nope, wat ik beschreef is een actuarieel grondbegripquote:Op maandag 6 oktober 2008 01:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Accounting is zeker niet mijn sterkste punt maar is een voorziening niet geld dat je opzij zet omdat er een onafwendbaar risico optreedt die in de toekomst tot kosten (en daarom ook ten laste van de winst gevormd wordt) gaat leiden? Een voorziening dubieuze debiteuren leg je bijvoorbeeld aan omdat er altijd wel een deel wanbetalers tussen de debiteuren zitten, je weet niet wanneer en wie de rekening niet betaald maar dat er altijd een paar tussen zitten is zeker.
Een reserve is een spaarpotje voor mogelijke toekomstige uitgaven. De dividendreserve leg je bijvoorbeeld aan om aan dividendegalisatie te kunnen doen, het is geld dat je nu apart zet maar het is niet zeker dat je het ook gaat gebruiken. Ook de wettelijke reserve van een handelsonderneming hoop je nooit te moeten gebruiken maar dient als bescherming van crediteuren. Het lijkt mij dus dat het spaarpotje dat banken deels bij zichzelf en deel bij de CB hebben om spaarders te beschermen dus ook onder de reserves valt en niet onder de voorzieningen.![]()
[..]
Heeft dat niet met de boekhoudbeginselen te maken? Voorzichtigheidsbeginsel?
klopt nietquote:Op maandag 6 oktober 2008 09:03 schreef Drugshond het volgende:
Wie kan er verifiėren wat er met Arcadis aan de hand is.
Op de DFT site staat deze op -63,06% (lijkt me wel erg veel).
-7% atm (niet lager geweest).quote:Op maandag 6 oktober 2008 09:03 schreef Drugshond het volgende:
Wie kan er verifiėren wat er met Arcadis aan de hand is.
Op de DFT site staat deze op -63,06% (lijkt me wel erg veel).
Bioritmisch? Ja, zo kan ik het ook wel.quote:Op maandag 6 oktober 2008 08:31 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Mooi.... pilsje in de aanslag (voor mij is het bioritmisch 23:00).
HangSeng -2,90 % en Rusland -7,09 %
die negativiteit kan er ook nog wel bij.quote:Op maandag 6 oktober 2008 09:29 schreef Drugshond het volgende:
Ben benieuwd op de Amerikanen straks nog zo positief zijn (over hun reddingsplan).
quote:Op maandag 6 oktober 2008 09:29 schreef indahnesia.com het volgende:
Hey, het aandeel Fortis daalt niet vandaag.
jaja, er wordt dan ook niet in gehandeld, ik weet het
verwacht je niet dat de wereld nog een Kerst meemaakt?quote:Op maandag 6 oktober 2008 09:32 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ik zoek graag de lichtpuntjes in deze donkere dagen voor Kerst.
Gemiste kans dus.quote:Op maandag 6 oktober 2008 09:37 schreef ItaloDancer het volgende:
Als er in Fortis werd gehandeld stond de AEX -7%. Toch zonde
Zo erg is het niet hoor, anders had ik die veiligheidsriem wel om mijn nek geknoopt.quote:Op maandag 6 oktober 2008 09:38 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
verwacht je niet dat de wereld nog een Kerst meemaakt?
quote:6 oktober 2008 09:32
MARKET COMMENT: AEX daalt sterker dan het lijkt
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX staat lager dan het op het eerste gezicht lijkt omdat de handel in Fortis is stilgelegd, terwijl Fortis de koers in de futures sterk drukt. Hierdoor noteert de AEX-koers in de futures rond 9.15 uur 23 tot 24 punten lager, terwijl de AEX-index een daling van 16 punten laat zien op 327,54 punten. Dit zegt handelaar Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer. De Autoriteit Financiele Markten (AFM) heeft de handel in Fortis tot nader orde stil gelegd na de ontmanteling van de bank afgelopen weekend. (YVV)
Dat 'grotere effect' is al enkele weken bezig en heet 'paniek'.quote:Op maandag 6 oktober 2008 09:40 schreef MrFl0ppY het volgende:
Als de vreugde van het reddingsplan nu al verdwenen is dan vrees is het ergste. Mocht de beurs niet snel herstellen is er echt geen houden meer aan. Had toch wel een wat groter effect verwacht moet ik eerlijk zeggen, 700 mld is zojuist de put ingegooid.
ze maken het wel steeds moeilijker.. maar ik zag inderdaad dat de AEX futures nog eens flink lager stonden dan de AEX zelf daarnet.quote:Op maandag 6 oktober 2008 09:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.eurobench.com/(...)r-dan-het-lijkt.html
[..]
* indahnesia.com kijkt naar usernamequote:Op maandag 6 oktober 2008 09:43 schreef Xtreem het volgende:
Ouch.
Het is weer 'ouderwets gezellig'....
Die gaan gewoon stijgen omdat ze graag met zijn allen in de afgrond storten.quote:Op maandag 6 oktober 2008 09:29 schreef Drugshond het volgende:
Ben benieuwd op de Amerikanen straks nog zo positief zijn (over hun reddingsplan).
quote:Op maandag 6 oktober 2008 09:45 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Die gaan gewoon stijgen omdat ze graag met zijn allen in de afgrond storten.
Kan God er wat aan doen dat iedereen 'PANIEK' voor zijn ogen ziet?quote:Op maandag 6 oktober 2008 09:48 schreef kraaksandaal het volgende:
Het wordt nu ieder voor zich en god voor ons allen.
Gewoon omdat het kan.quote:Op maandag 6 oktober 2008 09:49 schreef DustPuppy het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom Aegon zo onderuit gaat?
218quote:Op maandag 6 oktober 2008 09:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat was ons laagste punt op de AEX in 2003 (want toen ergens stond ie toch het laagst?)
Lijkt of we er nu gewoon nog onder gaan.
We zitten nog niet op de -10 % vandaag, dus het valt allemaal wel mee nog.quote:Op maandag 6 oktober 2008 09:55 schreef Drugshond het volgende:
-5,2 %.... na 50 min.
Alle sprookjes dat de situatie in Europa wel mee zou vallen kunnen naar de prullenbak.
Ook hier zitten we er diep in... Wellicht met iets betere toezichthouders (uche)... maar zelfs dan nog (Europa gaat wel een prijs betalen omdat er geen Europese dekkingsgraad is).
De eerste scheurtjes zijn goed zichtbaar...
quote:Op maandag 6 oktober 2008 09:49 schreef DustPuppy het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom Aegon zo onderuit gaat?
Met de Euro en alles wat er aan vooraf ging was de AEX al overgewaardeerd net zoals de huizen.quote:Op maandag 6 oktober 2008 09:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat was ons laagste punt op de AEX in 2003 (want toen ergens stond ie toch het laagst?)
Lijkt of we er nu gewoon nog onder gaan.
Kut, ik heb geen frikadellenquote:Op maandag 6 oktober 2008 09:58 schreef Drugshond het volgende:
Bier check....2 pizza's check.... 20 Beckers frikandelen check.
Jij overleeft vandaag wel.... Maar ben je ook voorbereid op morgen?!quote:Op maandag 6 oktober 2008 09:58 schreef Drugshond het volgende:
Bier check....2 pizza's check.... 20 Beckers frikandelen check.
Normaal geen punt omdat de vuile was netjes achter raam met gordijnen hing, maar nu wil iedereen zelf de vuile was bekijken en erover oordelen.quote:Op maandag 6 oktober 2008 09:57 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Meestal is er dan vuile was binnenboord, dat is normaal geen punt maar nu is 't vertrouwen zoek, niemand weet precies tot hoever de stront rijkt.
ik heb nog geld op de bankquote:Op maandag 6 oktober 2008 10:01 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Jij overleeft vandaag wel.... Maar ben je ook voorbereid op morgen?!
Man dat mis ik zoo!quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:00 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Kut, ik heb geen frikadellen
Statiegeldquote:Op maandag 6 oktober 2008 10:01 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Jij overleeft vandaag wel.... Maar ben je ook voorbereid op morgen?!
kennis van me is ze hier gaan maken, smaken erg goed, en zien er nog beter uit.. curry (import uit Nederland), mayo (ook zelfgemaakt) en uitjes erop en schuiven maar.quote:
die hebben nog maar voor een kote periode olie dus ze proberen er nog snel iets van te maken, voor ze terug moeten naar kamelen en tenten.quote:Op maandag 6 oktober 2008 09:48 schreef Xtreem het volgende:
Er zijn landen die minder last hebben van een financiele crisis
En die hebben geen lijken meer in de kast zitten of hebben ze ze nog heel goed begraven ergens.quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:02 schreef ItaloDancer het volgende:
BNP Paribas trouwens het enige grote fonds dat ik kan vinden met een PLUS(je)
frikandellen maken?!! waar haal je slachtafval vandaan danquote:Op maandag 6 oktober 2008 10:06 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
kennis van me is ze hier gaan maken, smaken erg goed, en zien er nog beter uit.. curry (import uit Nederland), mayo (ook zelfgemaakt) en uitjes erop en schuiven maar.
De kleur van curry is trouwens net als de beurs vandaag
dat is vervangen door verwerkt rundergehakt e.d.quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:08 schreef mr.marcus het volgende:
[..]
frikandellen maken?!! waar haal je slachtafval vandaan dan
Ik zit vooraan, vrijwel gratis.quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:08 schreef athlonkmf het volgende:
toch wel spannende tijden. Hoewel het toegangsbewijs nogal duur is.
Ze hebben de kasten moeten verkopen en hebben de lijken er gratis bij gegevenquote:Op maandag 6 oktober 2008 10:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En die hebben geen lijken meer in de kast zitten of hebben ze ze nog heel goed begraven ergens.
Sinds wanneer is Batavia vooraan?quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:10 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ik zit vooraan, vrijwel gratis.
en ik las eerder vandaag dat deflatie op de loer ligt vanwege dalende grondstofprijzenquote:Op maandag 6 oktober 2008 10:10 schreef Drugshond het volgende:
http://www.itulip.com/forums/showthread.php?p=52281#post52281
Helemaal snappen doe ik het niet.
Maar het lijkt erop dat de drukpersen nu overuren draaien om de banken overeind te houden. Wat daarna komt is hyperinflatie.
sinds ze hier internet hebben aangelegd dat een beetje fatsoenlijk werkt.quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:11 schreef superworm het volgende:
[..]
Sinds wanneer is Batavia vooraan?
quote:Mad Scramble Into Guaranteed Banks
If I lived in Great Britain, I would be scrambling fast to move every penny to a bank with guarantees. So far Ireland, Greece, and Germany have guarantees. The UK better act quickly or there is going to be a mad flight of capital bankrupting every bank in the country.
Hoeveel zijn die garanties in Ierland en Griekenland, wetende dat de moffen 'alles' vergoeden.quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:16 schreef Drugshond het volgende:
Mish verwacht trouwens een bank-run in England.
[..]
Ierland was de eerste die volledige dekking aankondigde, maar moest daar door Kroes op terug komen (concurrentievoordeel voor Ierse banken). Geen idee hoe dat nu is doordat Duitsland ook alles vergoedt.quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:17 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Hoeveel zijn die garanties in Ierland en Griekenland, wetende dat de moffen 'alles' vergoeden.
eerst deflatie.quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:10 schreef Drugshond het volgende:
Maar het lijkt erop dat de drukpersen nu overuren draaien om de banken overeind te houden. Wat daarna komt is hyperinflatie.
Ik denk dat we er nog lang niet zijn...Er zijn nog wat moeilijke deuren die gekraakt moeten worden.quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:13 schreef downthedrain het volgende:
ik vraag me af waar we ons bevinden.
zitten we nu op het dieptepunt van de hele shit en gaan we straks langzaam weer omhoog of is dit het begin van de keiharde val?
Alles vergoeden... Leuk bedoeld, maar dit is DE manier om dat laatste beetje vertrouwen dat er nog is onderuit te halen.... Wat een motie van wantrouwen is dat richting de banken.quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ierland was de eerste die volledige dekking aankondigde, maar moest daar door Kroes op terug komen (concurrentievoordeel voor Ierse banken). Geen idee hoe dat nu is doordat Duitsland ook alles vergoedt.
Dat doen nederlandse spaarders ook wel hoor.quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:19 schreef simmu het volgende:
[..]
eerst deflatie.
ben benieuwd wanneer we eindigen met werken in het weekend en dan een monday bloody monday.
en die engelsen zijn *niet* blij met de duitsers (en ieren en ijslanders). daar verwacht ik een flinke klap, aangezien spaarders en bedrijven heel makkelijk naar een ijslandse, ierse of duitse bank kunnen (en zullen!) overstappen als de UK niet kiest voor een algehele bankgarantie.
wat is het worst case scenario eigenlijk?quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:21 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik denk dat we er nog lang niet zijn...Er zijn nog wat moeilijke deuren die gekraakt moeten worden.
Het besef is nu wel doorgedrongen dat het serieus is, en niet een moment opname.
inderdaad..quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:21 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Alles vergoeden... Leuk bedoeld, maar dit is DE manier om dat laatste beetje vertrouwen dat er nog is onderuit te halen.... Wat een motie van wantrouwen is dat richting de banken.
Ze draaien om de banken overeind te houden. Maar dit artikel suggereert dat de reden (vooral) is om deflatie af te wenden. Volgens mij zijn we zo ver (nog) (lang) niet.quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:10 schreef Drugshond het volgende:
Ik ben een sokkenfabriek begonnen vorige week, morgen start ik ook met het maken van uitgeholde matrassen.quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:22 schreef downthedrain het volgende:
[..]
wat is het worst case scenario eigenlijk?
kan het financiele systeem zoals we die nu kennen helemaal instorten?
dus weg spaargeld en beleggingen....
Ja. Dat kan altijd; kijk naar de duitse mark jaren 20-30, of naar willekeurige munteenheden van ineenstortende bananenrepublieken; zelfs įls de euro en de dollar ineenzakken, kunnen ze er aan het eind van het jaar gewoon 2 nullen afhalen en is je euro opeens 100x meer waard (doen ze in Turkije bv ook).quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:22 schreef downthedrain het volgende:
[..]
wat is het worst case scenario eigenlijk?
kan het financiele systeem zoals we die nu kennen helemaal instorten?
dus weg spaargeld en beleggingen....
Die stonden te boek als redelijk veilig maar blijkbaar hebben de investeerderders meer wetenschap wat daat precies speelt.quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:02 schreef Drugshond het volgende:
Aegon : -22 %... dat is toch fors. Bijna een kwart verliezen in een uur tijd.
Laat het duidelijk zijn dat Duitsland alleen borg staat voor de PARTICULIERE SPAARDERS, niet voor bedrijven.quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:19 schreef simmu het volgende:
[..]
eerst deflatie.
ben benieuwd wanneer we eindigen met werken in het weekend en dan een monday bloody monday.
en die engelsen zijn *niet* blij met de duitsers (en ieren en ijslanders). daar verwacht ik een flinke klap, aangezien spaarders en bedrijven heel makkelijk naar een ijslandse, ierse of duitse bank kunnen (en zullen!) overstappen als de UK niet kiest voor een algehele bankgarantie.
VS *is* al in deflatie hoor.quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:23 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ze draaien om de banken overeind te houden. Maar dit artikel suggereert dat de reden (vooral) is om deflatie af te wenden. Volgens mij zijn we zo ver (nog) (lang) niet.
En dit concludeer je allemaal uit.......... de beurskoersen??? Doe toch niet zo dramatisch negatief.quote:Op maandag 6 oktober 2008 09:55 schreef Drugshond het volgende:
-5,2 %.... na 50 min.
Alle sprookjes dat de situatie in Europa wel mee zou vallen kunnen naar de prullenbak.
Ook hier zitten we er diep in... Wellicht met iets betere toezichthouders (uche)... maar zelfs dan nog (Europa gaat wel een prijs betalen omdat er geen Europese dekkingsgraad is).
De eerste scheurtjes zijn goed zichtbaar...
hmjah, maar dat is niet echt handig te noemen natuurlijk.quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:25 schreef superworm het volgende:
[..]
Ja. Dat kan altijd; kijk naar de duitse mark jaren 20-30, of naar willekeurige munteenheden van ineenstortende bananenrepublieken; zelfs įls de euro en de dollar ineenzakken, kunnen ze er aan het eind van het jaar gewoon 2 nullen afhalen en is je euro opeens 100x meer waard (doen ze in Turkije bv ook).
daar is wel omheen te komen hoor. ligt een beetje aan de structuur van het bedrijf, toegegeven, maar ik kan bv gerust een sloot geld vanuit mijn BV naar mijn persoon sluizen, en dan parkeren op een duitse rekening.quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:26 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Laat het duidelijk zijn dat Duitsland alleen borg staat voor de PARTICULIERE SPAARDERS, niet voor bedrijven.
sneu voor die mensen van het Plunge Protection Team, die hebben al weken een 7-daagse werkweekquote:Op maandag 6 oktober 2008 10:26 schreef ItaloDancer het volgende:
S&P futures werken nog niet eens zo mee (maar, die worden natuurlijk gemanipuleerd). Dow Jones is virtueel nog 120 punten af van een '4 digits'-stand.
Of ze denken tegenwoordig "triple AAA???? Dat is niet in de haak! Dumpen!"quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:25 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Die stonden te boek als redelijk veilig maar blijkbaar hebben de investeerderders meer wetenschap wat daat precies speelt.
Fortis wordt niet in gehandeld tot nader order, dus vandaar dat het op onveranderd staat.quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:28 schreef Liewec het volgende:
Inderdaad grappig, AEX op -6%, waarbij het sterkste aandeel dat van Fortis is.
Dat voorspelt weinig goeds.
Alhoewel, Amateur Hour is net voorbij, dus misschien trekt het weer aan.
Klopt, voor een bedrag van 568 miljard euro.quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:26 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Laat het duidelijk zijn dat Duitsland alleen borg staat voor de PARTICULIERE SPAARDERS, niet voor bedrijven.
Ik ben 't met je eens dat ie niet te negatief moet doen, dramatisch zijn, is op zijn tijd wel weer leuk.quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:26 schreef PurnodePurno het volgende:
Doe toch niet zo dramatisch negatief.
leuk zakcentje voor de komende dagenquote:Op maandag 6 oktober 2008 10:31 schreef Aether het volgende:
[..]
Klopt, voor een bedrag van 568 miljard euro.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |