abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62132715
Je maakt je aardig druk voor iemand die aan de andere kant van de plas zit.

Maar vertel eens, wanneer kunnen de rokers op het terras verwachten dat de anti-rokers gaan klagen dat zij niet meer op het terras kunnen zonder die smerige rook om zich heen?
pi_62132893
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 19:03 schreef maartena het volgende:
Oplossing: Gewoon een paar uurtjes niet roken.
Ik weet wel dat je een diepe innerlijke drang voelt om mensen bekeren zodat ze net zo worden als jij, dat ligt al de hele tijd dik bovenop. Je bent gewoon een dominee zonder religie, en dat zijn de ergste. Maar loop er dan ook niet zo dom omheen te zwetsen met je verzinsels.
quote:
Tja, in deze discussie kom je er toch nooit uit.
Niet met iemand die zijn eigen verzinsels als feit presenteert, op geen enkel argument ingaat en dan weer van voren af aan begint met hetzelfde riedeltje opdreunen, afgewisseld met leugens en domme verzinsels.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 19:22:13 #153
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_62132894
roken mag wat mij betreft gewoon helemaal verboden worden. Ik vind het idd irritant dat je niet meer normaal op het terras kan zitten.

Dan is er ook gewoon geen gezeik meer. Hele discussie is niet meer nodig.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 21:13:55 #154
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62135397
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 19:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik weet wel dat je een diepe innerlijke drang voelt om mensen bekeren zodat ze net zo worden als jij, dat ligt al de hele tijd dik bovenop. Je bent gewoon een dominee zonder religie, en dat zijn de ergste. Maar loop er dan ook niet zo dom omheen te zwetsen met je verzinsels.

Niet met iemand die zijn eigen verzinsels als feit presenteert, op geen enkel argument ingaat en dan weer van voren af aan begint met hetzelfde riedeltje opdreunen, afgewisseld met leugens en domme verzinsels.
Ach, volgens mij ben jij zo verslaafd dat je nooit overtuigd kan worden van de schade van meeroken, en blijkbaar is zo'n beetje alles omtrent roken belangrijker dan het verwijderen van dergelijke giftige stoffen uit de horeca.

Ik presenteer geen enkele verzinsels als feit. Mijn gegevens over meeroken zijn gebaseerd op goed onderzoek, en wat betreft rookruimtes geef ik alleen maar suggesties.

Jij bent degene die zo'n beetje alles aan de kant schuift, voor jou is alleen belangrijk dat je kunt roken in de kroeg. En dat feestje is - helaas voor jou - zo goed als voorbij.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 5 oktober 2008 @ 02:06:48 #155
28033 Pek
je moet wat
pi_62141237
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 21:13 schreef maartena het volgende:

[..]

dat je nooit overtuigd kan worden van de schade van meeroken
Zelfs na bijna 40 jaar onderzoek niet
quote:
Conclusions The results do not support a causal relation between environmental tobacco smoke and tobacco related mortality, although they do not rule out a small effect. The association between exposure to environmental tobacco smoke and coronary heart disease and lung cancer may be considerably weaker than generally believed.
bron

California notabene
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  zondag 5 oktober 2008 @ 08:45:41 #156
193843 JihadJoe
Varkenspest
pi_62142285
Kwam toevallig dit stukje tegen in Wakker Nederland
quote:
Politie rookt zelf in café

door Jouke Schaafsma

ARNHEM, zondag
In Arnhem staan de kroegbazen op ontploffen nu volgens de lokale bondsafdeling zelfs medewerkers van politie en justitie bewust een café opzoeken waar illegaal gerookt wordt.
De handhavers van de wet wilden per se een sigaret met een drankje combineren, stelt Koninklijk Horeca Nederland in Arnhem. „Ongeveer twintig politiemensen en medewerkers van justitie hadden afgelopen week een bijeenkomst achter de rug en gingen voor een gezamenlijke borrel het café in van een van onze leden”, vertelt afdelingsvoorzitter Roel de Boer.
„Op een gegeven moment is de helft weggelopen omdat ze even naar een café wilden waar de asbakken nog wel gewoon op tafel staan. Dat is toch te bizar voor woorden?”

Gisteren maakte het internetplatform Horecasite.nl bekend dat er inmiddels tien procent meer, vooral kleine cafés te koop zijn aangeboden. In totaal staan er 1780 te koop.
Ook in Arnhem staan cafés op omvallen, weet De Boer. Volgens hem zijn er al tientallen gelegenheden in de Gelderse hoofdstad die uit pure nood de asbak weer op tafel hebben gezet.
Vort, ga varkens pesten!
  zondag 5 oktober 2008 @ 11:18:06 #157
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_62143468
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 08:45 schreef JihadJoe het volgende:
Kwam toevallig dit stukje tegen in Wakker Nederland
[..]
schandalig
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_62143595
Mooi te weten dat de dienders iig weten waar de prioriteiten liggen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  zondag 5 oktober 2008 @ 11:47:28 #159
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_62143876
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 02:06 schreef Pek het volgende:

[..]

[..]

bron

California notabene
Zelfde site, ander onderzoek.
quote:
Conclusions In Chinese women, exposure to environmental tobacco smoke is related to moderately increased risk of all cause mortality and mortality due to lung cancer and cardiovascular disease.
Bron
Life is what you make it.
pi_62144681
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 19:05 schreef maartena het volgende:

[..]

Mjah, jij bent waarschijnlijk iemand die ook gewoon door blijf roken als je toekomstige vrouw zwanger is, en als de kleintjes rond je voet over het tapijt rondkruipen......

Erg verstandig.
Wat een onzin. Dit gaat over roken in de kroeg. Daar neem ik mijn zwangere vrouw niet mee naar toe. Net zoals ik daar geen kinderen mee naar toe neem. In de kroeg kom je vrijwillig en als ik daar mag roken dan doe ik dat en als jij daar last van hebt heb je pech. Er is immers 83% rookvrij dus keus genoeg voor je.
pi_62144718
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 11:18 schreef Qwea het volgende:

[..]

schandalig
Het zijm soms net mensen..... En ze hebben groot gelijk!
  zondag 5 oktober 2008 @ 16:13:32 #162
28033 Pek
je moet wat
pi_62149211
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 11:47 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Zelfde site, ander onderzoek.
[..]

Bron
Dat is dan lullig voor chinese vrouwen, maar de rest van de wereld hoeft dus niet zo hysterisch te doen
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  † In Memoriam † zondag 5 oktober 2008 @ 16:58:17 #163
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62150475
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 19:22 schreef gohan16 het volgende:
roken mag wat mij betreft gewoon helemaal verboden worden. Ik vind het idd irritant dat je niet meer normaal op het terras kan zitten.

Wat mij betreft niet. En nu?
Carpe Libertatem
pi_62150820
quote:

Nee, dat gaat te ver.
Het huidige rookverbod verbiedt mensen te roken waar werknemers hun rook niet kunnen ontlopen.
Er is niets tegen als volwassen mensen de keus maken om te roken. Overlast in de buitenlucht is er bijna niet. Een totaalverbod gaat daarom veel te ver.

Rookverbod
pi_62150981
quote:

Ja joh, weet je wat. Laten we gewoon alles wat enigsinds ongezond is in de ban gooien. Mafkees.
  † In Memoriam † zondag 5 oktober 2008 @ 17:46:09 #166
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62151916
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 17:10 schreef mgerben het volgende:
Het huidige rookverbod verbiedt mensen te roken waar werknemers hun rook niet kunnen ontlopen.
En als de kroegbaas nou geen werknemers heeft en zelf rookt of alle werknemers roken?
Carpe Libertatem
  zondag 5 oktober 2008 @ 17:52:40 #167
193843 JihadJoe
Varkenspest
pi_62152111
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 17:46 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

En als de kroegbaas nou geen werknemers heeft en zelf rookt of alle werknemers roken?
Dan heeft hij nog steeds recht op een rookvrije werkplek. Vervolgens de plicht om van dat recht gebruik te maken.
Vort, ga varkens pesten!
pi_62163475
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 17:46 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

... die is al een keer geweest.

Dan wordt die kroeg harstikke populair
met als gevolg dat de baas personeel moet aannemen
waardoor zijn kroeg op vrijdagavond vanaf half negen rookvrij is, en op zaterdag de hele dag, en de rest van de week niet.
Totdat de inhuurkracht een keer niet kan op vrijdagavond, en de baas zelf inspringt, dus dan is het weer roken...

Nee,
zei de wetgever in al zijn wijsheid, dat schept een klein beetje verwarring, en dat gaan we dus niet doen.

Kroegen zijn rookvrij. Ook als het personeel gehersenspoeld, zelf verslaafd, of niet aanwezig is.
Duidelijkheid voor alles.
Dat is ook wel nodig ook, want zelfs met de huidige kristalheldere regels hebben een paar kroegen het nog steeds niet door...
  † In Memoriam † maandag 6 oktober 2008 @ 05:41:04 #169
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62164182
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 01:08 schreef mgerben het volgende:
Dat is ook wel nodig ook, want zelfs met de huidige kristalheldere regels hebben een paar kroegen het nog steeds niet door...
Er waren prima regels ... en ze hebben het heus wel door, maar ze gaan gewoon niet graag failliet.
Carpe Libertatem
pi_62164185
tvp maar weer
pi_62164188
Al die anti rookfiguren vergeten dat het alleen om tabak gaat, wat ik verder rook is mijn zaak.
***** Kraak.....
  maandag 6 oktober 2008 @ 07:16:58 #172
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62164407
yup, in principe mag je gewoon heroine roken in de kroeg, mits niet vermend met tabak
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 6 oktober 2008 @ 07:30:34 #173
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62164474
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 07:16 schreef MikeyMo het volgende:
yup, in principe mag je gewoon heroine roken in de kroeg, mits niet vermend met tabak
Ik dacht dat heroïne per definitie illegaal was in Nederland?
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_62164537
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 07:30 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik dacht dat heroïne per definitie illegaal was in Nederland?
Dat is ook zo en lastig roken, valt op maar is wel gedoogd zolang niemand klaagt.
***** Kraak.....
  maandag 6 oktober 2008 @ 07:48:26 #175
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62164544
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 02:06 schreef Pek het volgende:

[..]

[..]

bron

California notabene
Ik heb ook al diverse links gepost in eerdere topics die notabene juist DAT onderzoek ondermijnen, met name omdat de onderzoeker zijn geld kreeg van de tabaksindustrie, en het dus een heel erg gekleurd onderzoek is geworden, en daarmee in weze waardeloos.

En aangezien ik ook die al twee of drie keer gepost heb, ga ik dat niet nog eens doen.... na 13 topics in deze reeks, en meer dan 20 topics in andere reeksen heb ik denk ik wel genoeg gepost met betrekking tot dat onderzoek.

Om er even snel twee te posten:

http://www.sourcewatch.org/index.php?title=James_E._Enstrom

"Enstrom is a controversial figure who has accepted funding from the Philip Morris tobacco company and the Center for Indoor Air Research (a tobacco industry front group), and subsequently published research that contradicted scientific consensus about the health effects of secondhand tobacco smoke, also known as environmental tobacco smoke, or ETS."

En ook hier: http://www.no-smoke.org/document.php?id=333

En ik heb in het verleden meer gepost over deze studie trouwens, en het feit dat deze voornamelijk gefundeerd werd door de tabaksindustrie.

Dit is trouwens ook een van de weinige onderzoeken waar rokers mee kunnen komen trouwens. Ik zelf heb al een stuk of 60 of 70 andere onderzoeken gepost die bewijzen dat meeroken schadelijk is, maar van de andere kant komt bitter weinig onderzoek..... wat eigenlijk vrij vreemd is met zoveel macht van de tabaksindustrie, en 25% van de bevolking - pak em beet - in westerse landen die rookt.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')