Zeker, goed ook dat Ajax zijn contract heeft verlengd.quote:
Sno viel gister prima in.quote:Op maandag 29 september 2008 08:40 schreef Dvm86 het volgende:
Evander Sno ziet Enoh als een gezonde concurrent en ziet zijn plek niet in gevaar komen. Zijn plek op de bank bedoelt ie zeker
DIK gewonnen?quote:Op maandag 29 september 2008 08:28 schreef Aanvoerder het volgende:
Topdag gisteren. Al m'n cluppies dik gewonnen.
Even twee voorbeelden:quote:Op maandag 29 september 2008 08:52 schreef Dvm86 het volgende:
Niet dus. Je bedoelt zeker te zeggen dat hij weinig fouten maakte?
Dat is namelijk wat anders.
Als er ruimte voorin ligt en Sno op het middenveld een bal aanneemt, dan heeft hij veel teveel tijd nodig om die bal naar voren te krijgen. Dat lijkt me toch de essentie van het middenveld..
Edit: en dan komt Gabri ook nog eens terug.
quote:"Ja een beetje verrassend is het wel hè," meldde Eyong Enoh (foto) na afloop van alweer zijn tweede optreden in de basis van Ajax met een brede glimlach. Midweeks wees de Kameroener met zijn nieuwe ploeggenoten FC Utrecht (2-0) terug en afgelopen zondag werd Vitesse afgedroogd (3-0).
“Ik ben blij om betrokken te zijn bij goede wedstrijden," zei hij in perfect Engels. Enoh blies zijn partijtjes mee alsof hij dat al jaren deed. "Als er een kans komt, moet je die pakken. Het is voor mij een voordeel dat ik afkomstig ben van Ajax Cape Town, daar spelen ze hetzelfde systeem en heb ik veel opgestoken van Hans Vonk. Die was altijd met me bezig."
Steven Pienaar was een voorbeeld voor de 22-jarige Enoh die tussendoor nog een uitstapje naar Cyprus maakte. "Nu probeer ik jongens van Ajax Cape Town aan te moedigen. Dat hoort erbij."
Waarom hij de oversteek maakte waar anderen achterbleven? "Het gaat om mentaliteit, om werken voor het team. Ik was de meest ervaren speler bij Cape Town, had veel verantwoordelijkheid. Ik probeer altijd anderen te helpen." Sportweek.nl
Goh, gek he als Kameroenees.quote:Op maandag 29 september 2008 09:34 schreef kevin6188 het volgende:
“Ik ben blij om betrokken te zijn bij goede wedstrijden," zei Enoh in perfect Engels.
Ja, duidelijk te zien dat Dario een 100% aanvaller is die de kortste weg richting het doel kiest terwijl Sarpong een meer dienende middenvelder is en blijft.quote:Op maandag 29 september 2008 09:58 schreef Voltreffer het volgende:
Heb alleen de samenvatting gezien, maar was Dario nu zo veel dreigender dan Sarpong?
Absoluutquote:Op maandag 29 september 2008 09:58 schreef Voltreffer het volgende:
Heb alleen de samenvatting gezien, maar was Dario nu zo veel dreigender dan Sarpong?
quote:Marco van Basten prees gistermiddag na de 3-0 zege op Vitesse de goede techniek van Jan Vertonghen. Geconfronteerd met dat compliment van de Ajax-coach kwam de tweevoudige doelpuntenmaker te spreken over zijn jeugd bij Germinal Beerschot Antwerpen.
Als jongetje leerde hij er al kappen, draaien en scoren onder leiding van de voormalige Ajax-speler Simon Tahamata.
Op zijn beurt complimenteerde Vertonghen ploeggenoot Eyong Enoh, de middenvelder uit Kameroen die voorlopig op iedereen indruk maakt door een rimpelloze entree in het basisteam. ,,Ik kan op dezelfde manier spelen als ik de afgelopen jaren bij Ajax Cape Town deed,’’ stelde de jonge Afrikaan. ,,Dat helpt me zeker om sneller mijn plek te vinden hier.’’
En dan was er nog het publiek in de Arena dat applaus over had voor zowel Vertonghen, Enoh als Gregory van der Wiel, de verdediger die tekende voor twee assists door gedurfd in te schuiven naar het middenveld.
,,Ik ben wakker geschud in de periode dat Ajax me stalde bij Haarlem, zei hij. ,,Van een moeilijke puber met een grote mond ben ik er een rustige speler geworden. Iemand die beseft waar het écht om gaat in profvoetbal.
In de eerste maand van dit seizoen staan de schijnwerpers vol gericht op de jeugdopleiding van Ajax, die tegen Vitesse opnieuw zeven spelers aanleverde voor het basisteam.
Maar gisteren kwam er nog een element bij dat extra cachet gaf aan de tweede competitiezege van het seizoen. Er was een prominente rol voor drie Ajacieden met een verleden bij de verschillende buitenlandse filialen van de club.
Met Germinal Beerschot Antwerpen, waar naast Vertonghen ook Thomas Vermaelen vandaan komt, heeft Ajax de banden inmiddels verbroken. Maar Afrika blijft een interessant continent en richting het WK van 2010 wil Ajax de rol van zijn filiaal in Cape Town juist meer gestalte geven, zei technisch manager Danny Blind afgelopen week.
Tien jaar na Benni McCarthy en vijf jaar na Steven Pienaar mag nu Eyong Enoh optreden als een wegbereider voor meer Afrikaans talent.
De aanvoerder van het Olympisch team van Kameroen werd deze zomer in Amsterdam aanbevolen als een jonge versie van Claude Makélélé. Een krachtpatser die met gemak twintig ballen per wedstrijd afpakt om ze daarna keurig in te leveren bij een speler in dezelfde kleur shirt.
Zoiets oogt vaak simpel, maar het is een kwaliteit die in de Nederlandse top bijna niemand meer beheerst.
Tegen Vitesse trokken Enoh en Jan Vertonghen Ajax in de tweede helft op gang na een moeizame eerste bedrijf met nauwelijks kansen. Het duo begon in het middenrif meer duels te winnen en kreeg in de voorhoede steun van de keihard werkende Huntelaar en de gretige invaller Cvitanich.
De terechte beloning volgde in de vorm van drie treffers tussen de 60ste en 82ste minuut. Daarmee bracht Ajax het krachtsverschil toch nog duidelijk tot uiting.
Vitesse was, zo erkende trainer Hans Westerhof, nooit in staat iets te forceren. ,,Tactisch hebben we lange tijd goed gedisciplineerd gespeeld. Maar ik had ons voorin iets leper verwacht,’’ zei de coach die eind jaren’90 bij Ajax zelf nog meemaakte hoe de buitenlandse filialen werden opgestart.
,,Ik had nog nooit twee keer gescoord in één wedstrijd,’’ zei Jan Vertonghen, die dit seizoen gaat voor de tien competitiegoals. Dat zou één goal meer zijn dan het totaal waarop Wesley Sonck ooit als spits van Ajax eindigde.
,,Sonck is het destijds opgebroken dat hij geen enkele ervaring had met het systeem zoals Ajax dat speelt,’’ trok Vertonghen een vergelijking met zijn in de Arena mislukte landgenoot.
,,Daardoor leek het hier misschien of hij een slechte spits was. Maar bij Club Brugge, in een systeem met twee spitsen, scoort hij nu weer aan de lopende band en dat deed hij voor zijn transfer naar Ajax ook bij Racing Genk.’’
En hij was zeer gretig.quote:Op maandag 29 september 2008 10:36 schreef HeatWave het volgende:
Ja, ik vond Dario ook een stuk sterker dan Sarpong. Nog niet helemaal de vorm denk ik maar er gaat wel meer voetbal vanuit.
Shockingquote:Op maandag 29 september 2008 11:12 schreef HeinekenAFCA het volgende:
En in onze eigen Arena na drie wedstrijden nog geen goal tegen.
Boohooquote:'Suárez naait mij een kaart aan'
Rogier Molhoek heeft na zijn eerste vier duels in het shirt van Vitesse meer gele kaarten dan punten verzameld. De middenvelder van de Arnhemmers moest zondag tegen Ajax (3-0 verlies) zijn derde opeenvolgende gele kaart incasseren, maar dat was volgens hem aan tegenstander Luis Suárez te danken. "Hij naait mij een kaart aan." "Eerst trapt hij mij vol op mijn been", zo vertelt Molhoek in de maandageditie van De Gelderlander. "Ik ben niet het type om te gaan liggen, maar ik ga verhaal halen. Ik zeg ben je gek of zo (maakt het gebaar van wijsvinger naar het voorhoofd, red.). Dan gaat hij wild doen en die scheids trapt er in. We krijgen allebei geel."
"Suárez mag van geluk spreken dat hij geen rood krijgt voor die overtreding", zo oordeelt Molhoek, die drie verloren punten en een derde gele kaart aan zijn conduitestaat toevoegt. "En weer zo'n onnodige. Tegen De Graafschap krijg ik er één voor zogenaamd vasthouden. Wat ik niet deed", aldus de 27-jarige middenvelder.
Vorige week raakte Suárez al in opspraak. De Uruguayaan zou tijdens het bekerduel met FC Utrecht (2-0 zege) hebben nagetrapt naar Loïc Loval. "Ik liep en kan hem per ongeluk geraakt hebben", reageerde Suárez afgelopen zaterdag in De Telegraaf. "Ik heb de schijn misschien tegen, omdat ik al een harde schop van Loval had gehad. Maar ik zou echt nooit wraak nemen."
Hij heeft wel gelijk, was echt een debiele actie van Suarez.......quote:
Het is echt net een mongooltje, die Hofs.quote:Op maandag 29 september 2008 11:20 schreef _Mike_ het volgende:
[ afbeelding ]
Enoh de vliegende Kameroener
Elleboog keihard naar achter en hij had al een standbeeld mogen hebben.quote:Op maandag 29 september 2008 11:20 schreef _Mike_ het volgende:
[ afbeelding ]
Enoh de vliegende Kameroener
Blijft ook mooi:quote:Op maandag 29 september 2008 11:42 schreef Suijk het volgende:
Oja, die goal van Vertonghen in die bekerwedstrijd. Die kop ook die hij daarna heeft
Dus toch!quote:Op maandag 29 september 2008 10:44 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Overigens, is het iemand al opgevallen dat Sno wéér niet mee liep om Zuid te bedanken? Pas halverwege Oost kwam hij terug om de ronde te lopen. Zou wel teruggestuurd zijn door Van Basten ofzo. Waardeloze gast die Sno.
Dat idee heb ik juist helemaal niet van het huidige psv. Ze ogen minder solide/degelijk dan de vorige jaren en de spitsen vallen ook gigantisch door de mand.quote:Op maandag 29 september 2008 10:32 schreef HeatWave het volgende:
Maar goed, het gaat om de punten. Idd heel jammer dat PSV het nog steeds kan, dramatisch spelen en toch 100% weten dat je wint.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |