abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 17:20:26 #101
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_62206997
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 17:14 schreef Timmie1983 het volgende:

[..]

Probleem is dat de combinatie Roda JC en trainers die niet uit het zuiden komen een ongelukkige is . Denk bijvoorbeeld aan Martin Jol, Jan van Dijk en Adrie Koster. Allemaal ontslagen en deden/doen het bij andere clubs prima. Denk dat naast Ernie Brandts (ex-Roda JC speler) ook Jos Luhukay een goede optie is. Toch gaat mijn voorkeur uit naar Sef Vergoossen , omdat die als geen ander weet hoe je weer rust in de tent kunt brengen.
met name Jol heeft het echt niet slecht gedaan toch? Die vond Hendriks niet meer aardig, oke.. maar verder?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 17:24:35 #102
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_62207107
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 17:14 schreef Timmie1983 het volgende:

[..]

Probleem is dat de combinatie Roda JC en trainers die niet uit het zuiden komen een ongelukkige is . Denk bijvoorbeeld aan Martin Jol, Jan van Dijk en Adrie Koster. Allemaal ontslagen en deden/doen het bij andere clubs prima.
Dat is ook zo'n mythe die nergens op gebaseerd is. In het verleden hebben Bert Jacobs, Rob Baan en Piet de Visser het hier uitstekend gedaan en die kwamen toch echt niet uit het zuiden. Het ontslag van Van Dijk en Koster had ook niets met hun afkomst te maken, dat zijn trainers die gewoon niet goed genoeg zijn voor Roda. Martin Jol is een verhaal apart. Prima trainer, maar had de pech Stevens op te moeten volgen en daarnaast was het zijn eerste klus als hoofdtrainer en heeft hij hier veel geleerd en de nodige fouten gemaakt, hetgeen hij zelf ook toegegeven heeft.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 17:45:44 #103
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_62207671
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 17:24 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat is ook zo'n mythe die nergens op gebaseerd is. In het verleden hebben Bert Jacobs, Rob Baan en Piet de Visser het hier uitstekend gedaan en die kwamen toch echt niet uit het zuiden. Het ontslag van Van Dijk en Koster had ook niets met hun afkomst te maken, dat zijn trainers die gewoon niet goed genoeg zijn voor Roda. Martin Jol is een verhaal apart. Prima trainer, maar had de pech Stevens op te moeten volgen en daarnaast was het zijn eerste klus als hoofdtrainer en heeft hij hier veel geleerd en de nodige fouten gemaakt, hetgeen hij zelf ook toegegeven heeft.
en toch hebben ze bovenin bij Roda (meen zelfs dat Hendriks dat was) destijds na het ontslaan van Van Dijk geschreeuwd geen trainer meer uit het noorden (lees: "hollander") te willen.

De trainers waar we destijds het meest op vloekte waaronder Jol en Vergoossen zou ik nou nog het liefste hier terugzien. Was niet altijd denderend voetbal om te zien misschien, maar wel effectief en je haalde wel zowat ieder jaar europees voetbal. En ik denk niet dat je kunt zeggen dat we nou zo'n slechtere spelers hebben als destijds.
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 17:47:08 #104
206623 Timmie1983
The name is Smith, Agent Smith
pi_62207706
Als je puur kijkt naar welke trainer in de afgelopen 15 jaar ontslagen is en welke niet, is het zeker geen mythe en is het wel degelijk ergens op gebaseerd. Dit geld niet alleen voor Roda JC, maar ook Fortuna en MVV hebben hier ervaring mee. Denk aan Jonker bij MVV en Wisman bij Fortuna. Het is zeker niet zo dat alle trainers die niet uit het zuiden komen bij voorbaat al moeten worden afgeschreven, maar de kans is groot dat het niet goed gaat. Denk dat het ook deels aan het verschil in cultuur en mentaliteit ligt. Koster heeft het goed gedaan met Excelsior en om assistent-trainer en later vervangend hoofdtrainer te worden bij Ajax moet je zeker wel iets goed doen lijkt me. Verder doet Jan van Dijk het momenteel absoluut niet verkeerd met VVV-Venlo en denk ik dat Atteveld het ergens anders naar behoren zal gaan doen.
Supporter van Roda JC Kerkrade - Manchester United - Celtic Glasgow - FC Barcelona - Dinamo Zagreb - Gamba Osaka
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 17:55:08 #105
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_62207882
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 17:45 schreef LeonH het volgende:

En ik denk niet dat je kunt zeggen dat we nou zo'n slechtere spelers hebben als destijds.
Dat is natuurlijk wel zo, we zijn voorbijgestreefd door clubs als AZ, Groningen, Heerenveen en in mindere mate NAC, NEC en Utrecht. Daar ligt dan ook het werkelijke probleem en zo lang we het financiële gat niet dichten hoeven we niet eens meer aan Europees voetbal te denken. Als de nieuwe trainer ons van de onderste plekken naar de middenmoot leidt en wellicht een keer voor een stuntje tegen een topclub zorgt heeft hij het prima gedaan.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 17:58:46 #106
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_62207948
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 17:47 schreef Timmie1983 het volgende:
Als je puur kijkt naar welke trainer in de afgelopen 15 jaar ontslagen is en welke niet, is het zeker geen mythe en is het wel degelijk ergens op gebaseerd. Dit geld niet alleen voor Roda JC, maar ook Fortuna en MVV hebben hier ervaring mee. Denk aan Jonker bij MVV en Wisman bij Fortuna. Het is zeker niet zo dat alle trainers die niet uit het zuiden komen bij voorbaat al moeten worden afgeschreven, maar de kans is groot dat het niet goed gaat. Denk dat het ook deels aan het verschil in cultuur en mentaliteit ligt. Koster heeft het goed gedaan met Excelsior en om assistent-trainer en later vervangend hoofdtrainer te worden bij Ajax moet je zeker wel iets goed doen lijkt me. Verder doet Jan van Dijk het momenteel absoluut niet verkeerd met VVV-Venlo en denk ik dat Atteveld het ergens anders naar behoren zal gaan doen.
Het feit dat Wisman bij Fortuna niks gepresteerd heeft zegt helemaal niks, daar zou zelfs José Mourinho momenteel niks klaarspelen. Verder blijf ik er bij dat het een mythe is dat trainers uit de Randstad niet bij Roda zouden passen, het voordeel is zelfs dat ze de zeurmentaliteit van de Mijnstreek en in het bijzonder kerkrade niet kennen en daar dan ook terecht geen rekening mee houden.

En come on, Adrie Koster is en blijft de slechtste trainer die we ooit gehad hebben. Misschien kwam je in die jaren nog niet bij Roda, maar de club stond er toen veel slechter voor dan nu en Koster had geen enkele invloed op de spelersgroep. Toen Stevens het overnam en de zweep liet knallen was het zo over met de degradatiezorgen, die daarmee volledig aan Koster toe te schrijven zijn.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 18:09:08 #107
206623 Timmie1983
pi_62208199
De kracht van RJC is altijd geweest om met een minimaal budget een goed resultaat eruit te slepen. Als je kijkt naar de afgelopen 15 jaar heeft Roda JC boven haar (financiele) mogelijkheden gepresteerd: 2e plaats, 4e plaats, 6e plaats, bekerwinnaar in 1997 en 2000, verliezend bekerfinalist in 2008, sinds 1973 onafgebroken in de eredivisie (naast RJC kunnen alleen PSV, Ajax, Feijenoord en FC Utrecht dit zeggen) en diverse keren Europees voetbal. Allemaal behaald met 'matige lowbudget-spelers'. RJC komt er wel weer bovenop.
Supporter van Roda JC Kerkrade - Manchester United - Celtic Glasgow - FC Barcelona - Dinamo Zagreb - Gamba Osaka
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 18:13:46 #108
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_62208321
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 18:09 schreef Timmie1983 het volgende:
De kracht van RJC is altijd geweest om met een minimaal budget een goed resultaat eruit te slepen. Als je kijkt naar de afgelopen 15 jaar heeft Roda JC boven haar (financiele) mogelijkheden gepresteerd: 2e plaats, 4e plaats, 6e plaats, bekerwinnaar in 1997 en 2000, verliezend bekerfinalist in 2008, sinds 1973 onafgebroken in de eredivisie (naast RJC kunnen alleen PSV, Ajax, Feijenoord en FC Utrecht dit zeggen) en diverse keren Europees voetbal. Allemaal behaald met 'matige lowbudget-spelers'. RJC komt er wel weer bovenop.
Ook dat is niet helemaal waar, jarenlang behoorden we qua begroting tot de subtop en presteerden we nog iets beter. inmiddels zijn we qua begroting nog verder afgezakt dan qua prestaties.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 18:19:01 #109
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_62208420
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 17:47 schreef Timmie1983 het volgende:
mwah.. ik vind die mythe nogal overdreven hoor.. Hoeveel Limburgers spelen er nou nog in het eerste? Dat "cultuurverschil" wordt hooguit nog in de bestuurskamer gevoeld
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 18:20:31 #110
206623 Timmie1983
pi_62208447
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 17:58 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

...Verder blijf ik er bij dat het een mythe is dat trainers uit de Randstad niet bij Roda zouden passen, het voordeel is zelfs dat ze de zeurmentaliteit van de Mijnstreek en in het bijzonder kerkrade niet kennen en daar dan ook terecht geen rekening mee houden.
Daar ligt het probleem nou juist. Zij kennen die mentaliteit niet, wij zijn er mee opgegroeid en weten (vaak) niet beter. Dat is het verschil in cultuur en mentaliteit en daarom werkt het naar mijn mening niet. Daarom ging het mis tussen Martin Jol/Jan van Dijk en het RJC -bestuur en zei Atteveld ook iets over de supporters vorige week: "we zitten hier in Limburg...".

[ Bericht 0% gewijzigd door Timmie1983 op 07-10-2008 18:45:55 ]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 21:56:19 #111
101281 Robjuhhh
Ultras Kerkrade
pi_62215228
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 18:19 schreef teamlead het volgende:

[..]

mwah.. ik vind die mythe nogal overdreven hoor.. Hoeveel Limburgers spelen er nou nog in het eerste? Dat "cultuurverschil" wordt hooguit nog in de bestuurskamer gevoeld
Gommans, Knops, Janssen en Linssen zijn de Limburgse jongens in dit team, toch een hoog Limburgs gehalte voor een regio waar eigenlijk weinig talent in zit.
Forza Roda
  woensdag 8 oktober 2008 @ 19:35:26 #112
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_62240165
quote:
'Adrie Koster in beeld bij Roda JC'

Roda JC heeft in de zoektocht naar een opvolger voor Raymond Atteveld het vizier gericht op Adrie Koster. De trainer van Jong Ajax is volgens L1 de belangrijkste kandidaat om de dinsdag op non-actief gezette Atteveld op te volgen.

Naast de supporters zou ook binnen Roda zelf de voorkeur uitgaan naar Koster. Andere namen die bij de fans circuleren zijn Ernie Brandts en Jos Luhukay.

Koster kwam eind jaren zeventig al als speler in actie voor Roda JC. Mocht het tot een overstap komen, dan betekent het tevens een hereniging met Roda-directeur Martin van Geel, die eerder Koster naar Ajax haalde.
bron is voetbalprimeur die het dus weer van L1 heeft... Vreemd allemaal, NOS meldde dat Brandts de voornaamste kandidaat is
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
  woensdag 8 oktober 2008 @ 19:56:12 #113
154173 Schimpie
RJC RJC RJC
pi_62240791
En het AD noemt ook nog eens Broos. Ik zie het allemaal wel.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 20:31:34 #114
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_62241974
Broos ken ik niet?
pi_62242127
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 17:58 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Het feit dat Wisman bij Fortuna niks gepresteerd heeft zegt helemaal niks,
Wisman kent na drie weken nog de namen van zijn spelers niet, dus die wordt nergens geliefd.

Ik denk dat Everse het zeker zou kunnen, al is het wel een Rotterdammer met een redelijk grote bek en een uitgesproken mening en visie. De vraag is idd of Roda dat wil.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 8 oktober 2008 @ 20:38:17 #116
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_62242187
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 19:35 schreef LeonH het volgende:

[..]

bron is voetbalprimeur die het dus weer van L1 heeft... Vreemd allemaal, NOS meldde dat Brandts de voornaamste kandidaat is
Koster moet heel ver uit de buurt van Roda blijven, die malloot heeft de club al eens bijna kapotgemaakt en dat mag niet nog eens gebeuren.
pi_62245197
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:38 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Koster moet heel ver uit de buurt van Roda blijven, die malloot heeft de club al eens bijna kapotgemaakt en dat mag niet nog eens gebeuren.
helemaal mee eens... maarja van geel is een "vriend" van koster dus je weet het maar nooit, maar van mij liever ook geen kotser
  woensdag 8 oktober 2008 @ 22:03:39 #118
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_62245396
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 21:58 schreef Biertjuhhhh het volgende:

[..]

helemaal mee eens... maarja van geel is een "vriend" van koster dus je weet het maar nooit, maar van mij liever ook geen kotser
Als die klootviool toch komt overweeg ik sterk geen stap meer in het PLS te zetten.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 22:36:01 #119
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_62246459
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 22:03 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Als die klootviool toch komt overweeg ik sterk geen stap meer in het PLS te zetten.
Idem, die gast heeft net niks laten zien + hij was een van de slechtste Roda trainers ooit , laat dan Theo Vonk maar terugkomen
  woensdag 8 oktober 2008 @ 23:12:43 #120
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_62247757
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 22:03 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Eens.
Wat ene ook schrijft op de site van de WSU:
quote:
En voor de laatste keer: Eugène Hanssen!!

Er moet weer gestreden worden. Andere trainers zullen zeker de beste bedoeling hebben, maar neem iemand die dat voor 110% uitstraalt en (!!) ook gaat doen.

FORZA EUGèNE!!

FORZA RODA!!

JS.
hehe. lijkt me wel ok
Doe mij maar Brandts, maar of ie komt...
  woensdag 8 oktober 2008 @ 23:31:15 #121
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_62248346
Eugene Hanssen is een clubicoon en ik zie hem graag terugkomen bij Roda, maar niet als hoofdtrainer, want daar heeft hij simpelweg de kwaliteiten niet voor. Ik betwijfel ten zeerste of hij in staat is om leiding te geven aan een groep, maar hij is sowieso niet in staat om de andere taken van een trainer en dan met name de omgang met de pers te doen. Niemand heeft er dan ook baat bij als hij hoofdtrainer zou worden, Gene zelf nog het minste.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 23:32:26 #122
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_62248380
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 22:36 schreef RD4 het volgende:

[..]

Idem, die gast heeft net niks laten zien + hij was een van de slechtste Roda trainers ooit , laat dan Theo Vonk maar terugkomen
Theo Vonk heeft het destijds als troubleshooter prima gedaan hoor. Toen Jol ontslagen werd verkeerden we in degradatiezorgen en daar heeft hij ons toch vrij snel uit weten te halen .
  donderdag 9 oktober 2008 @ 11:00:40 #123
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_62255062
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 23:32 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Theo Vonk heeft het destijds als troubleshooter prima gedaan hoor. Toen Jol ontslagen werd verkeerden we in degradatiezorgen en daar heeft hij ons toch vrij snel uit weten te halen .
van mij mag ie komen als interim. Btw, wat is er met hem gebeurd na zijn Roda periode? Nooit meer wat van gehoord.
pi_62255314
Hij is nu trainer van een hoofdklasser.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 12:05:35 #125
176521 Grulez
rasgroninger
pi_62256459
Mss wil Co Adriaanse wel naar RJC komen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')