woepsquote:Dit is de op 1 na giftigste schorpioen ter wereld, op de death stalker (leiurus sp.) na.. Er is maar 1 soort die even giftig is als de Australis en dat is de amerikaanse centroides gracilis De sypthomen van een steek zijn,duizeligheid,pijn,oedeemvorming,verlies van bewustzijn,tunnelvizie en soms de dood. Daarnaast zijn deze schorpioenen ZEER aggersief en zeer snel.
Ze hadden die beesten in een flesje gestopt, en in de ruimbagage gedaan zeiden zequote:Op zondag 28 september 2008 13:57 schreef Pizzakoppo het volgende:
Niemand vraagt zich hier af HOE ze die schorpioenen hebben meegenomen? Bij deze TS antwoorden bitte.
Een hele tijd doodziek zijn was inderdaad de 3e optie, maar of iemand daar nu op zit te wachten.quote:Op zondag 28 september 2008 14:09 schreef Bob-B het volgende:
Schorpioenen zijn niet per definitie dodelijk. Alleen als je oud ben, erg jong bent, of een slecht hart hebt. Een volwassen persoon kan prima een schorpioen steek koppen. Durf discovery channel te kijken.
kan dodelijk zijn is niet per definitie hetzelfde als dodelijk, wat ik al zei, oude mensen, jonge kinderen of als je iets aan je hart hebt, dat zijn de categoriën die zo'n prikje niet terug gaan koppen.quote:Op zondag 28 september 2008 15:24 schreef moonmovies het volgende:
op internet wordt overal verteld dat deze schorpioen de op een na dodelijkste is en dat een beet dodelijk kan zijn...
Ja, doen.quote:Op zondag 28 september 2008 17:38 schreef moonmovies het volgende:
volgens zijn het 2 Yellow Desert Scorpions, en deze zijn zeer dodelijk, maar een reptielen opvang lijkt mij het beste
Mijn chloor opmerking was aardig serieus, aangezien het mij een zaak lijkt zo snel mogelijk van deze wezentjes af te komenquote:Op zondag 28 september 2008 19:22 schreef Klonk het volgende:
Even een opruimslotje, daarna gaat ie door naar F&F
Ik zou die beesten echt geen 2 uur in huis willen hebben. Ik weet niet of ze beschermd zijn, maar ik zou er toch zo snel mogelijk op een dergelijke manier van af zien te komen dat niet 1 van de buurkinderen ze ook nog in de zandbak tegen kan komenquote:Op zondag 28 september 2008 19:26 schreef Klonk het volgende:
neuh, zolang er fatsoenlijke opties zijn zoals die opvang is het doden van dieren geen oplossing
Zei de cocktailprikkerquote:Op zondag 28 september 2008 20:04 schreef Cocktailprikker het volgende:
Ik mag hopen dat ie gestoken wordt
Ik dacht altijd hoe dikker de staart, hoe giftiger de soort.quote:Op zondag 28 september 2008 16:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
Aan de scharen te zien heb je hier wel te maken met een iets giftigere soort.
Bij schorpioenen geldt meestal hoe dunner/ smaller de scharen, hoe giftiger de soort
Echt niet. Ik zou echt geen risico nemen met die beesten. Zo snel mogelijk vernietigen.quote:Op zondag 28 september 2008 19:26 schreef Klonk het volgende:
neuh, zolang er fatsoenlijke opties zijn zoals die opvang is het doden van dieren geen oplossing
nou, op discovery werd altijd verteld dat die beesten niet dodelijk zijnquote:Op zondag 28 september 2008 19:59 schreef aggeloog het volgende:
Zo snel en effectief mogelijk doodmaken zou ook mijn eerste reactie zijn. Noem het een fobie maar schorpioenen zijn de enige beesten die ik dood en gedroogd of levend en achter glas nog altijd eng vind.
Wel ben ik erg nieuwsgierig hoe ze die beesten in een fles kregen, vriendelijk vragen heeft vast geen effect.
quote:Venom:
This is one of the worldst most dangerous scorpion, with a very potent venom. This species are medical important, and cause several deaths each year. LD value of 0.16 - 0.50 mg/kg!
OKquote:Op zondag 28 september 2008 21:08 schreef moonmovies het volgende:
k zal ze maar niet bewaren voor een 1april grap
Dus maak je er maar een 28 Septembergrap met deze post?quote:ontopic,
zou het papegaaiencentrum ze willen hebben? Ze zitten bij ons in de buurt en ik heb er een tijd vrijwilligerswerk gedaan, ze hadden wel een paar vogelspinnen.
Zoiets heb ik ook begrepen. Ik zou er iets van doorzichtig plastic oid overheen gieten, dan kun je er nog wel naar kijken.quote:Op zondag 28 september 2008 16:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
Aan de scharen te zien heb je hier wel te maken met een iets giftigere soort.
Bij schorpioenen geldt meestal hoe dunner/ smaller de scharen, hoe giftiger de soort
Met medisch belangrijk bedoelen ze voor antigif? In dat geval zit misschien het gifcentrum of het havenziekenhuis er wel op te wachtenquote:Op zondag 28 september 2008 21:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Het lijkt me meer een Leiurus quinquestriatus, maar een expert zou uitsluitsel moeten kunnen geven.
[ afbeelding ]
Overigens ook buitengewoon giftig:
[..]
quote:Op zondag 28 september 2008 14:09 schreef Bob-B het volgende:
Durf discovery channel te kijken.
quote:Op maandag 29 september 2008 15:29 schreef BreathMe het volgende:
Je kan proberen om een muis te kopen en die erbij te doen.
kijken wat ermee gebeurd.
Schorpioenen moeten ook eten...quote:
Die foto's had ik eerder gemaakt, sinds ik weet dat ze giftig zijn, zijn ze de fles (ze zitten in een fles) niet meer uitgeweestquote:Op maandag 29 september 2008 14:55 schreef Jordy-B het volgende:
Zou je niet even voor een terrarium zorgen, ipv een kartonnen doos? Straks ontbreekt er een.
Hoe kleiner de scharen, hoe minder de kracht in de scharen. Dus moet hij sterker gif hebben, om zijn prooi sneller te doden.quote:Op zondag 28 september 2008 20:11 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik dacht altijd hoe dikker de staart, hoe giftiger de soort.
Maarja, de scharen en de staart staan meestal onevenredig in verhouding met elkaar.
omgquote:Op maandag 29 september 2008 16:42 schreef moonmovies het volgende:
nu niet meer op mijn verantwoordelijk hoor, hun willen ze houden ipv ze naar een opvang te brengen of ze te doden.
Niet mijn schuld
nee, ze zijn niet zo slimquote:Op maandag 29 september 2008 16:56 schreef Isdatzo het volgende:
Verbaast me niks, die lui namen ook halters 't vliegtuig in en waren verbaasd dat dat niet mocht
Niet bij mij in een flesje gelukkig, heb ze tenslotte niet aangenomen, ik heb alleen aangeboden ze te helpen met het kwijtraken van die beesten, en dat wouden ze nietquote:Op maandag 29 september 2008 17:28 schreef moussy het volgende:
Stelletje mafkezen, ik heb Serpo gemaild met de vraag of ze naar dit topic willen kijken! Straks zijn die dingen rete giftig, dan moeten ze sowieso niet bij een stelletje noobs in een flesje zitten!
Buiten het hele verhaal om over hoe lomp dit allemaal is...die 2 weten zeker ook niet dat ze af en toe wat eten moeten regelen voor die beesten?quote:Op maandag 29 september 2008 16:41 schreef moonmovies het volgende:
daarbij, ik heb die kennisen gezegd dat ze ze beter naar een opvang kunnen brengen, maar nu ik gezegd heb dat ik ze niet hoef willen ze ze zelf houden.
"ze zijn lief"
leuk voor je, ze zijn toch niet bij ons in huisquote:
jwel, ze hebben die beesten sprinkhanen en spinnen gegeven, die aten ze, athans dat vertelde ze mijquote:Op maandag 29 september 2008 19:32 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Buiten het hele verhaal om over hoe lomp dit allemaal is...die 2 weten zeker ook niet dat ze af en toe wat eten moeten regelen voor die beesten?
Gelukkig niet, maar ik denk niet dat ze zo snel die fles uitkomen, tenzei hun zo dom zijn ze dr weer uit te halenquote:
Euh, ik geef heel veel om dierenquote:Op maandag 29 september 2008 19:33 schreef Guppyfriend het volgende:
Belachelijk. Dit is gewoon smokkelwaar, en bovendien hartstikke zielig. Dit is net zo zielig als papegaaitjes die in kartonnen rolletjes in vliegtuigen gesmokkeld worden. Alleen pech voor schorpioenen dat ze niet zo'n hoge aaibaarheidsfactor hebben? Rot toch op.
TS heeft de houding van een slappe zak. Het zijn jouw vrienden, en jij moet ze dus aan het verstand brengen dat dit niet kan. En anders bel je de dierenambulance maar, for all I care.
Dat er mensen zijn die met deze manier met dieren omgaan, ik moet er echt van kotsen.
Daarbij het zijn spinachtigen, net zo slim dom als een spin, en goede kans dat jij die ook gewoon doodslaat als je dr een in de douche vind, en de mensen daar in Turkije enz doden die beesten ook als ze dr een zien. Of ben jij soms zo'n dierenactivist die al moord begint te schreeuwen bij de dood van een mug?quote:Op maandag 29 september 2008 19:33 schreef Guppyfriend het volgende:
Belachelijk. Dit is gewoon smokkelwaar, en bovendien hartstikke zielig. Dit is net zo zielig als papegaaitjes die in kartonnen rolletjes in vliegtuigen gesmokkeld worden. Alleen pech voor schorpioenen dat ze niet zo'n hoge aaibaarheidsfactor hebben? Rot toch op.
TS heeft de houding van een slappe zak. Het zijn jouw vrienden, en jij moet ze dus aan het verstand brengen dat dit niet kan. En anders bel je de dierenambulance maar, for all I care.
Dat er mensen zijn die met deze manier met dieren omgaan, ik moet er echt van kotsen.
Nou gelukkig dan maar dat het van die verstandige mensen zijnquote:Op maandag 29 september 2008 19:34 schreef moonmovies het volgende:
Gelukkig niet, maar ik denk niet dat ze zo snel die fles uitkomen, tenzei hun zo dom zijn ze dr weer uit te halen
Je kunt toch makkelijk één of andere instantie inlichten? Ze zijn illegaal bezig dus er is zat aan te doen.quote:Op maandag 29 september 2008 19:36 schreef moonmovies het volgende:
[..]
Euh, ik geef heel veel om dieren, maar als niemand ze wil hebben, wat moet er dan mee? Ze brengen dalijk mensenlevens in gevaar, die volgens mij nog altijd voorop staan. Ik ben niet de gene die ze meegesmokkeld heeft, ik zou zoiets nooit doen omdat ik weet dat ik toch niks met zo'n beest kan en dat beest er alleen maar onder lijdt.
Ik heb ze proberen te overtuigen dat ze die beesten weg moeten doen aan een opvang, maar ze willen ze liever houden, dan trek ik me terug.
Wat is dat nu voor weer voor drogredenquote:Op maandag 29 september 2008 19:38 schreef moonmovies het volgende:
[..]
Daarbij het zijn spinachtigen, net zo slim dom als een spin, en goede kans dat jij die ook gewoon doodslaat als je dr een in de douche vind, en de mensen daar in Turkije enz doden die beesten ook als ze dr een zien. Of ben jij soms zo'n dierenactivist die al moord begint te schreeuwen bij de dood van een mug?
Je zou op eigen initiatief de opvang of dierenambulance kunnen bellen, want, zoals je zegt, ze brengen mensenlevens in gevaar. Niet van buitenstaanders misschien, maar wel die van je vrienden.quote:Op maandag 29 september 2008 19:36 schreef moonmovies het volgende:
[..]
Euh, ik geef heel veel om dieren, maar als niemand ze wil hebben, wat moet er dan mee? Ze brengen dalijk mensenlevens in gevaar, die volgens mij nog altijd voorop staan. Ik ben niet de gene die ze meegesmokkeld heeft, ik zou zoiets nooit doen omdat ik weet dat ik toch niks met zo'n beest kan en dat beest er alleen maar onder lijdt.
Ik heb ze proberen te overtuigen dat ze die beesten weg moeten doen aan een opvang, maar ze willen ze liever houden, dan trek ik me terug.
Daarbij kun je papegaaien niet vergelijken met een schorpioen, papegaaien zijn uiterst intiligent en hebben de intiligentie van een 5 jarig kind, daarbij kunnen ze slecht tegen het alleen zijn en hebben deze beesten alle emoties die de mens ook kent, een schorpioen kent alleen boos en relaxt als emotie en ze hebben geen bewustzijn of problemen met alleen zijn, onthou dat het gewoon ook insecten zijn...quote:Op maandag 29 september 2008 19:33 schreef Guppyfriend het volgende:
Jij bent geen papegaai hèquote:Op maandag 29 september 2008 19:40 schreef moonmovies het volgende:
[..]
Daarbij kun je papegaaien niet vergelijken met een schorpioen, papegaaien zijn uiterst intiligent en hebben de intiligentie van een 5 jarig kind, daarbij kunnen ze slecht tegen het alleen zijn en hebben deze beesten alle emoties die de mens ook kent, een schorpioen kent alleen boos en relaxt als emotie en ze hebben geen bewustzijn of problemen met alleen zijn, onthou dat het gewoon ook insecten zijn...
Oh, gelukkig mag je minder intelligente dieren (zoals konijnen, katten en goudvissen) naar hartelust martelenquote:Op maandag 29 september 2008 19:40 schreef moonmovies het volgende:
[..]
Daarbij kun je papegaaien niet vergelijken met een schorpioen, papegaaien zijn uiterst intiligent en hebben de intiligentie van een 5 jarig kind, daarbij kunnen ze slecht tegen het alleen zijn en hebben deze beesten alle emoties die de mens ook kent, een schorpioen kent alleen boos en relaxt als emotie en ze hebben geen bewustzijn of problemen met alleen zijn, onthou dat het gewoon ook insecten zijn...
Dat dus..quote:Op maandag 29 september 2008 19:40 schreef moonmovies het volgende:
[..]
als je zo'n grote dierenredder was had je ze wél aangenomen en ze als de sodemieter bij 1 of andere opvang gebracht, je bent zelf net zo achterlijk bezigquote:Op maandag 29 september 2008 19:30 schreef moonmovies het volgende:
[..]
Niet bij mij in een flesje gelukkig, heb ze tenslotte niet aangenomen, ik heb alleen aangeboden ze te helpen met het kwijtraken van die beesten, en dat wouden ze niet
Zet ze op V&A dan...quote:Op maandag 29 september 2008 19:36 schreef moonmovies het volgende:
[..]
En dat hebben ze niet gedaan --> ILLEGAALquote:Op maandag 29 september 2008 19:43 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat dus..
Trouwens, het is niet illegaal om schorpioenen mee te nemen. Je zult ze echter wel aan moeten geven bij de douane en belasting betalen.
Tja hier baal ik ook van, ik zou zoiezo nooit zo dom zijn om 2 van die beesten naar NL te halen, maar nu kan ik het dalijk wel weer gaan oplossen, en nu wordt ik in dit topic afgezeken terwijl ik niet de gene ben die zo stom is geweest om 2 schorpioenen naar nederland te halen maar die kennisen van ons. Daarbij heb ik ze geprobeerd over te halen, maar ze willen die beesten houden. Daarbij heb ik het geld en de connecties voor een terrarium niet, die dierenopvang wel, maar daar willen ze ze niet naar toe sturen.quote:Op maandag 29 september 2008 19:40 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Je zou op eigen initiatief de opvang of dierenambulance kunnen bellen, want, zoals je zegt, ze brengen mensenlevens in gevaar. Niet van buitenstaanders misschien, maar wel die van je vrienden.
M'n reactie is misschien ook wat overtrokken, en meer op je vrienden gericht dan op jou. Sorry daarvoor. Ik kan er gewoon heel slecht tegen als mensen zo met dieren omgaan.
Het minste wat je vrienden kunnen doen is een geschikt terrarium voor ze regelen. Dan hebben de schorpioenen ook wat aan hun leven. En het is ook mooier om ze in een wat natuurlijker omgeving te zien.
Zeg ik dat dan?quote:Op maandag 29 september 2008 19:43 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Oh, gelukkig mag je minder intelligente dieren (zoals konijnen, katten en goudvissen) naar hartelust martelenBedankt voor de tip.
Toch jammer dat dat niet voor minder intelligente mensen opgaat
het zijn kennissen en zo te lezen heb je er niets aanquote:Op maandag 29 september 2008 19:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Maar jij kan wel de dierenambulance bellen met een tip![]()
Daarmee maak je je op Fok! onsterfelijk. En ach, die 'vrienden' kan je toch wel missen
Breng je ze dus naar mensen die er verstand van hebbenquote:Op maandag 29 september 2008 19:46 schreef moonmovies het volgende:
[..]
Zeg ik dat dan?![]()
luister eens, ik heb zelf ook huisdieren gehad waar ik met liefde mee om ga, maar zo zielig gaan doen om een insect, ik ben het met je eens dat die beesten gewoon moeten leven in een natuurlijke omgeving, maar als dat niet mogelijk is en ze een gevaar zijn voor mensen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |