Insect of niet, dit verdient geen één dier. En ik denk dat we daar lang of kort over kunnen zijn. Omdat een goudvis 'maar' een vis is, verdient die het ook niet om in een gekmakende ronde kom te moeten leven. Ook niet omdat ie geen emoties toont.quote:Op maandag 29 september 2008 19:46 schreef moonmovies het volgende:
[..]
Zeg ik dat dan?![]()
luister eens, ik heb zelf ook huisdieren gehad waar ik met liefde mee om ga, maar zo zielig gaan doen om een insect, ik ben het met je eens dat die beesten gewoon moeten leven in een natuurlijke omgeving, maar als dat niet mogelijk is en ze een gevaar zijn voor mensen?
vraag t niet aan mijquote:Op maandag 29 september 2008 19:44 schreef Isegrim het volgende:
Hebben ze ze daar gekocht of gevangen?
Hoe haal je het in je hoofd om schorpioenen mee te nemen van je vakantie?Vooral als je er de ballen verstand van hebt?
nu komen we ergens. dat kan je eens proberenquote:Op maandag 29 september 2008 19:49 schreef moonmovies het volgende:
t zijn eigelijk goede vrienden van mijn moeder (vandaar kennisen) ik zal dr eens vragen of zij met hun kunnen praten.
That's got 'urban legend' written all over it.quote:Op maandag 29 september 2008 19:55 schreef EggsTC het volgende:
ik heb altijd begrepen dat als je vuur vlak voor ze houdt, dat ze zichzelf doodsteken.. ik weet alleen niet of dat waar is of niet.
maar schorpioenen zijn (hierquote:Op maandag 29 september 2008 19:56 schreef Basp1 het volgende:
Wat een tijd verspillende onzin een opvang voor wat reptielen waar er meer dan zat van rondlopen op deze aarde te vinden.
Peuter je ook elke vlieg op je autoruit op de weg naar de reptielenopvang van je auto en pas je er reanimatie op toe.
op die reactie was het wachten natuurlijkquote:Op maandag 29 september 2008 19:56 schreef Basp1 het volgende:
Wat een tijd verspillende onzin een opvang voor wat reptielen waar er meer dan zat van rondlopen op deze aarde te vinden.
Peuter je ook elke vlieg op je autoruit op de weg naar de reptielenopvang van je auto en pas je er reanimatie op toe.
Ik snap echt niet wat je daarmee wilt zeggen nee.quote:Op maandag 29 september 2008 19:56 schreef Isdatzo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik denk, ik herhaal 't nog maar een keer.. 't kwartje is blijkbaar niet gevallen
Dat zal ze bang maken, die andere zoon is trouwens als de dood voor die beestenquote:Op maandag 29 september 2008 20:02 schreef moussy het volgende:
vertel ook even dat ze dopjes van flesjes kunnen krijgen
pft je bent wel van de excuusverhaaltjes he, stiekem zitten ze toch niet in een flesje naast je op je bureau?quote:Op maandag 29 september 2008 20:02 schreef moonmovies het volgende:
ze is nou bij mn oma, komt vanavond thuis, hopelijk zijn ze binnen een week zeker weg, en daarbij zijn schorpioenen best sterke beesten en kunnen ze gelukkig wel wat hebben, anders waren ze al dood geweest...
iets met pletten ofzo?quote:Op maandag 29 september 2008 20:03 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik snap echt niet wat je daarmee wilt zeggen nee.
intiligent x2quote:
Ten eerste, ik probeer ook de positieve kanten in te zien.quote:Op maandag 29 september 2008 20:04 schreef moussy het volgende:
[..]
pft je bent wel van de excuusverhaaltjes he, stiekem zitten ze toch niet in een flesje naast je op je bureau?
Bel Serpo, laat uitzoeken wélke schorpioen het nou is en of ie idd zo mega giftig is, dat is iig een begin
Nee doh. Deze beesten komen hier voor een reden niet voorquote:Op maandag 29 september 2008 20:21 schreef moonmovies het volgende:
[..]
Ten eerste, ik probeer ook de positieve kanten in te zien.
Ten tweede, ik heb die beesten natuurlijk niet hier, anders had ik dit topic niet eens gestart.
Ten derde, het is onderhand wel duidelijk welke soort het ongeveer is en dat ie giftig is.
Ten vierde, ik kan op het moment niks meer doen, ik ga morgen verder.
pfft zeg, als dit topic over een hooiwagen was gegaan (behalve dat die niet giftig is, en hier ook voorkomt) was er heul niet zo veel gezeik over geweest
ongeveer is bekend dat ze giftig zijn ja en dat ze dus niet in een flesje bij een stel sukkels moeten zitten die ze voor de gezelligheid in een doos doen en op gaan jagen met een rolletje papier... jullie vragen er haast om om zelf uit te testen hoe giftig ze uiteindelijk zijn.quote:Op maandag 29 september 2008 20:21 schreef moonmovies het volgende:
[..]
Ten eerste, ik probeer ook de positieve kanten in te zien.
Ten tweede, ik heb die beesten natuurlijk niet hier, anders had ik dit topic niet eens gestart.
Ten derde, het is onderhand wel duidelijk welke soort het ongeveer is en dat ie giftig is.
Ten vierde, ik kan op het moment niks meer doen, ik ga morgen verder.
pfft zeg, als dit topic over een hooiwagen was gegaan (behalve dat die niet giftig is, en hier ook voorkomt) was er heul niet zo veel gezeik over geweest
quote:Op maandag 29 september 2008 20:27 schreef Isegrim het volgende:
Hooiwagens zijn érg giftig. We hebben alleen geluk dat ze de menselijke huid niet kunnen doorboren.
quote:Verschil met spinnen
Hooiwagens hebben net als spinnen acht poten, die bij hooiwagens vaak zeer lang zijn. Ze onderscheiden zich van de spinnen doordat beide delen van het lijf niet ingesnoerd zijn en zozeer met elkaar vergroeid zijn dat ze een geheel lijken te vormen. Bovendien zijn ze niet in staat om spindraden te maken en hebben ze doorgaans maar één paar ogen. Ook hebben hooiwagens geen gifklieren.
quote:Trivia
Er wordt wel gezegd dat hooiwagens over een krachtig gif beschikken, maar dat ze met hun kleine tanden niet door de huid van een mens heen kunnen bijten. Dat is echter een broodje-aapverhaal [2].
Waarom dan niet gewoon doodmaken?quote:Op maandag 29 september 2008 20:30 schreef moussy het volgende:
[..]
ongeveer is bekend dat ze giftig zijn ja en dat ze dus niet in een flesje bij een stel sukkels moeten zitten die ze voor de gezelligheid in een doos doen en op gaan jagen met een rolletje papier... jullie vragen er haast om om zelf uit te testen hoe giftig ze uiteindelijk zijn.
quote:Ook hallo Moussy,
Gelukkig zijn er in het wild in Europa geen levensbedreigende soorten schorpioenen. Turkse schorpioenensoorten die ook in Marocco voorkomen zijn wel gevaarlijk. Zal wel iets met warmte, voeding e.d te maken hebben.
Die namen die genoemd worden als de Sahara schorpioen betreft andere soorten.
Steek zal wel pijnlijk zijn. Behalve bij een allergische reactie (vergelijk die maar met die van een wesp) is er weinig aan de hand.
Neemt niet weg dat voorkomen altijd veel beter is dan genezen.
Wordt overigens een hoop onzin verteld over schorpioenen op het forum. Formaat staart en dikte scharen is GEEN kenmerk voor het gevaar van de schorpioen bijvoorbeeld.
Met vriendelijke groeten,
Serpo
Dacht dat dit op onze sloegquote:Die namen die genoemd worden als de Sahara schorpioen betreft andere soorten.
Steek zal wel pijnlijk zijn. Behalve bij een allergische reactie (vergelijk die maar met die van een wesp) is er weinig aan de hand.
Maar als ie de foto's neit gezien heeft, hoe kan hij dan zeggen dat dit geen huppelepup isquote:Op dinsdag 30 september 2008 13:19 schreef Dipkip het volgende:
Ik zou toch liever niet afgaan op de naam die iemand die geen expert is er bij bedacht heeft. Die persoon van de mail heeft alleen die naam gehoord, schijnbaar niet eens de foto's gezien. Wat als een leek hier onterecht die naam er aan geeft?
Misschien lees ik de mail verkeerd hoor...
ga lekker zelf mailen mien gemakzuchtquote:Op dinsdag 30 september 2008 15:56 schreef moonmovies het volgende:
weet ze dan wel wat voor soort het wel is dan?
hm, te weinigquote:
Dat is dus de death stalker.quote:Op zondag 28 september 2008 21:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Het lijkt me meer een Leiurus quinquestriatus, maar een expert zou uitsluitsel moeten kunnen geven.
[ afbeelding ]
Overigens ook buitengewoon giftig:
[..]
Mijn moeder leeft al jaren niet meerquote:Op maandag 29 september 2008 20:00 schreef Guppyfriend het volgende:
op die reactie was het wachten natuurlijk![]()
anyway, misschien heeft je moeder meer overtuigingskracht. ik zou zo snel mogelijk een gesprek regelen als ik jou was
Volgens mij mag je blij zijn dat het geen insecten zijn anders konden ze vliegenquote:Op woensdag 1 oktober 2008 12:04 schreef BroesWillems het volgende:
wat een hysterie over een insect...
quote:Op woensdag 1 oktober 2008 12:45 schreef nils7 het volgende:
[..]
Volgens mij mag je blij zijn dat het geen insecten zijn anders konden ze vliegen
quote:Op woensdag 1 oktober 2008 12:04 schreef BroesWillems het volgende:
wat een hysterie over een insectgeleedpotige...
Volgens mij niet... maar die kwamen voor in de stad (Istanbul).quote:
Volgens mij kunnen niet alle insecten vliegen hoorquote:Op woensdag 1 oktober 2008 12:45 schreef nils7 het volgende:
Volgens mij mag je blij zijn dat het geen insecten zijn anders konden ze vliegen
Irritant soort mensen die dat doenquote:Op maandag 29 september 2008 19:44 schreef Isegrim het volgende:
Hebben ze ze daar gekocht of gevangen?
Hoe haal je het in je hoofd om schorpioenen mee te nemen van je vakantie?Vooral als je er de ballen verstand van hebt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |