abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 september 2008 @ 22:54:32 #1
130755 Kinga
versier hier
pi_61984130

Over het programma Op zoek naar Joseph Van 30 augustus tot 26 oktober. Elke zondag (m.u.v. 30 en 31 aug.), 20:30 uur, Ned. 1 In Op zoek naar Joseph wordt gezocht naar een hoofdrolspeler voor de musical ‘Joseph and the amazing technicolor dreamcoat’. Entertainer/ tv presentator Paul de Leeuw, musicalster Pia Douwes en theaterproducent Erwin van Lambaart vormen het panel van dit programma.

Producent Erwin van Lambaart en internationale musicalster Pia Douwes waren ook panellid bij het succesvolle AVRO-programma Op zoek naar Evita. Paul de Leeuw maakt voor het eerst deel uit van het panel. Frits Sissing presenteert Op zoek naar Joseph.

Uitzendingen
Vanaf zaterdag 30 augustus kun je 9 weken lang genieten van Op zoek naar Joseph. De 1ste uitzending is op zaterdag 30 augustus rond 20:30 uur op Ned. 1. De 2e uitzending is direct de dag erna, op zondag 31 augustus, rond dezelfde tijd en op dezelfde zender.
Vanaf zondag 7 september is er 8 weken lang een live-show rond 20:20 uur op Ned. 1.

Herhalingen
De herhaling is elke zaterdag na de uitzending rond 11 uur of 13:30 uur op Ned. 1. Check je tv-gids/ de krant voor de precieze aanvangstijd.

Op zoek naar Joseph!
Op zoek naar Joseph! #2
Op zoek naar Joseph! #3
Op zoek naar Joseph #4
Op zoek naar Joseph #5 Pezzaazz!!!
  zondag 28 september 2008 @ 22:55:10 #2
130755 Kinga
versier hier
pi_61984152
Hij vergat zijn tekst! Wat een blamage.
pi_61984170
Oke.. nu drie tegelijk! Laten we deze doen!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_61984176
quote:
Op zondag 28 september 2008 22:55 schreef Kinga het volgende:
Echt waar? Hij zong in ieder geval niet helemaal zuiver, dat hoorde ik dan weer wel
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 28 september 2008 @ 22:56:15 #5
130755 Kinga
versier hier
pi_61984179
Deze was eerst.
pi_61984186
quote:
Op zondag 28 september 2008 22:55 schreef Kinga het volgende:
ik zag het ja.. helemaal verstrooit dat ie er uit ligr

mooi.. volgende keer roy of amir..
"Have you seen my Childhood?
I'm searching for the world that I come from
'Cause I've been looking around" M.J
pi_61984197
Daarom zeg ik ook.. laten we deze doen.
  zondag 28 september 2008 @ 22:57:24 #8
331 Merel
Be here now.
pi_61984214
Oh sorry, ik gooide 'm dicht hè?

Wat een aaaaaanfluiting dit! Als je dat vergelijkt met het afscheid vorige week...

Maar wat is de eerste zin nou die ze zingen? Ze zetten zo zachtjes en ongelijk in, ik versta het niet!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_61984228
Maar als Baer zo zingt als tijdens het afscheidsliedje had ie er van mij in mogen blijven!
pi_61984246
Nah, ik vond 'm wel goed... maar eerste zin is volgens mij 'Sluit alle deuren maar' of is dat niet de eerste?
  zondag 28 september 2008 @ 22:58:45 #11
130755 Kinga
versier hier
pi_61984250
quote:
Op zondag 28 september 2008 22:57 schreef Merel het volgende:
Oh sorry, ik gooide 'm dicht hè?

Wat een aaaaaanfluiting dit! Als je dat vergelijkt met het afscheid vorige week...

Maar wat is de eerste zin nou die ze zingen? Ze zetten zo zachtjes en ongelijk in, ik versta het niet!
"Arme Joseph, jammer dat je gaat.." "Wat staat je te wachten, nu je ons verlaat"

Bedoel je die?
  zondag 28 september 2008 @ 22:59:41 #12
331 Merel
Be here now.
pi_61984282
quote:
Op zondag 28 september 2008 22:58 schreef Kinga het volgende:

"Arme Joseph, jammer dat je gaat.." "Wat staat je te wachten, nu je ons verlaat"

Bedoel je die?
Ja dank je! Dat kan ik er dus echt niet uit opmaken, maar nu kan ik eindelijk meezingen
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  zondag 28 september 2008 @ 22:59:43 #13
130755 Kinga
versier hier
pi_61984284
Maar goed, Remko zong vorige week gewoon een ander couplet, kan ook. Baer zingt gewoon niks
  zondag 28 september 2008 @ 23:00:12 #14
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61984296
quote:
Op zondag 28 september 2008 22:56 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Echt waar? Hij zong in ieder geval niet helemaalhelemaal niet zuiver, dat hoorde ik dan weer wel
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_61984306
Haha, ik zat half te kijken en dacht al goh, wat zingt Robin veel! Nam die het van hem over of wat?
  zondag 28 september 2008 @ 23:01:56 #16
88233 Steve
Still the best.
pi_61984345
Oeh vergeten. Snel eens terug gaan kijken.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  zondag 28 september 2008 @ 23:02:28 #17
130755 Kinga
versier hier
pi_61984358
quote:
Op zondag 28 september 2008 23:00 schreef Naamah het volgende:
Haha, ik zat half te kijken en dacht al goh, wat zingt Robin veel! Nam die het van hem over of wat?
Nee, bij het eindlied. Als de jas wordt uitgedaan moet ie doorzingen... hij zong niks.
  zondag 28 september 2008 @ 23:03:12 #18
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_61984373
quote:
Op zondag 28 september 2008 23:00 schreef Naamah het volgende:
Ze moesten ieder op zijn beurt zingen
  ESF Reporter zondag 28 september 2008 @ 23:08:03 #19
87554 Cee
Welluk?
pi_61984543
quote:
Op zondag 28 september 2008 22:59 schreef Merel het volgende:

[..]

Ja dank je! Dat kan ik er dus echt niet uit opmaken, maar nu kan ik eindelijk meezingen
Die zin wordt ook echt gebruikt in de musical. Had ik trouwens destijds bij Evita niet door, die eerste paar regels van de sing-out, dat ze ook in de show voorkomen.

Wat een schamel groepje wordt het nu he.
pi_61984559
Baer eruit !
En kwakveense: Mathijs heeft nog geen geweldige techniek nee, maar wél een mooi geluid waar ik graag naar luister, en dat mis ik een beetje bij sommige andere Josephs.
pi_61984578
Doen ze vanaf volgende week eigenlijk twee nummers? Of hoe zat dat bij Evita eigenlijk?
pi_61984705

Laten we wel wezen, ik zie alleen Freek en John dit evenaren...

En wat die jury toch dweept met die Roy is me een raadsel
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_61984947
quote:
Op zondag 28 september 2008 23:09 schreef shiNinG_staR het volgende:
Doen ze vanaf volgende week eigenlijk twee nummers? Of hoe zat dat bij Evita eigenlijk?
Ja, bij Evita op een bepaald moment wel, bijna zeker.. Hoop nu ook!
pi_61984959
quote:
Op zondag 28 september 2008 23:14 schreef TheVulture het volgende:
En wat die jury toch dweept met die Roy is me een raadsel
Hij heeft wel een Joseph-hoofd...
  zondag 28 september 2008 @ 23:25:33 #25
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_61985016
die ongeschoren oksels van Baer kon natuurlijk helemaal niet
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  zondag 28 september 2008 @ 23:26:10 #26
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61985032
lee mead is zelfs een beetje hoog in dat filmpje

nee, die roy, ik snap t niet. vergelijk lee mead's uitvoering van paint it black maar eens met roy's versie minder visueel spektakel maar zo en zoveel beter...:

en de versie in de finale

en natuurlijk close every door...zucht... Lee

oh trws: ik vond danny de munk ook niet zo subtiel of zacht in oorlog in mij
  zondag 28 september 2008 @ 23:28:24 #27
176521 Grulez
rasgroninger
pi_61985085
Net niet alles was zuiver vanavond.
pi_61985353
quote:
Op zondag 28 september 2008 23:26 schreef kwakveense het volgende:
lee mead is zelfs een beetje hoog in dat filmpje

nee, die roy, ik snap t niet. vergelijk lee mead's uitvoering van paint it black maar eens met roy's versie minder visueel spektakel maar zo en zoveel beter...:

en de versie in de finale

en natuurlijk close every door...zucht... Lee

oh trws: ik vond danny de munk ook niet zo subtiel of zacht in oorlog in mij

Ik had even de paint it black van Lee Mead vorige week bekeken, hij doet het inderdaad stukken beter.

Heb alleen net ook de uitvoering van Close every door gezien, en ja... daar lijkt Freek toch wel sprekend op! Ik dacht eerst dat Freek een beetje teveel ´opera´ zong als je begrijpt wat ik bedoel, maar als ik het vergelijk met de Engelse is dat geen probleem.
  zondag 28 september 2008 @ 23:43:45 #29
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_61985483
Freek was vanavond voor het eerst wat ontdooit en een minder ijskonijn dan in de vorige shows
  zondag 28 september 2008 @ 23:46:06 #30
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61985563
nee, het "opera" achtige is júist een teken van een otnwikkelde en gezonde stem. alleen lee mead's stem heeft een warmte die geen van de nederlandse josephs hebben

er zijn twee type's freek is de typische klassieke stem, john is de typische popzanger. beiden met een goede n gezonde stem die ontwikkeld is richting musical.
pi_61985791
Ja naar mijn mening gaat het ook tussen John en Freek, waarbij ik denk dat Freek gaat winnen (misschien populairder bij het sms-publiek?)

Voor Amir vind ik het leuk dat hij door is, hij is echt zo´n jochie dat je zegt *aaaaaaaaaah kom maar lieverd* maar hij wordt Joseph niet. Matthijs zingt te slecht, Roy begrijp ik niet van wat de jury erin ziet en Robin -> zie commentaar hierboven van the Vulture over bepaalde films

Maar wat je zegt kwakveense, ze halen het denk ik allemaal niet bij Lee Mead. Wat dat betreft was het niveau van Evita veel beter en had ik ook alledrie de finalistes toen wel de rol zien spelen. Dat heb ik nu bij de mannen misschien bij 2 personen maar, Freek en John dus.
pi_61986128
Ben nu ook al benieuwd naar de nummers voor volgende week!!! Waar we het overigens zonder spoilers over gaan hebben tenzij iemand nog aangeeft bezwaar te hebben
  maandag 29 september 2008 @ 00:18:56 #33
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_61986322
quote:
Op zondag 28 september 2008 23:54 schreef Kidney_Bean het volgende:
Robin -> zie commentaar hierboven van the Vulture over bepaalde films
Zodra die film uit is wil ik die wel hebben
pi_61986811
Met excuses voor de late antwoorden,maar ik was het weekend in Dublin om te kijken naar een uitvoering van 'The Pirates of Penzance' , en ik wilde niet zo onbeleefd zijn om helemaal niet meer te antwoorden....
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 10:48 schreef Treezz het volgende:

[..]

Stoer.. in het wereldje zoals de musical cabaret , of zoiets wat je hebt laten zien ?
lijkt me toch wel iets als je zoiets kan!

600 musicals? ook de commerciele(of hoe je het wilt noemen) zoals tarzan etc?
ben je ook naar wicked geweest in america,?? die lijkt me sjiek
Gewoon in het musicalwereldje. Dus allerlei musicals. En sinds ik niet meer in Nederland woon is mijn verzameling musicals niet zo snel meer gegroeid, maar ik heb inderdaad wel de commerciele musicals zoals Cats, The Phantom, JCS, Les Mis,Joe enzovoort op band, en soms in diverse uitvoeringen. Tarzan heb ik (nog) niet.
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 12:25 schreef Cee het volgende:
* Cee bij de gedachte 600 musicals op band te hebben staan.
Nu komt m'n eigen vergaarde verzamelingetje opeens heel schamel over.

Heb je Joseph ook gezien, ElizabethR? Ik vind het eigenlijk meer een ensemble-musical dan echt een musical die één persoon naar voren brengt. En ik ben benieuwd wat de mensen hier ervan zullen vinden, volgens mij gaat het een beetje langs hen heen dat het bijna een kindermusical is. Ervan uitgaande dat ze hier de zelfde productie opzetten als die op West End draait.
Ik heb Joseph diverse keren gezien. In London 1991, met Jason Donovan. En in Nederland door verschillende amateurgezelschappen. Ik vind de musical niet zo erg bijzonder, wel aanstekelijk. En het is inderdaad wel een ensemble musical. Dat is ook een van de redenen dat ie vaak wordt gedaan door amateurs. Zo heeft het koor flink wat te doen, en daar draait het om bij amateurproducties.

Verder ga ik nu zitten wachten tot Op zoek naar.... eindelijk op uitzending gemist staat
En ik probeer hier niet te lezen tot die tijd
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 29 september 2008 @ 01:05:05 #35
130755 Kinga
versier hier
pi_61986985
quote:
Op maandag 29 september 2008 00:51 schreef ElizabethR het volgende:
Met excuses voor de late antwoorden,maar ik was het weekend in Dublin om te kijken naar een uitvoering van 'The Pirates of Penzance' , en ik wilde niet zo onbeleefd zijn om helemaal niet meer te antwoorden....
[..]

Gewoon in het musicalwereldje. Dus allerlei musicals. En sinds ik niet meer in Nederland woon is mijn verzameling musicals niet zo snel meer gegroeid, maar ik heb inderdaad wel de commerciele musicals zoals Cats, The Phantom, JCS, Les Mis,Joe enzovoort op band, en soms in diverse uitvoeringen. Tarzan heb ik (nog) niet.
[..]

Ik heb Joseph diverse keren gezien. In London 1991, met Jason Donovan. En in Nederland door verschillende amateurgezelschappen. Ik vind de musical niet zo erg bijzonder, wel aanstekelijk. En het is inderdaad wel een ensemble musical. Dat is ook een van de redenen dat ie vaak wordt gedaan door amateurs. Zo heeft het koor flink wat te doen, en daar draait het om bij amateurproducties.

Verder ga ik nu zitten wachten tot Op zoek naar.... eindelijk op uitzending gemist staat
En ik probeer hier niet te lezen tot die tijd
Staat al lang op de site... altijd in zijn geheel om 23.45 na de uitzending.

Joseph.avro.nl
pi_61988069
Wat heeft iedereen toch met het uiterlijk van Freek? Ik zou die jongen 's-nachts niet tegen willen komen met die uitpuilende ogen en die nare, enge blik van hem. Brrrrr.

Geef mij maar dat guitige koppie van Amir!

Trouwens, mijn top 6:

1. Roy (vind ik elke week beter worden, al was deze week ff een inkakkertje)
2. Amir
3. John (Eng, maar deze week erg goed)
4. Freek (ik zou de hele avond bij Joseph in mijn stoel wegkruipen door die enge ogen!)
5. Matthijs (Daniel Boissevain wanna-be)
6. Robin (ik ben elke keer bang dat hij een mede-kandidaat op de bek pakt!)
Nothing takes the past away like the future!
pi_61988071
quote:
Op maandag 29 september 2008 04:44 schreef Hapertje het volgende:
Wat heeft iedereen toch met het uiterlijk van Freek? Ik zou die jongen 's-nachts niet tegen willen komen met die uitpuilende ogen en die nare, enge blik van hem. Brrrrr.

Geef mij maar dat guitige koppie van Amir!

Trouwens, mijn top 6:

1. Roy (vind ik elke week beter worden, al was deze week ff een inkakkertje)
2. Amir
3. John (Eng, maar deze week erg goed)
4. Freek (ik zou de hele avond bij Joseph in mijn stoel wegkruipen door die enge ogen!)
5. Matthijs (Daniel Boissevain wanna-be)
6. Robin (ik ben elke keer bang dat hij een mede-kandidaat op de bek pakt!)
Nothing takes the past away like the future!
pi_61988773
Tvp
Gisteravond duurde het me te lang voordat er een nieuwe werd geopend dus ik ging maar slapen
  maandag 29 september 2008 @ 09:15:12 #39
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_61989505
Amir . Freek . Robin . Die mag er als volgende uit.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_61990122
Waarom staat er nog geen filmpje van John op youtube?
  maandag 29 september 2008 @ 10:44:21 #41
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_61991046
Leuk hoor, zo'n spoiler in de TT waardoor ik als topic-mijder omdat ik de show pas vanmiddag kan zien nu al weet wie er uit is!

Maar voor de musical-liefhebbers: [UK] Hairspray: The School Musical
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_61993137
He liefjes.. gister ging het er toch over dat Baer z'n tekst vergat en dat ik dacht tijdens het sing-off nummer en jullie bedoelden tijdens het afscheidnummer? Maar ik zit nu de weblog van Robin te lezen en daaruit blijkt dat ik ook gelijk had! Baer vergat tijdens de sing-off ook z'n tekst:
quote:
Gelukkig was het deze week niet zo moeilijk voor mij om dit nummer van Che te zingen ( ik heb Che gespeeld in Evita). Kon ik mooi Baer helpen toen hij z'n tekst vergat.
  maandag 29 september 2008 @ 12:27:10 #43
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61993176
quote:
Op maandag 29 september 2008 10:44 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Leuk hoor, zo'n spoiler in de TT waardoor ik als topic-mijder omdat ik de show pas vanmiddag kan zien nu al weet wie er uit is!

Maar voor de musical-liefhebbers: [UK] Hairspray: The School Musical
ja zeg, je kunt toch niet verwachten dat er in TTs rekening wordt gehouden met mensen die de uitzending pas later kijken?
  maandag 29 september 2008 @ 12:34:46 #44
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_61993346
quote:
Op Zoek Naar Joseph (Ned1) 1.319.000
Op Zoek Naar Joseph Uitslag (Ned1) 1.247.000
Mooie kijkcijfers weer.
pi_61993823
quote:
Op maandag 29 september 2008 12:25 schreef Naamah het volgende:
He liefjes.. gister ging het er toch over dat Baer z'n tekst vergat en dat ik dacht tijdens het sing-off nummer en jullie bedoelden tijdens het afscheidnummer? Maar ik zit nu de weblog van Robin te lezen en daaruit blijkt dat ik ook gelijk had! Baer vergat tijdens de sing-off ook z'n tekst:
[..]

Eigenlijk is dat wel een beetje nep.. die Robin heeft dat nummer al tig keer moeten zingen waarschijnlijk, terwijl Baer dit waarschijnlijk nog nooit gedaan had. Maar goed, van mij mochten ze er allebei uit

<edit> ik vond Robin het nummer dan trouwens wel slecht brengen voor iemand die het nummer kent en heeft gespeeld in de musical zelf!
  maandag 29 september 2008 @ 13:02:04 #46
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_61993902
quote:
Op maandag 29 september 2008 12:27 schreef kwakveense het volgende:
ja zeg, je kunt toch niet verwachten dat er in TTs rekening wordt gehouden met mensen die de uitzending pas later kijken?
De regel is: in posts mag er gespoilerd worden, maar TT's zijn meestal spoilervrij? Zelfde met series uit de US zodat de Nederlandse kijkers niet dingen al weten. Is toch gewoon normaal? Nu is mijn kijkplezier voor een deel al verpest...
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  maandag 29 september 2008 @ 13:08:46 #47
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61994039
quote:
Op maandag 29 september 2008 13:02 schreef CrazyDutchPunk het volgende:

[..]

De regel is: in posts mag er gespoilerd worden, maar TT's zijn meestal spoilervrij? Zelfde met series uit de US zodat de Nederlandse kijkers niet dingen al weten. Is toch gewoon normaal? Nu is mijn kijkplezier voor een deel al verpest...
wel als t een US serie is, want dan loopt de nl tv en de nl kijkers achter.

maar voor een gewoon nederlands tv programma dat al gewoon is uitgezonden op nederlandse tv? lijkt me wat overdreven...

ik vind t ook jammer/lullig voor je hoor, maar je kunt toch niet verwachten dat een heel topic aan mensen rekening gaat houden met wanneer jij de herhaling gaat kijken??
pi_61994056
quote:
Op maandag 29 september 2008 13:02 schreef CrazyDutchPunk het volgende:

[..]

Oke.. het is lullig, jammer, maar nu niks meer aan te doen. Volgende keer moeten we daar inderdaad ff rekening mee houden, maar gebeurd is gebeurd en het is niet anders.. Was net zo blij dat het viswijven-gebeuren over was, zullen we nu weer gewoon gezellig doen?
pi_61994144
quote:
Op maandag 29 september 2008 13:08 schreef kwakveense het volgende:

[..]

wel als t een US serie is, want dan loopt de nl tv en de nl kijkers achter.

maar voor een gewoon nederlands tv programma dat al gewoon is uitgezonden op nederlandse tv? lijkt me wat overdreven...

ik vind t ook jammer/lullig voor je hoor, maar je kunt toch niet verwachten dat een heel topic aan mensen rekening gaat houden met wanneer jij de herhaling gaat kijken??
Nou ja, ik vind het wat overdreven om het zo te stellen hoor. Ik had ook liever nog niet gelezen in de TT dat Baer eruit was. Het lijkt mij een hele kleine moeite om daar rekening mee te houden en zo NIEMANDS plezier te vergallen. Ik kijk expres al meteen wanneer het op uitzending gemist komt, dus blijf er voor op en alles. En nee, ik kan de reguliere uitzending niet zien, net zo min als bijvoorbeeld wonderer. Het gaat per slot van rekening alleen maar om de TT.

Maar goed, wie ben ik
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_61994218
We kunnen er toch gewoon in het vervolg rekening mee houden? Als mensen het vervelend vinden is dat toch een kleine moeite? Maargoed, nu had gewoon niemand daar even aan gedacht, kan gebeuren..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')