Maar mijn grote vraag staat nog steeds: werk je ook 's nachts?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 00:49 schreef Surferboy het volgende:
Je hebt géén schulden, je werkt idd onregelmatig...maar wel veel minder uren dan de gemiddelde Nederlander, overuren zijn er (voor zover ik weet) alleen als je dat wil, en heb persoonlijk nog nooit over een Verkeersleider gehoord die jong is overleden als gevolg van zijn werk!
As for me:
1) bedrijfstak: luchtvaart
2) functie: airtrafficcontroller in opleiding
3) leeftijd: 21
4) aantal uren: officieel 38, in werkelijkheid 25-30
5) vakantiedagen: zou het niet weten
6) 13e maand: gedeeltelijk nu (rond de 60%) groeiend naar volledig in 2011
7) bruto maandsalaris: ongeveer 3000 plus ongeveer 11% onregelmatigheidstoeslag
8) netto maandsalaris: ongeveer 2350
9) goodies: pensioen op 58, betaalde superleuke opleiding, fitnessruimte etc..
quote:Op zondag 5 oktober 2008 19:55 schreef iekepieke het volgende:
[..]
Zwager van mij, koud van de opleiding af, ervaring seniorship van 6 mnd, verdient als asis. kinderarts al 3500,- euri. En zij is 25..
Jupquote:Op woensdag 8 oktober 2008 00:53 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Maar mijn grote vraag staat nog steeds: werk je ook 's nachts?
Ja dus, zie ik op de site. Wat een regeltjes en gezeik allemaal trouwens, baan voor het leven, ambtenarenzooi, niks voor mij. Bovendien kom ik sowieso al niet in aanmerking vanwege m'n ogen (> 2 dipotrie verschil).quote:Op woensdag 8 oktober 2008 00:53 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Maar mijn grote vraag staat nog steeds: werk je ook 's nachts?
Ja, per rooster van 6 weken 1 serie nachtdiensten. Dat houd in 2 nachten werken en daar een reserve nachtdienst achteraan.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 00:53 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Maar mijn grote vraag staat nog steeds: werk je ook 's nachts?
Dat van die schuld was niet "mijn" verhaal, maar iemand anders kwam daarmee. En dat 's nachts werken is dus weldegelijk het geval.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 01:01 schreef Surferboy het volgende:
Heb ook nergens gezegd dat het iets voor jou zou zijn, enkel dat je verhaal rammelde aan alle kanten....
Ja, ik dus wel. Ik heb wel een tijdje 's nachts gewerkt, verdiende lekker, maar ik kon er totaal niet tegen.quote:van 's nachts werken ga je niet dood hoor.(Althans, ik niet....
)
Ja, dat krijg je heh, van al die sexy vliegtuigfilms, Topgun enzo.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 01:14 schreef Surferboy het volgende:
Echter de opmerkingen over veel overwerken en Live fast, Die young kwamen wel van jou, en dat wilde ik even rechtzetten.
De film 'Pushing tin' komt dan beter tot zijn recht.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 01:22 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Ja, dat krijg je heh, van al die sexy vliegtuigfilms, Topgun enzo.
Ze kunnen de pensioenleeftijd gewoon verhogen, als dat nodig is.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:13 schreef Airtrafficcontroller het volgende:
ik heb zelfs pensioenleeftijd van 55 ;-)
en mochten ze me langer willen laten werken zal daar heel veel geld tegenover moeten staan.
Waarom niet iemand geloven die er zelf mee te maken heeft?quote:
Dus je hebt een pensioen met een eindloonregeling? Das niet slecht, komt tegenwoordig niet zo heel vaak meer voor.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:37 schreef Airtrafficcontroller het volgende:
zucht. wat sandyman zegt.
maak geen opmerkingen over dingen waar je niet genoeg info over hebt.
als de mensen met pensioenleeftijd van 55 langer dan 55 moeten werken dan moet daar heel veel geld tegenover staan anders blijven we lekker thuiszitten voor 80% van ons laatstverdiende salaris....
Je hebt een lease-auto en NS kaart, en je reist met OV?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 14:20 schreef roblin het volgende:
1 : branche: IT consulting, big4
2 : functie: jr. Consultant
3 : leeftijd: 25
4 : uren: 40 (draai ook niet meer dan dat!)
5 : ATV: Geen, 26 vakantiedagen, 15 voordelig bij te kopen.
6 : 13de maand: Nee, 10% variabele beloning (eind vh jaar)
7 : bruto: 2650
8 : netto: ~1750
9 : werkervaring: 1 jaar
10 : WO - Technische bedrijfskunde
11 : extra's: lease auto+brandstofkaart, pensioenpremie, gsm smartphone, laptop, NS kaart, kortingen op financiele producten en reizen.
12 : reistijd: momenteel 1,5 uur enkele reis openbaar vervoer, maar helemaal afhankelijk van de opdracht/klant. Kantoor op 20 en 35 minuten (zonder file)
Gr,
Roblin
Dat heb ik ook. Als ik naar klanten moet die goed per auto te bereiken zijn vanaf Utrecht (dus 's ochtends naar Den Bosch of Hilversum), ga ik met de auto. Nu zit ik echter een maand in Den Haag, en reken maar dat ik in de trein stap! Met de trein 40 minuten (en dan kan ik nog wat doen ook), met de auto is het achter aansluiten in de file.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 18:14 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Je hebt een lease-auto en NS kaart, en je reist met OV?
Deloitte vergoed niet 100%quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 11:45 schreef Serinde het volgende:
Daanno: wat versta je onder inhouding studiekosten? Ik weet niet beter of binnen de Accountancy worden studiekosten volledig vergoed, maar er zijn dus kantoren die dat niet doen?
Wauw...quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 23:41 schreef lpard het volgende:
1 : bedrijfstak: Zeevaart
2 : functie: Scheldemondenloods categorie 4 (Belgisch Loodswezen)
3 : leeftijd: 35
4 : aantal uren per week: variabel, normaal tussen 4 en 12 uur per dag, met 5 dagen rust volgend op 6 dagen beurtlopen.
5 : vakantiedagen: 38
6 : 13e maand: nee
7 : bruto maand salaris: 7825 ¤
8 : netto maand salaris: +/- 3725 ¤ + toelages 765 ¤ = +/- 4490 ¤
9: Overuren betaald: nee, wel een bonus naargelang het aantal schepen dat je beloodst
10 : Werkervaring: 9 jaar koopvaardij (lange omvaart, waarvan 2 jaar als kapitein), 1 jaar stagair-loods, 4 jaar loods in functie
11 : Goodies : GSM gratis tot 150 ¤ per maand
12: Opleidingen: Licentiaat (=Master) in de Nautische Wetenschappen
Je klimt via een touwladder aan boord van de inkomende of uitgaande schepen. Bij storm word je vaak met een helicopter aan boord gebracht. Eens aan boord geef je dan orders aan de roerganger om tussen de zandbanken en in de sluis te varen. Je doet ook de communicatie met de verkeerscentrales en met de andere schepen in het gebied om aanvaringen te voorkomen.quote:Op zondag 12 oktober 2008 01:07 schreef GieJay het volgende:
[..]
Wauw...![]()
Wat moet je precies doen? Zwaar werk?
Wat ik al wel weet is dat je niet best hebt onderhandeld.quote:Op zondag 5 oktober 2008 02:14 schreef VinnieJones het volgende:
1 : bedrijfstak: IT - SAP'per
2 : functie: Consultant (starter)
3 : leeftijd: 25
4 : aantal uren per week: 40 officieel
5 : vakantiedagen: 24
6 : 13e maand: Bonus maandsalaris
7 : bruto maand salaris: 2550
8 : netto maand salaris: weet nog niet
9: Overuren betaald: zal best
10 : Werkervaring: 3 jaar
11 : Goodies :
*Lease auto
*Laptop
*SAP Cursus
Is dat afhankelijk van welke studie je volgt? Een klasgenoot van me werkt bij Deloitte (althans: sinds een half jaartje Mazars) en hij krijgt alles vergoed. Betreft AC duaal.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 19:35 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Deloitte vergoed niet 100%
Ik denk ook eerder dat het studie-uren/dagen is. Bij Deloitte krijg je overigens een vaste vergoeding voor je studieboeken. Zij gaan er namelijk van uit dat je deze boeken na een jaar weer kunt verkopen.quote:Op zondag 12 oktober 2008 11:19 schreef Serinde het volgende:
[..]
Is dat afhankelijk van welke studie je volgt? Een klasgenoot van me werkt bij Deloitte (althans: sinds een half jaartje Mazars) en hij krijgt alles vergoed. Betreft AC duaal.
Nu ik erover nadenk: bij ons kan het ook zijn dat je inhouding studiekosten hebt, alleen die term is verwarrend. Bij een 40-urig contract krijg je de helft van je studiedagen van de baas, de andere helft wordt op je loon ingehouden. (Of je neemt verlof, kan ook natuurlijk).
Zo wordt het wel gepromoot in ieder geval. Maar de uren die je in college zit, daarvan wordt 50% X je uurloon ingehouden.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 11:45 schreef Serinde het volgende:
Daanno: wat versta je onder inhouding studiekosten? Ik weet niet beter of binnen de Accountancy worden studiekosten volledig vergoed, maar er zijn dus kantoren die dat niet doen?
Of je hebt geen vakantiedagen, óf je werkt meer dan 40 uur per week (anders kom je niet op 8.666 euro bij 50 euro per uur)quote:Op zondag 12 oktober 2008 23:28 schreef kwiker1244 het volgende:
1 : branche: ICT
2 : functie: Beginnende Freelancer
3 : leeftijd: 27
4 : uren: 40
5 : ATV: Geen, 25 vakantiedagen
6 : 13de maand: Nee,
7 : bruto:8666
8 : netto:~4353 ongeveer sta op de payroll
9 : werkervaring: 6 jaar
10 : extra's: .Ik reken nu 50 euro per uur, maar ik werk met mensen die verdienen 100 euro per uur,
12 : reistijd: Verschillende per opdracht
Wat dan ?quote:Op zondag 12 oktober 2008 08:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat ik al wel weet is dat je niet best hebt onderhandeld.
zou je dat iets willen toelichten? in welke tak freelance je?quote:Op zondag 12 oktober 2008 23:28 schreef kwiker1244 het volgende:
1 : branche: ICT
2 : functie: Beginnende Freelancer
3 : leeftijd: 27
4 : uren: 40
5 : ATV: Geen, 25 vakantiedagen
6 : 13de maand: Nee,
7 : bruto:8666
8 : netto:~4353 ongeveer sta op de payroll
9 : werkervaring: 6 jaar
10 : extra's: .Ik reken nu 50 euro per uur, maar ik werk met mensen die verdienen 100 euro per uur,
12 : reistijd: Verschillende per opdracht
Afhankelijk van waar mijn project is ga ik ook wel eens met de trein. En dan heb ik ook nog een lease auto. Nog nooit een probleem geweest.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 12:54 schreef Serinde het volgende:
Raar dat je werkgever zowel een leaseauto verstrekt als ook een OV-kaart vergoed. Ik dacht eerlijk gezegd dat dat niet eens mocht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |