Da's in deze casus niet relevant, aangezien er niet voldoende vermogen is om de hele hypotheek achterwege te laten. Slinks is wel dat men het heeft over 8% rendement.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 01:13 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
http://www.berekenhet.nl/(...)flossen-of-niet.html
De wet Hillen..
Genoeg geld hierquote:Op donderdag 2 oktober 2008 23:43 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
[..]
Als je geen geld heb moet je toch wat. In de VS gaat het ook zo.
Wat zou jij dan doen als je zonder geld op straat wordt gezet?
Prutsers. Je eisen aanscherpen, prima. Maar dit komt min of meer neer op misleidende reclame, lijkt me.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 12:20 schreef Maria2.0 het volgende:
Dikke kans dat het voor velen niet eens meer mogelijk is om een hypotheek te krijgen, al heb je alle financien op orde.
Zie stukje:
http://www.telegraaf.nl/o(...)theken__.html?p=27,1
Dat lijkt me wel, maar of je daar echt zin in hebt...quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 12:31 schreef Litpho het volgende:
[..]
Prutsers. Je eisen aanscherpen, prima. Maar dit komt min of meer neer op misleidende reclame, lijkt me.
Iemand die weet of het (als je in de gelegenheid bent om al het bewijsmateriaal te verzamelen) aan te vechten is?
Fucking hell.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 12:20 schreef Maria2.0 het volgende:
Dikke kans dat het voor velen niet eens meer mogelijk is om een hypotheek te krijgen, al heb je alle financien op orde.
Zie stukje:
http://www.telegraaf.nl/o(...)theken__.html?p=27,1
Volgens mij had je dit bericht 15 jaar geleden ook kunnen plaatsten toen gingen mensen ook wachten "want de prijzen" en guess what dat is niet gebeurd. Stabilisering ok, daling ik denk het nietquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:22 schreef SingleCoil het volgende:
Ik zit ook in de situatie dat ik wel een koopwoning zou kunnen betalen maar voorlopig toch maar even blijf huren. De hypotheekverstrekkers zijn op dit moment (kennelijk) niet in staat een goede deal aan te bieden en de verkopers raken steeds meer in de problemen: ik schat dat de huizenmarkt, die nu al duidelijk stagneert (hoewel Funda en de NVM je iets anders willen laten geloven), in de komende maanden echt gaat zakken en volgend jaar rond deze tijd wel eens fors lager zou kunnen zijn, mogelijk wel 15 tot 20 %. En zo snel kan ik het niet verdienen. Dus mijn eigen geld de oude sok in en nog maar een jaartje doorsparen dan.
Pfoe, ik duim met je meequote:Op vrijdag 3 oktober 2008 16:34 schreef silverchairy het volgende:
TVP, interessant
Wij hebben pas de koopakte voor een huis getekend (starters) en de hypotheekaanvraag ingediend. Spannend dus, of het allemaal rond gaat komen.
Als er geen sprake is van een vast contract of een intentieverklaring zal de hypotheekverstrekker kijken naar het inkomen van de afgelopen drie jaar en daar het gemiddelde van nemen. Daarnaast zal worden gekeken naar eigen vermogen en/of overwaarde van de huidige woning.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 20:31 schreef Aventura het volgende:
Ik lees nu hier en daar dat de geldverstrekkers de hand op de knip houden, daar waar het vroeger allemaal gewoon kon. Bv. bij jaarcontracten. Iemand daar al tegenaan gelopen? Ik ben me nu net aan het orienteren op koop, maar ik heb net mijn vaste contract verruild voor een jaarcontract...Ik kan wel meer dan genoeg lenen en ik heb een overwaarde. Althans, dat denk ik...
Ik zou nu sowieso eerst verkopen voordat ik opnieuw kocht. Dan zit je altijd veilig, en weet je ook precies wat je overwaarde is en wat je kunt kopen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 20:31 schreef Aventura het volgende:
Ik lees nu hier en daar dat de geldverstrekkers de hand op de knip houden, daar waar het vroeger allemaal gewoon kon. Bv. bij jaarcontracten. Iemand daar al tegenaan gelopen? Ik ben me nu net aan het orienteren op koop, maar ik heb net mijn vaste contract verruild voor een jaarcontract...Ik kan wel meer dan genoeg lenen en ik heb een overwaarde. Althans, dat denk ik...
15 jaar geleden was er geen kredietkrisis...quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:25 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Volgens mij had je dit bericht 15 jaar geleden ook kunnen plaatsten toen gingen mensen ook wachten "want de prijzen" en guess what dat is niet gebeurd. Stabilisering ok, daling ik denk het niet
gaan die mensen allemaal hun huis met korting verkopen dan?quote:Op dinsdag 30 september 2008 09:55 schreef Maria2.0 het volgende:
[..]
Gister toevallig gelezen: Mensen hebben in 2003/4 en 5 een kortlopende hypotheek afgesloten met als gevolg dat die dus 2008/9/10 afloopt en ze ineens tegen een fikse rente aankijken.
Dat zou de reden zijn dat men verwacht dat de markt zou kunnen klappen vanaf nu.
oe, kun je een voorbeeld geven. Want de panden in A'dam waar ik naar kijk vliegen nog steeds binnen enkele weken tot een maand van de markt af. Courante locaties, die nog nooit of te nimmer goedkoop zijn geweestquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 10:23 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
15 jaar geleden was er geen kredietkrisis...
Ik zie gewoon op funda dat de prijzen dalen. Dat zal wel het eerst zijn bij aanbieders van nieuwe huizen, onroerendgoed ontwikkelaars zullen (schat ik) toch wel als eerste tegen de financieringskrapte aanlopen, omdat de waarde van hun onderpand zakt én de banken ook even geen geld hebben. Dus die zullen dan toch wel als eerste van hun dure kleine nieuwbouwflatjes in Amsterdam af moeten, en inderdaad, wat in januari nog 225 kostte, is nu voor 175 te koop, en wat in januari binnen 3 weken weg was, staat nu al drie maanden op funda. En wat verkocht was onder voorbehoud komt weer terug - kennelijk is het dus lastiger om een financiering rond te krijgen. Of de partikuliere markt ook volgt en zoja, hoe sterk, dat is natuurlijk de vraag. Maar omdat ik niet serieus rekening houd met een sterke stijging is 'ff w88' nu geen rare strategie, lijkt me.
Het aantal huizen dat in Rosmalen te koop staat heeft altijd rond de 150 geschommeld. Dat is nu in een half jaar tijd gegroeid tot 370. Dat is meer dan een verdubbeling van het aanbod! Dat gaat invloed hebben op de markt.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 10:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
oe, kun je een voorbeeld geven. Want de panden in A'dam waar ik naar kijk vliegen nog steeds binnen enkele weken tot een maand van de markt af. Courante locaties, die nog nooit of te nimmer goedkoop zijn geweest
nee dat zal niet maar een halvering van de huidige prijzen is goed mogelijk als rente ook nog sterk oploopt door de credietschaarstequote:Op zaterdag 4 oktober 2008 13:19 schreef -scorpione- het volgende:
Het zit in dit topic volgens mij vol met mensen die gouden bergen zien en denken dat ze straks voor 2 kwartjes een vrijstaande villa kunnen kopen. Dream on.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |