quote:'Nieuw stadion moet ambities MVV verwezenlijken'
Woensdag, 22 oktober om 08:20
Het plan om in het zuiden van Limburg één club tot stand te brengen is vooralsnog niet besteed aan MVV. De club uit Maastricht hoopt zich nog altijd op eigen houtje te kunnen redden, en meent met een nieuw stadion de aansluiting met de eredivisie weer te kunnen hervinden.
Volgens De Limburger heeft de club uit het uiterste zuiden van de provincie twee scenario’s klaarliggen. Of het huidige onderkomen de Geusselt wordt volledige gerenoveerd, óf er verrijst een geheel nieuw onderkomen op een nieuwe locatie. Mocht er worden gekozen voor laatstgenoemde optie, dan behoort een demontabele tweede ring tot de opties.
Hierdoor moet de maximale capaciteit worden opgeschroefd naar zo’n 30.000 zitplaatsen. Burgemeester van Maastricht, Gerd Leers, bevestigt dat de club bezig is plannen te maken voor de toekomst. “Er zijn op dit moment tal van ontwikkelingen rond De Geusselt. Als de vraag naar een nieuw stadion realistisch blijkt, ben ik best genegen dat te onderzoeken.”
Onlangs maakte de KNVB bekend dat het de mogelijkheden tot een fusie van de drie Zuid-Limburgse clubs Roda JC, Fortuna Sittard en MVV onderzoekt, maar de Maastrichtenaren keren zich daar vooralsnog fel tegen. Mocht het nieuwe stadion er komen, dan lijkt de samenvoeging definitief van de baan, mits de club zou gaan spelen in het nieuwe onderkomen.
Leers denkt echter dat het een lastig verhaal wordt. “Voetbal is emotie, dat is de basis van clubliefde. Aan de andere kant heb je de ratio, die zegt dat een fusie nodig is. Maar emotie is onvervangbaar. Ik denk niet dat de ratio het op dit moment kan winnen.”
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:50 schreef Sieps het volgende:
30.000?
Een groter stadion betekent niet altijd dat er meer mensen gaan komen
6.000 resp. 6.500quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:53 schreef Lamzak_ het volgende:
[..]
Hoeveel man zit er nu gemiddeld bij MVV dan? En wat is de max?
Dan ken je de regio niet. MVV is echt de club van Maastricht en een enkel omliggend dorp. De rest van Zuid-Limburg heeft niks met die stad en zal nooit naar MVV gaan kijken.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 10:14 schreef Lamzak_ het volgende:
Ik denk dat het kan. Met die regio lijkt het me goed mogelijk dat je ongeveer net zo'n grote achterban kan hebben als twente. of mensen moeten wat anders denken.
Ik krijg letterlijk kippenvel als ik er naar kijk.quote:
Ik ben er niet tijdens de UEFA Cupwedstrijd geweest. Eeuwig zonde, want het was wel een toffe wedstrijd. Het was de eerste wedstrijd van AZ in Europa sinds zeer lange tijd en PAOK was een gevestigde naam, maar toch werd het daar 2-3. Ik weet nog dat de eigen supporters tijdens de wedstrijd brand stichtten in hun vak, maar dat ze na afloop wel allemaal applaudiseerden.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 10:37 schreef Dr.Daggla het volgende:
Zo'n ongelooflijke rush, dat is met geen pen te beschrijven. Niet te vergelijken met wat dan ook hier in Nederland. Nee, zelfs clubs als f'noord kunnen alleen dromen van zo'n sfeer.
Geen idee of er psv-ers of az-ers zijn die tijdens de uefa cup zijn geweest (psv-ers vast niet. ), maar ik denk dat die dit alleen maar kunnen beamen.
Erg leuk om te lezen!quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:05 schreef Gatalin het volgende:
[..]
Ik ben er niet tijdens de UEFA Cupwedstrijd geweest. Eeuwig zonde, want het was wel een toffe wedstrijd. Het was de eerste wedstrijd van AZ in Europa sinds zeer lange tijd en PAOK was een gevestigde naam, maar toch werd het daar 2-3. Ik weet nog dat de eigen supporters tijdens de wedstrijd brand stichtten in hun vak, maar dat ze na afloop wel allemaal applaudiseerden.
Ik ben echter afgelopen seizoen wel bij een wedstrijd van PAOK geweest, verslag staat hier en hier ook nog twee korte sfeerimpressies. Hoewel het misschien voor 60% gevuld was, was het toch erg gezellig.
Weet je al waar het nieuwe stadion moet komen? Het ligt nu wel erg mooi, net als Aris trouwens...
quote:SC Heerenveen mikt op versnelde uitbouw stadion
SC Heerenveen gaat de komende maanden onderzoeken of het een deel van de voorgenomen stadionuitbreiding versneld kan realiseren. (...) Kuiper: "Tot het eind van het jaar hebben we een reeks vergaderingen gepland om te onderzoeken hoe we het stadion verder kunnen uitbreiden. Onze bedoeling is in elk geval één tribunedeel op te hogen.'
Klopt. Vorig jaar was het zelfs uitverkocht. Dit is elk jaar een actie in de herfstvakantie om de Junior Heero's, de kidsclub, ook een kans te geven een wedstrijd te zien. Met een uitverkocht stadion heeft de club weinig anders te bieden...quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:35 schreef NoMercy285 het volgende:
Oven offtopic, ik las dat er bij jong Heerenveen tegen jong Ajax 20.000 man op de tribune zaten? klopt dit? en is dit vaker bij jullie, of gewoon een eenmalige actie? was nogal verbaasd hierover namelijk..
Ik ben jaloers op jullie, we zouden in Nijmegen ook eens zo voortvarend moeten zijn. Daar bedoel ik niet meer dat NEC zich moet gaan meten met Heerenveen, maar je hoort hier helemaal niets meer over de geplande uitbreiding, weet niet eens of de gemeente er al wat over besloten heeft.quote:
Dat heeft iedere club dus slaat nergens op. Groningen had zelfs toen ze in de eerste divisie speelden bijna 10.000 supporters gemiddels in het seizoen. Dus je moet wel heeeeeeel ver terug wil je zeggen dat ze voor een paar mensen speelden.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 10:12 schreef ES57 het volgende:
[..]
6.000 resp. 6.500
Maar Heerenveen en Groningen speelden ooit ook voor anderhalve man en een paardenkop.
Goh, weinig fantasie. volgens mij heeft Olympiakos hetzelfde stadion zo ongeveer.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 10:27 schreef Dr.Daggla het volgende:
(...)
Dit wordt onze nieuwe thuishaven:
Ik zal het missen en ZEKER nog minstens een wedstrijdje bezoeken voor het neer gaat.
Oftewel, Heracles schiet eens op met die uitbreidingquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 12:04 schreef ES57 het volgende:
De stadions in Nederland moeten gewoon groter. Weer is er sprake van groei van het aantal bezoekers. De Eredivisie nadert nu in rasse schreden Frankrijk en Italië.
http://www.european-footb(...)n/current/avened.htm
http://www.european-footb(...)n/current/avefra.htm
http://www.european-footb(...)n/current/aveita.htm
Italië zullen we niet inhalen, ik verwacht zelfs dat daar de toeschouwersaantallen weer fors gaan stijgen zodra men daar eindelijk met de grootschalige nieuwbouw en renovatie va de stadions begint. Dat we bijna gelijkstaan met Frankrijk is wel heel opmerkelijk. Misschien naderen we die competitie zelfs ook wel kwalitatief, als je naar de resultaten van Twente en PSV tegen Rennes en Marseille kijkt zou je dat wellicht kunnen concluderen, al is dat wel erg kort door de bocht.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 12:04 schreef ES57 het volgende:
De stadions in Nederland moeten gewoon groter. Weer is er sprake van groei van het aantal bezoekers. De Eredivisie nadert nu in rasse schreden Frankrijk en Italië.
Rennes en Marseille toch de nummers 3 en 4 van vorig jaar van Frankrijk, uit een competitie die toch wel sterker wordt geacht dan de Nederlandse..quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 12:18 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Italië zullen we niet inhalen, ik verwacht zelfs dat daar de toeschouwersaantallen weer fors gaan stijgen zodra men daar eindelijk met de grootschalige nieuwbouw en renovatie va de stadions begint. Dat we bijna gelijkstaan met Frankrijk is wel heel opmerkelijk. Misschien naderen we die competitie zelfs ook wel kwalitatief, als je naar de resultaten van Twente en PSV tegen Rennes en Marseille kijkt zou je dat wellicht kunnen concluderen, al is dat wel erg kort door de bocht.
Beetje jammer dat de tv-gelden ver, heel ver achter blijven.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 12:04 schreef ES57 het volgende:
In Nederland gaan de toeschouwersaantallen nog forser stijgen, gezien de bouwwoede van de eredivisieclubs.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 12:18 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Italië zullen we niet inhalen, ik verwacht zelfs dat daar de toeschouwersaantallen weer fors gaan stijgen zodra men daar eindelijk met de grootschalige nieuwbouw en renovatie va de stadions begint.
Dat valt me tegen zeg in Italie... ook de serie B. Ik bedoel ze hebben toch 3,5x zoveel inwoners.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 12:04 schreef ES57 het volgende:
Rusland heeft 10x zo veel inwoners als Nederland maar de hoogste voetbaldivisie trekt gemiddeld ca. 40% minder toeschouwers dan de Eredivisie:quote:Op zondag 26 oktober 2008 12:15 schreef Grulez het volgende:
[..]
Dat valt me tegen zeg in Italie... ook de serie B. Ik bedoel ze hebben toch 3,5x zoveel inwoners.
Dit weekend gemiddeld 24.500 toeschouwers bij de eredivisie. Over een paar jaar zitten we op het niveau van de Primera Division.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 12:18 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Italië zullen we niet inhalen, ik verwacht zelfs dat daar de toeschouwersaantallen weer fors gaan stijgen zodra men daar eindelijk met de grootschalige nieuwbouw en renovatie va de stadions begint. Dat we bijna gelijkstaan met Frankrijk is wel heel opmerkelijk. Misschien naderen we die competitie zelfs ook wel kwalitatief, als je naar de resultaten van Twente en PSV tegen Rennes en Marseille kijkt zou je dat wellicht kunnen concluderen, al is dat wel erg kort door de bocht.
tjah, als de hele traditionele top 3 thuis speelt gaat het hard ja.quote:Op zondag 26 oktober 2008 16:48 schreef ES57 het volgende:
[..]
Dit weekend gemiddeld 24.500 toeschouwers bij de eredivisie. Over een paar jaar zitten we op het niveau van de Primera Division.
Dat heb je toch overal.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
tjah, als de hele traditionele top 3 thuis speelt gaat het hard ja.
Die 'top 3' gaat gigantisch uitbreiden (Feyenoord naar 80.000+; Ajax wil ook naar 80.000; PSV naar 45.000) en de clubs onder 'die 3', te weten AZ, Twente, Groningen en Heerenveen gaan ook geweldig uitbreiden ..... plus de rest (NEC, NAC, Sparta, Heracles, etc.)quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
tjah, als de hele traditionele top 3 thuis speelt gaat het hard ja.
quote:Sparta vindt plek voor stadion
AD
ROTTERDAM - Sparta wil het nieuwe stadion op een steenworp afstand van het Kasteel laten bouwen. Dat bevestigen onafhankelijke bronnen in én rond de club.
Vertegenwoordigers van de Kasteelclub spraken de afgelopen weken intensief met de gemeenten Rotterdam en Schiedam. Uit die gesprekken, die in het diepste geheim plaatsvonden, kwam naar voren dat het idee breed wordt gedragen om het nieuwe stadion met 18.000 zitplaatsen langs de snelweg A20 op de grens van Schiedam en Rotterdam te bouwen.
De bedoeling is dat Sparta een nieuw stadion krijgt dat ligt ingeklemd tussen de snelweg A20, de Tjalklaan, het Schiedamse deel van industriegebied Spaanse Polder en de metrolijn langs de Horvathweg. Als het nieuwe onderkomen daar inderdaad verrijst, is voldaan aan de grootste wens van de club om in Rotterdam-West te blijven. Dat is van oudsher het grondgebied van de Spartanen.
De gemeente Schiedam is bij het project betrokken, omdat Sparta aan de Schiedamse kant van het stadion graag winkels en kantoren wil laten neerzetten. Bovendien moet er om voldoende parkeergelegenheid te creëren over de stadsgrens van Rotterdam heen worden gekeken. Sparta denkt met het achterland Schiedam, Vlaardingen, Maassluis en het Westland voldoende draagvlak te hebben om investeerders enthousiast te krijgen om winkelpanden te huren.
Op de plek die de club en de gemeente Rotterdam op het oog hebben, is nu nog grotendeels ‘Volkstuindersvereniging Vreelust’ gevestigd. Ruim vijftig jaar geleden moest dezelfde vereniging, vernoemd naar een boerderij die ooit aan de Franselaan heeft gestaan, ook al wijken voor Sparta en de bouw van zwembad Bad West.
Waarom eigenlijk niet hier?quote:Op maandag 27 oktober 2008 09:15 schreef Stpan het volgende:
Volgens mij waren het (onder andere) de volkstuinders die ervoor hebben gezorgd dat Sparta destijds geen nieuw stadion mocht bouwen, maar het huidige moest verbouwen.
Verder ben ik gevoelsmatig positief. Rotterdam-West, vlakbij het oude stadion. Benieuwd hoe dit gaat uitpakken.
[ afbeelding ]
Geewoon die metrobaan in de tribune verwerkenquote:Op maandag 27 oktober 2008 16:41 schreef rubbereend het volgende:
ja dat leek mij ook een geschikte plek, al is het niet heel ruim daar voor een nieuw stadion
Dan bouw je het stadion toch ónder de metrolijn?quote:Op maandag 27 oktober 2008 17:23 schreef rubbereend het volgende:
dan moet je flink hoog bouwen aangezien de metro daar nogal hoog ligt![]()
Neem aan dat ie ook weer niet zo hoog ligtquote:Op maandag 27 oktober 2008 17:50 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Dan bouw je het stadion toch ónder de metrolijn?
Ondergronds net als in het midden oostenquote:Op maandag 27 oktober 2008 17:50 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Dan bouw je het stadion toch ónder de metrolijn?
Het Stadion op Zuid is een monument en kan dus niet gesloopt worden!quote:Op zondag 26 oktober 2008 16:38 schreef EdAtTheBar het volgende:
Wat een afschuwelijk gedrocht dat ondergrondse 'stadion!'
Heb nog een vraagje over een van de plannen voor het nieuwe stadion van Feyenoord. Bij het laatste plan gaat de oude Kuip dienen als symbolische doorgang naar het nieuwe stadion. Dat is toch totaal onrealistisch ivm onderhoudskosten etc?
Maar het verschilt nogal wie er voor dat onderhoud (deels) opdraait lijkt me.quote:Op dinsdag 4 november 2008 20:43 schreef Vinboy het volgende:
[..]
Het Stadion op Zuid is een monument en kan dus niet gesloopt worden!
Dus er blijven kosten voor het onderhoud!
Als het dan toch behouden blijft, misschien een nationaal stadion ervan maken? Bekerfinale, Supercup en thuiswedstrijden van het Nederlands elftal.quote:Op dinsdag 4 november 2008 23:20 schreef dill het volgende:
De Kuip gebruiken als doorgang voor de nieuwe Kuip is een fantastisch plan maar het stadion enkel daarvoor gebruiken lijkt mij totaal onrealistisch
Mwoah, de top wedstrijden wel. Nederland-Zweden zal wel uitverkocht raken in de Arena denk ik.quote:Op woensdag 5 november 2008 19:29 schreef reem het volgende:
Het Nederlands elftal moet in het grootste stadion spelen. De wedstrijden van Oranje zijn nu al bijna altijd uitverkocht.
Bekerfinale zit meestal vol omdat de KNVB gratis kaartjes weggeeft aan kampioenen in de jeugd van het amateurvoetbal.quote:Op woensdag 5 november 2008 19:32 schreef rubbereend het volgende:
voor de beker lijkt me de kuip prima, zelden zou een groter stadion uitverkocht zijn geweest tijdens de bekerfinale
dat is de JC schaal, bij de bekerfinale gaan er enkele duizenden kaarten naar de sponsoren van de KNVB en de rest naar de clubs en als het kan wat neutrale verkoopquote:Op donderdag 6 november 2008 12:06 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Mwoah, de top wedstrijden wel. Nederland-Zweden zal wel uitverkocht raken in de Arena denk ik.
Maar een wedstrijdje als Nederland-Cyprus kun je denk ik prima in een kleiner stadion spelen.
Zo lang we niet net zoals in Engeland een bondsstadion (wembley) hebben, vind ik wel dat je wedstrijden moet spreiden onder de stadions. Is ook wel zo eerlijk naar de clubs en beheerders van de stadions. Bovendien wonen niet alle oranje supporters in Amsterdam.
[..]
Bekerfinale zit meestal vol omdat de KNVB gratis kaartjes weggeeft aan kampioenen in de jeugd van het amateurvoetbal.
Nee hoor. Bekerfinale gaan er vaak nog 10.000 kaarten naar neutrale toeschouwers.quote:Op donderdag 6 november 2008 13:56 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat is de JC schaal, bij de bekerfinale gaan er enkele duizenden kaarten naar de sponsoren van de KNVB en de rest naar de clubs en als het kan wat neutrale verkoop
Klopt, mijn fout.quote:Op donderdag 6 november 2008 13:56 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat is de JC schaal, bij de bekerfinale gaan er enkele duizenden kaarten naar de sponsoren van de KNVB en de rest naar de clubs en als het kan wat neutrale verkoop
Bedankt, ik ga er eens in bladeren.quote:Op donderdag 6 november 2008 18:52 schreef DRD het volgende:
Lang, lang geleden (vorig jaar) heb ik m'n scriptie geschreven over stadions. Vandaag werd ik door een zesdejaars erop gewezen dat hij eindelijk online staat:
http://dare.uva.nl/document/105963
Inmiddels is het ding al gigantisch verouderd en achterhaald, schaam ik me voor sommige dingen en zou ik het nu anders hebben gedaan. Maar voor stadion freaks misschien een aardig documentje.
(Cijfer: 7 en daarmee is bewezen dat Planologie een pretstudie is)
Dat is met name een stukje sentiment dat ligt bij de supporters en bij delen van het bestuur misschien.quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:03 schreef Adamo144 het volgende:
Wat gaat er met PSV gebeuren trouwens? ik weet dat ze neit iets nieuws willen vanwege de locatie maar hadden zij ook niet plannen om uit te breiden?
hangt ook enorm af van of de gemeente eens een keertje meedoet. En ik hoop dat we op onze plek blijvenquote:Op vrijdag 7 november 2008 17:56 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat is met name een stukje sentiment dat ligt bij de supporters en bij delen van het bestuur misschien.
Maar er wordt ook serieus gekeken naar een nieuwe locatie.
47.500 schijnt het streven te zijn, of dat dan met het huidig stadion is of nieuwbouw weet men nog niet.
Begin van dit voetbaljaar hebben ze aangekondigd het te gaan onderzoeken. Daar zijn ze nu mee bezig waarschijnlijk.
PSV moet wel weg daar. Ze kunnen geen kant op qua uitbreiding. De gemeente pakt alleen maar meer parkeer ruimte weg van ze en aan alle kanten zijn ze ingesloten!quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:03 schreef Adamo144 het volgende:
Wat gaat er met PSV gebeuren trouwens? ik weet dat ze neit iets nieuws willen vanwege de locatie maar hadden zij ook niet plannen om uit te breiden?
ze kunnen iig nog aan 3 kanten verder omhoog, dat is al onderzocht. Als je ergens ander nieuw gaat bouwen is het een enorme kapitaalsvernieteging. En waar gaan we dat dan een nieuw stadion uit financieren, nog een hypotheek bovenop deze?quote:Op zondag 9 november 2008 00:25 schreef existenz het volgende:
[..]
PSV moet wel weg daar. Ze kunnen geen kant op qua uitbreiding. De gemeente pakt alleen maar meer parkeer ruimte weg van ze en aan alle kanten zijn ze ingesloten!
De plek waar het huidige stadion staat is enorm veel geld waard voor ontwikkelaars. Ringen er bovenop gaat niets worden. Het zicht vanaf de 2e ring vind ik al vrij slecht, en dat wordt hoger helemaal niets. Bovendien is de bereikbaarheid en het parkeren gewoon slecht. Vergeet niet dat de parkeergelegenheid op Strijp volledig verdwijnt in de toekomst!quote:Op zondag 9 november 2008 00:44 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ze kunnen iig nog aan 3 kanten verder omhoog, dat is al onderzocht. Als je ergens ander nieuw gaat bouwen is het een enorme kapitaalsvernieteging. En waar gaan we dat dan een nieuw stadion uit financieren, nog een hypotheek bovenop deze?
Nou ik vind het zicht overal wel prima, op de palen na. En de enrom veel waard voor ontwikkelaars..... de parkeerplaats leverde onbebouwd 10 miljoen op, dan gaat het stadion op dit moment echt niet meer opbrengen schat ik zo. Of je moet het gaan exploiteren zoals het er nu staat.quote:Op zondag 9 november 2008 00:49 schreef existenz het volgende:
[..]
De plek waar het huidige stadion staat is enorm veel geld waard voor ontwikkelaars. Ringen er bovenop gaat niets worden. Het zicht vanaf de 2e ring vind ik al vrij slecht, en dat wordt hoger helemaal niets. Bovendien is de bereikbaarheid en het parkeren gewoon slecht. Vergeet niet dat de parkeergelegenheid op Strijp volledig verdwijnt in de toekomst!
Stadion gaat dan plat he. En zodra Strijp klaar is, stijgt de waarde wel.quote:Op zondag 9 november 2008 00:56 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Nou ik vind het zicht overal wel prima, op de palen na. En de enrom veel waard voor ontwikkelaars..... de parkeerplaats leverde onbebouwd 10 miljoen op, dan gaat het stadion op dit moment echt niet meer opbrengen schat ik zo. Of je moet het gaan exploiteren zoals het er nu staat.
links werken nietquote:Op dinsdag 11 november 2008 02:59 schreef Repsak het volgende:
plannen om het abe lenstra stadion uit te breiden en te koppelen met thialf:
http://www.heerenveen.nl/dsc?c=getob...dsname=default
http://www.heerenveen.nl/dsc?c=getob...dsname=default
| 1 |
quote:Op zondag 9 november 2008 00:49 schreef existenz het volgende:
[..]
De plek waar het huidige stadion staat is enorm veel geld waard voor ontwikkelaars. Ringen er bovenop gaat niets worden. Het zicht vanaf de 2e ring vind ik al vrij slecht, en dat wordt hoger helemaal niets. Bovendien is de bereikbaarheid en het parkeren gewoon slecht. Vergeet niet dat de parkeergelegenheid op Strijp volledig verdwijnt in de toekomst!
ziet er wel geinig uit, levert het ook nog iets op vraag ik me af, dat bruggetjequote:Op dinsdag 11 november 2008 10:34 schreef pfaf het volgende:
Vind je het gek:
[ code verwijderd ]
Op de site www.heerenveen.nl kan ik zo ook niets vinden.
De kleedkamer van de bezoekende ploeg komt in Thialf.quote:Op dinsdag 11 november 2008 11:42 schreef Adamo144 het volgende:
[..]
ziet er wel geinig uit, levert het ook nog iets op vraag ik me af, dat bruggetje
Schaatsen of voetbal, maakt voor de Friezen toch niks uit.quote:Op dinsdag 11 november 2008 12:18 schreef MaxPower het volgende:
Nee, is voor het Thialfpubliek. Zo kunnen ze makkelijk van het ene naar het andere stadion.
Klopt, hoorde laatst zelfs iemand achter me vragen of die linksbuiten nou Sven Kramer was.quote:Op dinsdag 11 november 2008 12:24 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Schaatsen of voetbal, maakt voor de Friezen toch niks uit.
Waarschijnlijk de mogelijkheid om parkeergelegenheid te kunnen gebruiken wanneer dat nodig is.quote:Op dinsdag 11 november 2008 11:42 schreef Adamo144 het volgende:
[..]
ziet er wel geinig uit, levert het ook nog iets op vraag ik me af, dat bruggetje
Ik dacht dat daar huizen op kwamen? Niet helemaal goed ingelicht dus, maar dat verklaart die grote palen welquote:Op dinsdag 11 november 2008 11:25 schreef TommyGun het volgende:
[..]
As we speak wordt een groot ondergrondse parkeergarage gebouwd op het PSV terrein.
Over de bereikbaarheid heb ik 't met je eens.
Bron VI.nlquote:Nederland en België maken bidboek voor WK 2018
12/11/2008 16:43
Met de oprichting van een stichting hebben de voetbalbonden van Nederland (KNVB) en België (KBVB) officieel de handen ineengeslagen om het WK 2018 te mogen organiseren.
De nieuwe stichting zal medio 2010 een bidboek bij de FIFA inleveren, waarna de wereldvoetbalbond de beoogde speelsteden en stadions zal bezoeken. In het voorjaar van 2011 zal bekend worden waar het WK 2018 zal plaatshebben.
Inmiddels hebben elf steden zich officieel gemeld als kandidaat voor het toernooi. In België zijn dat Antwerpen, Brugge, Brussel, Charleroi, Genk en Luik; in Nederland Amsterdam, Eindhoven, Enschede, Heerenveen en Rotterdam met twee stadions.
Alle steden en stadions hebben schriftelijk ingestemd met de door de FIFA vastgestelde voorlopige voorwaarden. Zo moeten drie stadions beschikbaar zijn met een minimumcapaciteit van 66.000 toeschouwers en de overige stadions minimaal 44.000 toeschouwers kunnen herbergen.
er is technisch onderzoek verricht en het kan opzich prima op de plek waar we nu zittenquote:Op donderdag 13 november 2008 18:00 schreef Zero2Nine het volgende:
PSV naar 44.000 is niet alleen voor het WK belangrijk. Is dit nu mogelijk op de huidige locatie of niet? Zag hierboven al een discussie daarover, maar heb daar geen duidelijke conclusie uit zien komen.
De eerste schetsen zijn uitgelekt:quote:Op donderdag 13 november 2008 19:21 schreef Fiskus het volgende:
Iemand al pics van het nieuwe stadion van FC Limburg?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |