mijn Ajax dekbed sliep. Als ik dan wakker werd dronk ik melk uit mij Ajax-beker. Je voelt je verbonden met een club waar je dan ook trots op bent. En dat dus nog steeds mag zijn.

Er is natuurlijk een gigantisch verschil tussen trots en arrogantie. Zoals jij het vertelt is er ook niks mee, maar zodra je heden ten dage nog altijd rept over het geweldige ajax dat wel even kampioen wordt en clubjes als heerenveen zal oprollen, is er iets mis met je beeld van de voetbalwereld.
quote:
Ja, dorpsgekken als Tong80 roepen dat soort dingen. Over het algemeen valt dat best mee hoor...
Dit geld voor alle supporters van elke club.
Volgens mij is er geen enkele andere club waar supporters zulke dingen uitkramen. Lijkt haast wel een patent van ajax te zijn.
Ik heb in elk geval nog nooit een Groningen supporter horen zeggen dat we ADO wel even oprollen bijv.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_62218685
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 23:22 schreef Bullet-tooth het volgende:

[..]

Er is natuurlijk een gigantisch verschil tussen trots en arrogantie. Zoals jij het vertelt is er ook niks mee, maar zodra je heden ten dage nog altijd rept over het geweldige ajax dat wel even kampioen wordt en clubjes als heerenveen zal oprollen, is er iets mis met je beeld van de voetbalwereld.
[..]

Volgens mij is er geen enkele andere club waar supporters zulke dingen uitkramen. Lijkt haast wel een patent van ajax te zijn.
Ik heb in elk geval nog nooit een Groningen supporter horen zeggen dat we ADO wel even oprollen bijv.
Daar heb je inderdaad gelijk in. Ik vind wel dat we kampioen moeten worden, en geacht worden van Heerenveen te winnen. Maar niet dat we het wel ff doen...
Die grote bek is inderdaad wel Ajax eigen, maar ik vind wel dat het wat overdreven word...
Een grote bek geven vind ik niet erg, maar dan moet je wel presteren!
(Vandaag trouwens wel gelachen op de hanze: er was zo'n iemand die een print van TT819 had opgehangen, toen ik hem vroeg tegen wie FCG was ingeloot in de EC kon ie niet echt lachen )
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 23:37:43 #234
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_62218810
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 23:33 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Daar heb je inderdaad gelijk in. Ik vind wel dat we kampioen moeten worden, en geacht worden van Heerenveen te winnen. Maar niet dat we het wel ff doen...
Die grote bek is inderdaad wel Ajax eigen, maar ik vind wel dat het wat overdreven word...
Een grote bek geven vind ik niet erg, maar dan moet je wel presteren!
(Vandaag trouwens wel gelachen op de hanze: er was zo'n iemand die een print van TT819 had opgehangen, toen ik hem vroeg tegen wie FCG was ingeloot in de EC kon ie niet echt lachen )
Precies en het valt natuurlijk meer op als er ajax supporters te hoog van de toren blazen, dan als ze gewoon normale verwachtingen hebben. Dat soort jongens blijven je bij als supporter zijnde van een andere club en daar erger je je aan. Niemand heeft problemen met de normale supporters.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 23:40:08 #235
176521 Grulez
rasgroninger
pi_62218879
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 23:33 schreef Tommeke het volgende:

[..]

toen ik hem vroeg tegen wie FCG was ingeloot in de EC kon ie niet echt lachen )
En toen vroeg hij naar de CL prestaties van Ajax van de afgelopen 3 jaar?
pi_62219345
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 23:37 schreef Bullet-tooth het volgende:

[..]

Precies en het valt natuurlijk meer op als er ajax supporters te hoog van de toren blazen, dan als ze gewoon normale verwachtingen hebben. Dat soort jongens blijven je bij als supporter zijnde van een andere club en daar erger je je aan. Niemand heeft problemen met de normale supporters.
Klopt. De etterbakjes en meelopers die stoer willen doen blijven gewoon meer bij dan de doorsnee supporter.
Toen ik afgelopen seizoen bij SCH tegen FCG was, moesten een paar bikkels aan de auto zitten; het eerste wat je denkt is: wat een etterbakken, die Groningers. Maar dat valt natuurlijk echt wel mee
Je hebt ze overal..
  woensdag 8 oktober 2008 @ 00:01:11 #237
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_62219485
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 23:56 schreef Tommeke het volgende:

Je hebt ze overal..
Inderdaad, nu zelfs al Ajacieden op de Hanzehogeschool, ongehoord

Integreer es man en wordt supporter een ECHTE voetbalclub.
Veendam, want die kunnen nog wel wat gebruiken em Groningen heeft geen plek meer

pi_62219796
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 00:01 schreef Prosac het volgende:

[..]

Inderdaad, nu zelfs al Ajacieden op de Hanzehogeschool, ongehoord

Integreer es man en wordt supporter een ECHTE voetbalclub.
Veendam, want die kunnen nog wel wat gebruiken em Groningen heeft geen plek meer

Hehe

Nou, dan moet ik binnenkort maar eens de Euroborg van binnen bekijken, als dat lukt. Een huisgenoot van me is daar ook wel eens geweest. Staat ie in een geleend FCG shirt te schreeuwen daar, de hypocriet
Veendam zou ik wel fan van kunnen worden, mits Sjaak Polak d'r blijft
  woensdag 8 oktober 2008 @ 00:17:30 #239
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_62219852
Boeie.Ja Ajax is niet echt een sympathieke club nou dan niet.Zal er niet wakker van liggen. Ben trots om Ajacied te zijn. Net zo goed iemand anders trots mag zijn om voor Feyenoord te zijn. Het hoort er ook allemaal een beetje bij natuurlijk. Als Ajax wint van Feyenoord zal ik het duidelijk laten merken en als Ajax met 5-2 verliest bij Heerenveen krijg ik het ook wel te horen. Ik heb zelf meer het idee dat je in Nederland of voor Ajax of voor Feyenoord sympathie hebt. En aangezien Feyenoord de club is die bekend staat om de mouwen opstropen en hard werken wat iedereen aanspreekt, ben je automatisch tegen Ajax.
#FreeHat
pi_62222049
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 23:22 schreef Bullet-tooth het volgende:

[..]

[..]

Bla bla bla. Wie rept er over dat Ajax dit jaar wel even kampioen gaat worden? Zie graag (serieuze) quote komen. Ajacieden die reppen over SCH oprollen, mag je me ook even aanwijzen.

Oftewel, er wordt te veel zomaar geluld. Haat tegen Ajax is vaak op niets gebaseerd.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 8 oktober 2008 @ 03:51:14 #241
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_62222093
Donderdag 23 oktober Aston Villa FC - Ajax
Donderdag 6 november Ajax - MSK Zilina
Donderdag 27 november Hamburger SV - Ajax
Woensdag 17 december Ajax - Slavia Praag

godsamme, zie het nu pas, was erg druk met werk en compleet vergeten dat het was, dat is geen kattepis jongens, baal er wel van dat de wedstrijd tegen aston uit is, had ik graag bij willen zijn, iig revenche halen tegen slavia!!!!
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_62224977
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 03:43 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Bla bla bla. Wie rept er over dat Ajax dit jaar wel even kampioen gaat worden? Zie graag (serieuze) quote komen. Ajacieden die reppen over SCH oprollen, mag je me ook even aanwijzen.
Ik heb wel een leuke SCH quote uit de Telegraaf over de Uefa Cup loting tegen Milan:
quote:
"Die club is momenteel niet van wereldklasse" blufte Trond Sollied

[ Bericht 0% gewijzigd door le_knightclub_soda op 08-10-2008 10:27:01 ]
pi_62225040
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 03:43 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Bla bla bla. Wie rept er over dat Ajax dit jaar wel even kampioen gaat worden? Zie graag (serieuze) quote komen.
Die uitspraken zijn er op dit forum wel gedaan na al die grote aankopen van afgelopen zomer.
pi_62225047
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 03:51 schreef Kali-Mist1 het volgende:
Donderdag 23 oktober Aston Villa FC - Ajax
Donderdag 6 november Ajax - MSK Zilina
Donderdag 27 november Hamburger SV - Ajax
Woensdag 17 december Ajax - Slavia Praag

godsamme, zie het nu pas, was erg druk met werk en compleet vergeten dat het was, dat is geen kattepis jongens, baal er wel van dat de wedstrijd tegen aston uit is, had ik graag bij willen zijn, iig revenche halen tegen slavia!!!!
Ik denk dat jij in het verkeerde topic zit [UEFA CUP Groep F] Ajax, Aston Villa, HSV, Slavia Praag en M¦K ´ilina
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_62225202
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 09:58 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Die uitspraken zijn er op dit forum wel gedaan na al die grote aankopen van afgelopen zomer.
En die waren er ook toen Feyenoord Makaay en Gio etc kocht. Het is maar net wat een ander wilt uitvergroten of niet
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_62229032
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 09:58 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Is er nou echt niemand die het verschil kent tussen optimisme na een paar aankopen of arrogantie? Natuurlijk is de verwachting hoog, net als bij jullie het geval was. Over de wedstrijd tegen Heerenveen hoor ik je niet trouwens.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_62229529
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 19:13 schreef Doc het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten. Ik geloof niet dat het me veel zou boeien of mensen mijn club haten of niet. De resultaten doen er meer toe. Het haten en de resultaten hoeven daarbij niet met het ander te maken te hebben. Wie heeft nou een hekel aan PSV, om maar wat noemen? Ik niet in ieder geval: ik vind PSV net zo boeiend als de belastingen. Is wat er is, "a fact of life" , maar waar je niet echt op zit te wachten met hun jaarlijks kampioensschap. Ik heb bevoorbeeld een grotere hekel aan (en daarom een grotere band met) F'noord, en je kan niet zeggen dat dat iets met de resultaten van die club te maken heeft .
Dat geloof ik inderdaad best, want je posts hier zijn voornamelijk voetbal-gerelateerd, en laat zien dat het je om de sport zelf gaat. Maar er zijn er ook genoeg die het voetbal opzich relatief minder belangrijk vinden en status en rivaliteit juist belangrijker. Ik wil niet generaliseren, maar het komt over dat de gemiddelde Ajacied daar wel wat waarde aan hecht.

Nou wil ik helemaal niet die status bagatelliseren, ze zijn nu eenmaal de grootste club die voor veel aanhang of afkeer zorgt. Maar die status wordt juist mogelijk gemaakt door die supporters van andere clubs of mensen in het algemeen. Dus als er gezegd wordt dat ze redelijk gevoelloos staan tegenover de meningen van mensen buiten hun 'schare', dan heb ik daar zo mijn twijfels over. Stel je voor dat elke andere supporter ineens net zo onverschillig zou worden over Ajax als Maarten van Rossem. Ik denk dat ze niet zouden weten waar Ajacieden met al hun zelfgenoegzaamheden of frustraties heen moeten.

Maar goed, zo werkt zowat elke supporter er aan mee. De een is bezig met het in stand houden van een bepaalde reputatie en de andere probeert daar weer tegenaan te schoppen, of vica versa.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_62234391
Hoge bomen vangen veel wind..
zo is het gewoon en niet anders
4 8 15 16 23 42
pi_62234673
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:48 schreef Han-Pekel het volgende:
Hoge bomen vangen veel wind..
zo is het gewoon en niet anders
Die boom is sinds '95 flink gesnoeid hoor.. Is niet veel meer van over.
Het is niet meer dan een stukje stronk momenteel.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_62234776
En toch maar over de club blijven praten en zelfs shirts drukken. Heel apart.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')