Ik was veertien jaar toen Smells Like Teen Spirit ineens een hit werd. Destijds maakte dat op veel mensen van mijn leeftijd (die niet al jaren met 'alternatieve'/VPRO-radio muziek bezig waren en/of geen oudere broers of zussen hadden) toch wel best wat indruk. Binnen de kortste keren liep een substantieel deel van onze school 'ineens' in houthakkersbloezen, lieten mensen hun haar groeien en waren ze ook fan van Pearl Jam en Soundgarden. Ik heb daar zelf, eerlijk gezegd, toen ook wel aan meegedaan (ik had zelfs een Nevermind T-shirt

), achteraf gezien toch wel een beetje puberaal.
Eerlijk gezegd was ik toch ook wel weer snel klaar met Nirvana (toen In Utero uitkwam vond ik er al niet zoveel meer aan), maar de opkomst van de band en mijn interesse daarin was wel een eerste aanzet om verder te kijken dan alleen MTV- en radiomuziek. Als ik Nevermind nu weer eens terughoor (gebeurt zelden), vind ik het eigenlijk een prima plaat.
Kan me ook nog wel goed herinneren dat bekend werd gemaakt dat Kurt Cobain was overleden, dat was ook een rare dag...
"You fear
Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"