Gewoon doorgaan. Er zitten altijd risico's in de economie (helemaal de komende jaren nog, er liggen hier en daar immers nog diverse tijdbommen rustig door te tikken) en daar kan hij lekker op blijven hameren. Anderzijds zal ook hij uiteindelijk wat positiever worden, tenminste, als de economische signalen duurzaam om groen gaan ipv nu twijfelend op geel (met de mogelijkheid dat ze alsnog weer rood worden).quote:Op zaterdag 7 november 2009 21:07 schreef Halcon het volgende:
Ik vraag me af wat Kees gaat doen als de crisis een beetje is overgewaaid. Je kunt niet eeuwig elke dag roepen dat ze er niks van bakken en dat het allemaal nog veel erger wordt. Eens komt de dag dat het niet meer erg wordt en dat zelfs Kees zal moeten bekennen dat het wel weer goed gaat met de aandelenmannetjes. Benieuwd wat hij dan gaat doen.
Ik ken eigenlijk weinige 'grote' economen die na verloop van tijd switchen van negatief beeld naar positief beeld. De meeste blijven altijd erg negatief en bekijken alles via een glas half leeg. En degene die al positief waren voor de crisis blijven het bekijken uit het halfvolle glas.quote:Op zaterdag 7 november 2009 21:39 schreef justanick het volgende:
[..]
Gewoon doorgaan. Er zitten altijd risico's in de economie (helemaal de komende jaren nog, er liggen hier en daar immers nog diverse tijdbommen rustig door te tikken) en daar kan hij lekker op blijven hameren. Anderzijds zal ook hij uiteindelijk wat positiever worden, tenminste, als de economische signalen duurzaam om groen gaan ipv nu twijfelend op geel (met de mogelijkheid dat ze alsnog weer rood worden).
Ik kan me er weinig bij voorstellen, een Kees de Kort die elke middag een positief praatje afsteekt op BNR. Ik denk ook dat zijn bijdragen dan een stuk minder boeiend worden gevonden, net zoals als hij dat niet doet en negatief blijft, gewoon om negatief te zijn. Ook Keessie heeft een houdbaarheidsdatum.quote:Op zaterdag 7 november 2009 21:39 schreef justanick het volgende:
[..]
Gewoon doorgaan. Er zitten altijd risico's in de economie (helemaal de komende jaren nog, er liggen hier en daar immers nog diverse tijdbommen rustig door te tikken) en daar kan hij lekker op blijven hameren. Anderzijds zal ook hij uiteindelijk wat positiever worden, tenminste, als de economische signalen duurzaam om groen gaan ipv nu twijfelend op geel (met de mogelijkheid dat ze alsnog weer rood worden).
Juist niet, hij is macro-analist, daarom geeft hij ook zo af op de aandelenmannetjes, velen van hen gebruiken gare technieken zoals technische analyse en ze houden het liefst hun ogen dicht voor slecht nieuws tot het echt niet anders kan. Macro economisch gezien is er niks om vrolijk van te worden, bedrijfsomzetten lopen terug, consumenten hebben minder te besteden door oplopende werkloosheid en de inflatieverwachting neemt toe door veel te ruim monetair beleid.quote:Op zaterdag 7 november 2009 22:51 schreef copilco het volgende:
Hij is beurs commentator hè.
stagflatie dus, maar eerst deflatie, dalende lonen en een steeds lager netto bestedingsruimte door zorgkartel en een geldschrapende overheid.quote:Op zondag 8 november 2009 00:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Juist niet, hij is macro-analist, daarom geeft hij ook zo af op de aandelenmannetjes, velen van hen gebruiken gare technieken zoals technische analyse en ze houden het liefst hun ogen dicht voor slecht nieuws tot het echt niet anders kan. Macro economisch gezien is er niks om vrolijk van te worden, bedrijfsomzetten lopen terug, consumenten hebben minder te besteden door oplopende werkloosheid en de inflatieverwachting neemt toe door veel te ruim monetair beleid.
Ach, over tien jaar zal hij wel positiever worden. Ik vraag mij of hoe lang het grootste deel van de bevolking blijft ontkennen?quote:
marco-analist die de beurs analyseertquote:Op zondag 8 november 2009 00:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Juist niet, hij is macro-analist, daarom geeft hij ook zo af op de aandelenmannetjes, velen van hen gebruiken gare technieken zoals technische analyse en ze houden het liefst hun ogen dicht voor slecht nieuws tot het echt niet anders kan. Macro economisch gezien is er niks om vrolijk van te worden, bedrijfsomzetten lopen terug, consumenten hebben minder te besteden door oplopende werkloosheid en de inflatieverwachting neemt toe door veel te ruim monetair beleid.
http://www.bnr.nl/radio/columns/kort/quote:Het messcherpe beurscommentaar van Kees de Kort.
Hij is macro-analist van beroep, maar op BNR fungeert hij als beurscommentator.quote:Op zondag 8 november 2009 00:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik vind hem ook geweldig hoor. Vroeg me alleen af hoe het verder gaat met zijn stukje op de BNR op het moment dat het allemaal weer wat beter gaat.quote:Op zondag 8 november 2009 16:34 schreef luckyb1rd het volgende:
Je kan vinden wat je wilt van Kees, maar zijn uitspraken en spreukjes zijn gewoon geniaal. Ik lach me dood om die vent.![]()
Alleen al die begroeting elke dag.. Halloo (ff stil) Paul.
Niet heel anders, hij loopt altijd te zeiken. Ik hou wel van die kritische noot.quote:Op woensdag 11 november 2009 19:08 schreef Halcon het volgende:
Ik vind hem ook geweldig hoor. Vroeg me alleen af hoe het verder gaat met zijn stukje op de BNR op het moment dat het allemaal weer wat beter gaat.
Hahaha. Al komen een lamme en een blinde in dit geval samen misschien beter vooruit dan ieder apart.quote:Op vrijdag 13 november 2009 12:27 schreef bouillabaisse het volgende:
Kees over de fusie tussen BA en IBERIA: "De lamme helpt de blinde. Dus dat is een totale no-brainer."
En dan? Ze in het spookslot zetten? Zoals Kees kijkt op die foto kan hij daar ook wel terecht.quote:Op zondag 15 november 2009 16:23 schreef pberends het volgende:
http://www.vastgoedjourna(...)en-enkeltje-Efteling
'Geef optimistische vastgoedprofessionals een enkeltje Efteling'
Kees de Kort
Beursanalist
Uitgegeven: 10-11-2009 (16:34)
[ afbeelding ]
dat zittie toch al? Met een wit laken over het hoofd tegen elke voorbijganger 'BOE' roepen ?quote:Op zondag 15 november 2009 21:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
En dan? Ze in het spookslot zetten? Zoals Kees kijkt op die foto kan hij daar ook wel terecht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |