Ik ben aan het kijken naar het Dynamo systeem die icm faller zou werken. Maar ik heb nog geen tijd gehad om ze een mailtje te sturen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:54 schreef NikkelCobalt het volgende:
Wat weet je allemaal over de 1:160 versie van het car system? Ik wil ook hebbe, maar zet altijd mijn vraagtekens of het een beetje werkt. Rem en knipperlichten zitten er niet in op deze schaal zeker? Alleen abrupte stop
Alhoewel... een schakeling aan de stuurstang maken die wat smd-leds aanstuurt lijkt me niet eens zo heel ingewikkeld. Nog even een condensator aan de motor en daar een remlicht bij aansluiten en je hebt een rustige remweg + remlicht.
Sowieso aantrekkelijker, maar omdat 1:160 nog ontbreekt (ik reken de Micro Machines maar even niet mee) vroeg ik me af of het voor mij wel verkrijgbaar is. Daarbij heeft een 'onaantrekkelijk' model (autoquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:54 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
1:160 auto's zijn zo lang als je duim breed is ongeveer. En dan heb ik het over sedan's.Veel van de auto's zien er niet uit. Maar voor de meeste modelspoorders zijn treinen hoofdzaak ja, en auto's een mooi artefact op de baan. En als het rijdt is het helemaal interessant. Er zijn overigens wel gekken die een enorm grote modelstad met dat faller systeem maken, zonder treinen. Dus ik denk dat 1:87 voor auto fanaten al aantrekkelijker is, vanwege de details.
[..]
Het zal (voor velen) geen verrassing zijn dat het auto's zijn van een bepaald Amerikaans sportwagenmerkquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:43 schreef Pheno het volgende:
Wat spaar je dan precies D?
Hier heb je iig de shop die vooral japanse modellen heeft, ook auto's (ook grotere schaal):
http://www.japanmodelrailways.com/shopenglish2008/
Nee, dat dacht ik al, maar het kon zijn dat je hobby wat breder ging in de modelbouwquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 14:08 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Het zal (voor velen) geen verrassing zijn dat het auto's zijn van een bepaald Amerikaans sportwagenmerk
Nee, ik heb mijn huidige verzameling al moeten beperken (sommige schalen afstoten) omdat het anders teveel van het goede wordt.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 14:35 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nee, dat dacht ik al, maar het kon zijn dat je hobby wat breder ging in de modelbouw
Zijn er ook Honda's in 1:87??quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:43 schreef Pheno het volgende:
Wat spaar je dan precies D?
Hier heb je iig de shop die vooral japanse modellen heeft, ook auto's (ook grotere schaal):
http://www.japanmodelrailways.com/shopenglish2008/
Ik zal eens gaan zoeken. Ze hebben wel pakketjes met auto's erin , dat weet ik wel. Maar of id eal Faller ready zijn.... denk het niet, Faller is nogal van de Duitse auto's. Ik zit zelf me af te vragen of ik zo'n ding netjes uit elkaar kan mollen en een andere auto op het mechanisme kan bouwen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 15:30 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Zijn er ook Honda's in 1:87??
Heb je dat linkje van hierboven al bekeken? Die hebben wat auto's. Vast ook wel in H0.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 15:48 schreef Automatic_Rock het volgende:
Oh, hoeft niet te rijden hoor! Ik bedoel gewoon een autootje om op m'n toekomstige baan te zetten. Alleen de standaard fabrikanten Wiking, Herpa enzo hebben (vrijwel) geen Honda. En aangezien ik wel Honda-fan ben, zou ik een paar Honda's op m'n baan wel leuk vinden
Had dus een Conexxion bus van Rietze gekocht. Ik zou die kap wel over die standaard postbus 1950 van het startpakket Car System 1:160 willen bouwen. Dat kan ook wel mooi qua ruimtequote:Op dinsdag 28 oktober 2008 15:40 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik zal eens gaan zoeken. Ze hebben wel pakketjes met auto's erin , dat weet ik wel. Maar of id eal Faller ready zijn.... denk het niet, Faller is nogal van de Duitse auto's. Ik zit zelf me af te vragen of ik zo'n ding netjes uit elkaar kan mollen en een andere auto op het mechanisme kan bouwen.
Nouja opzich voor dubbeltractie/opzending rijden zijn locomotieven zonder motor wel interessant. Mits ze er nog wel een beetje goed (gedetailleerd) uitzien, lijkt me in dit geval nietquote:
Gezien de koppelingen lijkt het me schaal N.quote:
Is dat in feite wat, die beurs in Houten? Ik zou er ook eens naartoe willen, het is toch elke twee maand dacht ik, maar aangezien het even rijden is twijfel ik steeds.quote:Op vrijdag 7 november 2008 22:08 schreef JaFFe het volgende:
Morgen weer beurs in Houten. Ik ga wel even kijken daar.
Ik zou eens bij pippos kijken. Ik weet niet of ze ook een site hebben, maar ze hebben best veel spul waar je wat mee kanquote:Op woensdag 12 november 2008 21:37 schreef Jump het volgende:
Heeft iemand nog goede sites voor materiaal zoals verf, ballast en die zaken te bestellen?
Conrad is voor sommige zaken wel goed, maar over het algemeen wel iets duurder dan de rest. Shipping kosten zijn wel goed, al sturen ze je zeven pakketjes, je betaald ze slechts 1 keer.quote:Op woensdag 12 november 2008 21:39 schreef NikkelCobalt het volgende:
- Conrad
- Woodland scenics. Maar je betaald wel 50 euro shipping costs, dus of het dan de moeite is. (Of is er nog een Europese handelaar?)
Ik zag laatst Woodland staan bij H&H in Gouda volgens mij. En heeft GM&S ook geen Woodland? Even zoeken op http://www.gmens.nl/quote:Op woensdag 12 november 2008 21:39 schreef NikkelCobalt het volgende:
- Conrad
- Woodland scenics. Maar je betaald wel 50 euro shipping costs, dus of het dan de moeite is. (Of is er nog een Europese handelaar?)
Hé, daar hebben ze ook een uitgebreid assortiment Faller car-systemquote:Op woensdag 12 november 2008 21:44 schreef Jump het volgende:
[..]
Treinmateriaal haal ik nu van http://ssl.lokshop.de/, maar voor scenery vind ik mijn weg er niet echt. En de shippings costs betaal je voor elk pakket, ook als je bestelling eerst al deels opgestuurd wordt en iets later de rest.
Gouda is een eindje weg van mij. De enige winkel hier ind e buurt is amper 10m² groot en heeft niet echt veel in huis. De site trekt ook niet echt veel aan: www.go-rail.bequote:Op woensdag 12 november 2008 21:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zag laatst Woodland staan bij H&H in Gouda volgens mij. En heeft GM&S ook geen Woodland? Even zoeken op http://www.gmens.nl/Ze hebben 't niet...
Ik ken nog geen ander goed verkrijgbaar systeem.quote:Op woensdag 12 november 2008 21:56 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Hé, daar hebben ze ook een uitgebreid assortiment Faller car-system. Pheno, moet ik dat kopen?
Toll. Mein LKW fahrt sofort aus.quote:Op woensdag 12 november 2008 22:08 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik ken nog geen ander goed verkrijgbaar systeem.
Als je betaald met ideal heb je helemaal geen verzendkosten.quote:Op woensdag 12 november 2008 21:44 schreef Jump het volgende:
[..]
Conrad is voor sommige zaken wel goed, maar over het algemeen wel iets duurder dan de rest. Shipping kosten zijn wel goed, al sturen ze je zeven pakketjes, je betaald ze slechts 1 keer.
Hand door de gehaktmolen gehaald?quote:Op donderdag 13 november 2008 07:15 schreef Pheno het volgende:
Ik moet nog even wachten met daadwerkelijk iets maken, even een kleine tegenslag te verduren gehad. Even weer wat bijkomen en over twee weken verwacht ik weer wat te kunnen
Ik heb geen iDealquote:Op donderdag 13 november 2008 07:14 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Als je betaald met ideal heb je helemaal geen verzendkosten.
En het lijkt erop dat Conrad de enige bruikbare leverancier is die Tillig rails en wissels heeft
Nee, wat onvoorziene medische kosten die niet vergoed worden.quote:Op donderdag 13 november 2008 17:02 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Hand door de gehaktmolen gehaald?
Deze heeft ook Tillig: http://www.henhmodelbouw.nl/quote:Op donderdag 13 november 2008 07:14 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Als je betaald met ideal heb je helemaal geen verzendkosten.
En het lijkt erop dat Conrad de enige bruikbare leverancier is die Tillig rails en wissels heeft
Doe mij maar een Oersik in T dan.quote:Op zaterdag 15 november 2008 16:40 schreef Jump het volgende:
Als volgens jou Z al klein is, probeer dit eens: http://www.mokei.de/t-gauge/indexenglisch.html
T gauge, spoorbreedte: 3mm
Maar dat vind ik dan weer net te kleinquote:Op zaterdag 15 november 2008 19:25 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Doe mij maar een Oersik in T dan.
Ik denk dat dit iets is voor Pheno. Genoeg Japans materieel
Signalen? Als in seinen?quote:Op woensdag 10 december 2008 23:16 schreef Jump het volgende:
Woei, vandaag ballast, signalen, signaaldecoders, wisseldecoders binnenDat wordt solderen en prutsen de komende tijd
![]()
Ik wist dat signalen in N klein waren, maar dat wordt prutsen met die hoop kabeltjes er nog eens bij.
Binnenkort starten aan testovaaltje
Vermogen, meegeleverde punten (grootte, eenvoud van vervangen, etc. ), ergonomie. Dan heb je het belangrijkste denk ik wel.quote:Op donderdag 11 december 2008 12:55 schreef Pheno het volgende:
Ik heb een soldeerbout nodig. Nu had ik eerst een vrij groot lomp gevaarte, moet ik nog ergens op letten bij het kopen van zo'n ding (met spoor N in het achterhoofd)?
Voor het fijne werk -> elektronica, zou ik altijd voor een elektrische bout gaan. Of liever nog een (duurder) soldeerstation, zodat je de temperatuur e.d. makkelijk af kan regelen.quote:Op donderdag 11 december 2008 17:13 schreef NikkelCobalt het volgende:
Ik moet ook een goeie soldeerbout hebben.
Is er nog iets te zeggen over butaangas/elektrisch? Of gaat dat alleen op bij van die lompe soldeerbouten?
Kom eens in Utrecht kijken bij Kuipers. Of anders Toemen in Den Bosch, daar hebben ze ook veeeelquote:Op donderdag 11 december 2008 20:05 schreef Pheno het volgende:
Ik ga morgen maar eens nijmegen in duiken, van der stad zal wel iets meer keus hebben. Helaas hebben ze dar niets meer van modelbouw, de voormalig eigenaar is jaren geleden al gestopt, daarna heeft de nieuwe eigenaar die afdeling eruit gedonderd.
haterquote:Op donderdag 11 december 2008 20:13 schreef Pheno het volgende:
tig urenfrauderende jostis in de vrijdagmiddagspits
Hm, Kuipers... Beetje dubbel gevoel bij.quote:Op donderdag 11 december 2008 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kom eens in Utrecht kijken bij Kuipers. Of anders Toemen in Den Bosch, daar hebben ze ook veeeel
Haha nee helemaal niet, 't ligt enkel op sociaal vlak.quote:Op vrijdag 12 december 2008 07:53 schreef Pheno het volgende:
Ah, ok, op die manier. Ik dacht dat je afgezet was of zo
Toemen zit toch in het centrum? Als ik het de winkel is die ik denk dat het is dan is het assortiment de laatste jaren meer dan gehalveerdquote:Op donderdag 11 december 2008 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kom eens in Utrecht kijken bij Kuipers. Of anders Toemen in Den Bosch, daar hebben ze ook veeeel
Brekelmans modelbouw uit Rosmalen schijnt nu ook iets in Nijmegen te hebben. Daar heb ik pas een advertentie van gezien. Alleen ik weet niet precies waar wat en hoe...quote:Op donderdag 11 december 2008 20:05 schreef Pheno het volgende:
Ik ga morgen maar eens nijmegen in duiken, van der stad zal wel iets meer keus hebben. Helaas hebben ze dar niets meer van modelbouw, de voormalig eigenaar is jaren geleden al gestopt, daarna heeft de nieuwe eigenaar die afdeling eruit gedonderd.
Even opgezocht, die zit vlakbij InterHobby. Daar kan ik ook wel even langsgaan.quote:Op vrijdag 12 december 2008 08:33 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Brekelmans modelbouw uit Rosmalen schijnt nu ook iets in Nijmegen te hebben. Daar heb ik pas een advertentie van gezien. Alleen ik weet niet precies waar wat en hoe...
Oke, en waar is dat?quote:Op vrijdag 12 december 2008 08:40 schreef Pheno het volgende:
[..]
Even opgezocht, die zit vlakbij InterHobby. Daar kan ik ook wel even langsgaan.
Ben je bekend in nijmegen? Nou ja, keizerkarelplein is wel te vinden lijkt me. Vandaar uit de st anna op. Bij de molen de haterseweg op en dan bij de eerste stoplichten (bij een autogarage) linksaf. De jacobslaan op. Daar zit hij meteen aan je linkerkant bij de parkeerplaats.quote:
Kan me wel wat bij voorstellen op zich. Ze zijn natuurlijk het afgelopen jaar of zo ook druk geweest met die verbouwing en de nieuwe Marklin store. Maar als ik in de buurt ben kijk ik altijd wel ff of er nog wat leuks staat in de etalage. Zo hadden ze een paar maanden terug een DB-draisine uit 1955 van Brekina in HO. MET motortjequote:Op vrijdag 12 december 2008 07:53 schreef Duvel het volgende:
Beetje norse types, geeft me een onwelkom gevoel.
Idd. Ze hadden ook altijd veel tweedehands materiaal, dat verkochten ze 1x per maand op de zaterdag.quote:Op zaterdag 13 december 2008 04:28 schreef PeuRac het volgende:
In Arnhem zat ook altijd een goede modelbouwzaak, Wentink heet die volgens mij, zat iig tussen Arnhem Velperpoortstation en schouwburg.
44 mm vanaf het splitbed bedoel je?quote:Op zondag 21 december 2008 17:08 schreef Jump het volgende:
Aangezien mijn ma even weg is met het fototoestel een evenwaardige foto opgezocht
Zo'n lichtje, hier staat er wel geen voorsein op is 44mm hoog. Priegelwerk dus om alles mooi in elkaar te krijgen en solderen.
[ afbeelding ]
Foto door Jeroni, uit 'Boppard in N'
44 mm boven de tafel, dus vanaf de voet in feitequote:Op dinsdag 23 december 2008 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
44 mm vanaf het splitbed bedoel je?Mên, niks voor mij
quote:Op dinsdag 23 december 2008 22:35 schreef Jump het volgende:
Morgen ga ik wat foto's van werkplekje/bureau plaatsen
quote:
Ja, die commentaren heb ik ook gelezen. Meestal zijn dat sneue zure mannetjes die nooit buiten komen. Het Mä/Trix-model is schaal 1:93, terwijl "echt" H0 1:87 is. Het model is dus iets te klein, maar echt: dat zie je niet. Tenminste, ik niet. Ik heb foto's gezien, en het model ziet er echt heel gaaf uit! Kijk hier bijvoorbeeld:quote:Op zondag 4 januari 2009 11:26 schreef BaDaZz het volgende:
Zijn er mensen die de koploper van TRIX al in het 'echt' gezien hebben? Ik wil hem misschien gaan kopen, maar ik lees op internet dat hij niet mooi op schaal is of iets dergelijks.
Bij het nieuwe mat (10 jaar en jonger) kan je met NEN-koppelingen de koppeling heel eenvoudig vervangen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:48 schreef BaDaZz het volgende:
Heeft er trouwens iemand koppelingen over van de Lima mDDm? Bij mij zijn er tijdens de verhuizing een paar gebroken. En ik weet niet welke koppelingen hetzelfde korte gekoppelde effect geven.
quote:Treintjesbouwer Märklin vraagt faillissement aan
4 februari 2009, 15:05 uur | FD.nl
1
De bekende Duitse fabrikant van modeltreinen Märklin heeft gisteren faillissement aangevraagd. Een mislukte herfinanciering en aanhoudende verliezen hebben het bedrijf de das om gedaan. Märklin, dat zevenhonderd werknemers heeft, hoopt nog op een doorstart.
Het is de tweede keer in relatief korte tijd dat het bedrijf uit Göppingen nabij Stuttgart in grote financiële problemen komt. In 2006 moest Märklin ook al bijna faillissement aanvragen. Het bedrijf werd toen op het nippertje gered door de Britse investeringsmaatschappij Kingsbridge en zakenbank Goldman Sachs.
Schaalgrootte onvoldoende
Onder leiding van Kingsbridge sneed Märklin de afgelopen jaren flink in zijn kosten, waarbij onder meer honderden banen verloren gingen. Daarnaast deden de nieuwe eigenaren twee overnames om meer schaalgrootte te krijgen. Desondanks bleef de treinenbouwer in de rode cijfers. Over 2008 werd een onbekend verlies geleden op een omzet van ¤ 128 mln.
Geen akkoord over nieuwe kredietlijn
Het 150 jaar oude bedrijf onderhandelde de afgelopen weken over de verlenging van een kredietlijn van ¤ 50 mln, die gebruikt werd om de seizoensschommelingen in werkkapitaal op te vangen. De partijen kwamen echter niet tot een akkoord, omdat de banken twijfelden aan de overlevingskansen van de onderneming.
Volgens investeerder Kingsbridge zijn de banken teruggekomen op een eerder toezegging om de kredietfaciliteit te verlengen, zo zegt de grootaandeelhouder tegenover de Duitse zakenkrant Handelsblatt.
Door start is onzeker
Advieskantoor KPMG is bezig om een herstructureringsplan voor de treintjesmaker op te stellen. Binnen twee weken moet duidelijk zijn of Märklin een doorstart kan maken.
NOS gaf er ook aandacht aan: http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-474690/quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:28 schreef DaMart het volgende:
Märklin schijnt opnieuw in zeer zwaar weer te verkeren en het einde zou wel eens nabij kunnen zijn:
[..]
Treintopic 143: Waar de Arriva spurts vernaggeld wordenquote:Op woensdag 4 februari 2009 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Allemaal overstappen naar Fleischmann
ombouw naar $insert ander modeltreintjes bouwer shop!quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
De plaatselijke modelbouwshop hier zal ook wel blij zijnHeeft net een paar jaar geleden een blinkende Marklin store geopend tegenover zijn andere pand, alleen maar voor wissslstroomtreinen. Hartje centrum Utrecht... sta je dan met je investering..
En daar krijgen ze nu de rekening van gepresenteerd...quote:Op donderdag 5 februari 2009 07:22 schreef Pheno het volgende:
Ik las het gisteren, het zat er aan te komen, ik blijf Marklin goed spul vinden, maar ook tyfusduur t.o.v. andere merken. Om maar niet te spreken over hun arrogante houding.
Goh!quote:Op donderdag 5 februari 2009 07:44 schreef Cothen het volgende:
[..]
En daar krijgen ze nu de rekening van gepresenteerd...
Heeft weinig met de prijs te maken, meer met de kostprijs van de produktie er van, en de kredietcrisis doet je dan snel de das om omdat banken terughoudend zijn met geld verstrekken.quote:Op 15 juni 2005 ging ROCO Modellspielwaren GmbH failliet. Na een noodzakelijke sanering met steun van huisbankier Raiffeisenverband werd het daarna voortgezet als Modelleisenbahn GmbH. Na de sanering vindt de productie plaats op drie locaties: Bergheim (Oostenrijk, tevens hoofdkantoor), Gloggnitz (Oostenrijk) en Banská Bystrica (Slowakije). Het bedrijf moest veel producten wijzigen omdat veel patenten in handen waren van de oude eigenaar Peter Maegdefrau. Leopold Heher werd de nieuwe algemeen directeur.
Idd, een medewerker van de betreffende zaak werd nog geciteerd ergens in een nieuwsbericht.quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
De plaatselijke modelbouwshop hier zal ook wel blij zijnHeeft net een paar jaar geleden een blinkende Marklin store geopend tegenover zijn andere pand, alleen maar voor wissslstroomtreinen. Hartje centrum Utrecht... sta je dan met je investering..
Nou, ze hebben juist al flink lopen drukken op kostprijs door naar lageloonlanden te gaan, een gedeelte van de productie lag al in China. En nog maken ze geen winst.quote:Op donderdag 5 februari 2009 08:38 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Goh!
[..]
Heeft weinig met de prijs te maken, meer met de kostprijs van de produktie er van, en de kredietcrisis doet je dan snel de das om omdat banken terughoudend zijn met geld verstrekken.
Zo gingen ook Rivarossi/lima/Jouef/Arnold/Tri-ang al op de fles, en deze merken stonden juist bekend om hun goedkope produkten!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rivarossi
Ik heb destijds ook bewust voor tweerail gekozen, omdat je dan een ruimere keuze hebt qua merken en niet grotendeels van een leverancier afhankelijk bent. Op zich maakt Roco ook modellen die op het drierailsysteem passen, dus helemaal zonder nieuw materieel zal men niet komen te zitten. Maar ook daarbij merk je dat wisselstroommodellen duurder zijn dan gelijkstroommodellen.quote:Op donderdag 5 februari 2009 09:31 schreef Pheno het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat de boel geen doorstart gaat maken overigens. Voor de mensen die met Marklin rijden ook te hopen. Al is er nog genoeg spul te koop op de beursen, je wilt wel nieuwe modellen
Dan heb je wss nog M-Gleis, wat nu nog steeds prima te verkrijgen is op de beursenquote:Op donderdag 5 februari 2009 09:42 schreef Duvel het volgende:
Ik kon niet kiezen, mijn ouders hebben 24 jaar geleden voor me gekozen.
Ik heb inmiddels wel een hoop C-rails, dat rijdt een stuk beter dan die verroeste troep.quote:Op donderdag 5 februari 2009 09:55 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dan heb je wss nog M-Gleis, wat nu nog steeds prima te verkrijgen is op de beursen
En minstens zoveel uren plezierquote:Op donderdag 5 februari 2009 11:01 schreef Duvel het volgende:
Duizenden euro's.
Dat is wel het grootste pluspunt. Je koopt niet alles tegelijkertijd dus het is goed te betalen. Over twee maanden kan ik eindelijk in Japan los, dus dan wordt de investering wat groter denk ikquote:Op donderdag 5 februari 2009 11:26 schreef Duvel het volgende:
Precies. Plus dat de investering uitgesmeerd wordt over meerdere jaren.
Oh ja, Baantjer heeft LGB, dat behoort ook tot Märklin.quote:Op donderdag 5 februari 2009 19:37 schreef Pheno het volgende:
AH, nu ook op de wereld draait door, met appie baantjer en Erik de zwart om wat promotie te maken...
En als de mensen die N hebben nu ook vinden dat er maar één maat moet zijn?quote:Op donderdag 5 februari 2009 22:58 schreef drumstickNL het volgende:
Eigenlijk zou er maar een maat moeten zijn. Heb zelf HO
Waarom 1 maat? Bang voor keuze?quote:Op donderdag 5 februari 2009 22:58 schreef drumstickNL het volgende:
Eigenlijk zou er maar een maat moeten zijn. Heb zelf HO
Lang leve marktplaats!quote:Op vrijdag 6 februari 2009 03:33 schreef WammesWaggel het volgende:
Met hernieuwde intresse in mijn oude Marklin HO treintjes ga ik dit topic lezen
Vroeger kocht ik altijd van die bergen voor in het landschap op koninginnendag voor een gulden of twee, tien jaar geleden heb ik ze ivm een gebrek aan ruimte bij het grofvuil gezet![]()
De laatste jaren zie ik niks meer aan trein geralateerde spullen op koninginnendag in Amsterdam
Ik heb H0 (niet HO, H0) gehad en heb nu N. Je kunt meer kwijt op hetzelfde oppervlak, de detaillering is vaak mooier van de treinen en ze zijn gewoon leuker om te zienquote:Op donderdag 5 februari 2009 22:58 schreef drumstickNL het volgende:
Eigenlijk zou er maar een maat moeten zijn. Heb zelf HO
Ieder zijn keuze. Japanse treinen in H0 zijn lastig, dus ik heb voor N gekozen. Voor H0 zijn er dan wel meer sceneryspullen te vinden (over het algemeen, ook niet japans).quote:Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik heb H0 (niet HO, H0) gehad en heb nu N. Je kunt meer kwijt op hetzelfde oppervlak, de detaillering is vaak mooier van de treinen en ze zijn gewoon leuker om te zien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |