abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62131803
quote:
GOUDA - Pas na een uur is de politie in Gouda afgelopen donderdag een kijkje komen nemen bij een overvallen supermarkt. Een groep van twintig Marokkanen plunderde de winkel en bedreigde het personeel. Volgens de korpschef is er niets bijzonders aan de hand in Gouda.

De politie Hollands-Midden geeft toe pas ruim een uur na de melding bij de MCD-supermarkt aan het Driewegplein te zijn aangekomen. "Deze zaak had niet de hoogste prioriteit, omdat de groep toch al weg was. In de tussentijd waren er bovendien nog twee andere incidenten waarbij directe inzet vereist was", aldus een woordvoerster.

De MCD-filiaalmanager zegt dat direct de politie is gewaarschuwd, maar de agenten kwamen volgens hem pas vijf kwartier later poolshoogte nemen. "Het is ongelooflijk als je hoort dat de korpschef van de politie Hollands-Midden schaamteloos durft te beweren dat het in Gouda allemaal wel meevalt en dat relschoppers in de stad keihard worden aangepakt. Dat was echt een klap in ons gezicht. Ik nodig hem uit om samen naar de beelden van de bewakingscamera's te kijken."

Ruim twintig jongeren drongen donderdag joelend de winkel binnen, duwden personeelsleden en klanten opzij om hun zakken te vullen. Na een paar minuten verlieten ze de zaak zonder een artikel af te rekenen.

Een medewerkster van de overvallen MCD-supermarkt in Gouda sprak een van de rel-Marokkaantjes aan op zijn gedrag, waarop zij van dichtbij werd bekogeld met gestolen rollen Dextro-druivensuiker.

Zij hield daar een grote blauwe plek op haar arm aan over. Het geraakte personeelslid gaat aangifte doen van mishandeling.

Tot ontsteltenis van de MCD is aangifte van diefstal niet mogelijk, omdat volgens de politie 'de rollen Dextro toch weer terug zijn'. "Op deze manier is het natuurlijk niet zo moeilijk om het aantal aangiften omlaag te krijgen", zegt een van de medewerksters, die uit angst voor represailles anoniem wil blijven.

De gebeurtenissen hebben diepe indruk op de supermarktmedewerkers van de MCD in Gouda gemaakt. "Ons personeel was volledig overdonderd en stond volkomen machteloos tegen deze overmacht. Je moet natuurlijk wel altijd aan je eigen veiligheid denken. Dit was voor ons onbegonnen werk", vertelde de geschrokken bedrijfsleider Dick Pruissen gisteren.

Op de haarscherpe beelden is te zien dat de uitsluitend uit Marokkanen bestaande losgeslagen puberbende zonder het verplichte winkelwagentje of mandje plotseling dreigend de supermarkt binnenstormt om daarna buiten het zicht van de camera's de meegebrachte rugzakken vol te laden met snoep en blikjes drank.

"Hoewel de meesten nog nooit binnen waren geweest, wisten ze precies waar de camera's hangen. Er moet dus wel sprake zijn geweest van een gecoördineerde actie", aldus de onthutste filiaalchef van de Goudse supermarkt.
bron:telegraaf.nl
Goed voorbeeld doet goed volgen. Eerst Amsterdam, nu Gouda.

Stelletje laffe honden.
pi_62131879
Een blauwe plek van een rol Dextro?
pi_62131944
Gevalletje na-aperij na dat incident in Amsterdam?
There is no love sincerer than the love of food.
pi_62131950
Dat die agenten er pas nu een uur! waren vind ik nog het ergste.

Als je zo een Marokkaan op zn bek had geslagen waren ze er ws gelijk geweest met 5 auto's.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 18:35:12 #5
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_62131978
[KNE]-Mod
pi_62131981
-edit- Troll

[ Bericht 71% gewijzigd door paddy op 05-10-2008 03:10:15 ]
Kus-Kus
pi_62131987
Die jongens verdienen een afranseling, straf en uitzetting.

In die volgorde. 14.gif
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 4 oktober 2008 @ 18:35:53 #8
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_62131993
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 18:34 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

Als je zo een Marokkaan op zn bek had geslegen waren ze er ws gelijk geweest met 5 auto's.
Jup, en jij gaat de bak in omdat er dan in 1 keer 19 getuigen zijn......
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 4 oktober 2008 @ 18:37:35 #9
163650 Greys
pi_62132029
Ja, die korpschef
"Niets aan het handje hier, valt reuze mee". Echt, die vent zou je toch...
Die klotegastjes lachen de politie keihard uit op deze manier.
Datzelfde zou ik zeggen als het kaaskopperige relgasten waren geweest overigens. De hufters.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 18:38:43 #10
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_62132051
Die korpschef doet me denken aan die Minister van Informatie van Irak.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_62132067
Gouda

Blij dat ik daar niet meer woon. Ookal heb ik nooit ergens last van gehad terwijl ik in Oosterwei woonde
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 18:40:00 #12
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_62132074
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 18:34 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

Als je zo een Marokkaan op zn bek had geslegen waren ze er ws gelijk geweest met 5 auto's.
Tsja, als de dader al weg is dan zijn ze meestal niet meer zo snel, maar op de wedervraag of ze dan verwachten dat je de dader moet vragen of ze even willen wachten heeft men ook niet echt een antwoord. Is het niet bijna altijd dat de dader al; gevlogen is?

Overigens, ook in het geval van Amsterdam zijn de daders pas later, na posten met agenten in burger, gepakt.
[KNE]-Mod
pi_62132094
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 18:38 schreef Strani het volgende:
Die korpschef doet me denken aan die Minister van Informatie van Irak.

Er zijn geen problemen met Marokkanen ik herhaal er zijn geen problemen met Marokkanen!!!!
pi_62132102
Dat de politie er niet onmiddellijk kan zijn, is nog te begrijpen, maar dat de korpschef de problematiek wegwimpelt en kennelijk andere prioriteiten stelt, is een ernstige zaak. Het zorgt ervoor dat mensen steeds minder vertrouwen in de politie hebben.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 4 oktober 2008 @ 18:41:43 #15
163650 Greys
pi_62132108
Als de groep net weg is, dan ga je toch juist in de buurt rondrijden of je ze ziet?
Kans is dan groter dan wanneer je na een uur aan komt kakken. Dat zullen ze zelf toch ook wel snappen?
Ze schijten gewoon in hun broek voor zo'n groep klotegastjes.

Ben benieuwd hoeveel supermarktplunderingen er de komende tijd nog gaan volgen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_62132136
Er zijn gewoon niet genoeg buitenschoolse activiteiten voor deze jongeren. Ze vervelen zich en op hun hangplekken mogen ze ook al niet komen. Het is de schuld van de gemeente die te weinig voor ze doet.

pi_62132146
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 18:37 schreef Greys het volgende:
Ja, die korpschef
"Niets aan het handje hier, valt reuze mee". Echt, die vent zou je toch...
Die klotegastjes lachen de politie keihard uit op deze manier.
Datzelfde zou ik zeggen als het kaaskopperige relgasten waren geweest overigens. De hufters.
Geloof me, de politie wil wel. De politie wordt echter ook beperkt door wet- en regelgeving en geweldsinstructie die soms niet toereikend is.

Als je het bericht goed leest waren er tegelijkertijd nog 2 hoge prio meldingen.Je kunt moeilijk 1-2-3 weg bij een reanimatie of een steekincident (noem maar een paar voorbeelden).

Wel vind ik dat de korpschef de boel inderdaad nogal baggetaliserend.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 18:44:34 #18
227946 SallySellsSalt
...for the wounds
pi_62132176
Wow...wel alles op beveiligingscamera´s opgenomen...?
pi_62132186
Uitzetten dat kankervolk. Stelletje arbeiders.
Befkoning de eerste.
pi_62132191
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 18:44 schreef SallySellsSalt het volgende:
Wow...wel alles op beveiligingscamera´s opgenomen...?
Ik hoop echt dat die beelden naar buiten komen.
pi_62132195
Niets aan de hand. Ga maar weer rustig slapen/
Sie mussen auch immer mich haben.
pi_62132202
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 18:45 schreef Kamphuys. het volgende:
Uitzetten dat kankervolk. Stelletje arbeiders.
Arbeiders.
pi_62132347
Dat die politie er pas na 3 kwartier een keer aan komt zetten is wel slecht zeg..
Hier in nijmegen drukte bij de coop in het centrum een kassiere een keer per ongeluk de nood knop onder de kassa in, binnen enkele minuten 2 autos en een busje op de stoep..
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 18:56:46 #24
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_62132389
3 kwartier?

Tsja... dan houdt het wel op hoor. Sjongejonge hee
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_62132541
quote:
Tot ontsteltenis van de MCD is aangifte van diefstal niet mogelijk, omdat volgens de politie 'de rollen Dextro toch weer terug zijn'.

Er was toch wel meer gejat, in het artikel staat dat ze hun tassen aan het volladen waren.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')