Hij moet L1 en L2 hebben voor de fase aansluiting en 2 x de N voor de nul aansluiting, L3 hoeft hier niet aangesloten te worden.quote:Op maandag 4 juli 2011 19:32 schreef Coolmint het volgende:
Heb je (lastig te zien op de foto hoor) niet per ongeluk helemaal rechts de L1 aangesloten? Hier hoeft niks aangesloten te worden. Het lijkt er op dat je op L2 nu de N2 hebt aangesloten.
Even voor het duidelijk dan: op onderste foto helemaal links (L1) de zwart/witte (lijkt nu in N2 te zitten). Daarnaast de zwarte (L2): lijkt nu goed. Daarnaast L3: de bruine die nu in L1 zit (al maakt dat eigenlijk toch niet uit). Dan de aarde = goed, dan de N1 is blauw (ook goed).
Dikke kans dat je dan geen kortsluiting meer krijgt.
zelfs met photoshop krijg ik ze niet duidelijkquote:Op maandag 4 juli 2011 20:02 schreef Vonkenboer het volgende:
Van de foto die je gemaakt hebt van de schema's die op het toestel staan kan ik niks uit op maken; die zijn veelste klein om überhaupt wat te kunnen zien !
Pas je wel op met het proefondervindelijk aansluiten van je kookplaat, als je maar vaak genoeg sluiting maakt doet hij het helemaal niet meer
Alstu:quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zelfs met photoshop krijg ik ze niet duidelijk
Dan moet je gezien je eerdere posting het stukje rechtsonder hebben: '400V 2N ONLY FOR NL'quote:
quote:Op maandag 4 juli 2011 19:15 schreef jasperlevink het volgende:
Ik heb een 2x230V aansluiting (linksonder + rechtsonder is 400V, linksboven + rechtsboven is 0, de andere combinaties 230V).
dus ff een krronsteentje aan de kabel met de perilex eraan, en dan ff meten welk draadje wat is, en dan aansluitenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan moet je gezien je eerdere posting het stukje rechtsonder hebben: '400V 2N ONLY FOR NL'
Waarbij R en S dan de 2 punten zijn waartussen je 400V hebt gemeten en N1 en N2 de punten zijn waartussen je 0V hebt gemeten.
[..]
Een fornuis kan op verschillende manieren worden aangeslotenquote:Op zondag 17 juli 2011 20:39 schreef ebeaydojraes het volgende:
was ik al bang voor. helemaal niet of kan ik gewoon niet alles tegelijk gebruiken (wat nooit zal voorkomen)?
Dan kan je het fornuis daar gewoon op aansluiten, is het een nieuw fornuis of een fornuis dat ergens anders al heeft gebrand, dan even controleren of het fornuis is aangepast voor 2 x 230 Vquote:Op zondag 17 juli 2011 21:01 schreef ebeaydojraes het volgende:
perilex. is wooncomplex met stadsverwarming, dus geen gas. de knop naast 40 0.3 is de beveiliging voor de kookgroep.
Als jij geen gas hebt, lijkt het me niet meer dan normaal dan dat je wel degelijk een 3 fase aansluiting hebt.quote:Op zondag 17 juli 2011 21:01 schreef ebeaydojraes het volgende:
perilex. is wooncomplex met stadsverwarming, dus geen gas. de knop naast 40 0.3 is de beveiliging voor de kookgroep.
nope. al moet ik zeggen dat er niet heul veel meer onder zit dan de warmteleidingen ... maar kan zijn dat ik iets over het hoofd zie ..quote:Op zondag 17 juli 2011 21:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als jij geen gas hebt, lijkt het me niet meer dan normaal dan dat je wel degelijk een 3 fase aansluiting hebt.
Heb je geen foto waarop je hoofdzekeringen staan? (Die zitten onder je meter)
Vreemd. Ik heb ook stadsverwarming, maar elke woning in de wijk heeft standaard een 3 fase aansluiting van 3 x 25A. En dat heb je feitelijk ook wel nodig als je bij gebrek aan gas elektrisch moet koken.quote:Op zondag 17 juli 2011 21:33 schreef ebeaydojraes het volgende:
nope. al moet ik zeggen dat er niet heul veel meer onder zit dan de warmteleidingen ... maar kan zijn dat ik iets over het hoofd zie ..
Als je de verdeelkast bekijkt, zie je ;quote:Op zondag 17 juli 2011 21:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als jij geen gas hebt, lijkt het me niet meer dan normaal dan dat je wel degelijk een 3 fase aansluiting hebt.
Heb je geen foto waarop je hoofdzekeringen staan? (Die zitten onder je meter)
Tot zover komt die vrijwel overeen met mijn oude groepenkast.quote:Op zondag 17 juli 2011 22:02 schreef exlurker het volgende:
Als je de verdeelkast bekijkt, zie je ;
1 aardlekschakelaar 40A - 30mA
2 groepen achter de aardlekschakelaar
1 groep, waarschijnlijk wasautomaat
1 groepsschakelaar met 2 zekeringen voor de kookgroep
Die had ik inderdaad wel.quote:Geen hoofdschakelaar, dus geen 3fase aansluiting
Dat is lekker dan. Dan heb je bij een 35A hoofdzekering nog 3A over voor de rest van het huisquote:Op zondag 17 juli 2011 22:04 schreef blomke het volgende:
Je plaat kan max. 2 x 16 x 230 = 7360 Watt ziijn
Eigenlijk is het schandalig natuurlijk. Verhogen naar meer dan 35A kost je een vermogen aan vastrecht extra (of netwerktarief, weet ik veel, maar het is iets van 40,- per maand extra)quote:Op zondag 17 juli 2011 22:12 schreef blomke het volgende:
De vraag is of ie die 7360 Watt ook echt continu gebruikt. Grote verbruikers zullen even niet aangezet kunnen worden, maar je kan nog gewoon verlichting en je TV&PC aanhouden.
Je staat er versteld van wat er allemaal kan met 1 fase 35A, er zijn zelfs wijken waar je zelfs geen 3 fase kan krijgen voor een huisinstallatiequote:Op zondag 17 juli 2011 22:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Eigenlijk is het schandalig natuurlijk. Verhogen naar meer dan 35A kost je een vermogen aan vastrecht extra (of netwerktarief, weet ik veel, maar het is iets van 40,- per maand extra)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |