abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 23 oktober 2008 @ 16:42:39 #126
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_62615471
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 16:09 schreef Kopbal het volgende:
Ik verheug me nu al op de interviews en persconferenties met Willem.
Dat gaat Ton denk ik gewoon doen
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_62615541
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 16:42 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

Dat gaat Ton denk ik gewoon doen
Lezen !
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_62616245
Apart

't komt wel een beetje als een paniekreactie op me over. Je ontslaat een hele zooi aan mensen die eigenlijk niet eens veel invloed hebben op de resultaten. Zo'n conditietrainer, die wordt er dus alleen uitgeknikkerd, omdat hij tot de oude garde behoort. En de man die als enige wel de verantwoordelijkheid draagt (en volgens mij een beetje op halve kracht aan het lummelen is) mag blijven zitten. Vind het erg vreemd.

Verder vind ik Van Loen geen groot licht, dus daar missen ze niet veel aan.
pi_62616804
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 17:10 schreef BertMaalderink het volgende:

Verder vind ik Van Loen geen groot licht,.
En dat voor een man die volgens sommige supporters van Ajax alleen maar kans op speeltijd had wanneer hij de lichtmast moest vervangen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_62616821
John.
  Trouwste user 2022 donderdag 23 oktober 2008 @ 17:37:38 #131
7889 tong80
Spleenheup
pi_62616847
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 17:34 schreef methodmich het volgende:

[..]

En dat voor een man die volgens sommige supporters van Ajax alleen maar kans op speeltijd had wanneer hij de lichtmast moest vervangen.
En bij Anderlecht noemden ze hem Lantarenpaal

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_62618166
Het bestuur niet de ballen om icoon Van Hanegem te ontslaan?
of
Van Hanegem schuift de schuld op een ander en heeft niet de ballen om zelf op te stappen?
pi_62618308
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 14:49 schreef venomsnake het volgende:
Wie moet nu de persconferenties doen?
idd
  donderdag 23 oktober 2008 @ 22:48:48 #134
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_62626384
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 18:54 schreef vitessezuid113 het volgende:

[..]

idd
Lezen is ook een vak he?
  donderdag 23 oktober 2008 @ 22:49:59 #135
26251 Eilanden
pi_62626467
quote:
Van Hanegem polste Schoenmaker
Door DENNIS JANSEN
DEN HAAG - Willem van Hanegem heeft Lex Schoenmaker (61) gepolst voor de functie van assistent FC Utrecht. De Haagse trainer heeft zijn oud-collega laten weten niet in te gaan op de belangstelling.
afbeelding vergroten Lex Schoenmaker.
Schoenmaker heeft aangegeven zijn contract bij ADO Den Haag dat loopt tot aan zijn 65ste te willen uitdienen. Gisteren maakte FC Utrecht bekend met onmiddellijke ingang afscheid te nemen van assistent-trainers John van Loen en David Nascimento. Ook de contracten met keeperstrainer Maarten Arts en conditietrainer Rob Druppers zijn opgezegd.

In plaats van Schoenmaker legde FC Utrecht nu Ton du Chatinier vast. “Een uitstekende keuze,” vindt Lex Schoenmaker. “Het is logisch dat FC Utrecht bij een Utrechter uitkomt.”

Willem van Hanegem was vrijdagavond te gast bij ADO Den Haag-FC Volendam. De trainer van FC Utrecht was uitgenodigd omdat in het stadion van ADO Den Haag een skybox werd geopend die vernoemd werd naar Lex Schoenmaker. Van Hanegem en Schoenmaker kennen elkaar goed. Ze werkten samen bij Al-Hilal in Saoedi-Arabië. “Maar vrijdag hebben we het hier niet over gehad, hoor,” haast Schoenmaker zich te zeggen. “Maandag belde Willem met de vraag of ik interesse had in FC Utrecht voor een half jaar. Ik was blij verrast. Ik ben er een tijdje uit geweest vanwege mijn heup, maar het is goed dat mensen in de eredivisie toch aan je denken. Maar iedereen weet dat het in de voetballerij soms niet gaat om wat je kunt, maar wie je kent.”

Een half jaar FC Utrecht was voor Schoenmaker een te onzeker avontuur. “Ik heb bij ADO Den Haag een langdurig contract. Dat zet je niet zomaar op het spel voor een half jaar,” aldus de Hagenaar, die momenteel technisch adviseur is bij de vrouwenvoetballers van ADO Den Haag. Oud-speler Schoenmaker diende de Haagse voetbalclub in vele functies, waaronder die van trainer. De mateloos populaire Hagenaar groeide uit tot clubicoon van ADO Den Haag dat hem een contract gaf tot zijn pensioen.
AD.nl
pi_62641436
quote:
Een bizarre situatie bij FC Utrecht, waar gisteren vier assistenten op straat werden gezet. De chemie met de spelersgroep zou weg zijn. John van Loen, assistent achter Willem van Hanegem, begrijpt er helemaal niks van.

"Dit valt heel zwaar, rauw op mijn dak. Ik heb hier toch jaren gewerkt met goede resultaten. Kijk, dat ze een keer je contract niet verlengen hoort bij de voetballerij. Maar dit! Binnen vijf minuten stonden we op straat..."

"Het ontbreken van chemie, daar zou het allemaal aan liggen. Ik heb nooit indicaties gehad in deze richting, echt niet. Dit moet ik eerst even verwerken," aldus de oud-speler van de 'Domstedelingen' in het Algemeen Dagblad.
Tevens AD
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:14:16 #138
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_62641709
Ja, nu gaan we stront gooien...

En beide kampen zullen op sommige punten gelijk en ongelijk hebben. Als iedereen wijs is houden ze hun klep en gaan ze verder met hun leven en carrière. Maar dat zal, des Utregs, niet gebeuren vrees ik
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_62641721
Volgens Van Seumeren en Van Dop zijn er na het trainingskamp in Engeland al gesprekken geweest over de chemie, dus Van Loen wist dat echt wel...
pi_62644736
Vanmiddag zitten enkele bestuursleden van Spakenburg met Jan Willem van Dop om de tafel om te praten over de afhandeling van het contract van Ton du Chatinier. Ik neem aan dat Spakenburg een leuke afkoopsom krijgt. Van een clausule in het contract was geen sprake. Rond 17.00 uur is hier meer duideljkheid over.
pi_62644768
quote:
Van Dijk baalt van verklaring club
Direct na afloop van de oefensessie stormen de aanwezige media op de spelers en trainer Van Hanegem af. De laatste wil pas zondag na de wedstrijd tegen NAC Breda met de pers praten. Voor Gregoor van Dijk ligt dat anders. Als aanvoerder van Utrecht is hij de vertegenwoordiger van de spelersgroep.

Duidelijk wordt dat Van Dijk baalt van de verklaring van de club. Het zou niet meer klikken tussen spelersgroep en technische staf. "Dat vind ik heel vervelend", briest hij uit tegen Goal.com. "Iedereen heeft z’n mening en ik maak geen beslissingen, maar dat er nu gesproken wordt over een gebrek aan chemie is raar, want dat was niet zo."

Van Dijk: "Dit is ook heel lullig voor die vier die nu weg zijn. Het was gewoon niet zo. Het lijkt nu alsof zij wat verkeerd hebben gedaan." Het is klare taal van de aanvoerder, die donderdag op de hoogte werd gebracht van het besluit. "Er is toen een hoop gezegd en gesproken, maar dat ga ik hier nu niet vertellen", aldus het uithangbord van de groep.

Je zou haast vergeten dat er zondag nog een wedstrijd op het programma staat. Koploper NAC komt naar De Galgenwaard. Van Dijk: "Dat is het vervelende. We zitten net in de voorbereiding op dat duel." Enigszins ironisch: "Het zijn weer gekke dagen."
goal.com
pi_62647680
Is er al een nieuwe keeperstrainer benoemd inmiddels? En een nieuwe conditietrainer?

En heeft Spakenburg nog geld gevangen voor Du Chatinier, Angstgegner?
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 17:51:45 #143
26251 Eilanden
pi_62648082
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 17:36 schreef methodmich het volgende:
Is er al een nieuwe keeperstrainer benoemd inmiddels? En een nieuwe conditietrainer?

En heeft Spakenburg nog geld gevangen voor Du Chatinier, Angstgegner?
Marcel Mul - keeperstrainer
Pim Koolwijk - conditietrainer
pi_62648213
Okee, niet echt heel bekende namen dus. Intern opgelost denk ik, Mul althans?
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:42:16 #145
26251 Eilanden
pi_62650669
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 17:58 schreef methodmich het volgende:
Okee, niet echt heel bekende namen dus. Intern opgelost denk ik, Mul althans?
Nope, niet heel bekend, alhoewel Marcel Mul in het Utrechtse amateurvoetbal wel een bekende naam is
pi_62666351
He, leuk. Utrecht een keertje in het nieuws.

Vraag me eigenlijk één ding af:

Wie kan er wel op een normale manier samenwerken met van Hanegem? Tis een aardige man maar als ik hem soms zie communiceren bij het programma Voetbal Inside dan lijkt me het geen makkelijke gozer.

Ten tweede vraag ik me af wat een van Hanegem als trainer doet bij Utrecht. Utrecht verdiend meer dan een oud voetballer die ooit eens goed gevoetbald heeft. Utrecht trapt in dezelfde valkuil als Ajax nu doet met van Basten. Er is nog steeds heel veel verschil tussen een goed voetballer zijn en een goede trainer zijn vind ik. Maar ja, de media speelt daar ook een belangrijke rol in. Die maken personen belangrijker of beter dan ze in de praktijk zijn.

Ben het wel eens met het feit dat als er geen chemie is tussen de assistenten en de hoofdcoach het einde verhaal is en je moet kijken naar nieuwe mogelijkheden. Of in dit geval het probleem daarbij is opgelost is afwachten. Persoonlijk denk ik dat van Hanegem het probleem is. We gaan het zien.

Utrecht verdiend meer dan is mijn persoonlijke mening. Het is een fantastische club met één van de beste supportersaanhang van de eredivisie. Dat Utrecht op deze manier bestuurd wordt baart me zorgen.

Utrecht met dit materiaal kan makkelijk meedoen bij de eerste 8 van de competitie. Het doel zou echter moeten zijn om bij de eerste 6 te eindigen. Alles dat lager is, is Utrecht onwaardig.
pi_62686687
quote:
Van Hanegem ziek thuis

UTRECHT - Willem van Hanegem zit zondagmiddag niet op de bank bij zijn club FC Utrecht in de eredivisiewedstrijd tegen NAC. De trainer is ziek en moet van de dokter thuis blijven. Dat meldde de clubleiding zondag.
Technisch directeur Piet Buter neemt de plaats in van Van Hanegem op de bank. Naast hem zit de deze week aangestelde assistent Ton du Chatinier.

FC Utrecht verklaarde zondag dat Van Hanegem griep heeft. „Die is versterkt door de stress van de afgelopen dagen.”

De club uit de Domstad voerde deze week een ingrijpende verandering in de trainersstaf door. De assistenten John van Loen en David Nascimento, evenals keeperstrainer Maarten Arts en conditietrainer Rob Druppers moesten vertrekken bij de club.

telegraaf
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zondag 26 oktober 2008 @ 17:17:08 #148
26251 Eilanden
pi_62693464
Goed was het allemaal niet, maar er werd wel voor iedere meter gestreden en als er uiteindelijk 1 ploeg was, die aanspraak had mogen maken op de zege, dan was het de FC wel
pi_62693545
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 17:17 schreef Eilanden het volgende:
Goed was het allemaal niet, maar er werd wel voor iedere meter gestreden en als er uiteindelijk 1 ploeg was, die aanspraak had mogen maken op de zege, dan was het de FC wel
Zeker, NAC heeft volgens mij geen uitgespeelde kans gehad.
  zondag 26 oktober 2008 @ 17:45:47 #150
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_62694231
NAc heeft 1 kans gehad, 1e helft die kopbal van Amoah (die volgens mij door van Dijk werd weggetrokken, maar dat moet ik vanavond nog even checken).

Utreg heeft goede kansen gecreëerd en het jammer genoeg niet afgerond. Caluwe was weer een verademing en als het aan mij ligt dan zit George gewoon op de bank voorlopig. Nesu deed het ook wel aardig en Silberbauer was goed aan het bikkelen. Vond zelf Ali best aardig ballen, alleen nog steeds geen echte spits om het af te ronden. Heb me in de 1e helft aan van Dijk geërgerd trouwens, overal paar stappen te laat en geen inzet. Later ging het wat beter. Loval speelde ook een goede pot, jammer dat ie het niet afrondde. En met Cziommer hebben we een prima corner man in huis.

Ja, als we deze lijn doorzetten dan stemt het me vrolijk. Jammer dat het niet lukte, maar een 1-0 had meer dan terecht geweest. En laten vooral niet vergeten dat dit de eerste pot in tijden was van NAC waarbij Amoah niet gescoord heeft en Zwaanswijk/Penders regelmatig het nakijken hadden.

En ik heb me natuurlijk kapot gelachen om de NAC supporters in de gracht
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')