abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 oktober 2008 @ 09:08:59 #201
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_62573774
quote:
'Nieuw stadion moet ambities MVV verwezenlijken'
Woensdag, 22 oktober om 08:20

Het plan om in het zuiden van Limburg één club tot stand te brengen is vooralsnog niet besteed aan MVV. De club uit Maastricht hoopt zich nog altijd op eigen houtje te kunnen redden, en meent met een nieuw stadion de aansluiting met de eredivisie weer te kunnen hervinden.

Volgens De Limburger heeft de club uit het uiterste zuiden van de provincie twee scenario’s klaarliggen. Of het huidige onderkomen de Geusselt wordt volledige gerenoveerd, óf er verrijst een geheel nieuw onderkomen op een nieuwe locatie. Mocht er worden gekozen voor laatstgenoemde optie, dan behoort een demontabele tweede ring tot de opties.

Hierdoor moet de maximale capaciteit worden opgeschroefd naar zo’n 30.000 zitplaatsen. Burgemeester van Maastricht, Gerd Leers, bevestigt dat de club bezig is plannen te maken voor de toekomst. “Er zijn op dit moment tal van ontwikkelingen rond De Geusselt. Als de vraag naar een nieuw stadion realistisch blijkt, ben ik best genegen dat te onderzoeken.”

Onlangs maakte de KNVB bekend dat het de mogelijkheden tot een fusie van de drie Zuid-Limburgse clubs Roda JC, Fortuna Sittard en MVV onderzoekt, maar de Maastrichtenaren keren zich daar vooralsnog fel tegen. Mocht het nieuwe stadion er komen, dan lijkt de samenvoeging definitief van de baan, mits de club zou gaan spelen in het nieuwe onderkomen.

Leers denkt echter dat het een lastig verhaal wordt. “Voetbal is emotie, dat is de basis van clubliefde. Aan de andere kant heb je de ratio, die zegt dat een fusie nodig is. Maar emotie is onvervangbaar. Ik denk niet dat de ratio het op dit moment kan winnen.”
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
  woensdag 22 oktober 2008 @ 09:18:19 #202
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_62573958
zow dat zijn ambities bij mvv
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_62574718
30.000?

Een groter stadion betekent niet altijd dat er meer mensen gaan komen
pi_62574795
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 09:50 schreef Sieps het volgende:
30.000?

Een groter stadion betekent niet altijd dat er meer mensen gaan komen

Hoeveel man zit er nu gemiddeld bij MVV dan? En wat is de max?
Enschede, onze stad! ons domein!
  woensdag 22 oktober 2008 @ 10:12:41 #205
226255 ES57
pi_62575257
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 09:53 schreef Lamzak_ het volgende:

[..]

Hoeveel man zit er nu gemiddeld bij MVV dan? En wat is de max?
6.000 resp. 6.500

Maar Heerenveen en Groningen speelden ooit ook voor anderhalve man en een paardenkop.
pi_62575305
Ik denk dat het kan. Met die regio lijkt het me goed mogelijk dat je ongeveer net zo'n grote achterban kan hebben als twente. of mensen moeten wat anders denken.
Enschede, onze stad! ons domein!
  woensdag 22 oktober 2008 @ 10:26:35 #207
39338 poehej
Tukker in hart en nieren.
pi_62575600
30.000 Zonde van de centen.. Komop ej, zoveel mensen gaan er echt niet naar een eerste(!) divisie club.. Ik geloof nooit dat ze ineens een stadion van die grootte neerzetten.
Ze zullen wel eerst beginnen met 15.000 ofzo (wat ik overigens nog steeds heel erg veel vind voor zo'n club.)
pi_62575617
Het is zover.. De knoop is doorgehakt, er wordt afscheid genomen van de black hell; Toumba Stadium. .

God, wat blijft het toch een indrukwekkend gezicht om bijna een heel stadion in het zwart te zien.
Hence de naam "black hell".

Dit wordt onze nieuwe thuishaven:

Ik zal het missen en ZEKER nog minstens een wedstrijdje bezoeken voor het neer gaat.
-
pi_62575659
Mooie foto's, Daggla.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  woensdag 22 oktober 2008 @ 10:29:32 #210
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_62575660
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 10:14 schreef Lamzak_ het volgende:
Ik denk dat het kan. Met die regio lijkt het me goed mogelijk dat je ongeveer net zo'n grote achterban kan hebben als twente. of mensen moeten wat anders denken.
Dan ken je de regio niet. MVV is echt de club van Maastricht en een enkel omliggend dorp. De rest van Zuid-Limburg heeft niks met die stad en zal nooit naar MVV gaan kijken.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_62575879
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 10:29 schreef venomsnake het volgende:
Mooie foto's, Daggla.
Ik krijg letterlijk kippenvel als ik er naar kijk.
Hoe vaak ik daar niet heb gestaan.. Die sfeer, de vijandigheid, minuten lang niets zien door rook, massale "spring" acties (maar dan met een heel stadion), rellen, bizarre wedstrijden..
Wat de stand ook is, iedereen gaat los. Voorbeeldjes: klik en klik

Zo'n ongelooflijke rush, dat is met geen pen te beschrijven. Niet te vergelijken met wat dan ook hier in Nederland. Nee, zelfs clubs als f'noord kunnen alleen dromen van zo'n sfeer.
Geen idee of er psv-ers of az-ers zijn die tijdens de uefa cup zijn geweest (psv-ers vast niet . ), maar ik denk dat die dit alleen maar kunnen beamen.

En midden in een woonwijk, zo hoort het. Niet ergens in the middle of fucking nowhere zoals de ArenA .

"Toumba! Iran! Cambodja! Vietnam!" werd er altijd gezongen.. Dit ter illustratie van de vergelijkbare sfeer.. Staat van oorlog soms bijna.... Zeker als Aris of Olympiakos op bezoek komt.

Bah, ik ga het missen .
Nou ja, jij zal wel weten hoe het voelt nadat het Oosterpark werd uitgezwaaid.

[edit]
Overigens vind ik het niewe stadion wel mooi hoor. Geen sintelbaan, weet niet of dat slim is alleen. Wel nog veel intimiderender .

[ Bericht 5% gewijzigd door Dr.Daggla op 22-10-2008 10:50:15 ]
-
  woensdag 22 oktober 2008 @ 11:05:29 #212
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_62580021
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 10:37 schreef Dr.Daggla het volgende:
Zo'n ongelooflijke rush, dat is met geen pen te beschrijven. Niet te vergelijken met wat dan ook hier in Nederland. Nee, zelfs clubs als f'noord kunnen alleen dromen van zo'n sfeer.
Geen idee of er psv-ers of az-ers zijn die tijdens de uefa cup zijn geweest (psv-ers vast niet . ), maar ik denk dat die dit alleen maar kunnen beamen.
Ik ben er niet tijdens de UEFA Cupwedstrijd geweest. Eeuwig zonde, want het was wel een toffe wedstrijd. Het was de eerste wedstrijd van AZ in Europa sinds zeer lange tijd en PAOK was een gevestigde naam, maar toch werd het daar 2-3. Ik weet nog dat de eigen supporters tijdens de wedstrijd brand stichtten in hun vak, maar dat ze na afloop wel allemaal applaudiseerden.

Ik ben echter afgelopen seizoen wel bij een wedstrijd van PAOK geweest, verslag staat hier en hier ook nog twee korte sfeerimpressies. Hoewel het misschien voor 60% gevuld was, was het toch erg gezellig.

Weet je al waar het nieuwe stadion moet komen? Het ligt nu wel erg mooi, net als Aris trouwens...
pi_62580513
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:05 schreef Gatalin het volgende:

[..]

Ik ben er niet tijdens de UEFA Cupwedstrijd geweest. Eeuwig zonde, want het was wel een toffe wedstrijd. Het was de eerste wedstrijd van AZ in Europa sinds zeer lange tijd en PAOK was een gevestigde naam, maar toch werd het daar 2-3. Ik weet nog dat de eigen supporters tijdens de wedstrijd brand stichtten in hun vak, maar dat ze na afloop wel allemaal applaudiseerden.

Ik ben echter afgelopen seizoen wel bij een wedstrijd van PAOK geweest, verslag staat hier en hier ook nog twee korte sfeerimpressies. Hoewel het misschien voor 60% gevuld was, was het toch erg gezellig.

Weet je al waar het nieuwe stadion moet komen? Het ligt nu wel erg mooi, net als Aris trouwens...
Erg leuk om te lezen!
En tegen kleine clubjes is het idd niet echt vol te krijgen, deels door de economische crisis en deels omdat vorig seizoen veel supporters pissig waren op hun club.
Overigens gaat het financeel stukken beter inmiddels en staan we 2de op de ranglijst.
Tegen Aris, AEK en Panathinaikos was het iig volle bak. En dat zijn de enige 3 thuiswedstrijden die tot nu toe gespeeld zijn . Hoe het er vol uit ziet qua sfeer kan je op de filmpjes vinden in mijn post.
Of zelf ff youtuben.
Gate 4 (en 3, 5 en 6) vullen een derde van het stadion. Prachtig om zo'n groot deel harde kern te hebben .
Supercool dat je geweest bent iig!

Nee, geen idee waar het moet komen. Het plan is er om het iig in Toumba te doen (de wijk). Dus het zal wel gewoon tussen de huizen komen.
Al kan ik gezien het verleden van onze supporters wel begrijpen als het net buiten de woonwijken komt .
-
pi_62580734
quote:
SC Heerenveen mikt op versnelde uitbouw stadion

SC Heerenveen gaat de komende maanden onderzoeken of het een deel van de voorgenomen stadionuitbreiding versneld kan realiseren. (...) Kuiper: "Tot het eind van het jaar hebben we een reeks vergaderingen gepland om te onderzoeken hoe we het stadion verder kunnen uitbreiden. Onze bedoeling is in elk geval één tribunedeel op te hogen.'
pi_62580895
Oven offtopic, ik las dat er bij jong Heerenveen tegen jong Ajax 20.000 man op de tribune zaten? klopt dit? en is dit vaker bij jullie, of gewoon een eenmalige actie? was nogal verbaasd hierover namelijk..
pi_62580969
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:35 schreef NoMercy285 het volgende:
Oven offtopic, ik las dat er bij jong Heerenveen tegen jong Ajax 20.000 man op de tribune zaten? klopt dit? en is dit vaker bij jullie, of gewoon een eenmalige actie? was nogal verbaasd hierover namelijk..
Klopt. Vorig jaar was het zelfs uitverkocht. Dit is elk jaar een actie in de herfstvakantie om de Junior Heero's, de kidsclub, ook een kans te geven een wedstrijd te zien. Met een uitverkocht stadion heeft de club weinig anders te bieden...

Op een normale maandag komen er gewoon een paar honderd bij het tweede kijken, zoals het hoort.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 16:42:20 #218
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_62586422
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:30 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Ik ben jaloers op jullie, we zouden in Nijmegen ook eens zo voortvarend moeten zijn. Daar bedoel ik niet meer dat NEC zich moet gaan meten met Heerenveen, maar je hoort hier helemaal niets meer over de geplande uitbreiding, weet niet eens of de gemeente er al wat over besloten heeft.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_62588168
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 10:12 schreef ES57 het volgende:

[..]

6.000 resp. 6.500

Maar Heerenveen en Groningen speelden ooit ook voor anderhalve man en een paardenkop.
Dat heeft iedere club dus slaat nergens op. Groningen had zelfs toen ze in de eerste divisie speelden bijna 10.000 supporters gemiddels in het seizoen. Dus je moet wel heeeeeeel ver terug wil je zeggen dat ze voor een paar mensen speelden.
Of je nu wint of verliest, Grunn fan ben je niet voor even maar voor heel je leven..
pi_62589418
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 10:27 schreef Dr.Daggla het volgende:

(...)
Dit wordt onze nieuwe thuishaven:

Ik zal het missen en ZEKER nog minstens een wedstrijdje bezoeken voor het neer gaat.
Goh, weinig fantasie. volgens mij heeft Olympiakos hetzelfde stadion zo ongeveer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_62589588
Zou men bij MVV niet bedoelen dat het stadion een trainings-onderkomen zou moeten worden voor het WK? dat is namelijk ook een verplichting, trainingslocaties met bepaalde voorzieningen en een minimum aantal zitplaatsen. Maastricht lijkt me daar perfect voor gelegen.
pi_62589688
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 13:23 schreef venomsnake het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
ik zie dit nou pas, wat een gedrocht
  donderdag 23 oktober 2008 @ 17:05:42 #223
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_62616137
Deze video is van januari 2008. Kan dus zijn dat ie al ooit is gepost.

mms://vodstream.tf1.fr/sports/ol.fr/land.wmv
Olympique Lyon
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 12:04:08 #224
226255 ES57
pi_62663244
De stadions in Nederland moeten gewoon groter. Weer is er sprake van groei van het aantal bezoekers. De Eredivisie nadert nu in rasse schreden Frankrijk en Italië.

http://www.european-footb(...)n/current/avened.htm
http://www.european-footb(...)n/current/avefra.htm
http://www.european-footb(...)n/current/aveita.htm
pi_62663475
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 12:04 schreef ES57 het volgende:
De stadions in Nederland moeten gewoon groter. Weer is er sprake van groei van het aantal bezoekers. De Eredivisie nadert nu in rasse schreden Frankrijk en Italië.

Oftewel, Heracles schiet eens op met die uitbreiding
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 12:18:15 #226
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_62663490
quote:

Italië zullen we niet inhalen, ik verwacht zelfs dat daar de toeschouwersaantallen weer fors gaan stijgen zodra men daar eindelijk met de grootschalige nieuwbouw en renovatie va de stadions begint. Dat we bijna gelijkstaan met Frankrijk is wel heel opmerkelijk. Misschien naderen we die competitie zelfs ook wel kwalitatief, als je naar de resultaten van Twente en PSV tegen Rennes en Marseille kijkt zou je dat wellicht kunnen concluderen, al is dat wel erg kort door de bocht.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 12:51:51 #227
202094 KingOfPop
50% Nederlands 100% Kansloos
pi_62664062
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 12:18 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Italië zullen we niet inhalen, ik verwacht zelfs dat daar de toeschouwersaantallen weer fors gaan stijgen zodra men daar eindelijk met de grootschalige nieuwbouw en renovatie va de stadions begint. Dat we bijna gelijkstaan met Frankrijk is wel heel opmerkelijk. Misschien naderen we die competitie zelfs ook wel kwalitatief, als je naar de resultaten van Twente en PSV tegen Rennes en Marseille kijkt zou je dat wellicht kunnen concluderen, al is dat wel erg kort door de bocht.
Rennes en Marseille toch de nummers 3 en 4 van vorig jaar van Frankrijk, uit een competitie die toch wel sterker wordt geacht dan de Nederlandse..
Aanpassen of oprotten ! Wij tegen iedereen !
pi_62664160
quote:

Beetje jammer dat de tv-gelden ver, heel ver achter blijven.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  zondag 26 oktober 2008 @ 05:37:49 #229
226255 ES57
pi_62681398
quote:

[..]

Italië zullen we niet inhalen, ik verwacht zelfs dat daar de toeschouwersaantallen weer fors gaan stijgen zodra men daar eindelijk met de grootschalige nieuwbouw en renovatie va de stadions begint.
In Nederland gaan de toeschouwersaantallen nog forser stijgen, gezien de bouwwoede van de eredivisieclubs.
  zondag 26 oktober 2008 @ 12:15:21 #230
176521 Grulez
rasgroninger
pi_62684781
quote:

Dat valt me tegen zeg in Italie... ook de serie B. Ik bedoel ze hebben toch 3,5x zoveel inwoners.
  zondag 26 oktober 2008 @ 14:48:55 #231
226255 ES57
pi_62688493
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 12:15 schreef Grulez het volgende:

[..]

Dat valt me tegen zeg in Italie... ook de serie B. Ik bedoel ze hebben toch 3,5x zoveel inwoners.
Rusland heeft 10x zo veel inwoners als Nederland maar de hoogste voetbaldivisie trekt gemiddeld ca. 40% minder toeschouwers dan de Eredivisie:
http://www.european-footb(...)n/current/averus.htm
pi_62689881
"Doha to get world’s first underground stadium

Web posted at: 10/25/2007 3:51:21
Source ::: The Peninsula

doha • In a little over two years, Doha will have the world's first underground stadium, which will be used for matches during the 2011 Asian Cup football tournament and future events.

Built at a cost of over $20m, the new stadium will be an all-weather sports facility which is being constructed barely 3kms away from Al Ahli Stadium.

According to Dr Athanasios Batsilas, the Technical Director of Qatar Football Association (QFA), the new stadium will have no light towers normally seen around sports stadiums around the world.

"You will not see any light towers around this new stadium. This is the unique part of this wonderful project. However, we shall have lights integrated inside the main stand of the stadium, which can house around 10,000 to 11,000 people," Batsilas said yesterday.

“We will have latest audio and video technology inside the stadium to facilitate the players, officials and the fans. The public shall have an easy access to the stadium from seven roads leading into the underground car park," Batsilas added.

According to the QFA official, the stadium has not been named yet. It has been referred to as 'the sports club stadium'. The first phase of construction is currently on. The stadium is expected to be ready for use by the end of 2009.

Built over an area of 200,000 square metres, the yet-to-be-completed facility - which looks more like an open laptop - will have VIP enclosures besides a seating house for local and international media.

Qatar, who successfully bid for the 2011 Asian Cup - the region's premier football tournament - will stage matches at this stadium from 2010 onwards.

Doha, home to the world's largest indoor sports facility called the Aspire Dome, hosted the 15th Asian Games in December last year.

Today, the Heir Apparent, H H Sheikh Tamim bin Hamad Al Thani, chairman of the Qatar National Olympic Committee (QNOC), will formally announce Doha's bid to win the rights to stage the 2016 Olympic and Paralympic Games at a celebratory ceremony to be staged on the Corniche.

According to unconfirmed reports, Doha is seriously considering a bid to host the Fifa World Cup finals in the year 2018. The new facility will go a long way in helping Qatar impress the Fifa hierarchy about its potential bid. The next edition of the World Cup will be staged in South Africa in 2010."

(Bron ; http://thepeninsulaqatar.com/Display_news.asp?section=local_news&month=october2007&file=local_news2007102535121.xml)

Lijkt me wel gaaf zo'n stadion ondergronds

Lijkt net op een laptop

In ieder geval leuker dan een stadion in de vorm van een banaan
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_62692331
Wat een afschuwelijk gedrocht dat ondergrondse 'stadion!'

Heb nog een vraagje over een van de plannen voor het nieuwe stadion van Feyenoord. Bij het laatste plan gaat de oude Kuip dienen als symbolische doorgang naar het nieuwe stadion. Dat is toch totaal onrealistisch ivm onderhoudskosten etc?
- AFCA -
  zondag 26 oktober 2008 @ 16:48:53 #234
226255 ES57
pi_62692643
quote:

[..]

Dit weekend gemiddeld 24.500 toeschouwers bij de eredivisie. Over een paar jaar zitten we op het niveau van de Primera Division.
  zondag 26 oktober 2008 @ 22:44:57 #235
168739 Red_85
'echt wel'
pi_62704603
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:48 schreef ES57 het volgende:

[..]

Dit weekend gemiddeld 24.500 toeschouwers bij de eredivisie. Over een paar jaar zitten we op het niveau van de Primera Division.
tjah, als de hele traditionele top 3 thuis speelt gaat het hard ja.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 26 oktober 2008 @ 23:00:46 #236
176521 Grulez
rasgroninger
pi_62705148
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 22:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat heb je toch overal.
pi_62708262
tvp
  maandag 27 oktober 2008 @ 05:49:58 #238
226255 ES57
pi_62708826
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 22:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Die 'top 3' gaat gigantisch uitbreiden (Feyenoord naar 80.000+; Ajax wil ook naar 80.000; PSV naar 45.000) en de clubs onder 'die 3', te weten AZ, Twente, Groningen en Heerenveen gaan ook geweldig uitbreiden ..... plus de rest (NEC, NAC, Sparta, Heracles, etc.)
  maandag 27 oktober 2008 @ 05:50:28 #239
226255 ES57
pi_62708828
quote:
Sparta vindt plek voor stadion
AD

ROTTERDAM - Sparta wil het nieuwe stadion op een steenworp afstand van het Kasteel laten bouwen. Dat bevestigen onafhankelijke bronnen in én rond de club.

Vertegenwoordigers van de Kasteelclub spraken de afgelopen weken intensief met de gemeenten Rotterdam en Schiedam. Uit die gesprekken, die in het diepste geheim plaatsvonden, kwam naar voren dat het idee breed wordt gedragen om het nieuwe stadion met 18.000 zitplaatsen langs de snelweg A20 op de grens van Schiedam en Rotterdam te bouwen.

De bedoeling is dat Sparta een nieuw stadion krijgt dat ligt ingeklemd tussen de snelweg A20, de Tjalklaan, het Schiedamse deel van industriegebied Spaanse Polder en de metrolijn langs de Horvathweg. Als het nieuwe onderkomen daar inderdaad verrijst, is voldaan aan de grootste wens van de club om in Rotterdam-West te blijven. Dat is van oudsher het grondgebied van de Spartanen.

De gemeente Schiedam is bij het project betrokken, omdat Sparta aan de Schiedamse kant van het stadion graag winkels en kantoren wil laten neerzetten. Bovendien moet er om voldoende parkeergelegenheid te creëren over de stadsgrens van Rotterdam heen worden gekeken. Sparta denkt met het achterland Schiedam, Vlaardingen, Maassluis en het Westland voldoende draagvlak te hebben om investeerders enthousiast te krijgen om winkelpanden te huren.

Op de plek die de club en de gemeente Rotterdam op het oog hebben, is nu nog grotendeels ‘Volkstuindersvereniging Vreelust’ gevestigd. Ruim vijftig jaar geleden moest dezelfde vereniging, vernoemd naar een boerderij die ooit aan de Franselaan heeft gestaan, ook al wijken voor Sparta en de bouw van zwembad Bad West.
  maandag 27 oktober 2008 @ 09:15:10 #240
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_62710043
Volgens mij waren het (onder andere) de volkstuinders die ervoor hebben gezorgd dat Sparta destijds geen nieuw stadion mocht bouwen, maar het huidige moest verbouwen.

Verder ben ik gevoelsmatig positief. Rotterdam-West, vlakbij het oude stadion. Benieuwd hoe dit gaat uitpakken.

[ Bericht 17% gewijzigd door Stpan op 27-10-2008 09:30:53 ]
  maandag 27 oktober 2008 @ 11:09:17 #241
97934 ASroma
Flamboyant
pi_62712797
lijkt me dat die volkstuin-lui hier echt niet mee akkoord zullen gaan..... want hoe zit dat precies, die grond is van de gemeente of echt van die vereniging? Als ze het voor mekaar krijgen zou dat echt een pluim verdienen.
pi_62713099
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 09:15 schreef Stpan het volgende:
Volgens mij waren het (onder andere) de volkstuinders die ervoor hebben gezorgd dat Sparta destijds geen nieuw stadion mocht bouwen, maar het huidige moest verbouwen.

Verder ben ik gevoelsmatig positief. Rotterdam-West, vlakbij het oude stadion. Benieuwd hoe dit gaat uitpakken.

[ afbeelding ]
Waarom eigenlijk niet hier?

Xbox Live Gamertag: Harmen84
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 27 oktober 2008 @ 16:41:23 #243
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_62722655
ja dat leek mij ook een geschikte plek, al is het niet heel ruim daar voor een nieuw stadion
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_62723109
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 16:41 schreef rubbereend het volgende:
ja dat leek mij ook een geschikte plek, al is het niet heel ruim daar voor een nieuw stadion
Geewoon die metrobaan in de tribune verwerken
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 27 oktober 2008 @ 17:23:51 #245
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_62724011
dan moet je flink hoog bouwen aangezien de metro daar nogal hoog ligt
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_62724735
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 17:23 schreef rubbereend het volgende:
dan moet je flink hoog bouwen aangezien de metro daar nogal hoog ligt
Dan bouw je het stadion toch ónder de metrolijn?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
pi_62725472
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 17:50 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Neem aan dat ie ook weer niet zo hoog ligt ?
Zonder wrijving geen glans
pi_62725611
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 17:50 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Ondergronds net als in het midden oosten
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 00:14:25 #249
226255 ES57
pi_62738730
Wonderlijke ingenieurs hier.
  dinsdag 4 november 2008 @ 19:41:31 #250
226255 ES57
pi_62943438
Feyenoord wil nieuwe Kuip aan Maas
AD

ROTTERDAM - De nieuwe Kuip in Rotterdam-Zuid moet aan de Nieuwe Maas komen te staan. Dat vinden althans de directies van voetbalclub Feyenoord en de Kuip. Zij hebben dat aan de gemeentelijke plannenmakers voor het Stadionpark laten weten.

,,Wij kiezen voor de Maas-variant,’’ zegt directeur Jan van Merwijk van de Kuip namens Feyenoord en het stadion. ,,Op die plek kan de nieuwe Kuip uitgroeien tot een icoon. In die variant hebben we ook meer ruimte voor trainingsaccommodatie bij het stadion.’’

Medio december hakt het college van burgemeester en wethouders in Rotterdam een knoop door over de plek van het toekomstige stadion. Het complex direct aan de rivier scoort hoog. Lezers van deze krant gaven in een verkiezing ook al massaal aan voor de optie aan de Nieuwe Maas te zijn.

In de onder ondernemers en omwonenden populaire optie ’United’, met het stadion op sportcomplex Varkenoord, moet de trainingsaccommodatie elders worden ondergebracht. Ook is de ruimte voor de recreatieve sport beperkter dan in de Maas-variant.

De nieuwe Kuip (voor maximaal 80.000 toeschouwers) zou in 2016 klaar moeten zijn. Dat heeft te maken met het WK voebal, dat Nederland en België in 2018 willen houden. Met de bouw van het mega-stadion zal tussen de 400 en 500 miljoen euro gemoeid zijn.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 4 november 2008 @ 19:45:12 #251
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_62943568
dat is zeg maar de duurste variant
DeLuna vindt me dik ;(
pi_62945040
ik zie wel minnetjes bij de top 3 ! en dat wil grotere stadions? krijg die hut eerst maar is vol.
wordt lachen met grote stadions tegen kleine clubs, hallo halfleeg stadion
pi_62945531
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:38 schreef EdAtTheBar het volgende:
Wat een afschuwelijk gedrocht dat ondergrondse 'stadion!'

Heb nog een vraagje over een van de plannen voor het nieuwe stadion van Feyenoord. Bij het laatste plan gaat de oude Kuip dienen als symbolische doorgang naar het nieuwe stadion. Dat is toch totaal onrealistisch ivm onderhoudskosten etc?
Het Stadion op Zuid is een monument en kan dus niet gesloopt worden!
Dus er blijven kosten voor het onderhoud!
uit in Rotterdam? www.uitrotterdam.nl
pi_62951024
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 20:43 schreef Vinboy het volgende:

[..]

Het Stadion op Zuid is een monument en kan dus niet gesloopt worden!
Dus er blijven kosten voor het onderhoud!
Maar het verschilt nogal wie er voor dat onderhoud (deels) opdraait lijkt me.

Volgens mij was er ook een plan om te kijken of er appartementen gemaakt van kunnen worden op een of andere manier. kan me dan bijvoorbeeld voorstellen dat de vereniging van eigenaren daar deels voor verantwoordelijk is. En zo zullen er nog wel meer constructies mogelijk zijn. Of een combinatie daarvan.

De Kuip gebruiken als doorgang voor de nieuwe Kuip is een fantastisch plan maar het stadion enkel daarvoor gebruiken lijkt mij totaal onrealistisch
pi_62951510
De Maas variant zal het ook wel worden de gemeente Rotterdam kennende.
  woensdag 5 november 2008 @ 19:27:07 #256
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_62978453
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 23:20 schreef dill het volgende:
De Kuip gebruiken als doorgang voor de nieuwe Kuip is een fantastisch plan maar het stadion enkel daarvoor gebruiken lijkt mij totaal onrealistisch
Als het dan toch behouden blijft, misschien een nationaal stadion ervan maken? Bekerfinale, Supercup en thuiswedstrijden van het Nederlands elftal.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  woensdag 5 november 2008 @ 19:29:47 #257
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_62978505
Het Nederlands elftal moet in het grootste stadion spelen. De wedstrijden van Oranje zijn nu al bijna altijd uitverkocht.
[b]@RemiLehmann[/b]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 5 november 2008 @ 19:32:26 #258
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_62978569
voor de beker lijkt me de kuip prima, zelden zou een groter stadion uitverkocht zijn geweest tijdens de bekerfinale
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 5 november 2008 @ 19:41:43 #259
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_62978841
Volgens mij heeft de KNVB een contract met de kuip tot 2012. Maar het lijkt me een mooie traditie om in ere te houden.
[b]@RemiLehmann[/b]
  donderdag 6 november 2008 @ 12:06:58 #260
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_62995402
quote:
Op woensdag 5 november 2008 19:29 schreef reem het volgende:
Het Nederlands elftal moet in het grootste stadion spelen. De wedstrijden van Oranje zijn nu al bijna altijd uitverkocht.
Mwoah, de top wedstrijden wel. Nederland-Zweden zal wel uitverkocht raken in de Arena denk ik.
Maar een wedstrijdje als Nederland-Cyprus kun je denk ik prima in een kleiner stadion spelen.

Zo lang we niet net zoals in Engeland een bondsstadion (wembley) hebben, vind ik wel dat je wedstrijden moet spreiden onder de stadions. Is ook wel zo eerlijk naar de clubs en beheerders van de stadions. Bovendien wonen niet alle oranje supporters in Amsterdam.
quote:
Op woensdag 5 november 2008 19:32 schreef rubbereend het volgende:
voor de beker lijkt me de kuip prima, zelden zou een groter stadion uitverkocht zijn geweest tijdens de bekerfinale
Bekerfinale zit meestal vol omdat de KNVB gratis kaartjes weggeeft aan kampioenen in de jeugd van het amateurvoetbal.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 6 november 2008 @ 13:56:57 #261
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_62999042
quote:
Op donderdag 6 november 2008 12:06 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

Mwoah, de top wedstrijden wel. Nederland-Zweden zal wel uitverkocht raken in de Arena denk ik.
Maar een wedstrijdje als Nederland-Cyprus kun je denk ik prima in een kleiner stadion spelen.

Zo lang we niet net zoals in Engeland een bondsstadion (wembley) hebben, vind ik wel dat je wedstrijden moet spreiden onder de stadions. Is ook wel zo eerlijk naar de clubs en beheerders van de stadions. Bovendien wonen niet alle oranje supporters in Amsterdam.
[..]

Bekerfinale zit meestal vol omdat de KNVB gratis kaartjes weggeeft aan kampioenen in de jeugd van het amateurvoetbal.
dat is de JC schaal, bij de bekerfinale gaan er enkele duizenden kaarten naar de sponsoren van de KNVB en de rest naar de clubs en als het kan wat neutrale verkoop
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 6 november 2008 @ 13:58:19 #262
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_62999102
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:56 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dat is de JC schaal, bij de bekerfinale gaan er enkele duizenden kaarten naar de sponsoren van de KNVB en de rest naar de clubs en als het kan wat neutrale verkoop
Nee hoor. Bekerfinale gaan er vaak nog 10.000 kaarten naar neutrale toeschouwers.
  donderdag 6 november 2008 @ 13:58:24 #263
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_62999109
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:56 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Klopt, mijn fout.
pi_63007651
Lang, lang geleden (vorig jaar) heb ik m'n scriptie geschreven over stadions. Vandaag werd ik door een zesdejaars erop gewezen dat hij eindelijk online staat:

http://dare.uva.nl/document/105963

Inmiddels is het ding al gigantisch verouderd en achterhaald, schaam ik me voor sommige dingen en zou ik het nu anders hebben gedaan. Maar voor stadion freaks misschien een aardig documentje.

(Cijfer: 7 en daarmee is bewezen dat Planologie een pretstudie is)
  donderdag 6 november 2008 @ 19:10:05 #265
226255 ES57
pi_63008139
quote:
Op donderdag 6 november 2008 18:52 schreef DRD het volgende:
Lang, lang geleden (vorig jaar) heb ik m'n scriptie geschreven over stadions. Vandaag werd ik door een zesdejaars erop gewezen dat hij eindelijk online staat:

http://dare.uva.nl/document/105963

Inmiddels is het ding al gigantisch verouderd en achterhaald, schaam ik me voor sommige dingen en zou ik het nu anders hebben gedaan. Maar voor stadion freaks misschien een aardig documentje.

(Cijfer: 7 en daarmee is bewezen dat Planologie een pretstudie is)
Bedankt, ik ga er eens in bladeren.
pi_63025239
Wat gaat er met PSV gebeuren trouwens? ik weet dat ze neit iets nieuws willen vanwege de locatie maar hadden zij ook niet plannen om uit te breiden?
  vrijdag 7 november 2008 @ 17:56:57 #267
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_63035646
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:03 schreef Adamo144 het volgende:
Wat gaat er met PSV gebeuren trouwens? ik weet dat ze neit iets nieuws willen vanwege de locatie maar hadden zij ook niet plannen om uit te breiden?
Dat is met name een stukje sentiment dat ligt bij de supporters en bij delen van het bestuur misschien.
Maar er wordt ook serieus gekeken naar een nieuwe locatie.

47.500 schijnt het streven te zijn, of dat dan met het huidig stadion is of nieuwbouw weet men nog niet.
Begin van dit voetbaljaar hebben ze aangekondigd het te gaan onderzoeken. Daar zijn ze nu mee bezig waarschijnlijk.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 8 november 2008 @ 23:47:08 #268
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_63065192
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 17:56 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Dat is met name een stukje sentiment dat ligt bij de supporters en bij delen van het bestuur misschien.
Maar er wordt ook serieus gekeken naar een nieuwe locatie.

47.500 schijnt het streven te zijn, of dat dan met het huidig stadion is of nieuwbouw weet men nog niet.
Begin van dit voetbaljaar hebben ze aangekondigd het te gaan onderzoeken. Daar zijn ze nu mee bezig waarschijnlijk.
hangt ook enorm af van of de gemeente eens een keertje meedoet. En ik hoop dat we op onze plek blijven
DeLuna vindt me dik ;(
pi_63065856
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:03 schreef Adamo144 het volgende:
PSV moet wel weg daar. Ze kunnen geen kant op qua uitbreiding. De gemeente pakt alleen maar meer parkeer ruimte weg van ze en aan alle kanten zijn ze ingesloten!
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 9 november 2008 @ 00:44:15 #270
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_63066220
quote:
Op zondag 9 november 2008 00:25 schreef existenz het volgende:

[..]

PSV moet wel weg daar. Ze kunnen geen kant op qua uitbreiding. De gemeente pakt alleen maar meer parkeer ruimte weg van ze en aan alle kanten zijn ze ingesloten!
ze kunnen iig nog aan 3 kanten verder omhoog, dat is al onderzocht. Als je ergens ander nieuw gaat bouwen is het een enorme kapitaalsvernieteging. En waar gaan we dat dan een nieuw stadion uit financieren, nog een hypotheek bovenop deze?
DeLuna vindt me dik ;(
pi_63066314
quote:
Op zondag 9 november 2008 00:44 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ze kunnen iig nog aan 3 kanten verder omhoog, dat is al onderzocht. Als je ergens ander nieuw gaat bouwen is het een enorme kapitaalsvernieteging. En waar gaan we dat dan een nieuw stadion uit financieren, nog een hypotheek bovenop deze?
De plek waar het huidige stadion staat is enorm veel geld waard voor ontwikkelaars. Ringen er bovenop gaat niets worden. Het zicht vanaf de 2e ring vind ik al vrij slecht, en dat wordt hoger helemaal niets. Bovendien is de bereikbaarheid en het parkeren gewoon slecht. Vergeet niet dat de parkeergelegenheid op Strijp volledig verdwijnt in de toekomst!

Bovendien is de huidige beveiliging/toegang tot het uitvak ook slecht, ondanks de trein tunnel en is de lokatie zelf al moeilijk te beveiligen. Een plek aan de A2/A58 zou beter zijn, maar daar is zo weinig plaats. Dus een goede andere plaats kan ik ook niet bedenken.

[ Bericht 13% gewijzigd door existenz op 09-11-2008 00:57:38 ]
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 9 november 2008 @ 00:56:10 #272
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_63066438
quote:
Op zondag 9 november 2008 00:49 schreef existenz het volgende:

[..]

De plek waar het huidige stadion staat is enorm veel geld waard voor ontwikkelaars. Ringen er bovenop gaat niets worden. Het zicht vanaf de 2e ring vind ik al vrij slecht, en dat wordt hoger helemaal niets. Bovendien is de bereikbaarheid en het parkeren gewoon slecht. Vergeet niet dat de parkeergelegenheid op Strijp volledig verdwijnt in de toekomst!
Nou ik vind het zicht overal wel prima, op de palen na. En de enrom veel waard voor ontwikkelaars..... de parkeerplaats leverde onbebouwd 10 miljoen op, dan gaat het stadion op dit moment echt niet meer opbrengen schat ik zo. Of je moet het gaan exploiteren zoals het er nu staat.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_63066478
quote:
Op zondag 9 november 2008 00:56 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Nou ik vind het zicht overal wel prima, op de palen na. En de enrom veel waard voor ontwikkelaars..... de parkeerplaats leverde onbebouwd 10 miljoen op, dan gaat het stadion op dit moment echt niet meer opbrengen schat ik zo. Of je moet het gaan exploiteren zoals het er nu staat.
Stadion gaat dan plat he. En zodra Strijp klaar is, stijgt de waarde wel.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 9 november 2008 @ 16:08:48 #274
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_63076726
laat de waarde verdubbelen............ dan heb je nog niks voor een nieuw stadion. Er zal tegen de 50 miljoen betaald moeten wil je een beetje basis hebben voor een nieuw stadion
DeLuna vindt me dik ;(
pi_63120761
plannen om het abe lenstra stadion uit te breiden en te koppelen met thialf:

http://www.heerenveen.nl/dsc?c=getob...dsname=default

dinsdag 11 november 2008 @ 09:50:03 #276
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_63122622
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 02:59 schreef Repsak het volgende:
plannen om het abe lenstra stadion uit te breiden en te koppelen met thialf:

links werken niet
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_63123452
Hoi.
  dinsdag 11 november 2008 @ 10:34:19 #278
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_63123522
Vind je het gek:
1http://www.heerenveen.nl/dsc?c=getob...dsname=default

Op de site www.heerenveen.nl kan ik zo ook niets vinden.
  dinsdag 11 november 2008 @ 10:37:22 #279
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_63123707
Abe Lenstra Stadion!
  dinsdag 11 november 2008 @ 11:25:42 #281
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_63124739
quote:
Op zondag 9 november 2008 00:49 schreef existenz het volgende:

[..]

As we speak wordt een groot ondergrondse parkeergarage gebouwd op het PSV terrein.

Over de bereikbaarheid heb ik 't met je eens.
pi_63125118
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 10:34 schreef pfaf het volgende:
Vind je het gek:
[ code verwijderd ]

Op de site www.heerenveen.nl kan ik zo ook niets vinden.
ziet er wel geinig uit, levert het ook nog iets op vraag ik me af, dat bruggetje
pi_63125814
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 11:42 schreef Adamo144 het volgende:

[..]

ziet er wel geinig uit, levert het ook nog iets op vraag ik me af, dat bruggetje
De kleedkamer van de bezoekende ploeg komt in Thialf.
pi_63125962
Nee, is voor het Thialfpubliek. Zo kunnen ze makkelijk van het ene naar het andere stadion.
  dinsdag 11 november 2008 @ 12:24:30 #285
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_63126122
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 12:18 schreef MaxPower het volgende:
Nee, is voor het Thialfpubliek. Zo kunnen ze makkelijk van het ene naar het andere stadion.
Schaatsen of voetbal, maakt voor de Friezen toch niks uit.
pi_63126158
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 12:24 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Schaatsen of voetbal, maakt voor de Friezen toch niks uit.
Klopt, hoorde laatst zelfs iemand achter me vragen of die linksbuiten nou Sven Kramer was.
pi_63126786
Had de (ingekorte) links gekopieerd van een andere site :p vandaar
pi_63127914
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 11:42 schreef Adamo144 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk de mogelijkheid om parkeergelegenheid te kunnen gebruiken wanneer dat nodig is.
pi_63128295
http://i37.tinypic.com/2vl7klf.jpg
http://i35.tinypic.com/2lbp4d2.jpg

plaatjesss

ja, dat denk ik ook, bij schaatswedstrijden maakt thialf gebruik van de parkeercapaciteit van het ALS en vice versa
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 11 november 2008 @ 14:31:28 #290
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_63129124
mooie plannen, over welke termijn wordt er gepraat? Want een nieuw Thialf is hard nodig
DeLuna vindt me dik ;(
pi_63129595
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 11:25 schreef TommyGun het volgende:

[..]

As we speak wordt een groot ondergrondse parkeergarage gebouwd op het PSV terrein.

Over de bereikbaarheid heb ik 't met je eens.
Ik dacht dat daar huizen op kwamen? Niet helemaal goed ingelicht dus, maar dat verklaart die grote palen wel
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 11 november 2008 @ 16:31:47 #292
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_63132508
er komen ook appartementen en kantoren, maar daaronder een grote parkeergarage die PSV ook mede mag gaan gebruiken
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 12 november 2008 @ 21:59:13 #293
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_63173447
quote:
Nederland en België maken bidboek voor WK 2018
12/11/2008 16:43

Met de oprichting van een stichting hebben de voetbalbonden van Nederland (KNVB) en België (KBVB) officieel de handen ineengeslagen om het WK 2018 te mogen organiseren.

De nieuwe stichting zal medio 2010 een bidboek bij de FIFA inleveren, waarna de wereldvoetbalbond de beoogde speelsteden en stadions zal bezoeken. In het voorjaar van 2011 zal bekend worden waar het WK 2018 zal plaatshebben.

Inmiddels hebben elf steden zich officieel gemeld als kandidaat voor het toernooi. In België zijn dat Antwerpen, Brugge, Brussel, Charleroi, Genk en Luik; in Nederland Amsterdam, Eindhoven, Enschede, Heerenveen en Rotterdam met twee stadions.

Alle steden en stadions hebben schriftelijk ingestemd met de door de FIFA vastgestelde voorlopige voorwaarden. Zo moeten drie stadions beschikbaar zijn met een minimumcapaciteit van 66.000 toeschouwers en de overige stadions minimaal 44.000 toeschouwers kunnen herbergen.
Bron VI.nl

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dan moeten er zeker 3 stadions in Nederland komen met minimaal 66.000 toeschouwers plaatsen.
Ik ben benieuwd hoe ze dat stadionplan gaan uitpakken, in Belgie lijken ze niet vooruit te komen.
pi_63187431
PSV, Ajax en Feyenoord moeten dus alledrie een nieuw stadion van minimaal 66.000?
  donderdag 13 november 2008 @ 12:41:52 #295
226255 ES57
pi_63187503
Ajax en Feyenoord zullen dat zeker halen. De kans dat in Brussel ooik een groot stadion komt (min. 66.000 toeschouwers) is ook groot.

Jammer dat Alkmaar en Groningen geen speelsteden zullen zijn.
pi_63187625
Amsterdam Rotterdam Brussel met 66.000 en de rest met stadions van 44.000 moet toch te doen zijn, rotterdam heeft er dan ook nog twee.
  donderdag 13 november 2008 @ 18:00:28 #297
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_63196760
PSV naar 44.000 is niet alleen voor het WK belangrijk. Is dit nu mogelijk op de huidige locatie of niet? Zag hierboven al een discussie daarover, maar heb daar geen duidelijke conclusie uit zien komen.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 13 november 2008 @ 19:02:20 #298
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_63198075
quote:
Op donderdag 13 november 2008 18:00 schreef Zero2Nine het volgende:
PSV naar 44.000 is niet alleen voor het WK belangrijk. Is dit nu mogelijk op de huidige locatie of niet? Zag hierboven al een discussie daarover, maar heb daar geen duidelijke conclusie uit zien komen.
er is technisch onderzoek verricht en het kan opzich prima op de plek waar we nu zitten
DeLuna vindt me dik ;(
pi_63198588
Iemand al pics van het nieuwe stadion van FC Limburg?
pi_63198721
quote:
Op donderdag 13 november 2008 19:21 schreef Fiskus het volgende:
Iemand al pics van het nieuwe stadion van FC Limburg?
De eerste schetsen zijn uitgelekt:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')