abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62164564
Het gaat toch helemaal niet over de tabaksrook maar om de vrijheid om te kiezen.
Ook worden er veel hopenloze verslaafden ineens verbannen
Wat is er mis met horeca waar niet gerookt wordt en waar een kroegbaas dat wil wel?
***** Kraak.....
pi_62164572
Ordnung muss sein. Heil.......
***** Kraak.....
  maandag 6 oktober 2008 @ 07:55:03 #178
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62164580
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 17:46 schreef Boze_Appel het volgende:
En als de kroegbaas nou geen werknemers heeft en zelf rookt of alle werknemers roken?
Dan ga je tevens ongelijkheid creëren. In een klein dorp met twee kroegen, en wat grotere en een wat kleinere, waarvan er eentje een personeelslid heeft, en de andere niet.... zou er dus 1 kroeg wel mogen roken en de andere niet, en zal de ene dus eigenlijk het personeelslid moeten ontslaan om het roken toe te mogen staan..... en als deze dat niet doet zou de andere kroeg het wellicht drukker krijgen, en staat dan weer voor het dilemma of ze een personeelslid moeten inhuren.

En dat gaat dus ook problemen geven. Het is dus beter kroegen zonder personeel gelijk te stellen aan kroegen met personeel. En in dat geval is rookvrij toch de beste oplossing, met eventueel een rookruimte.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 6 oktober 2008 @ 07:55:58 #179
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62164583
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 07:54 schreef kraaksandaal het volgende:
Ordnung muss sein. Heil.......
Rokers moeten altijd maar weer fascisme, communisme, en andere zeer negatief klinkende dingen erbij halen.... want met argumenten kunnen ze blijkbaar geen discussie winnen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_62164586
Naast de overbodige Joden die te rijk uit de crisis waren gekomen waren ook homo's de pineut, zwakzinnigen en zigeuners bijvoorbeeld.
***** Kraak.....
pi_62164599
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 07:55 schreef maartena het volgende:

[..]

Rokers moeten altijd maar weer fascisme, communisme, en andere zeer negatief klinkende dingen erbij halen.... want met argumenten kunnen ze blijkbaar geen discussie winnen.
IK heb je goed argument gegeven namelijk dat horeca in principe rookvrij is maar als een kroegbaas met rokend personeel in zijn kroeg het roken toestaat is dat toch zijn zaak en niet dat van de staat.
***** Kraak.....
  maandag 6 oktober 2008 @ 08:02:04 #182
193843 JihadJoe
Varkenspest
pi_62164605
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 07:55 schreef maartena het volgende:

[..]

Joh zeik toch niet zo.

Jij bent altijd één van de eerste die de Godwin troefkaart trekt.
Vort, ga varkens pesten!
pi_62164621
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 08:02 schreef JihadJoe het volgende:

[..]

Joh zeik toch niet zo.

Ssst... ik wil graag reactie op het feit dat er gewoon vrijheid van keuze moet zijn waar ze in de USA voor staan.
***** Kraak.....
  maandag 6 oktober 2008 @ 08:31:44 #184
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62164859
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 08:05 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Ssst... ik wil graag reactie op het feit dat er gewoon vrijheid van keuze moet zijn waar ze in de USA voor staan.
Ook in amerika heb je arbo-wetgeving
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_62165213
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 08:05 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Vrijheid ... als de rokers het over vrijheid hebben, hebben ze het in de eerste plaats over vrijheid voor zichzelf.
Zichzelf kennen ze graag de grootst mogelijke vrijheid toe.

Als ze het over vrijheid voor anderen hebben, is dat de vrijheid om weg te blijven of om niet te zeuren.

Vrijheid voor de één stopt waar de vrijheid van de ander wordt ingeperkt.
Rokers jammeren dat nu hun 'vrijheid' wordt ingeperkt.
Maar in feite wordt hun gedrag waarmee zij zelf de vrijheid van anderen inperken aan banden gelegd.

Ze konden jarenlang eenzijdig beslissen dat de mening van niet-rokers niet meetelde.
Want mensen die willen dat je niet rookt, die zeuren, en naar zeuren hoef je niet te luisteren. Zo, klaar.

[ Bericht 9% gewijzigd door mgerben op 06-10-2008 09:09:51 ]
  † In Memoriam † maandag 6 oktober 2008 @ 09:26:14 #186
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62165611
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 09:01 schreef mgerben het volgende:
Vrijheid voor de één stopt waar de vrijheid van de ander wordt ingeperkt.
Rokers jammeren dat nu hun 'vrijheid' wordt ingeperkt.
Maar in feite wordt hun gedrag waarmee zij zelf de vrijheid van anderen inperken aan banden gelegd.
Exact. De vrijheid om roken toe te staan door eigenaren van kroegen wordt nu eenzijdig door anti-rokers beperkt.

Ik mag niet bepalen of jij thuis wel of niet roken toestaat, waarom zou jij die vrijheid wel mogen beperken van een kroegeigenaar? Een stuk privaat eigendom wat geen openbare ruimte is.
Carpe Libertatem
  maandag 6 oktober 2008 @ 09:32:57 #187
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_62165738
Mods, sluit deze reeks aub, de argumenten gaan zich voor de ruwweg 30e keer herhalen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  maandag 6 oktober 2008 @ 09:45:23 #188
193843 JihadJoe
Varkenspest
pi_62165942
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 09:32 schreef ethiraseth het volgende:
Mods, sluit deze reeks aub, de argumenten gaan zich voor de ruwweg 30e keer herhalen.
Mijn God, mevr. Taliban is uitgeluld en dan moeten anderen ook maar hun smoel houden.

Je wil wel erg graag uitmaken wat anderen denken, doen en laten. Is 't niet?
Vort, ga varkens pesten!
pi_62165990
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 09:32 schreef ethiraseth het volgende:
Blijf dan gewoon weg. Ook hier zie je weer hoe een niet-roker denkt. ethiraseth vindt het genoeg, dus moet het topic maar dicht. Ik wil alles nog wel eens 30 keer herhalen, wie ben jij om dat te gaan verbieden?
  maandag 6 oktober 2008 @ 09:49:29 #190
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_62166025
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 09:45 schreef JihadJoe het volgende:

[..]

Mijn God, mevr. Taliban is uitgeluld en dan moeten anderen ook maar hun smoel houden.

Je wil wel erg graag uitmaken wat anderen denken, doen en laten. Is 't niet?
Ik vroeg het toch niet aan jou? Of ben jij opeens een mod? Oh nee, dat ben je niet, waar bemoei je je dan mee?
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 09:47 schreef Casos het volgende:

[..]

Blijf dan gewoon weg. Ook hier zie je weer hoe een niet-roker denkt. ethiraseth vindt het genoeg, dus moet het topic maar dicht. Ik wil alles nog wel eens 30 keer herhalen, wie ben jij om dat te gaan verbieden?
Zie reply hierboven.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_62166096
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 09:49 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ik vroeg het toch niet aan jou? Of ben jij opeens een mod? Oh nee, dat ben je niet, waar bemoei je je dan mee?
[..]
Dat is ook het hele probleem. Jij ziet een probleem, jij hebt ergens een probleem mee. Of anderen dat ook hebben, maakt blijkbaar niet uit. Jouw wil is wet. Ben jij wel mod dan? Iets met potten en ketels.......
  maandag 6 oktober 2008 @ 10:02:20 #192
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62166270
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 09:26 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Exact. De vrijheid om roken toe te staan door eigenaren van kroegen wordt nu eenzijdig door anti-rokers beperkt.

Ik mag niet bepalen of jij thuis wel of niet roken toestaat, waarom zou jij die vrijheid wel mogen beperken van een kroegeigenaar? Een stuk privaat eigendom wat geen openbare ruimte is.
ach, mijn baas mag ook niet roken achter me al zou hij dat willen en daarbij is dit eigendom wat privater dan die van de kroegbaas die een vrij toegankelijke ruimte uitbaat. In zekere zin te vergelijken met een winkel. In een winkel mag de cassiere ook niet roken als mocht dat van haar baas en mag de baas ook niet paffend over de werkvloer wandelen.
[..]
  maandag 6 oktober 2008 @ 10:03:56 #193
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_62166301
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 09:52 schreef Casos het volgende:

[..]

Dat is ook het hele probleem. Jij ziet een probleem, jij hebt ergens een probleem mee. Of anderen dat ook hebben, maakt blijkbaar niet uit. Jouw wil is wet. Ben jij wel mod dan? Iets met potten en ketels.......
Zeg ik dan dat ik mod ben? Nee. Ik vraag alleen mods dit topic te sluiten.
pi_62166458
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 10:03 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Maar waarom? Omdat jij het nut er niet meer van in ziet? Blijf dan gewoon weg, open het topic niet meer. Maar verbiedt anderen dit niet. Ik ga toch ook niet voor alle topics waar ik het nut van inzie, een mod vragen deze te sluiten? Rare gedachtengang.
  maandag 6 oktober 2008 @ 10:19:03 #195
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62166643
Mwoah, ik gebruik deze reeks om voor elke ontwikkeling niet een nieuw en apart topic aan te maken. wat dat betreft heeft deze reeks imho een bestaansrecht aangezien er tot nu toe nog steeds elke week nieuwe artikelen verschijnen.

Anderzijds snap ik wel de reactie van Eth. Elke keer dezelfde reacties. Het is wachten op Maartena met zijn lijstje die je in je private onderneming ook niet mag doen zoals bedorven vlees verkopen. Telkens weer dat geneuzel over fascisme, communisme, nazisme, dictatuur, eigenaren die zelf moeten bepalen wat ze toestaan, en de marktwerking.
[..]
pi_62166692
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 10:19 schreef MikeyMo het volgende:
Mwoah, ik gebruik deze reeks om voor elke ontwikkeling niet een nieuw en apart topic aan te maken. wat dat betreft heeft deze reeks imho een bestaansrecht aangezien er tot nu toe nog steeds elke week nieuwe artikelen verschijnen.

Anderzijds snap ik wel de reactie van Eth. Elke keer dezelfde reacties. Het is wachten op Maartena met zijn lijstje die je in je private onderneming ook niet mag doen zoals bedorven vlees verkopen. Telkens weer dat geneuzel over fascisme, communisme, nazisme, dictatuur, eigenaren die zelf moeten bepalen wat ze toestaan, en de marktwerking.
Maar waarom vragen dit topic te sluiten? Je kan ook wegblijven. Als andere alles tot in den treure willen blijven herhalen, moeten ze toch helemaal zelf weten? Topic gewoon niet meer openen.
  maandag 6 oktober 2008 @ 10:22:58 #197
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62166722
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 10:21 schreef Casos het volgende:

[..]

Maar waarom vragen dit topic te sluiten? Je kan ook wegblijven. Als andere alles tot in den treure willen blijven herhalen, moeten ze toch helemaal zelf weten? Topic gewoon niet meer openen.
true! Al is het wel in het verleden een reden geweest om topics te sluiten...

Ik vind het onzin, net als jij
[..]
  † In Memoriam † maandag 6 oktober 2008 @ 10:44:19 #198
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62167236
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 10:02 schreef MikeyMo het volgende:
ach, mijn baas mag ook niet roken achter me al zou hij dat willen en daarbij is dit eigendom wat privater dan die van de kroegbaas die een vrij toegankelijke ruimte uitbaat. In zekere zin te vergelijken met een winkel. In een winkel mag de cassiere ook niet roken als mocht dat van haar baas en mag de baas ook niet paffend over de werkvloer wandelen.
De ruimte is alleen vrij toegankelijk omdat de eigenaar dat wil en zo zijn klanten binnen kan laten. Het is niet meer of minder privaat om die reden.

Dat die winkel het ook zelf zou moeten mogen bepalen lijkt mij duidelijk. Een winkel zal het voor haar personeel niet snel toelaten vanwege haar klanten, maar dat terzijde. Het is en blijft de keuze van de eigenaar en eventuele problemen die ontstaan kunnen werkgever en werknemer prima zelf oplossen zonder dat de overheid haar bemoeizuchtige verbiedneus ertussen steekt.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † maandag 6 oktober 2008 @ 10:46:06 #199
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62167281
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 10:03 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Backseat mod. En ga lekker in Feedback jankbekken. Het wordt voor de 30ste keer herhaald en ik zal de argumenten blijven herhalen tot anti-rokers kappen met het met geweld opdringen van hun regels.
Carpe Libertatem
  maandag 6 oktober 2008 @ 10:47:01 #200
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62167311
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 10:44 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

De ruimte is alleen vrij toegankelijk omdat de eigenaar dat wil en zo zijn klanten binnen kan laten. Het is niet meer of minder privaat om die reden.

Dat die winkel het ook zelf zou moeten mogen bepalen lijkt mij duidelijk. Een winkel zal het voor haar personeel niet snel toelaten vanwege haar klanten, maar dat terzijde. Het is en blijft de keuze van de eigenaar en eventuele problemen die ontstaan kunnen werkgever en werknemer prima zelf oplossen zonder dat de overheid haar bemoeizuchtige verbiedneus ertussen steekt.
Daar denken ik, de rechter destijds, minimaal 70% van de bevolking, de overheid en een kamermeerderheid dan anders over. Zelfs de VVD.
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')