Enige wat van toepassing is op onze defensie, de rest is hippy bullshit.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 09:58 schreef hollandFTW het volgende:
Parvus numero, magnus merito
Klein in aantal, groot in daden. Na de nieuwe bezuinigingsrondes gaat dit steeds meer en meer op, voor de gehele krijgsmacht. Daarmee raakt het dus iig ONZE defensie
quote:Op dinsdag 30 september 2008 18:26 schreef zomaareennaam het volgende:
de eerste dode in een oorlog is WAARHEID
Ik denk niet dat je dat statistisch hard kunt maken.quote:Op dinsdag 30 september 2008 18:08 schreef Mainport het volgende:
[ afbeelding ]
"Na iedere oorlog is er weer wat minder democratie te redden."
Is mijn favoriete quote. Eigelijk klinkt ie in het engels beter vind ik .quote:Op dinsdag 30 september 2008 18:26 schreef zomaareennaam het volgende:
de eerste dode in een oorlog is de waarheid
Dat komt niet uit COD4, dat komt uit Murpy's Law: Laws of Combat.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 07:35 schreef SolDat het volgende:
Never forget that your weapon was made by the lowest bidder. (COD4)
quote:Op donderdag 2 oktober 2008 07:40 schreef Vodkadruppel het volgende:
Op een ouwe tank moet je het leren.
Goed gemikt is mis geschotenquote:Op donderdag 2 oktober 2008 21:34 schreef Mainport het volgende:
De vrede van morgen wordt gemaakt door de dienstweigeraars van vandaag.
quote:
Goed toepasbaar op dienstweigeraars die voor moeten komenquote:Op donderdag 2 oktober 2008 22:17 schreef elilim het volgende:
Better judged by twelve then carried by six.
winning the harts and minds:
one in the hart two in the mind.
deze heb ik trouwens van een amerikaan voor alle hippies weer gaan huilen.
En wat heeft dit met onze krijgsmacht & defensie te maken? Dit is gewoon weer een leger-is-stom-topic met waardeloze quotes die ik ook genoeg heb om de andere kant van de zaak belichten.quote:Op dinsdag 30 september 2008 18:08 schreef Mainport het volgende:
[ afbeelding ]
“De eerste dode in elke oorlog is het gezond verstand.”
"Na iedere oorlog is er weer wat minder democratie te redden."
"Er is nog nooit een goede oorlog of een slechte vrede geweest."
"Het zijn wij allen die de oorlog willen en aanvaarden." - Anne Frank
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:04 schreef franske19 het volgende:
Na de afgelopen weken kun je wel stellen dat deze ook van toepassing is op onze krijgsmacht:
"Monkeys led by donkeys"
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 10:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Goed toepasbaar op dienstweigeraars die voor moeten komen
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 12:31 schreef waht het volgende:
En wat heeft dit met onze krijgsmacht & defensie te maken? Dit is gewoon weer een leger-is-stom-topic met waardeloze quotes die ik ook genoeg heb om de andere kant van de zaak belichten.
ja, is eigenlijk van de KLu, maarjaquote:Op woensdag 1 oktober 2008 11:30 schreef franske19 het volgende:
[..]
Enige wat van toepassing is op onze defensie, de rest is hippy bullshit.
Dat heb je zelf al gedaan met je OP, mijn beste Mainport.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 13:36 schreef Mainport het volgende:
Hallo, willen jullie mijn topic niet verzieken.
dat heb je dan niet helemaal goed begrepenquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 12:10 schreef LSS het volgende:
Hoeft niet persé een waardeloos topic te zijn. Bovendien hoeft ook niet ieder topic in dit subforum defensievriendelijk te zijn. Naar mijn mening hebben "wereldvreemde hippies met biologische defecten" het recht om hun zegje te doen, ook in DEF.
Vind je niet dat er kritiek mag worden geleverd op defensie in DEF?quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 20:36 schreef Pumatje het volgende:
dat heb je dan niet helemaal goed begrepen
Nouja, ik ben het daar wel mee eens, als je een defensie praattopic wilt organiseren dan kun je dat beter bij defensie even regelen. Ik neem aan dat DEF voor iedereen is.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 20:36 schreef Pumatje het volgende:
[..]
dat heb je dan niet helemaal goed begrepen
quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 20:42 schreef LSS het volgende:
[..]
Vind je niet dat er kritiek mag worden geleverd op defensie in DEF?
Interesse wil niet zeggen dat je er onverdeeld positief over bent, natuurlijk.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 20:48 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Nee, def is er voor de DEF geintresseerden.
Ja, wat dit topic betreft mis ik het nut ook wel een beetje, niet eens een opmerking over waarom ze die quote zo treffend vinden, dat moet dan voor zich spreken ofzo.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 20:57 schreef Pumatje het volgende:
Discussie is prima, maar met een insteek als : Plaats hier uitspraken die de kern van defensie raken oftewel, laten we met leuke spreekwoordjes tesamen met alle defensiehaters lekker kotsen temidden in een defensieforumgedeelte gaat er gewoon niet in.
Die sprak Engels?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 16:02 schreef LSS het volgende:
[..]
Is mijn favoriete quote. Eigelijk klinkt ie in het engels beter vind ik .![]()
"In war, truth is the first casualty".
Het is een quote van de oud-griekse dichter/verteller Aischylus.
Nounou, het is maar een Mainport topic.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 21:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Zouden Pumatje en andere mensen die zwaar offtopic gaan dat hier willen doen?
\quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 21:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Zouden Pumatje en andere mensen die zwaar offtopic gaan dat hier willen doen?
Vrede is niet de afwezigheid van oorlog maar de aanwezigheid van rechtvaardigheid.quote:Op maandag 20 oktober 2008 00:25 schreef Pumatje het volgende:
is vrede nu een pauze tussen oorlog..
of is oorlog nu een pauze tussen vrede...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
Ik denk dat je de posts van (ex-)werknemers ietsje verkeert interpreteert. Het is geen kwestie van de positieve kanten willen benadrukken, maar meer een tegenwicht bieden voor het meestal ungefundeerde schoppen van mensen die zelf geen enkele ervaring hebben met defensie of haar werkzaamheden. Kreten als "beroepsmoordenaars" of "hersenloze idioten" of de meest gemene: "babymoordenaars" zijn geen kreten die wie dan ook over zijn kant laat gaan als hij daarmee bedoeld wordt.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 14:31 schreef aggeloog het volgende:
(...) al begrijp ik wel waarom je als werknemer de positieve kanten wil benadrukken.
Als zo'n wereld zou bestaan, zou ik gaag 4 tickets bestellen.quote:Je moet redelijk ziek in je hoofd zijn als je een wereld met enkel vredelievende burgers niet beter zou vinden, helaas is het gewoon niet zo.
Is er iemand uit Twente die dit kan vertalen?quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 14:31 schreef aggeloog het volgende:
Aber nicht andere nur, Auch uns töten wir, wenn es nottut, Da doch nur mit Gewalt diese tötende Welt zu ändern ist, wie Jeder Lebende weiß. - Bertolt Brecht
Kissinger zei wel vaker stomme dingen:quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 16:08 schreef Salvad0R het volgende:
Military men are just dumb stupid animals to be used as pawns in foreign policy.
* Henry Kissinger, as quoted in Kiss the Boys Goodbye: How the United States Betrayed Its Own POW’s in Vietnam (1990) by Monika Jensen-Stevenson and William Stevenson.
http://en.wikiquote.org/w(...)otes_about_Kissinger
Lijkt me een goed idee!quote:Op zondag 26 oktober 2008 06:41 schreef henkway het volgende:
De laatste oorlog wordt zonder soldaatjes uitgevochten
ja goed ideequote:Op zondag 26 oktober 2008 10:52 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Lijkt me een goed idee!
Maar wie dan? Politici?
De VS, EU en Australië hebben al jaren geleden economische stappen genomen. Met mitrailleurs was Mr Mugabe sneller verwijderd, met minder nadelige gevolgen voor de bevolking en de economie.quote:Op zondag 26 oktober 2008 12:50 schreef henkway het volgende:
[..]
ja goed idee
zodra de wereldleiders zich hebben aaneengesloten en doelgericht stappen kunnen nemen tegen jongens als mugabe.
maar dan economische stappen niet met mitrailleurs
Het probleem is dat men dan alles met mitrailleurs wil gaan oplossen en dan zijn we binnen de kortste keren in allerlei oorlogen verwikkeld die niet te stoppen zijn. ala Irak / afghanistanquote:Op zondag 26 oktober 2008 13:03 schreef RonaldV het volgende:
[..]
De VS, EU en Australië hebben al jaren geleden economische stappen genomen. Met mitrailleurs was Mr Mugabe sneller verwijderd, met minder nadelige gevolgen voor de bevolking en de economie.
Dat zijn internationale misdadigers die moet je straffen, zwaar straffenquote:Op zondag 26 oktober 2008 13:14 schreef Rock-shocker het volgende:
Dat hebben we gezien in Somalië, Darfur, Rwanda en Bosnië ja.
Unanieme boycots zijn leuk hoor, maar in praktijk niet haalbaar. Iets met zwarte wapenmarkten en zo.
Boycots zijn alleen maar tegen de lokale bevolking, niet tegen de top. De top weet altijd wel aan spullen te komen, de bevolking ondervindt de gevolgen door honger, slechte medische voorzieningen, en daar bovenop een verzwaarde onderdrukking door het regime. Ik durf te stellen dat een boycot zeker zo dodelijk is voor de burgerbevolking als een gewone oorlog.quote:Op zondag 26 oktober 2008 13:11 schreef henkway het volgende:
[..]
Het probleem is dat men dan alles met mitrailleurs wil gaan oplossen en dan zijn we binnen de kortste keren in allerlei oorlogen verwikkeld die niet te stoppen zijn. ala Irak / afghanistan
Een unanieme boycot / embargo is veel effectiever en kost geen mensenlevens.
Open er een topic over.quote:Verder is de 9/11 te wijten aan onvoldoende alertheid van CIA , en is niet achteraf op te lossen, en zeker niet door oorlog te voeren in Irak die er niets mee te maken had.
Moet je ze eerst te pakken zien te krijgen. En het is maar een gedeelte van het probleem natuurlijk.quote:Op zondag 26 oktober 2008 13:15 schreef henkway het volgende:
[..]
Dat zijn internationale misdadigers die moet je straffen, zwaar straffen
Probleem is dat korte acties de problemen van een land niet oplossen. Goed, corrupte dicators zet je ermee af, maar een zwakke staat en een nog zwakkere economie red je er niet mee.quote:Op zondag 26 oktober 2008 13:38 schreef henkway het volgende:
Nou moet ik wel zeggen dat ik niet tegen korte snelle acties ben.
Maar dan hebben we het meer over commando's en gewapende spionnen
Maar acties die meer dan een week duren zijn helemaal fout
jawel het is zaak de rotte appel eruit te halen, niet het herschrijven van de geschiedenis.quote:Op zondag 26 oktober 2008 13:41 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Moet je ze eerst te pakken zien te krijgen. En het is maar een gedeelte van het probleem natuurlijk.
[..]
Probleem is dat korte acties de problemen van een land niet oplossen. Goed, corrupte dicators zet je ermee af, maar een zwakke staat en een nog zwakkere economie red je er niet mee.
Kissingerquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 16:44 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Kissinger zei wel vaker stomme dingen:Depopulation should be the highest priority of foreign policy towards the third world, because the US economy will require large and increasing amounts of minerals from abroad, especially from less developed countries. (iedereen moet wijken voor Amerika) Ninety percent of the politicians give the other ten percent a bad reputation. (bij welke groep hij zelf hoort weten we wel) I don't see why we need to stand by and watch a country go communist due to the irresponsibility of its people. The issues are much too important for the Chilean voters to be left to decide for themselves. (Over Chili en Allende. Democratie staat niet echt hoog op zijn agenda, de belangen van de VS uiteraard wel)
nee dat is onzin, je moet je niet met de cultuur en democratie van een natie bemoeien , als het hele land uit rotte appels bestaat, dan is het niet anders.quote:Op zondag 26 oktober 2008 13:52 schreef Rock-shocker het volgende:
Dat zeg ik ook helemaal niet. Maar als je in landen waar rotte appels aan de macht zijn niet meer doet dan alleen de rotte appel eruit halen heb je binnen no time een hele rotte boom, catch my drift?
Een machtsvacuum laten onstaan in dat soort landen is een nog veel slechter idee.quote:Op zondag 26 oktober 2008 13:44 schreef henkway het volgende:
[..]
jawel het is zaak de rotte appel eruit te halen, niet het herschrijven van de geschiedenis.
Beetje wat er na het afzetten van Saddam gebeurt is, ja.quote:Op zondag 26 oktober 2008 20:35 schreef Nobu het volgende:
[..]
Een machtsvacuum laten onstaan in dat soort landen is een nog veel slechter idee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |