Zoals ik in de OP al zei beschouw ik tussen de vrachtwagens gaan rijden als niet naar rechts kunnen.quote:Op zondag 28 september 2008 20:24 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Mensen die anderen proberen op te voeden in het verkeer
'ik durf niet harder, dus jij mag niet hader'
Kanker een eind op, kutmongool.
Als je niet naar rechts KUNT is het een ander verhaal.
Wie dit soort achterlijk gedrag vertoond, zou per direct levenslang moeten krijgen...quote:Op maandag 29 september 2008 00:09 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Zoals ik in de OP al zei beschouw ik tussen de vrachtwagens gaan rijden als niet naar rechts kunnen.
Als ik mensen in mijn binnenspiegel 'kanker op, kutmongool' zie roepen trap ik trouwens bij voorkeur op de rem. Mijn achterbumper is stevig, werkt jouw airbag ook?
Uiteraard, en daarna verhaal ik alle schade op jou aangezien jij niet zomaar mag remmen op een snelweg.quote:Op maandag 29 september 2008 00:09 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Mijn achterbumper is stevig, werkt jouw airbag ook?
Ja, dat zal ze leren. Goed bezig om jezelf en anderen in gevaar te brengenquote:Op maandag 29 september 2008 00:09 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Zoals ik in de OP al zei beschouw ik tussen de vrachtwagens gaan rijden als niet naar rechts kunnen.
Als ik mensen in mijn binnenspiegel 'kanker op, kutmongool' zie roepen trap ik trouwens bij voorkeur op de rem. Mijn achterbumper is stevig, werkt jouw airbag ook?
Dit is ook weer een beetje optimistisch, vind je zelf ook niet?quote:Op maandag 29 september 2008 08:20 schreef Athmozz het volgende:
(daarbij remt mijn auto'tje minimaal even goed of waar die remmende linksklevertjes mee rijden, dus 20m verschil en ik raak je achterkant toch niet)
0,5 sec reactietijd, 120 is zo'n 30m/sec, dus 15 meter reactietijd ongeveer. Remmen doe ik toch minstens even hard, dus met 15 meter moet ik ongeveer toekomen.quote:Op maandag 29 september 2008 08:25 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dit is ook weer een beetje optimistisch, vind je zelf ook niet?
Maar een 'normaal' persoon heeft 1 seconde reactietijd nodig. Waaruit blijkt dat jij maar een halve nodig hebt?quote:Op maandag 29 september 2008 08:33 schreef Athmozz het volgende:
[..]
0,5 sec reactietijd, 120 is zo'n 30m/sec, dus 15 meter reactietijd ongeveer. Remmen doe ik toch minstens even hard, dus met 15 meter moet ik ongeveer toekomen.
als er dan nog een half metertje tekort is is dat maar een aanrijding met enkele km/u verschil, dat levert geen schade op (tenzij die persoon een trekhaak heeft)
omdat ik normaal geen bumperklever ben & zelf half gestressed zit als zo'n soepkieken dat niet uitkijkt voor zij/hij inhaalt op een paar meters van mijn bumper zit. Aandachtiger => betere reactietijd.quote:Op maandag 29 september 2008 08:35 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar een 'normaal' persoon heeft 1 seconde reactietijd nodig. Waaruit blijkt dat jij maar een halve nodig hebt?
Ah, op die fietsch. Klinkt wel logisch, maar toch blijf ik mijn twijfels houden of je wel op tijd stil staat.quote:Op maandag 29 september 2008 08:38 schreef Athmozz het volgende:
[..]
omdat ik normaal geen bumperklever ben & zelf half gestressed zit als zo'n soepkieken dat niet uitkijkt voor zij/hij inhaalt op een paar meters van mijn bumper zit. Aandachtiger => betere reactietijd.
In Belgenland gelden al helemáál andere regels dan hier in NL lijkt het vaak wel.quote:Op zondag 28 september 2008 18:54 schreef Athmozz het volgende:
[..]
ik rij nooit op het rechtervak, dat is voor vrachtwagens & daar ga ik niet tussen rijden. Maar goed, heb niet echt last van mensen die me rechts inhalen omdat ik te traag rijd
Aandachtiger => betere reactietijd ben ik het mee eens.quote:Op maandag 29 september 2008 08:38 schreef Athmozz het volgende:
[..]
omdat ik normaal geen bumperklever ben & zelf half gestressed zit als zo'n soepkieken dat niet uitkijkt voor zij/hij inhaalt op een paar meters van mijn bumper zit. Aandachtiger => betere reactietijd.
Ehm, Ome Koos Spe heeft in wegmisbruikers aangegeven dat als iemand links blijft hangen je even moet aangeven dat er ruimte is door je auto naar de rechterbaan te manouvreren en als dat niet werkt even achter de auto gaan rijden en een kort lichtsignaal te geven.quote:Op zondag 28 september 2008 22:11 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Als ie niet als een of andere pauper ging lopen seinen... dan raak ik geirriteerd. Omdat ik zelf ook meestal harder rijd dan is toegestaan kan ie best ff 140 rijden in plaats van 180
Wat een taal gebruik.. Jij zou gelijk op cursus gestuurd moeten worden. Mensen zoals jij zijn HET gevaar op de weg.. Eigen rechter spelen is zoooo goedkoop. Misschien moet je even dmv therapie je gedrag onder controle proberen te krijgen.quote:Op maandag 29 september 2008 00:09 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Zoals ik in de OP al zei beschouw ik tussen de vrachtwagens gaan rijden als niet naar rechts kunnen.
Als ik mensen in mijn binnenspiegel 'kanker op, kutmongool' zie roepen trap ik trouwens bij voorkeur op de rem. Mijn achterbumper is stevig, werkt jouw airbag ook?
Maar sommigen denken dat ze als een soort ambulance met knipperend groot licht over de linkerbaan kunnen blijven racen, en telkens als ze in de verte een auto zien rijden voor hen, met licht moeten seinen van 'ik kom eraan, maak plaats maak plaats!'quote:Op maandag 29 september 2008 09:29 schreef draaijer het volgende:
[..]
en als dat niet werkt even achter de auto gaan rijden en een kort lichtsignaal te geven.
Helaas interpreteren de nerds die links blijven hangen het als agressief behavior..![]()
Zonder richting aan te geven zeker ook nog..quote:Op zondag 28 september 2008 20:30 schreef Hyperdude het volgende:
Ik ben ook notoir linksrijder. In Duitsland. Daar kennen mensen hun plaats nog tenminste.
In NL wordt je niet goed van die vegetariërs in hun "ik weet niets van auto's en lichaamshygiëne; maar alles is goed als het maar niks kost " Citroen rijders.
NB Ook typisch NL: kilometer van te voren inhalen met 3 km/u snelheidsverschil. Als het ff past haal ik ze rechts in en duik dan weer naar links.
Wie ben jij om te bepalen of iemand het recht heeft of niet. Je hebt toch geen enkel idee wat de reden is voor hun gedrag? Misschien is zijn of haar partner opgenomen in het ziekenhuis, misschien moet zijn vrouw bevallen.. You never know.. Voor mij is het geen moeite om aan de kant te gaan. Ik spiegel heel erg veel en ik denk dat dat het verschil is met de links rijders. Ze weten niet eens wie of wat er achter hun aan het rijden isquote:Op maandag 29 september 2008 09:39 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Maar sommigen denken dat ze als een soort ambulance met knipperend groot licht over de linkerbaan kunnen blijven racen, en telkens als ze in de verte een auto zien rijden voor hen, met licht moeten seinen van 'ik kom eraan, maak plaats maak plaats!'
Dat is iets anders dan een langdurig onnodig linksrijder even er op te wijzen dat hij naar rechts kan, zodat jij hem met 120 kan inhalen.
linksrijden doe je om in te halen. is er niks in te halen, dan ga je naar rechts. om de doorstroom enigzins te bevorderen, haal je in met minimaal 5 km/u verschil in snelheid. bij het wisselen van rijstrook hebben personen op de doelrijstrook voorrang.quote:Op zondag 28 september 2008 17:21 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
En dan heb ik het dus over die huilies die zelf van begin tot eindbestemming met 160 km/u op de linkerbaan zitten, en dan verwachten dat mensen die zich wél aan de maximumsnelheid houden en een rij auto's inhalen voor ze aan de kant gaan. Alsof ik tussen de vrachtwagens ga rijden omdat een of andere pauper in een dure auto toevallig haast heeft.
Wie is er nou eigenlijk de notoire linksrijder?
Dat bepaal ik niet. Dat heeft de wetgever bepaald. En ik moet me aan die regels houden. Jij ook, net zoals een ieder ander.quote:Op maandag 29 september 2008 09:41 schreef draaijer het volgende:
[..]
Wie ben jij om te bepalen of iemand het recht heeft of niet.
Als hij of zij al in het ziekenhuis opgenomen is, zijn er al hulpverleners beschikbaar. Daar hoef je geen anderen mee in gevaar te brengen.quote:Je hebt toch geen enkel idee wat de reden is voor hun gedrag? Misschien is zijn of haar partner opgenomen in het ziekenhuis,
Hoe groot is het percentage van de 'grootlichtknipperende-laat-me-er-langs-aso's' wat werkelijk voor zo'n geval haast heeft? 99,999% heeft onzinnige redenen, zoals op tijd zijn voor die voetbalwedstrijd op tv, of onder de plak bij moeder de vrouw oid. Ik noem maar iets.quote:misschien moet zijn vrouw bevallen.. You never know..
Ik laat een aso-rijder er ook niet zomaar langs. Laat hem altijd eerst wat snelheid minderen voordat ik eventueel op zij ga. Maar dat ik niet meteen plaats maak betekent niet dat ik hem niet gezien heb. Ik weet donders goed wat er achter me gebeurt.quote:Voor mij is het geen moeite om aan de kant te gaan. Ik spiegel heel erg veel en ik denk dat dat het verschil is met de links rijders. Ze weten niet eens wie of wat er achter hun aan het rijden is
Wat een onzin. Buiten de directe spits zijn er genoeg plekken en situaties waar je prima door kunt rijden. Ik zit me iedere zondag te ergeren aan die zondagsrijders die met 100 op de linkerbaan rijden (op een 120km weg dus). Dat je liever 100 rijdt is prima, maar dan blijf je maar lekker rechts, of je versnelt eerst naar 120 voordat je de linkerbaan opgaat.quote:Op zondag 28 september 2008 18:44 schreef eNaSnI het volgende:
Zo hard en onbeschoft mogelijk, zodat je bij een crash de garantie hebt dat de orgaandonatie helikopter direct op kan stijgen? Het is in Nederland VOL, dus hardrijden kan simpelweg niet en de verkeersregels verbieden je je dusdanig in het verkeer te begeven dat je een gevaar bent of kan worden voor je medeweggebruikers.
Dat is ook inderdaad irritant. Maar 120 op de linkerbaan wordt ook irritant genoemd, terwijl je daar geen last van kan hebben want je MAG niet eens harder dus kan je er NOOIT last van hebben.quote:Op maandag 29 september 2008 10:48 schreef Catbert het volgende:
[..]
Wat een onzin. Buiten de directe spits zijn er genoeg plekken en situaties waar je prima door kunt rijden. Ik zit me iedere zondag te ergeren aan die zondagsrijders die met 100 op de linkerbaan rijden (op een 120km weg dus). Dat je liever 100 rijdt is prima, maar dan blijf je maar lekker rechts, of je versnelt eerst naar 120 voordat je de linkerbaan opgaat.
Moraalridder...quote:Op maandag 29 september 2008 10:52 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dat is ook inderdaad irritant. Maar 120 op de linkerbaan wordt ook irritant genoemd, terwijl je daar geen last van kan hebben want je MAG niet eens harder dus kan je er NOOIT last van hebben.
Tenzij je jezélf misdraagt in het verkeer. Maar dan moet je het probleem bij jezelf zoeken, en niet bij een ander.
We hebben een examinator of iemand van het KLPD gevondenquote:Op maandag 29 september 2008 10:52 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dat is ook inderdaad irritant. Maar 120 op de linkerbaan wordt ook irritant genoemd, terwijl je daar geen last van kan hebben want je MAG niet eens harder dus kan je er NOOIT last van hebben.
Tenzij je jezélf misdraagt in het verkeer. Maar dan moet je het probleem bij jezelf zoeken, en niet bij een ander.
Als ik met 140 aankom (rij vooral vanwege prijstechnische redenen liever niet harder), en er rijdt niks op de midden/rechterbaan, vind ik het ook bijzonder irritant als iemand niet gewoon even opzij gaat. Ik sein dan ook regelmatig ff met grootlicht, afremmen is gewoon pure energieverspilling. Ik heb een beetje een broertje dood aan mensen die menen mij 'duidelijk' te moeten maken dat 140 te hard is door links te blijven rijden. Je hebt wat dat betreft echt complete mafketels op de weg. Heb zelf een keer meegemaakt dat een bejaarde idioot in een mercedes net voordat ik bij hem was naar links dook op een verder compleet verlaten A1 midden in de nacht. Was maar goed dat ik net een Red Bull achter de kiezen had.quote:Op maandag 29 september 2008 10:52 schreef Walter81 het volgende:
Dat is ook inderdaad irritant. Maar 120 op de linkerbaan wordt ook irritant genoemd, terwijl je daar geen last van kan hebben want je MAG niet eens harder dus kan je er NOOIT last van hebben.
Tenzij je jezélf misdraagt in het verkeer. Maar dan moet je het probleem bij jezelf zoeken, en niet bij een ander.
Oh ja joh? Ik was gewoon aan het inhalen, hield me netjes aan de maximumsnelheid en moest toevallig remmen omdat er vóór mij een stuk karton over de weg waaide. Jij reed te hard, bumperkleefde en vertoonde agressief rijgedrag. Daarbij heb ik nog nooit ook maar een bon gehad voor te hard rijden, terwijl jij de Belgische staat al voor duizenden euro's hebt gespekt dankzij je overtredingen. Wie-o-wie zou gelijk krijgen van de verzekering?quote:Op maandag 29 september 2008 08:20 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Uiteraard, en daarna verhaal ik alle schade op jou aangezien jij niet zomaar mag remmen op een snelweg.
FF ter info: als je remt voor een stuk karton of een overstekend dier ofzo, dan heb jij schuld als er iemand op je knalt.quote:Op maandag 29 september 2008 11:12 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Oh ja joh? Ik was gewoon aan het inhalen, hield me netjes aan de maximumsnelheid en moest toevallig remmen omdat er vóór mij een stuk karton over de weg waaide.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |