Wie heeft er dan verkocht toen dit bedrijf zijn belang uitbreidde? En waarom willen ze zo'n groot belang? Om het dividend zat het ze niet te doen zijn.quote:AMSTERDAM (Dow Jones)--Dodge & Cox, een beleggingsfonds uit San Francisco, heeft een stemrecht van 5,02% in Aegon nv. Dat blijkt vrijdag uit een melding in het kader van de Wet op het financiele toezicht (Wft).
De meldingsplicht is ontstaan op 16 maart 2010. Het stemrecht wordt middellijk reeel gehouden via diverse clienten en bestaat uit 112.971.177 stemmen.
Het betreft de eerste melding van Dodge & Cox inzake Aegon.
Bizar.quote:Op maandag 12 april 2010 15:20 schreef xenobinol het volgende:
Het zijn ratten en het blijven ratten
Eerlijk over later, maar niet eerlijk over de kosten. Typisch AEGON natuurlijk
Typische praktijken van AEGON verkopers, de markt afstruinen naar domme schapen om die een misbaksel aan te smeren. Puur uit winstbejag, ik heb nog meer respect voor een cokedealer, die gunt zijn klanten tenminste nog een pleziertjequote:
Pensioenadvies: 2215 euro per uurquote:Op maandag 12 april 2010 15:20 schreef xenobinol het volgende:
Het zijn ratten en het blijven ratten
Eerlijk over later, maar niet eerlijk over de kosten. Typisch AEGON natuurlijk
Nou ja, 13% valt me nog heel erg mee. Een gemiddeld beleggingsfonds pakt meer af.quote:
Tja.... je zou verwachten met al die automatisering dat men goedkoper zou kunnen werken. Kennelijk vind men het heel normaal om grote sommen geld in rekening te brengen voor matig tot slecht werk.quote:Op maandag 12 april 2010 16:22 schreef Mendeljev het volgende:
Nou ja, 13% valt me nog heel erg mee. Een gemiddeld beleggingsfonds pakt meer af.
Lol, vind ik niet. Het enige wat ze doen met de pensioengelden is af en toe overboekingen en transacties. Met de huidige automatisering en efficiėntie zou de premie ver beneden de 1% moeten zijn.quote:Op maandag 12 april 2010 16:22 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Nou ja, 13% valt me nog heel erg mee. Een gemiddeld beleggingsfonds pakt meer af.
Ik heb er wel mijn spaargeld staan hoorquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het zou echt veel beter zijn als deze tent failliet gaat, helaas moest de overheid het feestje weer verpesten door kapitaalsteun te verlenen.
Nou, daar zou ik nog maar niet zo zeker van zijn bij de firma Aegon.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:06 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik heb er wel mijn spaargeld staan hoor
Mmmm... misschien een beetje laat dit nieuws over onze 'eerlijke' vrienden. Maar wat ik me afvroeg.... die boete dat krijgen ze toch voor het versnelt aflossen?quote:Aegon lost euro 500 mln aan steun af
1 september 2010, 9:12 uur | FD.nl
Aegon heeft voor de tweede keer een deel van de steun afgelost die de verzekeraar eind 2008 kreeg van de Nederlandse overheid.
De verzekeraar maakte gisteren bekend euro 500 mln te hebben terugbetaald aan de Staat. Vorig jaar loste Aegon al euro 1 mrd af. Er is nu nog euro 1,5 mrd af te lossen.
De terugbetaling is gepleegd volgens de afspraken die Aegon hierover kort geleden met de Europese Commissie heeft gemaakt. Aegon zal het resterende bedrag voor eind juni 2011 terugbetalen.
Aegon heeft bij deze tweede aflossing in totaal euro 563 mln overgemaakt aan de Nederlandse overheid. Op het bedrag van euro 500 mln heeft Aegon een premie betaald van 10,3% , ofwel euro 52 mln. Aegon betaalde bovendien euro 11 mln aan rente die de verzekeraar sinds eind mei schuldig was over het bedrag.
Aandelenemissie
Aegon zegt de aflossing te hebben gepleegd uit het kapitaaloverschot dat door de bedrijfsonderdelen is uitgekeerd aan de holding.
Analisten betwijfelen of Aegon de resterende steun kan aflossen zonder een aandelenemissie te plegen. Aegon is bij de aflossing van deze euro 1,5 mrd ook nog euro 750 mln aan boete verschuldigd. Aegon zou tussen de euro 1 mrd en euro 2 mrd willen gaan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |