Goed voorbeeld doet goed volgen. Eerst Amsterdam, nu Gouda.quote:GOUDA - Pas na een uur is de politie in Gouda afgelopen donderdag een kijkje komen nemen bij een overvallen supermarkt. Een groep van twintig Marokkanen plunderde de winkel en bedreigde het personeel. Volgens de korpschef is er niets bijzonders aan de hand in Gouda.
De politie Hollands-Midden geeft toe pas ruim een uur na de melding bij de MCD-supermarkt aan het Driewegplein te zijn aangekomen. "Deze zaak had niet de hoogste prioriteit, omdat de groep toch al weg was. In de tussentijd waren er bovendien nog twee andere incidenten waarbij directe inzet vereist was", aldus een woordvoerster.
De MCD-filiaalmanager zegt dat direct de politie is gewaarschuwd, maar de agenten kwamen volgens hem pas vijf kwartier later poolshoogte nemen. "Het is ongelooflijk als je hoort dat de korpschef van de politie Hollands-Midden schaamteloos durft te beweren dat het in Gouda allemaal wel meevalt en dat relschoppers in de stad keihard worden aangepakt. Dat was echt een klap in ons gezicht. Ik nodig hem uit om samen naar de beelden van de bewakingscamera's te kijken."
Ruim twintig jongeren drongen donderdag joelend de winkel binnen, duwden personeelsleden en klanten opzij om hun zakken te vullen. Na een paar minuten verlieten ze de zaak zonder een artikel af te rekenen.
Een medewerkster van de overvallen MCD-supermarkt in Gouda sprak een van de rel-Marokkaantjes aan op zijn gedrag, waarop zij van dichtbij werd bekogeld met gestolen rollen Dextro-druivensuiker.
Zij hield daar een grote blauwe plek op haar arm aan over. Het geraakte personeelslid gaat aangifte doen van mishandeling.
Tot ontsteltenis van de MCD is aangifte van diefstal niet mogelijk, omdat volgens de politie 'de rollen Dextro toch weer terug zijn'. "Op deze manier is het natuurlijk niet zo moeilijk om het aantal aangiften omlaag te krijgen", zegt een van de medewerksters, die uit angst voor represailles anoniem wil blijven.
De gebeurtenissen hebben diepe indruk op de supermarktmedewerkers van de MCD in Gouda gemaakt. "Ons personeel was volledig overdonderd en stond volkomen machteloos tegen deze overmacht. Je moet natuurlijk wel altijd aan je eigen veiligheid denken. Dit was voor ons onbegonnen werk", vertelde de geschrokken bedrijfsleider Dick Pruissen gisteren.
Op de haarscherpe beelden is te zien dat de uitsluitend uit Marokkanen bestaande losgeslagen puberbende zonder het verplichte winkelwagentje of mandje plotseling dreigend de supermarkt binnenstormt om daarna buiten het zicht van de camera's de meegebrachte rugzakken vol te laden met snoep en blikjes drank.
"Hoewel de meesten nog nooit binnen waren geweest, wisten ze precies waar de camera's hangen. Er moet dus wel sprake zijn geweest van een gecoördineerde actie", aldus de onthutste filiaalchef van de Goudse supermarkt.
bron:telegraaf.nl
Jup, en jij gaat de bak in omdat er dan in 1 keer 19 getuigen zijn......quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 18:34 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Dat die agenten er pas nu een uur! waren vind ik nog het ergste.
Als je zo een Marokkaan op zn bek had geslegen waren ze er ws gelijk geweest met 5 auto's.
Tsja, als de dader al weg is dan zijn ze meestal niet meer zo snel, maar op de wedervraag of ze dan verwachten dat je de dader moet vragen of ze even willen wachten heeft men ook niet echt een antwoord. Is het niet bijna altijd dat de dader al; gevlogen is?quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 18:34 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Dat die agenten er pas nu een uur! waren vind ik nog het ergste.
Als je zo een Marokkaan op zn bek had geslegen waren ze er ws gelijk geweest met 5 auto's.
quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 18:38 schreef Strani het volgende:
Die korpschef doet me denken aan die Minister van Informatie van Irak.
Geloof me, de politie wil wel. De politie wordt echter ook beperkt door wet- en regelgeving en geweldsinstructie die soms niet toereikend is.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 18:37 schreef Greys het volgende:
Ja, die korpschef
"Niets aan het handje hier, valt reuze mee". Echt, die vent zou je toch...
Die klotegastjes lachen de politie keihard uit op deze manier.
Datzelfde zou ik zeggen als het kaaskopperige relgasten waren geweest overigens. De hufters.
Ik hoop echt dat die beelden naar buiten komen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 18:44 schreef SallySellsSalt het volgende:
Wow...wel alles op beveiligingscamera´s opgenomen...?
Arbeiders.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 18:45 schreef Kamphuys. het volgende:
Uitzetten dat kankervolk. Stelletje arbeiders.
quote:Tot ontsteltenis van de MCD is aangifte van diefstal niet mogelijk, omdat volgens de politie 'de rollen Dextro toch weer terug zijn'.
Of aan die agent uit South Park. "Move along people, nothing to see here..."quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 18:38 schreef Strani het volgende:
Die korpschef doet me denken aan die Minister van Informatie van Irak.
Helaas, zo werkt het niet.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 19:24 schreef Pappie_Culo het volgende:
Sowieso... Als ik een agent uitmaak voor kankerlijer en het vervolgens netjes terugneem,... Is vervolging dan niet meer mogelijk? Als ik een inboedel vergoed die ik gesloopt heb, is het dan geen openlijk geweld tegen goederen meer?
Beetje vreemd dit.
Inderdaad, school of werk doen ze niet aan.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 21:23 schreef TubewayDigital het volgende:
die dildos vervelen zich waarschijnlijk te pletter en dan is dit best lachen
Ben eigenlijk wel benieuwd naar die 2 incidenten.quote:In de tussentijd waren er bovendien nog twee andere incidenten waarbij directe inzet vereist was
dat begrijp ik niet! De politie is overal als ik 5 km te hard rijd maar voor een overvallen supermarkt hebben ze een uur nodig?quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 18:41 schreef Elfletterig het volgende:
Dat de politie er niet onmiddellijk kan zijn, is nog te begrijpen
Er waren 2 incidenten waar ze eerst naartoe moesten.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 22:42 schreef kawotski het volgende:
[..]
dat begrijp ik niet! De politie is overal als ik 5 km te hard rijd maar voor een overvallen supermarkt hebben ze een uur nodig?
Mensen zat. Maar niet de juiste prioriteiten. En angst, voor Marokkaantjes van 12.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 22:47 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Er waren 2 incidenten waar ze eerst naartoe moesten.
Dat krijg je als je te weinig mensen hebt.
quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 22:48 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Mensen zat. Maar niet de juiste prioriteiten. En angst, voor Marokkaantjes van 12.
Dat is niet raar gedacht, dat is juist heel logisch.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 20:56 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Ze hebben 2 paspoorten. Kun je op termijn de regelgeving niet veranderen, het Nederlandse afpakken zodat ze terug moeten bij cirimineel gedrag? Is dat echt zo raar gedacht. Gaan ze daar de boel maar verstieren. We hebben ze de kans gegeven maar je moet zelf wel willen natuurlijk.
Tijd dat Joppie C. ze eens thee zonder suiker gaat voorzetten...quote:Op zondag 5 oktober 2008 02:07 schreef Picchia het volgende:
Marokkaanse kinderen hebben drie keer zoveel kans op obesitas.
Volgens mij wil die vent later politicus wordenquote:GOUDA - Pas na een uur is de politie in Gouda afgelopen donderdag een kijkje komen nemen bij een overvallen supermarkt. Een groep van twintig Marokkanen plunderde de winkel en bedreigde het personeel. Volgens de korpschef is er niets bijzonders aan de hand in Gouda.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |