kleinzusje | vrijdag 26 september 2008 @ 19:16 |
![]() ![]() 20 november is het weer zo ver ![]() Het International Documentary Film Festival Amsterdam is in 1988 opgericht om de documentairecultuur nationaal en internationaal te stimuleren. Sindsdien is IDFA uitgegroeid tot het grootste documentaire filmfestival ter wereld. Het festival is een stimulerende ontmoetingsplek voor zowel regisseurs, producenten, kopers en financiers als het publiek. Filmprogramma Jaarlijks worden ruim 250 creatieve documentaires vertoond. IDFA is uniek vanwege het internationale filmprogramma, de verscheidenheid aan genres, het politiek geëngageerde programma en de vele Europese en wereldpremières die elk jaar aangeboden worden. Creatieve documentaire Tijdens IDFA staat de creatieve documentaire in het middelpunt van de belangstelling. Dit betekent dat IDFA films selecteert die de standpunten van de filmmaker op een creatieve en filmische manier reflecteren. De selectie vindt plaats op basis van heldere criteria. IDFA zoekt documentaires die filmisch gezien belangwekkend of vernieuwend zijn, die relevant zijn voor de huidige maatschappij en die de kijker ertoe brengen na te denken, te discussiëren en vragen te stellen. Internationaal documentaire-instituut Naast het festival bestaat IDFA uit het Jan Vrijman Fonds en de markten het FORUM en Docs for Sale. Het Jan Vrijman Fonds biedt steun aan documentaireprojecten en festivals in ontwikkelingslanden. Het FORUM is de grootste Europese co-financieringsmarkt voor documentaireproducties. Docs for Sale is een gespecialiseerde markt voor de verkoop en distributie van creatieve documentaire. 20 jaar IDFA In 2007 vierde IDFA de 20e verjaardag van het festival. Speciaal voor deze gelegenheid vonden er tijdens het festival een groot aantal bijzondere programma's en evenementen plaats. Bovendien doorkruiste IDFA de wereld met speciale verjaardagsprogramma's op gelieerde festivals. IDFA website IDFA 2007 ![]() | |
kleinzusje | zaterdag 27 september 2008 @ 12:05 |
Beetje vroeg ![]() Maar de kaarten zijn altijd zo snel uitverkocht, hoop dit jaar niks te missen ![]() | |
kleinzusje | maandag 29 september 2008 @ 20:56 |
Willen jullie me waarschuwen als VN de kaarten in de verkoop gooit ? | |
UIO_AMS | vrijdag 3 oktober 2008 @ 09:35 |
Dan maar een copy / paste hier naar toe. Het Internationaal Documentaire Filmfestival Amsterdam, oftewel de IDFA, staat weer voor de deur. Althans, het begint donderdag 20 november en loopt tot en met 30 november. Uiteraard verdient de IDFA een topic op FOK!, zoals voorgaande jaren ook het geval was. Zie ook: IDFA 2005 IDFA 2006 IDFA 2007 Wie is er van plan heen te gaan? Wie gaat een Doccer kaart aanschaffen? Vind je het centrale thema een interessant thema? Dit jaar werk ik weer mee als vrijwilliger. ![]() ![]() In dit topic zal ik jullie op de hoogte houden van alles dat ik meemaak en van de films die ik zal zien. Zijn er overigens meer FOK!kers die meewerken als vrijwilliger, of die dat in het verleden gedaan hebben? Aoristus en Marsterretje zie ik ook jaarlijks op de IDFA, maar wie weet zijn er meer. Zondag 26 oktober is er trouwens een preview: quote:Lijkt mij wel een interessante docu. | |
kleinzusje | vrijdag 3 oktober 2008 @ 09:39 |
Mag ook in de OP ![]() | |
kleinzusje | zondag 12 oktober 2008 @ 11:54 |
15 oktober Start voorverkoop voor The Best of IDFA (zondag 30 november) via online kaartverkoop 8 november Verschijningsdatum van het programma magazine en het volledige programma op de website 10 november Start online kaartverkoop voor alle voorstellingen 14 november Start kaartverkoop voor alle voorstellingen, aan de centrale kassa in Cineac quote: | |
Ruby_Blue | dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:47 |
quote:Maar daar ben ik wel blij mee! 320 Vrijwilligers met de hand invoeren is niet mijn favoriete klusje. Daarom online een formulier invullen die rechtstreeks bij mij in de database terechtkomt en ook wordt geëxporteerd naar het online roosterprogramma. Beter kun je het niet hebben als vrijwilligerscoördinator! De vrijwilligers-teller staat nu op 188, nog minimaal 132 aanmeldingen te gaan. Ik kan nog veel vrijwilligers gebruiken dus kom ook op IDFA 2008 werken! ![]() Voor vragen omtrent werken als vrijwilliger op IDFA of omtrent het festivalkunnen jullie uiteraard hier bij mij terecht. Via dit topic kan ik jullie ook op de hoogte houden van mijn werk als vrijwilligerscoördinator. | |
Ruby_Blue | dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:51 |
En wat documentaires betreft: ik heb nu een stapel films van IDFA 2007 in huis. Vanavond ga ik eindelijk een film van dit jaar kijken: Johnny Cash at Folsom Prison Het programma van IDFA 2008 staat uiteraard al op de website, helaas nog zonder beschrijvingen erbij. | |
Breach | dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:01 |
Ga dit jaar waarschijnlijk voor het eerst. Deze week eens goed het programma bekijken ![]() | |
UIO_AMS | dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:22 |
quote:Welkom hier op FOK!. ![]() Wat is zo'n beetje de verhouding oude / nieuwe vrijwilligers tot nu toe? quote:De belangrijkste vraag is natuurlijk hoe het IDFA-vrijwilligersshirt eruit komt te zien. Toch wel één van de belangrijkste discussiepunten tijdens de eerste vrijwilligersbijeenkomsten. ![]() | |
Ruby_Blue | dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:20 |
Ik gok dat de verhouding oud/nieuw zo'n 45/55 is. Best goed dus ![]() Ik verwacht deze week nog een hoop aanmeldingen na mijn mail van gisteren. Voor alle potentiële vrijwilligers: als je je voor aanstaande vrijdag aanmeld dan krijg je een naamsvermelding in de IDFA-catalogus!!! Lijkt me leuk toch? En wat betreft het IDFA-shirt... het blijft spannend natuurlijk! Wel kan ik verklappen dat ze morgen besteld worden en dat er van die radertjes op komen te staan. Hebben jullie de commercials al gezien? (= commercial die niet uitgezonden mag worden op tv) | |
California | woensdag 22 oktober 2008 @ 00:27 |
Ja, die commercials zijn leuk bedacht. Die van Jesus Camp en Stranded zijn ook best geestig. Nijenhuis en Maltha laten acteren was misschien geen briljant idee, maar vooruit ![]() Het logo/beeld met die filmspoelen ziet er ook mooi uit! | |
Sjeen | woensdag 22 oktober 2008 @ 11:21 |
Lieve lieve Ruby_Blue, allereerst heel veel sterkte en succes met het vinden en plannen van al die vrijwilligers! Ik had begrepen dat UIO_AMS een van hen is ![]() ![]() Groetjes Sjeen ![]() | |
UIO_AMS | woensdag 22 oktober 2008 @ 11:30 |
Dat bepaal ik zelf wel, Sjeen. het gaat trouwens alleen om het weekend van 22 november | |
Sjeen | woensdag 22 oktober 2008 @ 11:33 |
Is het meer weekenden dan? Sorry, wist ik niet ![]() ![]() | |
UIO_AMS | woensdag 22 oktober 2008 @ 11:42 |
quote:Volgens mij heb ik opgegeven niet te kunnen op die zondagochtend, dus dat zit wel goed. Op de zaterdag kan ik gewoon naar de IDFA. Dat café rij ik toch langs op weg van de IDFA naar huis. Maar we dwalen af in dit topic. ![]() | |
Ruby_Blue | woensdag 22 oktober 2008 @ 14:37 |
Oei UIO_AMS, ik heb de database er nog eens op nageslagen maar je hebt geen afwezigheid opgegeven voor dat weekend... Ik zal het alsnog toevoegen! Sjeen, heb jij geen zin om te vrijwilligen? ;-) | |
UIO_AMS | maandag 27 oktober 2008 @ 09:09 |
Nu je hier toch bent, Ruby_Blue, wanneer is de eerste vrijwilligersbijeenkomst? En waar? | |
Aoristus | maandag 27 oktober 2008 @ 18:46 |
eh, iets van de 6e ofzo toch? | |
Ruby_Blue | woensdag 29 oktober 2008 @ 10:02 |
6 November, volgende week donderdag dus. Om 19:30u in het Compagnietheater. Morgen of overmorgen ontvangen alle vrijwilligers per mail een uitnodiging ![]() | |
UIO_AMS | woensdag 29 oktober 2008 @ 11:15 |
Ah, ik moet de volgende morgen vroeg in het AMC zijn. | |
Ruby_Blue | zaterdag 1 november 2008 @ 20:00 |
Dan moet je het dus niet te laat maken UIO_AMS... Ik heb je zojuist ingeroosterd, en volgens mij heb ik voor jou en je 3 IDFA-vrienden een mooi roostertje in elkaar gezet ;-) | |
UIO_AMS | donderdag 6 november 2008 @ 08:23 |
quote:Dat heb je zeker. 6 middagen, 2 ochtenden en 2 avonden. Wel wat veel, maar een mooi rooster. Paar opmerkingen: Kon alleen bij de eerste dienst zien wie de locatiemanager is. Geen printversie beschikbaar. Of ik moet over een knop heen hebben gekeken. | |
Aoristus | donderdag 6 november 2008 @ 09:35 |
o ja, vanavond is 't al hè. | |
UIO_AMS | donderdag 6 november 2008 @ 09:47 |
Tot vanavond. | |
Aoristus | donderdag 6 november 2008 @ 09:49 |
Yep, tot later. | |
UIO_AMS | vrijdag 7 november 2008 @ 13:35 |
Vond het weer gezellig. Kan niet wachten tot we weer beginnen. ![]() | |
Aoristus | vrijdag 7 november 2008 @ 14:31 |
Yep, het was best leuk. Vooralsnog sta ik voor 9 diensten ingepland, jij ook? | |
UIO_AMS | vrijdag 7 november 2008 @ 14:47 |
quote:10. Je hebt altijd baas boven baas. ![]() | |
Aoristus | vrijdag 7 november 2008 @ 14:56 |
quote:Jij mag best de baas zijn hoor | |
Challa020 | dinsdag 11 november 2008 @ 12:57 |
Ik wil dit jaar naar de IDFA, voor het eerst. Zijn er aanraders? | |
UIO_AMS | dinsdag 11 november 2008 @ 13:09 |
quote:Die zijn er vast, maar ik heb het programma nog niet tot in detail bestudeerd. Zag alleen wel dat America Unchained niet op de IDFA draait en dat vind ik best jammer. | |
California | dinsdag 11 november 2008 @ 18:55 |
Man on Wire. Toegegeven, ik heb 'm nog niet gezien maar volgens mij kan dat niet foutgaan. | |
marsterretje | woensdag 12 november 2008 @ 00:02 |
Ah, dit topic zocht ik! Natuurlijk ben ik present, en dit jaar ook weer als vrijwilliger. Dit jaar als secretariaat (vandaag gedaan) en kassa. Vrijwilligerscoordinatoren die op de dag van de vrijwilligersbijeenkomst bellen of je langs kunt komen zijn natuurlijk niet slim bezig ![]() ![]() | |
UIO_AMS | woensdag 12 november 2008 @ 08:06 |
quote:Marsterretje wordt een ![]() ![]() Jammer dat je niet bij de eerste vrijwilligersbijeenkomst was. | |
JelleS | woensdag 12 november 2008 @ 10:04 |
quote:Mee eens. En Kassim The Dream. Net als Man on Wire al overal genomineerd/bekroond, bijvoorbeeld bij de IDA Documentary Awards | |
kleinzusje | woensdag 12 november 2008 @ 23:24 |
Kaarten ![]() | |
UIO_AMS | donderdag 13 november 2008 @ 07:23 |
quote:Waarvoor? ![]() | |
marsterretje | donderdag 13 november 2008 @ 09:35 |
quote:Ben je nu al aan het slijmen om voor aan de reservering vrijwilligersrij te komen ![]() Anyhoe, kassatraining gehad, was nog wat chaotisch en binnenkort dan maar een dagje voorverkoop draaien. Kom je snel eens buurten?! ![]() | |
UIO_AMS | donderdag 13 november 2008 @ 10:24 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() Ik kom zo snel mogelijk bij je buurten. Ik moet wel, want ik heb het programma voor de industry nog niet. Het gewone programmablad is leuk voor de bezoekers, maar ik heb liever de andere en die moet ik toch ergens ophalen. Geen idee alleen waar die ligt. | |
kleinzusje | donderdag 13 november 2008 @ 15:29 |
quote:Ik word verrast ![]() ( morgen zelf ff naar de kassa, om docu's te kiezen die ik echt wil zien. Moet me nog verdiepen) [ Bericht 7% gewijzigd door kleinzusje op 13-11-2008 18:14:15 ] | |
kleinzusje | donderdag 13 november 2008 @ 18:08 |
quote:Glen Helder is in een docu te bekijken, misschien leuk voor je als VBL ert ![]() Glenn Helder's docu op de IDFA: "c'est la vie" ps. En tips zijn zeker welkom ! ( graag voor morgen) Gids thuis, maar wat aanraders maken selectie makkelijker ( tis veeeeeeeeeeeeeeel) ! [ Bericht 6% gewijzigd door kleinzusje op 13-11-2008 18:31:54 ] | |
Aoristus | vrijdag 14 november 2008 @ 23:05 |
het is verdorie al de 14e.. nog maar 6 dagen voor de aftrap | |
UIO_AMS | zondag 16 november 2008 @ 08:22 |
Ben gisteren vergeten de calamiteiten training bij te wonen. Dat is me nog nooit overkomen. ![]() Nu kan ik het calamiteitenplan wel dromen, maar het is altijd wel leuk om te zien hoe de nieuwe vrijwilligers reageren op de presentatie ervan. ![]() | |
marsterretje | maandag 17 november 2008 @ 22:38 |
Vandaag maar eens een dagje voorverkoop gedaan, veel dingen zijn al vol!! oa. Frans Bromet deel 3 Carmen en Borat The history of my sexual relationships. Wel een beetje een rare dag: ik kreeg te horen dat ik een nieuwe baan had, dus moest de hele tijd felicitaties van familie en vrienden aanhoren. Het is dan ook de coolste baan, dus ik ben vandaag superblij ![]() | |
Aoristus | maandag 17 november 2008 @ 22:41 |
gefeliciteerd. | |
marsterretje | dinsdag 18 november 2008 @ 00:26 |
Dank ![]() Waar werk jij trouwens? | |
Aoristus | dinsdag 18 november 2008 @ 00:38 |
Het makkelijkste baantje met de meeste vrijheid, raad zelf maar wat dat is ![]() We komen elkaar vast wel tegen. | |
UIO_AMS | dinsdag 18 november 2008 @ 10:10 |
Ik kom vandaag na het werk even langs, marsterretje. Moet m'n pas nog ophalen. En m'n t-shirt. En daarbij ligt het mooi op de route naar huis. | |
marsterretje | dinsdag 18 november 2008 @ 10:42 |
Ik ben er niet vandaag ![]() | |
UIO_AMS | dinsdag 18 november 2008 @ 10:45 |
Jammer. Een collega van me krijgt trouwens twee bevestigingsmails als ze kaartjes per internet bestelt. | |
Aoristus | dinsdag 18 november 2008 @ 18:30 |
O ja, de pas enzo. Verdorie, donderdag moet alles natuurlijk weer in 1x rond zijn. Hoe ziet het T-shirt er uit, zoals op de posters zeker.. ? | |
marsterretje | dinsdag 18 november 2008 @ 21:47 |
quote:Ook met twee reserveringsnummers? Ik zal het even onthouden, het systeem loopt redelijk goed dit jaar, maar kan het even doorgeven aan de makers. | |
UIO_AMS | woensdag 19 november 2008 @ 07:10 |
quote:Voor de mannen: olijfgroen met paarse filmwielen. Voor de vrouwen: andersom. Heb gisteravond de spullen opgehaald. Raakte meteen in festivalstemming. | |
UIO_AMS | woensdag 19 november 2008 @ 07:12 |
quote:Ik dacht 1 reserveringsnummer, maar dat kan ik straks wel even navragen. Het eerste mailtje kwam van idfa@..., de tweede van kassa@... Of zoiets. | |
Aoristus | donderdag 20 november 2008 @ 17:59 |
Vanmiddag The Forgotten Woman gezien, dat gaat over Indiase weduwen die helemaal niets meer hebben na het overlijden van hun man. Ze moeten bedelen, maar doen dat in een andere stad dan waar ze woonden, anders is het namelijk te schaamtevol. Ze wachten gerust een dag in de kou voor een hap rijst, dat gesponsord wordt door Hara Krishna achtige bewegingen. Ik ben het niet zo eens met de vertelling, dat wordt namelijk door een upper-middleclass Canadeze gedaan die haar Indiase man verloor (treinongeluk, hij viel onder de rijdende trein). 't is wat het is, als je slecht ontwikkelde mensen wil zien, dan moet je daar naar kijken, ik vind niet dat de vertelster het recht heeft om te oordelen. één zin van een van de mannen uit het geloofsgroep had zijn mening over de weduwen zo geformuleerd. Women are like flowers, you cannot give the same flower to another man, therefor they can never re-marry (op de vervolgvraag was diezelfde man uiteraard Oost-Indisch doof ![]() | |
Aoristus | donderdag 20 november 2008 @ 22:51 |
Net Below Sea Level gezien. Jammer dat het weer zo allemaal Amerikaans moet, het had veel meer kunnen worden als de mensen zich wat minder bewust waren van de camera. Het gaat over een soort stadsnomaden, maar dan in de woestijn in the middle of nowhere. Het gaat over mensen die niet aarden in de maatschappij, mensen die behoefte hebben aan veel privacy en hun 'eigen ding'. Het werd me allemaal wat soapachtig vertaald. De rode draad door het verhaal was een liedje dat een van de mannetjes uit het park had verzonnen toen hij dronken was. De figuren hadden veel interessanter kunnen worden, maar de maker heeft m.i. teveel voor een format gekozen en dat is jammer. | |
marsterretje | vrijdag 21 november 2008 @ 01:14 |
Van 'The weekend that never dies' wilde ik vooral heel erg uitgaan en dansen (gaat over Soulwax/Too many dj's). Niet spectaculair, maar vooral upbeat en humorvol. | |
kleinzusje | vrijdag 21 november 2008 @ 02:26 |
Nice, die verslagen ![]() Below Sea Level staat ook op m'n lijst ! | |
Aoristus | vrijdag 21 november 2008 @ 08:34 |
quote:Dat redde ik niet meer, vroege dienst vandaag hè.. Dat ging over tourende musici die het opgegeven hebben om te herinneren waar ze op dat moment optreden | |
linebear | vrijdag 21 november 2008 @ 08:53 |
vind het weer lastig om een keuze te maken. Wil ieder geval Johny Cash zien | |
UIO_AMS | vrijdag 21 november 2008 @ 18:33 |
Net terug van m'n eerste 'werk'dag. Zal er later meer over vertellen. Nu eerst even wat eten. ![]() | |
Aoristus | vrijdag 21 november 2008 @ 20:05 |
Je hebt je kranig gedragen, dude ![]() | |
UIO_AMS | vrijdag 21 november 2008 @ 21:45 |
Vanmorgen begonnen in Tuschinski. De volgende films gezien: Persona Non Grata Een docu over de Belgische priester, kunstenaar en activist Frans Wuytack. Voor het eerst sinds eind jaren '60 / begin jaren '70 keert hij terug naar de sloppenwijken van Caracas waar hij als priester werkzaam was. Uiteindelijk werd hij door het toenmalige regime verbannen, omdat hij constant demonsreerde tegen de onrechtvaardige behandeling van de inwoners. Boeiende documentaire over een bijzonder interessante man. Bahrtalo! Good luck! Erg grappig verslag van de activiteiten van twee gypsies uit Hongarije en hun onderlinge relatie die alles doen om wat geld te verdienen in Oostenrijk en Egypte. Onduidelijk wat het doel is van de documentaire anders dan dat je met een goed gevoel weer naar buiten loopt. En toen zat mijn dienst erop, maar ik ben daarna nog naar een andere documentaire geweest die volledig uitverkocht was: A Complete History Of My Sexual Failures De filmmaker gaat langs bij zijn ex-vriendinnen (of probeert dat) en vraagt ze waarom ze hem gedumpt hebben. Langzaam maar zeker wordt duidelijk wat zijn problemen zijn en hoe hij ze probeert op te lossen. Inclusief een mislukt experiment met Viagra. Ontzettend komisch, vaak op het pijnlijke af. Aanrader. | |
Aoristus | zaterdag 22 november 2008 @ 00:28 |
Ik sluit me aan bij deze beschrijving Bahrtalo! Good luck! Erg grappig verslag van de activiteiten van twee gypsies uit Hongarije en hun onderlinge relatie die alles doen om wat geld te verdienen in Oostenrijk en Egypte. Onduidelijk wat het doel is van de documentaire anders dan dat je met een goed gevoel weer naar buiten loopt. Ik vond het opmerking toen Lori geld wilde lenen van een stel romasnorren memorabel: He's even lying when he's asking . Het verhaal was verzonnen, maar kwam zeker authentiek over. Verder zag ik delen van The Pier of Apolonovka Gaat over Oekraïners die hun leven bij het water slijten. Ze zwemmen in vervuild water, waar ze ook stukken metaal naar boven halen wat daar ooit in gedumpt is. Ik viel in slaap halverwege. De q&a zou er niet komen, omdat de maker in de trein vanuit Duitsland zat ofzoiets. Wederom viel ik in slaap tijdens Necrobusiness Het verhaal gaat over rivaliserende begrafenisondernemers in Polen. Er zijn over en weer wat moordpogingen gepleegd en er is veel corruptie, al dan niet met hulp van de katholieke kerk. Het is allemaal wat schimmig en vaag. Ik heb het einde niet uitgezeten, een hoop andere mensen met mij niet. [ Bericht 0% gewijzigd door Aoristus op 22-11-2008 00:37:06 ] | |
marsterretje | zaterdag 22 november 2008 @ 01:21 |
Een bijzonder grappige dienst gehad. Ik en mijn buurvrouw kregen telkens de vraag 'wat is er nog uitverkocht vanavond? Waarop we dan getweeen de mensen de keuze gaven tussen: Een Australier die naar Nieuw Zeeland gaat kajakken (Solo) Jamaicanen en Reggaemuziek (Rise Up) Een stelletje Polen met een begrafenisonderneming (diegene die Aoristus hierboven afkraakte) Zelf had ik een kaartje gereserveerd voor Rise Up en dat bleek een hele goede keuze. De film draaide om drie Jamaicanen die aan het begin stonden van het muzikale carriere, voor velen een ontsnapping uit de armoede van tamelijk onderontwikkelde Jamaica. Een met heel veel talent, een met heel veel charisma en een met veel praatjes. De filmmaker heeft er 5 jaar over gedaan en keerde meermaals terug naar Jamaica om zijn hoofdpersonen op te volgen. Zelf houd ik totaal niet van reggae en toch bleef de docu volledig boeien: vol aanstekelijke muziek, interessante karakters en plotwendingen en mooie beelden van Jamiaca en zijn inwoners. Ik tip hem behoorlijk voor een goede gooi naar de publieksprijs! [ Bericht 0% gewijzigd door marsterretje op 22-11-2008 01:32:09 ] | |
Onsterfelijkheid | zaterdag 22 november 2008 @ 03:05 |
Ik las vandaag in het weekblad De Groene Amsterdammer een interview met de filmmaker Renzo Martens. Wow, wat een geweldige man. Helaas zie ik dat 'Episode 3' uitverkocht is. ![]() | |
Onsterfelijkheid | zaterdag 22 november 2008 @ 03:32 |
Deze docu's klinken interessant! Wellicht dat ik een filim daar kan checken. De overige docu's download ik wel. Een onlinelijstje voor mijzelf ![]() SPOILER | |
UIO_AMS | zaterdag 22 november 2008 @ 23:16 |
Niets gezien vandaag. Stond de hele middag voor de deur van zaal 1. Volgende keer maar weer een andere zaal uitkiezen. Morgenochtend naar The Love of Mr An en dan in de middag weer m'n dienst draaien. | |
Aoristus | zondag 23 november 2008 @ 00:04 |
Pinuccio Lovero, a Midsummer Death Dream Vond ik de moeite waard. Een 40 jarige kinderlijke man is zielsgelukkig als hij eindelijk de baan krijgt waar hij als jochie al van droomde, beheerder zijn van een begraafplaats. Het enige probleem is, in 5 maanden is er geen dode gevallen. De bloemist en de kistenmaker verwijten Pinuccio het brengen van geluk en voorspoed, terwijl het Italiaanse dorp hem koestert. In de tussenstukken blijkt hij ook nog muzikaal 'begaafd' te zijn. Leuk, kijkt makkelijk weg en is zeker de glimlach of grijns waard. Part of the Weekend Never Dies .. mental ! Oppervlakkig: ja Giving a rat's ass: nope! Ey, Uio, ga dan binnen staan man! Ik dacht trouwens dat er een opera of iets dergelijks in zaal 1 was dat buiten het idfa om was geplanned ![]() | |
marsterretje | zondag 23 november 2008 @ 00:31 |
quote:Idem. | |
etoz | zondag 23 november 2008 @ 00:33 |
tvp | |
UIO_AMS | zondag 23 november 2008 @ 08:29 |
quote:Voor de opera was er nog een film over de Nachtwacht. Première met 300 gasten van de producent, inclusief borrel. En voor die operabezoekers was er vooraf nog een glas champagne in de lobby. Dat was dus even lastig. De overgang van IDFA-vrijwilligers naar personeel liep ook niet vlekkeloos, als in wij stonden operapubliek tegen te houden en medewerkers van Tuschinski waren vooral druk met andere zaken. Kon bij die film trouwens niet binnen staan omdat iemand moest hosten in de lobby. Driemaal raden wie dat was. Achteraf bleek het overigens een draak van een film te zijn. | |
UIO_AMS | zondag 23 november 2008 @ 08:32 |
Die film over Pinuccio wil ik nog zien. Kennelijk een feelgood docu. Precies het soort waar ik voor ga. | |
Aoristus | zondag 23 november 2008 @ 11:44 |
quote:Er heerst wel een soort vakantiesfeertje inderdaad | |
etoz | zondag 23 november 2008 @ 12:22 |
domme vraag, maar wordt er ook iets aan IDFA docus op TV uitgezonden deze week.. of moeten we het doen met het Festival Journaal? | |
Aoristus | zondag 23 november 2008 @ 12:24 |
kijk even op HollandDoc . Als er niets van dit jaar is, dan is het er wel van voorgaande jaren. Arte en de VPRO willen ook nog wel eens een duit in het zakje doen | |
etoz | zondag 23 november 2008 @ 12:28 |
quote:ok ik wist helemaal niet dat die docus op HollandDoc oude IDFA docus waren, WereldDoc zenden die ook IDFA docus uit? | |
Aoristus | zondag 23 november 2008 @ 12:29 |
no sabe | |
etoz | zondag 23 november 2008 @ 12:30 |
quote: ![]() | |
UIO_AMS | zondag 23 november 2008 @ 12:48 |
Net even een film gekeken. Nu thuis lunchen en zo m'n dienst beginnen. Maar genoeg over mij. De film: The Love Of Mr. An Een documentaire uit China over de negentig jaar oude Mr An, de elke dag naar het park gaat om daar te dansen met z'n ruim dertig jaar jongere danspartner. Zij is de liefde van zijn leven. Thuis klaagt zijn vrouw daar over. Ze zijn bijna 60 jaar getrouwd. De echtgenoot van zijn danspartner laat het vrij gelaten over zich heen komen. Ondanks zijn openlijke dubieuze gedrag krijg je veel sympathie voor deze oude flirter. Leuke docu met een verrassend slot. | |
UIO_AMS | zondag 23 november 2008 @ 12:49 |
quote:Dat is Spaans en het betekent dat hij het niet weet. | |
marsterretje | zondag 23 november 2008 @ 20:46 |
quote:Nee, het betekent hij weet het niet. 'Yo no se' is ik weet het niet. (Deze vakantie in Midden Amerika op Spaanse les geweest in Guatemala ![]() Vandaag weer druk. Ik kan om 10 uur nog naar Why we wax, maar ik ben al thuis en heb geen zin meer om weer door te sneeuw te fietsen. Morgen naar het Nicaragua programma (ik was er dus dit jaar, vandaar de interesse) en naar Johnny Cash in Falsom Prison. | |
etoz | zondag 23 november 2008 @ 20:49 |
mi no sabi toch.. jeweetz.. dat ken ik weer wel.. | |
kleinzusje | zondag 23 november 2008 @ 21:13 |
Hair India Mooi ! Knap dat er geen mening werd opgedrongen. Werd heen en weer geslingend tussen "oh wat sneu" en " ok , zo leven wij / men" I.O.U.S.A. Kutfilm ![]() | |
Aoristus | zondag 23 november 2008 @ 22:10 |
geen reet gezien vandaag, en ik was zeer gelukkig met de sneeuwstorm. Ik was te laat voor RIP, a remix manifesto. Jammer, volgende keer beter. Youssou N'Dour had ik best willen zien, maar dat was schijnbaar niet mogelijk. (behalve als je locatie manager heet ![]() Morgen ga ik in elk geval naar Johnny Cash, die kaarten heb ik dan wel weer geregeld. Van iemand hoorde ik dat het verhaal niet anderhalf uur hoefde te duren, maar dat de stof makkelijk in een uurtje verteld had kunnen worden. Let's see. | |
Aoristus | zondag 23 november 2008 @ 22:11 |
Yo laat je volgens mij altijd weg, Spanjaarden gebruiken nauwelijks een 'ik' vorm, ze zijn gewoon egocentrisch Uio_ams heeft het denkpaadje al afgemaakt zie ik. | |
JelleS | zondag 23 november 2008 @ 22:13 |
quote:En waarom is het een kutfilm? Niet je ding? Al veel positiefs over gelezen, dus ben benieuwd naar je (onderbouwde) mening. | |
Aoristus | maandag 24 november 2008 @ 09:13 |
ha fijn, het is ochtend | |
kleinzusje | maandag 24 november 2008 @ 17:25 |
quote:Oei, lastig ![]() Idd niet mijn ding. Maar juist daarom vielen me dingen op. Had het idee dat ik naar een lange nova/ netwerk samenvatting aan het kijken was en werd gek van de grafieken + herhalingen. Had liever meegevoerd willen worden in de verhalen van Amerikanen ( beelden dus) die geen idee hebben van hun uitgavenpatroon etc. Nu vond ik het geen docu maar een reportage. Eeuwige discussie, maar erg jammer. Kan wel voorbeelden geven, maar dan verklap ik misschien te veel. | |
Aoristus | maandag 24 november 2008 @ 19:25 |
I Am Because We Are Kut, een stroom ellende, gaat over voormalig Rhodesie, er is veel aids/hiv daar en dat resulteert in een miljoen weeskindertjes. Vertelling door Madonna. Als je behoefte hebt aan snikkende wijven, dan moet je daar naar toe, ik ben weggelopen omdat het me vooral irriteerde dat alles tot tearjerker werd opgeblazen. Geef mij dan maar enjoy poverty, dat is tenminste echte narrating Als ik me niet vergis heeft Madonna erg veel boter op haar hoofd, haar adoptie van een echt Afrikaans negertje geeft haar niet het recht om de moraalridster uit te hangen. (bovendien leefde de vader van dat kindje nog, als ik het me goed herinner). Ik had meer begrip voor deze docu gehad als men er ook bij verteld had waarom het leven er relatief zo goed was toen er nog een dictator was die het land bestuurde. Alice in the Land Een 13 jairg meisje loopt 180 km van Bolivia naar Chili door een mooi landschap. Bij de aftiteling zie je dat ze daar een maand illegaal heeft gewerkt als huishoudster, waarna ze over de grens is gezet, terug in Bolivia. Tja.. Johnny Cash at Folsom Prison Dit vond ik een waardevolle bijdrage aan het IDFA, het gaf veel prijs over de duistere achtergrond van wijlen Johnny Cash. Kan ik aanbevelen. | |
Aoristus | maandag 24 november 2008 @ 19:44 |
O ja, ik heb de crew van 'rough aunties naar de q&a geleid. Ik heb zelden zulke dankbare mensen gezien. Ik kreeg zelfs een hug van de producer ![]() | |
marsterretje | maandag 24 november 2008 @ 20:36 |
Ondanks ziekte op vrije dag toch naar Johny Cash geweest. Fijne muziek en flarden van mooie verhalen, maar de animaties van de nummers vond ik een beetje pover en kwamen over als stijlbreuk met de rest van de film. Maar he, Cash is cool dus who cares ![]() | |
California | maandag 24 november 2008 @ 20:36 |
quote:Helaas al uitverkocht (natuurlijk). Jammer, ik had 'm graag in Tuschinski 1 gezien. | |
Aoristus | maandag 24 november 2008 @ 22:01 |
Forever Young Fuck the hell, wat was dat grappig! Stel je een bruiloft en verjaardagsband voor, mix dat met indorock, gebrekkig engels met kromme vergelijkingen en combineer dat met Bob Dylan. Eerst wordt heen en weer geslingerd tussen medelijden en sadistische genoegens, maar gaanderweg ga je toch een zekere sympathie voor het plezier van de Indiase Bob Dylan 65 years old coverband voelen. | |
UIO_AMS | dinsdag 25 november 2008 @ 07:29 |
quote:Dat weet ik en dat staat er ook. ![]() | |
UIO_AMS | dinsdag 25 november 2008 @ 07:31 |
quote:Ik zat bij de lange soundcheck. Dat was net een privévoorstelling. ![]() | |
UIO_AMS | dinsdag 25 november 2008 @ 08:17 |
Goed. Ben de afgelopen dagen bijzonder veel op het IDFA geweest en heb geen kans gezien om wat over de films, die ik gezien heb, te schrijven. Dat moet dan maar nu. Eerst de films van zondag: Paradocs 3 Combinatieprogramma van 3 korte films: Borgate Kunstzinnige beelden van de wijk Don Bosco in Rome. Gelukkig niet heel lang, al had het nog veel korter gekund. Bitch Academy Russische vrouwen volgen een cursus Hoe strik ik een (rijke) man. Erg vermakelijk en goede muziekkeuze. Alles met het eerste deel van de Gymnopedy trilogie van Eric Satie erin doet het goed bij mij, Nashi Beelden van een Russisch jongerenkamp waarin de ideologie van Poetin geïndoctrineerd wordt bij de kampbezoekers. Uiteraard zijn alle andere landen fascistisch en slecht. Apart, maar niet storend, in beeld gebracht. Lady Kul El Arab We volgen de deelname van een Arabische schone aan de Israelische Miss Arab verkiezing. Zij komt van een minderheidsgroepering binnen de Arabische gemeenschap en haar volk heeft veel moeite met de miss-verkiezing. Vooral het gedeelte van de badpakronde is een moeilijk punt. Niet bijzonder goed of slecht te noemen. The Caviar Connection De docu volgt het leven van twee Servische broers die op de Donau werken als vissers. Nieuwe richtlijnen stellen dat ze niet meer op steur mogen vissen en daarmee verdwijnt hun levensonderhoudvoorziening. Jammer genoeg gaat de docu niet in op wat ze dan wel gaan doen om hun brood te verdienen. Een docu met een glimlach en een traan die veel beter had kunnen zijn als de twee broers niet zo gelaten accepteerden wat hun te wachten stond. Ondanks of juist dankzij deze apatische houding een aardige docu. [ Bericht 0% gewijzigd door UIO_AMS op 29-11-2008 09:26:19 ] | |
Aoristus | dinsdag 25 november 2008 @ 08:44 |
quote:Jammer dat Nenneh Cherry er niet bij was hè ? | |
UIO_AMS | dinsdag 25 november 2008 @ 08:57 |
De maandag was een goede dag en dat kwam voornamelijk door de laatste film, maar komen we later op. Eerst nu een chronologische review: Our Street Het Poolse Lodz stond vroeger bekend als het textielparadijs van Oost Europa. De mooie fabriek staat er nu echter verlaten bij. Over een periode van 5 jaar volgen we een arbeidersfamilie die naast de fabriek woont. Verscheidene generaties hebben gewerkt in de fabriek maar nu is er niets meer. Criminaliteit en alcoholmisbruik dus, maar ook met een noeste oma die de familie op de been probeert te houden. Dan wordt de enorme fabriek en het terrein opgekocht door Franse investeerders die er een winkel- en recreatiegebied van willen maken. Eind goed, al goed zou je denken. Kan deze film maar moeilijk beoordelen, het verhaal op zich is aardig, maar na een uur vroeg ik me toch af of het niet al een keer afgelopen was. Solo Man probeert met kano/kajak als eerste van Tasmanië naar Nieuw Zeeland te varen en er gaat iets mis. Bij het vertrek loopt hij al hard te janken, waardoor ik maar weinig sympathie voor hem kon opbrengen. Tel daarbij op de nasale kutstem van zijn vrouw en de overdreven dramatische muziek. Veel erger kun je mij niet voorschotelen. Enig lichtpuntje was het Engels van de Franse weerman. Leg Before Wicket Leuke documentaire waarbij het conflict tussen Pakistan en India wordt beschouwd aan de hand van een gemixt cricketteam uit Chigaco. Deze docu is duidelijk voor de Amerikaanse markt bedoeld, want er zit een korte uitleg van de spelregels van de prachtige sport in animatievorm bij. De beschouwing van het conflict aan de hand van het cricket van een Amerikaans team kwam niet helemaal lekker uit de verf, maar dat was niet vreselijk storend. In de avond begon mijn dienst. De films in mijn zaal, waren de volgende: The Immigration Judge Drie rechters van de vreemdelingenrechtbank in Amsterdam worden gevolgd en zij vertellen hun eigen verhaal en iets over de zaken die zij behandelen. Een aparte kijk op de vreemdelingenpolitiek dus. Een boeiende documentaire, zij het wat aan de korte kant. Zal binnenkort wel te zien zijn op tv. Czech Dream Twee studenten van de filmacademie in Tsjechië halen een stunt uit met het Tsjechische volk en hopen zo de mensen bewust te maken van de kracht van reclame. Geweldige docu. Hard moeten lachen ook. | |
UIO_AMS | dinsdag 25 november 2008 @ 09:04 |
Halverwege het festival, tijd voor een persoonlijke top zoveel: 1. A Complete History of my Sexual Failures 2. Czech Dream 3. Persona Non Grata 4. Bitch Academy 5. The Love of Mr An 6. The Immigration Judge | |
Sala-adin | dinsdag 25 november 2008 @ 11:01 |
Het is wel erg druk in de Munt door de IDFA ![]() | |
Aoristus | dinsdag 25 november 2008 @ 23:10 |
The Birdcage Grappig stukje over het straatleven in Iran. De autoriteiten jagen 2 mannetjes weg die zich in leven proberen te houden met straathandel door fortunetelling. The Queen and I Wilde ik niet per sé naartoe, maar mijn meisjes hadden er kaarten voor, dus ben ik met ze meegegaan. Geen spijt van gehad. Dit gaat over de laatste monarch van Iran voordat Khomeini zijn intrede doet. De documentairemaakster streed 29 jaar geleden voor het afzetten van de shah en zijn vrouw, niet wetende dat een theocratie vele malen erger zou zijn voor haar en haar communistische kameraden. De Shah gaat dood en de koningin leeft in ballingschap in Frankrijk (?). De koningin en zij delen dat ze verbannen zijn na de introductie van Khomeini. Ik vond het vooral leuk dat de koningin een ontzettende dubbele rol speelde, aan de ene kant moest ze een waardigheid ophouden als de koningin van Iran, er is tenslotte al 2500 jaar een monarchie geweest, dus ze leeft in de harten van velen en aan de andere kant zie je haar wel een kopje in een doodnormale keuken afwassen, nadat ze wat meer vertrouwd raakt met de documentairemaakster. Bijzonder. Quamar, Working to Live Een brutaal Indisch meisje dat naar school wil in plaats van hete steentjes in goedkope plastic armbandjes te drukken. Flying on One Engine Een absoluut pareltje ![]() Dokter Dicksheet is een Indische plastisch chirurg die al 140.000 operaties is ondergaan, onder andere voor kanker, een zware hartaanval en hij rijdt ook nog in een crappy rollatortje. Eigenlijk denk je aanvankelijk dat hij beter gewoon kan overlijden om van al het gedoe af te zijn. Dan wordt duidelijk dat hij al 8x genomineerd is voor de Nobelprijs voor de vrede. Met al zijn cynisme en ongemakken, gaat hij vervolgens naar India om daar armlastige kindertjes met hazelipjes te helpen, als een soort produktiewerk om in de buurt komen van het idee dat je hebt van Moeder Theresa (al she did was to send lists with people who converted to Christianity to the pope, she never bathed any of them). hij komt aardig ver met het dichtnaaien van veelal debieltjes met hazelipjes, ook al moet hij af en toe kunstmatig wat worden bijgevoerd met zuurstof uit de tank. Als blijkt dat Al Gore dan in 2007 de nobelprijs krijgt, is zijn reaktie: what has he ever done for mankind, he's spend millions, without bringing the global temperature down with even one degree. A must see! Victoria Ik snapte er geen reet van. Een Argentijns meisje dat in de gevangenis werd geboren, zoekt uit wie haar heeft grootgebracht tijdens het Videlaregime. Dat blijken (volgens mij) de moordenaars van haar ouders te zijn. Slecht beeld, lastige dialogen. Op een gegeven moment was het interessanter om te kijken wie er wel en niet sliep in de rij stoelen naast je. [ Bericht 1% gewijzigd door Aoristus op 25-11-2008 23:16:13 ] | |
marsterretje | woensdag 26 november 2008 @ 03:07 |
Zo, de kassaborrel was gezellig! | |
alexis_ | woensdag 26 november 2008 @ 04:01 |
Ook bij de kassa? ![]() De kassa is erg leuk werk. Zeker de foto en gastenkassa waar je veel lol met bezoekers en filmmakers kan beleven. Een groot nadeel ten opzichte van vorig jaar, ik zit dit jaar nauwelijks films. ![]() | |
webfreak | woensdag 26 november 2008 @ 11:04 |
Ik zoek nog een kaartje voor A Complete History of my Sexual Failures van Morgenochtend... ![]() In ruil heb ik een kaartje voor Carmen Meets Borat vanavond. Of All Together Now morgenmiddag. Of keiharde cash natuurlijk. | |
linebear | woensdag 26 november 2008 @ 11:55 |
ik ga me volgend jaar ook maar opgeven als vrijwilliger | |
kleinzusje | woensdag 26 november 2008 @ 14:11 |
Mooie verslagen Aoristus ![]() Voor Flying on One Engine zijn nog kaarten op vrijdag ! De maker heeft het in ieder geval naar z'n zin in onze stad ![]() Vraag aan de kassausers: "Zijn er veel kaarten over, gecanceld, nog op de gok te krijgen ?" | |
UIO_AMS | woensdag 26 november 2008 @ 16:46 |
Na m'n vorige post in dit topic ben ik naar een paar films gegaan en daarna had ik middagdienst. Gelukkig heb ik wat films gezien in de ochtend, want m'n gewone dienst bestond uit het hermetisch afsluiten van Tuschinski voor de prijsuitreiking aan de directrice van het IDFA door onze burgemeester. De docu's die ik gezien heb: Our Daily Bread Eindelijk heb ik deze fantastische film uit 2005 gezien. Zonder muziek of verteller volg je het verhaal van de voedingsindustrie. In een soort trance zie je de beelden aan je voorbij trekken. Kunst en documentaire tegelijk. Absolute aanrader en ik ben blij hem eindelijk gezien te hebben. Zonder Q&A persoon deed de regisseur Nikolaus Geyrhalter zelf maar het vraaggesprek achteraf. En dat ging hem goed af. Vervolgens naar een tweeluik geweest: Two sides of the coin: The Ladies Twee zussen van rond de 90 maken in hun apartement in Manhatten kledij voor dames. Hun clientèle dunt zich uit vanwege de dood. Al 25 jaar wonen ze samen en de haat/liefde verhouding is duidelijk te merken. Aardige korte docu. Brothers Twee broers van in de 80 wonen al hun hele leven samen in het ouderlijk huis. De laatste 10 jaar zonder met elkaar te spreken. De één verzorgt het huishouden en de tuin, de ander bewerkt het land. Af en toe is het pijnlijk om ze te zien zitten in de keuken. De één zit aan tafel, de ander tuurt vanaf de vensterbank naar buiten. Ze kunnen niet met, maar ook niet zonder elkaar. Mooi in beeld gebracht. Saillant detail: de regisseuses van beide films zijn allebei een kleindochter van een zus van de gefilmden. En ook beiden niet onaantrekkelijk. ![]() | |
Aoristus | woensdag 26 november 2008 @ 17:04 |
quote:Lijkt me wel, hij werd geintroduceerd en hij bevestigde alleen maar de hij inderdaad zo heette als dat hij geintroduceerd werd. Volgens mij heeft hij veel plezier gehad bij het maken van deze docu. Straks ga ik Milking the Rhino kijken ![]() | |
UIO_AMS | woensdag 26 november 2008 @ 17:13 |
Vanmorgen heb ik mijn dienst van vandaag gedraaid. Eerst een schoolvoorstelling van twee films de niet tot het gewone programma behoren. Ten eerste Appelmoesmeisje over een Marokkaanse jongedame die stage ging lopen in een verzorgingstehuis en daar te maken kreeg met de dood van één van de inwoners. Ze was na de voorstelling aanwezig en de schoolgangers mochten haar en de regiseusse vragen stellen. Mooi moment van stilte was er, toen ze even meldde dat van de 12 bejaarden die te zien waren in de docu er nog maar één in leven is. De tweede film heet Beton en gaat over een aantal jongens dat aan freerunnen of ook wel parcours doet. Van hun lijdt er eentje aan een bloedziekte en een ander kan niet meer bij z'n ouders wonen. Ze vertellen over de tegenslagen in hun leven en hoe zij er mee om gaan. Helaas waren ze niet beschikbaar om na de film een praatje te houden. Vervolgens stond ik bij als zaalwacht bij een filmselectie van werk van Frans Bromet. Hij was er zelf ook. De film The 1, 2, 3 Rhapsody kon mij niet boeien, Je maintiendrai in Hollywood was wel aardig en Where three borders meet was duidelijk voor mij de interesantste van het stel. Zijn vader heeft sinds 1931 geen voet meer op Duitse bodem gezet als Frans z'n ouders en oom en tante meeneemt naar Vaals. Duidelijk begin van Bromet's stijl van de Buren-serie, waarin hij op zijn bekende droge wijze de vragen van achter de camera stelt. Daarna zat m'n dienst erop, maar ben ik nog even bij die zaal blijven hangen om twee korte docu's te zien: The Chirola Een man die uit de gevangenis is gekomen besluit in afzondering met zijn honden te leven. Hij deelt zijn inzichten die hij ontwikkelde in de gevangenis met de cameraman. Mooi in beeld gebracht, alleen jammer dat de filmband enigszins beschadigd was. Waiting for Women De mannen uit een klein Spaans dorpje genaamd Riofrio hebben een tekort aan vrouwen en nodigen een buslading uit Madrid uit. Grappig met mooie beginbeelden. Een paar jaar geleden ook al een docu gezien over een soortgelijke onderneming en die was beter. | |
Aoristus | woensdag 26 november 2008 @ 17:15 |
Grappig, ik durfde niet zo goed aan die Brometserie te beginnen, hij schijnt wel origineel te zijn. | |
marsterretje | woensdag 26 november 2008 @ 23:47 |
quote:Nee, vol is dit jaar voor bezoekers ook echt meestal vol, in verband met de internet kaartverkoop. Op de dag VOOR de docu, om 12 uur 's middags komt er nog wel eens een slootje vrij (lees: 5) en heel soms een uur van tevoren. Meestal heeft het weinig zin. Tip: alles in Tuschinsky 1 zijn meestal nog kaarten voor. Vandaag was het vre-se0lijk druk en onderbezet, ik was werkelijk bekaf. En nog steeds UIO niet gezien dit festival, dat kan toch niet jongens! | |
Aoristus | woensdag 26 november 2008 @ 23:50 |
Milking the Rhino Nou, die heb ik dus gezien. Verschillende standpunten over de waarde van wilde beesten. Je kan een boer met 10 grazende koeien het niet kwalijk nemen dat hij blij is als er een paar leeuwen gedood worden, ook al worden die van kleins af aan al gevolgd door een paar natuurliefhebbers. Je kan een rechts conservatieve landowner het ook niet kwalijk nemen als hij een hek om zijn reservaat zet en dat hij er voor kiest om een neushoorn een veelvoud van de waarde van een koe geeft, omdat het toeristen en dus bestaan garandeert. Zeker als zo'n neushoorn ook nog een aaibaarheidsgehalte heeft. Op de kaart van Kenia zijn de reservaten slechts stipjes op de kaart. Democratie is niet altijd de beste oplossing. | |
Aoristus | woensdag 26 november 2008 @ 23:51 |
quote:Ik heb jou ook nog steeds niet (bewust) gezien. Ligt aan jou, ik ben al eens met UIO wezen kijken. | |
etoz | donderdag 27 november 2008 @ 00:29 |
quote:Ik wil volgend jaar voor het eerst ook docus gaan bekijken, wanneer begint ongeveer de internet kaartverkoop.. en kan je dan een kaartje kopen voor 1 docu, of dat je alle docus kan bekijken? | |
UIO_AMS | donderdag 27 november 2008 @ 00:34 |
quote:Onbegrijpelijk. Ben nu al vele malen langs de kassa's geweest en niet één keer heb ik je gezien. | |
UIO_AMS | donderdag 27 november 2008 @ 00:37 |
Net nog even naar Johnny Cash at Folsom Prison geweest. Gelikte documentaire. Vooral voor liefhebbers van Johnny Cash. | |
etoz | donderdag 27 november 2008 @ 00:39 |
Ik wil volgend jaar voor het eerst ook docus gaan bekijken, wanneer begint ongeveer de internet kaartverkoop.. en kan je dan een kaartje kopen voor 1 docu, of kan je een abo achtige pas aanschaffen dat je alle docus kan bekijken?.. | |
alexis_ | donderdag 27 november 2008 @ 01:11 |
UIO_AMS , wat doe je voor functie op idfa dat je zoveel films ziet? Het festival is alweer bijna afgelopen en ik heb nog maar 2 films gezien. Ik baal er wel een beetje van... | |
UIO_AMS | donderdag 27 november 2008 @ 09:14 |
quote:Zaalwacht. Dan zie je sowieso de films in jouw zaal. Plus ik neem altijd tijdens de idfa vrij van werk dus ik heb buiten m'n diensten om veel tijd. Tel daarbij op dat je als zaalwacht de andere zaalwachten kent en je begrijpt bij wie de onvermijdelijke lege plekken van een uitverkochte zaal als eerste terechtkomen. Het is dan wel de norm dat je de dienstdoende zaalwacht even helpt met controleren van kaartjes en zo. Ik heb overigens in 99% van de gevallen gewoon een kaartje. Als we bij de kassa te horen krijgen dat een zaal uitverkocht is, kiezen we gewoon een andere docu uit. Grote kans dat je de eerste keuze op een ander moment toch wel ziet. quote:Overdag en doordeweeks heb je grote kans dat een zaal niet uitverkocht is. En een dag voor de voorstelling gaan de laatste kaarten in de vrije verkoop. Maar dat wist je als kassamedewerkster natuurlijk ook wel. ![]() | |
UIO_AMS | donderdag 27 november 2008 @ 09:30 |
quote:Was een host voor het première-publiek van die film. Een zelden op het IDFA vertoonde stoet van hoge hakken, parfum, bontjes, dikke lagen make-up en BN-ers in allerlei soorten en maten langs zien komen. En natuurlijk een groot deel fashionably late. Voor een docu van 35 minuten. ![]() Glenn Helder was één van de weinigen die me een hand gaf. ![]() | |
kleinzusje | donderdag 27 november 2008 @ 10:19 |
quote: ![]() SPOILER | |
marsterretje | donderdag 27 november 2008 @ 10:24 |
quote:Ja gisteren was er inderdaad ineens een slootje heel hippe mensen bij de kassa: eerst voor Valentino, dan voor Glenn Helder. Helemaal cluesless over het voor ons kassamensen bekende concept 'uitverkocht'. ![]() | |
marsterretje | donderdag 27 november 2008 @ 10:25 |
O, en UIO, ik heb vandaag vrij en kom langs! Werk je? | |
Aoristus | donderdag 27 november 2008 @ 10:27 |
dat wordt tenminste goedkoop opgelost | |
UIO_AMS | donderdag 27 november 2008 @ 12:25 |
quote:Ik heb avonddienst en moet daarvoor even langs werk, maar wil zo nog wel even naar de film over die boer die wil emigreren. Waar ik nog geen kaartje voor heb. Dat komt vast wel goed. | |
UIO_AMS | donderdag 27 november 2008 @ 12:29 |
quote:Noem je mij en marsterretje nou goedkoop?!!!???!!???!!!!!!!!!!!!!!! | |
UIO_AMS | donderdag 27 november 2008 @ 16:49 |
Vanmiddag weer naar een voorstelling geweest, deze maal The Farmer Who Wanted To Emigrate. Mooi portret van een koppige oude boer die alle regeltjes zat is en heeft besloten naar Frankrijk te emigreren. Film vol met mooie boerenwijsheden. | |
Aoristus | vrijdag 28 november 2008 @ 00:21 |
quote:nee hoor, je mag haar hebben. Gratis | |
Aoristus | vrijdag 28 november 2008 @ 00:33 |
Constantin & Elena Een bejaard echtpaar in een simpel Roemeens dorp is na 55 jaar huwelijk nog steeds gelukkig met elkaar. Ook al weten beiden dat de dood nadert, gaat dit stuk vooral over leven. Als je je de zit kan veroorloven, dan is het de moeite waard. Ik vond het een leuke doc. Burma VJ - Reporting from a Closed Country In 1988 protesteerden de mensen in Myanmar onder leiding van studenten tegen het militaristische regime, voor een democratie, wat resulteerde in een slachtpartij met 3000 doden. In 2007 probeert men dit weer, maar dan olv Boeddhistische monnikken. Aanvankelijk weet het leger niet wat ze met de situatie aan moet, omdat Boeddhisten toch min of meer het goede en het heilige vertegenwoordigen, maar al gauw gaat het dezelfde kant op als in 1988. Een klein groepje verzetsmensen, probeert zoveel mogelijk vast te leggen met goedkope cameraatjes, met het risico om het eigen leven te verliezen. CNN heeft enkele foto's en filmpjes weten te krijgen, ondanks het platgelegde internet. Dit groepje wordt uiteindelijk ontmanteld door de veiligheidsdienst. In hun voetsporen schijnen er weer anderen te zijn getreden om zoveel mogelijk wantoestanden naar buiten te brengen. Let's Make Money In India werken arbeiders voor een salaris van omgerekend 250 euro, de Indiase overheid betaalt hier 200 van. In Spanje worden megahuizenprojecten neergezet door buitenlandse investeerders, deze huizen hebben geen enkele functie en zullen nooit bewoond worden, op het eiland Jersey wordt geld doorgesluisd, omdat via die route een absolute privacy omwille van belastingontduiking wordt gegarandeerd Een aanklacht tegen roofbouwplegers, de Hayekvolgers, het IMF en de dreiging van het neoliberalisme wat allerlei soorten economische bubbels in het leven heeft geroepen. Als dit doorgaat, dan volgt gegarandeerd een nieuwe vorm van barbarisme, volgens een van de vertellers. | |
UIO_AMS | vrijdag 28 november 2008 @ 08:46 |
Gisteravond aan het begin van m'n verder waardeloze dienst Marsterretje (beter je haar zo weer wat langer) eindelijk weer gezien. Het begon dus wel uitstekend, maar vervolgens heb ik niets meer gezien qua docu's of weet ik veel wat. Uren rondgezworven door Tuschinski, dat wel. En het dan weer heel af en toe verschrikkelijk druk hebben. Zo op driekwart van het festival zie je ook de vermoeidheid en stress van de medewerkers van de organisatie toeslaan. De lontjes worden steeds korter. Een der kantoordames viel zelfs uit tegen een zaalwacht, die op haar beurt ook weer wat harder reageerde. Overigens bood de kantoordame na enig kalmerend werk netjes haar excuses aan. Bij Enjoy Poverty wilde ik nog naar binnen lopen, maar die zaal zat vol. Uiteraard waren er weer laatkomers en die hadden pech. Ook al heb je een kaartje gekocht, als je niet aanwezig bent voor het begin van de film, worden de lege plaatsen opgevuld met mensen zonder kaartje maar wel met een pas. Dat leverde op zich ook weer de nodige spanningen op. Wij zaalwachten zijn helemaal niet blij met deze lege plaatsen regel, want we weten dat dat problemen oplevert met de laatkomers. Neemt niet weg dat laatkomers bij films natuurlijk ook vreselijk irritant zijn. | |
Aoristus | vrijdag 28 november 2008 @ 09:07 |
Yep, de laatste loodjes | |
UIO_AMS | vrijdag 28 november 2008 @ 09:36 |
Was Milking The Rhino nou wel of niet de moeite waard? Heb hier een kaartje liggen voor 11.15, maar ik kan ook wat anders gaan doen natuurlijk. ![]() | |
UIO_AMS | vrijdag 28 november 2008 @ 12:45 |
Toch maar wat huishoudelijke klussen gedaan. Nu naar het IDFA. | |
Aoristus | vrijdag 28 november 2008 @ 18:47 |
quote:Denk het, ik vond de vertelling niet zo bijzonder, maar als probleem werd het redelijk uitgelegd. | |
Aoristus | vrijdag 28 november 2008 @ 18:58 |
Why We Wax Geschoren kutjes, oksels en andere lichaamsbeharing, het wordt in deze korte docu door een aantal vrouwen en metro-mannen uitgelegd in een sex & the city achtige stijl. Kan je gerust missen. Enjoy Poverty Waarschijnlijk de meest bekende en besproken documentaire van dit IDFA. In plaats van de Geef Nu! op giro 1234 reklames die je wel eens op televisie ziet, gaat kunstenaar Renzo Martens naar Kongo om met een semi-naïeve blik te kijken of de armoede niet aan de mensen zelf ligt. Hij probeert via educatie en een (te) directe benadering om mensen tot initiatieven te bewegen. Hij schuwt daarbij de genadeloos harde confrontatie tussen hem en arme mensen wiens kinderen liggen te sterven of tussen de altijd rondreizende artsen zonder grenzen niet. Hij begint met een neonverlicht bord, waarop je Enjoy Poverty (please) kunt lezen. Daarmee doelend op het belang van eigen initiatief en er van uitgaande dat mensen ten alle tijde een kans verdienen. Maar die kans krijgen de Afrikanen natuurlijk niet. Aan het einde van de reis, zie je ook de armoede er bij hem insluipen, de P doet het al snel niet meer en op een gegeven moment zie je nog maar een paar van de neonletters branden. Ik denk dat deze documentaire voor een hoop mensen erg direct en confronterend is, maar ik heb zeker respect voor de manier waarop Martens laat zien hoe de hopeloze situatie in Afrika werkelijk is. Het zal nooit veranderen. Als je hier naar gaat kijken, hou er dan rekening mee dat je een paar klappen in je gezicht krijgt. [ Bericht 0% gewijzigd door Aoristus op 28-11-2008 19:05:30 ] | |
UIO_AMS | vrijdag 28 november 2008 @ 22:24 |
En weer thuis. Deze keer maar een wat rustigere zaal uitgekozen. In mijn zaal draaide The Damned Of The Sea. Een docu over de vissers van Essaoeira aan de Marokkaanse kust. De kleine vissers mogen vanwege de visquota niet de zee op, terwijl Europese trawlers speciale licenties hebben opgekocht van corrupte ambtenaren. Mooi verslag over hun problemen en de karige lonen van de Marokkaanse vissers aan boord van de trawlers. De film die daarna kwam heb ik niet gezien, omdat de zaal vol ging en de publieksprijsmedewerkster en ik onze plaatsen hebben afgestaan aan wat lui die eigenlijk te laat kwamen. Over The Pier Of Apolonovka kan ik dus weinig vertellen. Vervolgens wat gaan eten met een andere zaalwacht en daarna zijn we de VPRO-zaal ingeslopen om Man On Wire te bekijken. Geweldige docu over een man die in de jaren '70 tussen een aantal bekende gebouwen (Notre Dame in Parijs en de Harbour Bridge in Sydney) over een koord danste, wat uiteindelijk eindigde in een balanceer-act tussen de Twin Towers. Met zweet in m'n handen en plaatsvervangende vertigo zitten kijken. Documentaires met geobsedeerde en / of markante personen doen het altijd goed bij mij. [ Bericht 0% gewijzigd door UIO_AMS op 29-11-2008 09:38:21 ] | |
Aoristus | vrijdag 28 november 2008 @ 22:31 |
quote:Ik geef het je te doen, het moreel is momenteel laag.. ![]() The Pier Of Apolonovka heb ik geprobeerd, maar het was een slaperig geheel. Je gaat zeker niet naar de surprise-act die voor vanavond beloofd is? Ellen wilde niet vertellen wat het zou zijn. | |
UIO_AMS | vrijdag 28 november 2008 @ 22:37 |
quote:Vanavond / vannacht kom ik mijn huis niet meer uit. Ben kapot. Hele dagen staan en heen en weer lopen / rennen, is niet al te goed voor m'n spieraandoening. Morgenmiddag ga ik trouwens naar Pinuccio Lovero. A Midsummer Death's Dream. Vanmiddag hadden ze bij de kassa's nog kaartjes en dat lijkt me een niet al te vermoeiende film om rustig mee op gang te komen. ![]() | |
Aoristus | vrijdag 28 november 2008 @ 22:52 |
quote:Dat is wel een leuke. Overigens, met of zonder spieraandoening, het is mij ook even teveel. Wel jammer, ik had het IDFA een leukere 20 jarige viering gegund. Dit jaar zit het weer niet mee en zijn de onderwerpen erg beladen. | |
UIO_AMS | vrijdag 28 november 2008 @ 23:15 |
Het is toch de 21e editie? edit Ow wacht, dan is het natuurlijk 20 jaar oud. De 1e in 1988, de 21e in 2008. | |
Aoristus | vrijdag 28 november 2008 @ 23:16 |
is dit een mindfuck? | |
UIO_AMS | vrijdag 28 november 2008 @ 23:18 |
Was net aan het editten. ![]() | |
Aoristus | vrijdag 28 november 2008 @ 23:20 |
euh ja, ik ben het ook even gaan uitzoeken. [ Bericht 58% gewijzigd door Aoristus op 28-11-2008 23:26:35 (makes no sense) ] | |
UIO_AMS | zaterdag 29 november 2008 @ 09:36 |
Het eerste deel van de Gymnopedy trilogie van Eric Satie zat trouwens ook in Man On Wire. Het begint precies op het moment dat Philippe Petit het koord tussen de Twin Towers op stapt. Kon me ook geen betere muziek voor dat ogenblik voorstellen. Bedenk me nu net dat ik m'n kaart voor het eindfeest nog op moet halen. Laat ik dat zo maar eens doen. | |
Aoristus | zaterdag 29 november 2008 @ 10:11 |
o ja, ook dat nog. Ik heb een hekel aan die eindfeesten, maar ik laat mijn neus toch even zien | |
linebear | zaterdag 29 november 2008 @ 19:56 |
was vanmiddag in de Munt, viel me op dat het publiek ietwat arrogant was. Zo van kijk mijn eens goed zijn, ik namelijk documentaires | |
Aoristus | zondag 30 november 2008 @ 02:25 |
Eindelijk Carmen Meets Borat gezien. Men volgt het Roemeense dorpje Glod, waar Borat zijn filmpjes over Kazachstan schoot. Een meisje van 17, Carmen genaamd, is de schaamte van het dorp, want op haar 17e is ze nog niet getrouwd, dat zijn de meeste al op hun 16e. Je ziet veel domme akties, zoals mannen die met een bijl een auto uit elkaar halen, de ene staat op het dak en de ander staat er achter te hakken. Alles ziet er een beetje goedkoop uit, precies zoals je het kent van de Borat serie. Desalniettemin is het dorp beledigt en willen ze een vorm van eerherstel. Dan komt er een geslepen advocaat in beeld, (een echte jood). Hij weet dat Borat $135 miljoen heeft opgebracht en denkt de mensen voor zijn karretje te spannen om daar een deel van op te eisen. Het proces mislukt, Carmen trouwt met een jongen, nadat ze ontmaagd is door de buurjongen, wat op zich al een schaamte is. Leuke doc, als je arme mensen uit het post-Ceausescu tijdperk wil zien, alles zit er in, gouden tanden, onbeschaafd gedrag, veel dommigheid, een vleugje sympathie en vooral echtheid. Persona Non Grata Venezuela in de jaren 60/70. Een belgische kunstenaar die ook nog eens priester is, besluit tot aktie over te gaan. Het slop moet gered worden. Hij stuit daarbij op politiek, die hem wel gelijk geeft, maar wat hem een status als illegaal oplevert. 40 jaar later kan hij zijn kunst exposeren in het Venezuela waar hij veel voor de mensen gedaan heeft. Fierce Light: When Spirit Meets Action De akties die uit religie, boomknuffelarij e.d. voortkomt. Zeer ergerlijk en bestaat alleen maar uit emocrap. | |
alexis_ | zondag 30 november 2008 @ 09:06 |
Het festival zit er voor mij op, mijn top zoveel... 1) RIP: A Remix manifesto 2) Carmen Meets Borat 3) A Complete History of my sexual failures 4) Man on Wire (wat jammer dat ze geen bewegend beeld hadden van zijn WTC truuk! Het enige wat ik heb gezien is een shot vanaf de grond (je ziet alleen de kabel voordat het gebeurd) en op het einde twee kleine shots vanuit een politie/mediahelicopter) 5) The Girl with X-ray Eyes ...) Agony and ecstacy of Phil Specter Poison Fire Overige uit Paradocs 5 | |
alexis_ | zondag 30 november 2008 @ 09:15 |
quote: Heb gelukkig vrijdag en gister toch nog een aantal films in kunnen halen. ![]() Dat uitverkopen.. ik vraag me nog steeds af of echt alle kaarten worden verkocht. Ik merkte het al bij de eerste film die ik zag, (het populaire Carmen meets Borat), maar ook vrijdag en gister was bv de voorste rij nog helemaal vrij. Als kassamiep weet ik dat er sowieso 6 nooit de deur uitgaan, omdat die zijn gereserveerd voor de productie-regie-leiding. Maar de rest dan? Komen er echt zoveel mensen constant niet opdagen? Ik praat hier over 20 stoelen, minimaal. Ik had al een vermoeden dat je zaalwacht of publieksprijs deed. Dat lijkt mij ook de beste functie als je veel films (gedeeltelijk) wil zien. Ik had hetzelfde met publieksprijs vorig jaar. ![]() Kassawerk was erg leuk bij IDFA. Veel contact met de bezoeker (vooral als je foto's moest maken ![]() Volgend jaar weer een simpele functie. ![]() [ Bericht 25% gewijzigd door alexis_ op 30-11-2008 09:22:34 ] | |
UIO_AMS | zondag 30 november 2008 @ 09:19 |
Gisteren dus Pinuccio Lovero. A Midsummer Death's Dream gezien. Een leuke vrolijke film die ook niet te lang duurt. Iets waar veel docu's op het festival wel last van hebben. Mooie beelden, vermakelijke mensen. Bij de eerste scènes dacht ik naar een gewone arthouse film te kijken, maar dat duurde niet lang. | |
UIO_AMS | zondag 30 november 2008 @ 09:23 |
quote: ![]() quote:Aan het begin van het festival zijn er maar weinig die niet komen opdagen, maar al naar gelang het festival vordert worden het er meer en meer. Veel gasten en medewerkers die een kaartje hebben gehaald, hebben er ook wel eens genoeg van en besluiten om dan toch maar niet naar de screening te gaan. quote:Ik had het ook aan het begin van het topic genoemd. ![]() | |
UIO_AMS | zondag 30 november 2008 @ 09:26 |
quote:Ah, je had nog iets toegevoegd. ![]() Iedereen is aan het einde van zo'n festival wel redelijk gaar. Ik moet vandaag nog een dienst draaien. ![]() En vanavond natuurlijk naar het vrijwilligersfeest. ![]() | |
Aoristus | zondag 30 november 2008 @ 10:54 |
Ha, simpele baantjes ![]() die publieksprijs heeft de allerminste verantwoordelijkheid. Voorheen zag je geregeld een plastic bak op de afvalbakken staan, omdat die persoon dan zelf even een filmpje was gaan kijken. De catering hebben ze inmiddels uit handen gegeven, dat was ook altijd wel een leuk team. Blijft over, dagkrantverspreiding, dat kost je hoogstens een uurtje per dag (behalve als het sneeuwt dan). | |
Aoristus | zondag 30 november 2008 @ 14:56 |
The Return of the War room De mediatruukjes van de campagne die Bill Clinton in 1992 voerde, is tegenwoordig gemeengoed geworden en wordt zelfs als vanzelfsprekend beschouwd. Knikkende mensen bevestigen de boodschap die de kandidaat overbrengt, dat soort dingen. Het team van voor en tegenstanders kijken terug op een mooie tijd, waarin deze zaken nog als experimenteel gezien werd. Inmiddlels is The war room een begrip dat wereldwijd wordt gebruikt voor het strategische verzamelpunt van waaruit campagne gevoerd wordt, al dan niet onder dezelfde benaming. | |
kleinzusje | zondag 30 november 2008 @ 15:07 |
quote:Hulde aan jullie hoor ![]() Maar wat ik me afvraag is wrom ze, nu het steeds meer popie en voller wordt, geen gebruik maken van betaalde krachten ? Leuk hoor, even tussendoor je uit de sloffen werken met als beloning een t'shirt, een vrijpas en een feest. Maar tis eig niet ok ! ( mijn mening dat is) | |
UIO_AMS | zondag 30 november 2008 @ 17:51 |
380 vrijwilligers vervang je niet zomaar door wat betaalde krachten. Plus nu krijg je gemotiveerde mensen in plaats van één of ander studentje of uitzendhulp die volkomen ongeïnteresseerd z'n werk doet. Voor mij is het waardevol, omdat ik me anderhalve week per jaar begeef in een totaal andere sociale omgeving. Leuke mensen met wie ik een bepaalde interesse deel. Sommigen van deze groep zie ik nu ook een paar keer per jaar buiten het IDFA. Al die andere zaken (t-shirt, vrijpas, feesten) zijn natuurlijk ook leuk, maar voor mij dus van ondergeschikt belang. Niets weegt op tegen dat sociale netwerk dat je er aan overhoudt. | |
Aoristus | zondag 30 november 2008 @ 18:33 |
quote:Het schijnt bij andere festivals wel zo geregeld te zijn dat mensen net zoveel krijgen als achter de kassa bij de AH. Nu is het alleen lonend voor diegene die achter de kassamensen staat te troubleshooten. Nou ja, interesseert me niet zoveel. Qua luxe zou je kunnen klagen over de 700.000 euro die er in 10 dagen wordt opgehaald voor een festival als het IDFA, terwijl er overal kaartjes liggen met de tekst: word begunstiger van het idfa. Het ligt aan jezelf hoe je zaken waardeert. Voor mij is het belangrijk dat Amsterdam tenminste nóg iets organiseert wat de massa kan ontstijgen. Anderen die liever Marco Borsato op het Rembrantplein verwelkomen of die een homokerst toejuichen, doen het maar op hun manier. Daar heb ik dan weer niets mee. Kindertjes in Afrika hebben honger en de daklozen op het Waterlooplein kregen een week lang de niet opgegeten broodjes. Net heb ik nog gezien: RIP: A Remix Manifesto Iedereen vond dit zo geweldig, ik vond het strontvervelend. Iemand die closed source en intellectueel eigendom via muziek uitlegt. Had ook wel in een kwartiertje gekund, ik heb dat soort stukjes over gebruiksrecht in het verleden wel genoeg gelezen en ik vind samplen voor House of R&B niet bepaald vernieuwend, zoals de maker van deze docu dat wel van zichzelf vindt. Voor de liefhebber, dit is dat ventje die zo illegaal maar progressief bezig heet te zijn, | |
UIO_AMS | zondag 30 november 2008 @ 18:48 |
O ja, ik heb ook nog Maradona by Kusturica gezien tijdens m'n dienst net. Leuke docu, jammer van de animaties. | |
Aoristus | zondag 30 november 2008 @ 18:52 |
Good man! Ik hoor zo wel wat je er van vond | |
Aoristus | maandag 1 december 2008 @ 13:35 |
En weer een jaartje afgesloten. Leuk feestje gister, beetje dronken geworden, nu spijt, ik ga weer in winterslaap. | |
UIO_AMS | maandag 1 december 2008 @ 16:09 |
Nergens spijt van. Wel moe. Ben net een uurtje op kantoor. ![]() | |
marsterretje | maandag 1 december 2008 @ 20:38 |
Ik was om 8 uur op hoor ![]() | |
UIO_AMS | dinsdag 2 december 2008 @ 09:05 |
Jij hebt dan ook een nieuwe baan. Gefeliciteerd nog. ![]() Gisteravond is bij mij de fysieke vermoeidheid pas echt goed toegeslagen. ![]() | |
Aoristus | dinsdag 2 december 2008 @ 10:15 |
o ja, ik zal er de volgende keer naar vragen, Marsterretje. Wat mij betreft ben je ok Bedankt voor jullie aanwezigheid. Ik hoop dat het voor jullie net zo'n prettige chaos van herinneringen nalaat als bij mij. | |
alexis_ | dinsdag 2 december 2008 @ 12:27 |
quote:Ik vond de beloning prima. 15 euro per dienst, reiskostenvergoeding, eten gratis, (a menu's van 10-12 euro) drinken gratis en alle films gratis. Plus, makkelijk binnen kunnen komen bij films die uitverkocht zijn. Ik heb de hele week geen cent uitgegeven en toch een goede tijd beleefd. Het enige nadeel vond ik dat het zo druk en stressig was. En ik daardoor in eerste instantie bijna geen films heb kunnen kijken. Hoorde wel dat de andere funcites geen reiskostenvergoeding hebben. Das eigenlijk wel het minste wat voor alle functies beschikbaar moet zijn. | |
femmeChantal | dinsdag 2 december 2008 @ 15:53 |
Het is me dit jaar (alweer...) niet gelukt om naar de IDFA te gaan. Daarom ben ik nu aan het kijken of ik naar the best of IDFA on tour kan gaan. Op de IDFA-website staat wanneer en in welke steden IDFA on tour draait, maar niet welke films hiervoor zijn geselecteerd. Is dit al bekend? | |
UIO_AMS | dinsdag 2 december 2008 @ 15:57 |
Voor die 500 meter fietsen heb ik geen vergoeding nodig, maar ik ken genoeg vrijwilligers uit Leiden en/of Rotterdam die elke dienst met de trein kwamen. Voor hen is een reiskostenvergoeding best op z'n plaats. De beloning per dienst is ooit ingesteld, omdat de kassa toch minder populair is dan bijvoorbeeld zaalwacht of publiekprijsmedewerker. Dat zijn toch functies waarbij je meer mogelijkheid hebt om films te bekijken. Vandaar. | |
UIO_AMS | dinsdag 2 december 2008 @ 15:58 |
quote:Niet bij mij in ieder geval. | |
femmeChantal | dinsdag 2 december 2008 @ 16:01 |
quote:Ah, oke, zal de site in de gaten houden. | |
Aoristus | dinsdag 2 december 2008 @ 19:04 |
Je kan de komende dagen naar Vlieland, dacht ik. Ik ben zo ziek als een hond gdvr | |
Hik | woensdag 31 december 2008 @ 09:40 |
quote:Ik ga (hopelijk) weer naar IDFA on tour. Wie heeft bovenstaande films gezien? ![]() | |
UIO_AMS | woensdag 31 december 2008 @ 09:57 |
quote:Alleen Lady Kul El Arab gezien: quote:Burma VJ was wel één van de toppers van het festival hoorde ik van veel medevrijwilligers. | |
Hik | woensdag 31 december 2008 @ 14:35 |
Thanks! ![]() Net kaartjes besteld voor Den Haag, de 25e. | |
Aoristus | woensdag 31 december 2008 @ 18:13 |
Geinig, de meisjes uit mijn idfaploegje zijn me nog niet vergeten. Happy newyear | |
Hik | zondag 25 januari 2009 @ 21:50 |
Vandaag naar IDFA on Tour geweest in het filmhuis in Den Haag. Erg mooi, alleen jammer dat Burma VJ afviel, omdat deze in april bij Movies that matter wordt vertoond. Calling ET vond ik zelf niet geweldig... veel potentie voor een verhaal bij mensen die op zoek zijn naar buitenaards leven, maar het kwam voor mij niet uit de verf; te veel details voor een festivalfilm, eerder iets voor Discovery Channel ofzo. Van Lady Kul had ik me meer voorgesteld. Vond 'm mooi, maar sommige stukken waren echt te lang. Niet heel bijzonder daardoor. De animated docu Slaves was prachtig, erg indrukwekkend. Ik had zelf nog nooit zoiets gezien en ik vond dat de combinatie van een echt interview met sobere tekeningen ontzettend binnenkwam. Mooi! Ook ge-no-ten van On the Way to School, over een piepjonge Turkse schoolmeester in een dorpje in Oost-Turkije, waar bijna alle kinderen alleen maar Kurdisch spreken. Ontroerend, grappig, hartverwarmend, zinloos, lief, intiem en met schitterende beelden. Alleen voor deze film is IDFA on tour al de moeite waard, wat mij betreft! ![]() | |
UIO_AMS | donderdag 30 juli 2009 @ 23:09 |
Voor de geïnteresseerden: Man On Wire is deze zondag om 22u00 te zien op BBC2. Wat ik er eerder over schreef:quote: |