nee. moet je horenquote:
Zodat je dat geld direct uit kunt geven aan kosten die hier bespaart blijven, zoals zorg, of schade aan je auto door slecht wegdekquote:Op vrijdag 26 september 2008 10:55 schreef Fugie het volgende:
beetje lekker maken met die titel en dan geen pics!
ik val over paar jaar ook in de groep dat er van mij bruto salaris meer naar de overheid gaat dan naar mijn portomoneeIk denk dat een emigratie dan onvermijdelijk is
Ik zit een klein stukkie rechts van Alicey trouwens, nét over de grens van Schiedam. Maar ga redelijk binnenkort verhuizen naar het Noordereiland.quote:Op donderdag 25 september 2008 21:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Geachte heer Oswald,
Wilt u zo tof zijn mij een prikkertje op de Oostzeedijk te geven?![]()
Ik zal straks een dameskleurig prikkertje op de Keileweg zetten![]()
quote:
Ik ben meer voor het grotendeels afschaffen van de overheid en dus ook onzin als BTW en inkomstenbelasting.quote:maar ik ben voor afschaffing van de zes procents groep BTW (maak daar 0 van) en breid die uit met alles wat we deze dagen onmisbaar achten (internet, om maar iets te noemen, krantenabonnement). Gooi frisdrank uit die groep. En maak de 19% groep 25%.
Op die manier wordt het noodzakelijke veel goedkoper, en het luxe veel duurderHeffing na uitgave, ipv inkomen
Omdat je er eventueel wel gebruik van gaat maken. Je kan niet de zorg of het OV op de directe gebruikers verhalen, dan zou een treinkaartje voor de eerste treinreizgers ruim een ton kosten om de trein terug te verdienen.quote:Op vrijdag 26 september 2008 12:48 schreef Isegrim het volgende:
[..]Waarom zou je gestraft moeten worden voor het feit dat je succesvol bent? Waarom moet ik meebetalen aan allerlei faciliteiten waar ik niet om gevraagd heb en waar ik geen gebruik van maak?
Heiden, blijf van isegrims account af!quote:[..]
Ik ben meer voor het grotendeels afschaffen van de overheid en dus ook onzin als BTW en inkomstenbelasting.
Onder 'boeren' reken ik voor het gemak ook even de inwoners van platteland / kleine dorpen. Die stemmen ook veel CDAquote:Op vrijdag 26 september 2008 09:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En laat nu <1% van de NLD bevolking agrariër zijn. Als een boer gif was geweest, hadden we ze niet eens op de ingredientenlijst hoeven te zetten!
Nee, er zouden alleen nog rendabele verbindingen zijn.quote:Op vrijdag 26 september 2008 12:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Omdat je er eventueel wel gebruik van gaat maken. Je kan niet de zorg of het OV op de directe gebruikers verhalen, dan zou een treinkaartje voor de eerste treinreizgers ruim een ton kosten om de trein terug te verdienen.
Heiden6 en ik zijn het hier totaal niet over eens hoor. Hij gaat hier veel verder in. Ik ben van mening dat een overheid een noodzakelijk kwaad is. Heiden6 vindt een overheid onnodig.quote:Heiden, blijf van isegrims account af!![]()
Veiligheid is nou net één van die zaken die ik wél door de staat geregeld wil zien. Nachtwakerstaat.quote:En wie ga je dan bellen als er iemand aan het inbreken is in je huis? Een particulier beveiligingsbedrijf ofzo?
Dat bijv. privatisering niet werkt zie je wel bij de KPN, de postbedrijven TV en het OV. Dienstverlening is hard achteruit gegaan, de kosten omhoog. Door deze maatschappelijke organisaties weg te halen bij de overheid, willen ze winst gaan maken en hun topmannen willen ook zeker 2 of 3 JP's per jaar verdienen. Dat geld moet ergens vandaan komen, en is dus sowieso achteruitgang.quote:Op vrijdag 26 september 2008 12:56 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nee, er zouden alleen nog rendabele verbindingen zijn.
Er wordt héél veel belastinggeld uitgegeven aan zaken die absoluut niet door de overheid geregeld zouden hoeven worden, sterker nog, daar zijn heel veel zaken bij die vele malen goedkoper zouden zijn als de overheid zich er eens niet mee bemoeide en/of de boel écht vrij zou geven.
[..]
Heiden6 en ik zijn het hier totaal niet over eens hoor. Hij gaat hier veel verder in. Ik ben van mening dat een overheid een noodzakelijk kwaad is. Heiden6 vindt een overheid onnodig.
[..]
Veiligheid is nou net één van die zaken die ik wél door de staat geregeld wil zien. Nachtwakerstaat.
Weet je wat een trein kost? En wat een trein aan stroom verbruikt?quote:Op vrijdag 26 september 2008 13:17 schreef Fugie het volgende:
Volgens mij is de reden dat privatisering niet werkt omdat de bedrijven blijven hangen in een semi ambtenaren cultuur. Daarmee ga je het echt niet redden in de commerciele wereld.
gaat mij niet om geld, dat kan je oplossen met subsidie.quote:Op vrijdag 26 september 2008 13:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Weet je wat een trein kost? En wat een trein aan stroom verbruikt?
Als je een trein wil laten rijden én winstgevend wil laten zijn, dan ga je echt over enorme bedragen per treinreis spreken..
Ah je bent meer voor een amerikaanse cultuur?quote:Op vrijdag 26 september 2008 13:36 schreef Fugie het volgende:
[..]
gaat mij niet om geld, dat kan je oplossen met subsidie.
Gewoon de cultuur in een bedrijf. Zelfde als in scholen bv, daar zou ik nooit kunnen werken door de slappe bedrijfscultuur.
KPN is een logge organisatie waar idd nog steeds een enorme ambtenarencultuur heerst. Gelukkig zijn er vele goede alternatieven dankzij de privatisering!quote:Op vrijdag 26 september 2008 13:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dat bijv. privatisering niet werkt zie je wel bij de KPN
Geen echte concurrentie.quote:de postbedrijven
quote:TV
Geen echte privatisering, sterker nog, gewoon 100% onder controle overheid.quote:het OV
Je pleit voor staatstelevisie?quote:Imho zouden mensen mogen doen wat ze willen zolang anderen er niet door gehinderd zijn. En ondertussen zorgt de overheid voor onze wegen, treinen, telefoon en televisie. En politie, maar niet om fietsers die een knipperlamp hebben te bekeuren.
Telfort - lijst met probleempjesquote:Op vrijdag 26 september 2008 14:54 schreef Isegrim het volgende:
[..]
KPN is een logge organisatie waar idd nog steeds een enorme ambtenarencultuur heerst. Gelukkig zijn er vele goede alternatieven dankzij de privatisering!
Er zijn meerdere postbedrijven actief op het moment..quote:[..]
Geen echte concurrentie.
[..]
Wel duur.quote:TV is slecht en duur
De treinen ja, maar het streek OV buiten de 4 grote steden niet! Connexxion is zelfs de enige nog Nederlandse speler op die markt! En jij dacht dat ze vanuit oa. Zweden voor niets hier de bus laten rijden?quote:[..]
Geen echte privatisering, sterker nog, gewoon 100% onder controle overheid.
Files kan je ook zien als een OV probleemquote:[..]
Je pleit voor staatstelevisie?Telefonie is nog nooit zo goedkoop geweest en wordt steeds goedkoper! De overheid heeft al bewezen niet goed voor onze wegen te kunnen zorgen, zie files.
Dan noem je één alternatief, er zijn er tientallen.quote:Op vrijdag 26 september 2008 14:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Telfort - lijst met probleempjes
Goed, zei je?![]()
Aan zeer strikte regels gebonden door de overheid. Nogmaals - geen échte concurrentie.quote:Er zijn meerdere postbedrijven actief op het moment..
TV duur, hoe kom je erbij?quote:Wel duur.
Ik snap niet helemaal wat je met die laatste zin bedoelt, maar volgens mij is er niets mis met het busvervoer. Echte concurrentie is er echter niet, want dan zou je bij verschillende maatschappijen verschillende prijzen betalen en je kunt vooralsnog nog overal terecht met de standaard strippenkaart.quote:De treinen ja, maar het streek OV buiten de 4 grote steden niet! Connexxion is zelfs de enige nog Nederlandse speler op die markt! En jij dacht dat ze vanuit oa. Zweden voor niets hier de bus laten rijden?
Ja, wat niet kan. Het slaat alleen als een lul op een drumstel. Er is vraag naar wegen. Al maak je het OV gratis en perfect, dan nog gaan de meeste mensem liever met de auto omdat je dan vrij bent om je eigen tijden e.d. te kiezen. Ergo: er moeten gewoon meer wegen komen.quote:Files kan je ook zien als een OV probleem![]()
Waarom in vredesnaam? En waarom dan niet ook een overheidsbioscoop, een overheidstheater, een overheidshoerenkast? TV is vermaak, waarom moet de overheid daar iets mee doen???quote:Geen staatstelevisie, maar wel de aansluiting laten verzorgen door de overheid.
Duur?quote:Vaste telefonie is redelijk prijsstabiel, en nog veel te duur.
Wat nou belabberd? Er is zoveel keus, wou je gaan beweren dat alle aanbieders van telefonie hun werk slecht doen?quote:En de alternatieven zijn belabberd. Alleen naar het buitenland bellen is flink goedkoper geworden
Sorry, maar dat is gewoon een bullshitbewering. Ik snap niet waar je dat vandaan haalt überhaupt. Ik heb zelf een uitermate betrouwbare, goedkope vaste telefoonlijn van XS4ALL. Ik snap dus helemaal niets van die bewering. En mobiele telefonie wordt ook hoe langer hoe goedkoper. Waarom zou een mens per se een vaste telefoon moeten hebben?quote:Op vrijdag 26 september 2008 17:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Er zijn geen goede betrouwbare telefonie alternatieven![]()
Tja, het is ook een beetje lastig om een omroepinstallatie bij elke bushalte neer te zetten. Ik kan er weinig zinnigs over zeggen want ik ga niet vaak met de bus (de keren dat ik ga is het prima). Maar als er echte concurrentie zou zijn, zou het ongetwijfeld beter worden.quote:Busvervoer is erg belabberd in Nederland. Als het niet op rails rijdt, vermijd ik het liever. Onbetrouwbaar, veel vertraging, uitval, geen informatieverziening, lage frequentie, onderbezetting qua capaciteit ...![]()
Ja, en wat dan nog? Nogmaals, publieke omroep is geheel en al gratis (al betaal je er natuurlijk wel belasting voor, wat ik op zich al bizar vind). Internetten kun je gratis of voor heel weinig geld in elke bibliotheek, als je geen geld hebt voor een computer / internet thuis. En verder zou ik niet weten waarom de overheid ervoor moet zorgen dat mensen van informatie worden voorzien. Nederland kent inmiddels een stuk of zes gratis nieuwsbladen, geen enkel probleem die informatie. En als mensen meer willen weten, dan moeten ze daarvoor betalen. Nou en???quote:Televisie en internet zijn erg belangrijke informatiebronnen, en dus vrij onmisbaar om "bij" te blijven.
Je naïviteit is uiterst schattig.quote:Uiteraard zou dan het geld dat je nu doneert aan bijv. een amerikaanse BV (UPC) naar de overheid moeten gaan. Maar die zal zn eigen burgers iig niet oplichten.
Er zijn vele tientallen aanbieders van allerlei soorten telefonie. Met alle respect, je kletst echt uit je nek. Tenzij jij van mening bent dat al die door jouw genoemde "belangrijke behoeften" gratis zouden moeten zijn, wat natuurlijk ook onzin is.quote:Qua telefonie, ach, ik heb zowel UPC als Pretium verkocht en ervaring met Telfort en tele2, en geloof me, dat wil je niet
vandaag nog lekker twee uurtjes in het zonnetje gezeten, was nog prima te doen!quote:
En daar ben ik het ook niet mee eens.quote:Op vrijdag 26 september 2008 17:50 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
vandaag nog lekker twee uurtjes in het zonnetje gezeten, was nog prima te doen!
nu lekker weer weekend
negatief typjequote:Op vrijdag 26 september 2008 17:55 schreef Isegrim het volgende:
[..]
En daar ben ik het ook niet mee eens.![]()
![]()
XS4ALL is, naast dat het sinds een paar jaar een onderdeel van KPN is, een dienstverlener op het kpn netwerkquote:Op vrijdag 26 september 2008 17:20 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Sorry, maar dat is gewoon een bullshitbewering. Ik snap niet waar je dat vandaan haalt überhaupt. Ik heb zelf een uitermate betrouwbare, goedkope vaste telefoonlijn van XS4ALL. Ik snap dus helemaal niets van die bewering. En mobiele telefonie wordt ook hoe langer hoe goedkoper. Waarom zou een mens per se een vaste telefoon moeten hebben?
[..]
Buiten de 4 grote steden schrijven maatschappijen zich in op een buslijn, de gene met het beste bod (laagste prijs, beste dienstverlening, en daar een middenweg uit) mag busvervoer aanbieden. Dus wat je krijgt is een low-budget bus, precies voor iedere buslijn op iedere tijd 1 bus (dus bij uitval 0 bussen), een dienstregeling waar je ook niet heel gelukkig van wordt, en als het er wel zo uitziet, dan wordt hij vaak niet nageleefd, en dus juist dóór die concurentie (immers, winst is nodig) ontstaat er bagger busvervoerquote:Tja, het is ook een beetje lastig om een omroepinstallatie bij elke bushalte neer te zetten. Ik kan er weinig zinnigs over zeggen want ik ga niet vaak met de bus (de keren dat ik ga is het prima). Maar als er echte concurrentie zou zijn, zou het ongetwijfeld beter worden.
Een simpel voorbeeld, maar in Nederland is het engels op een hoog niveau door de tvquote:[..]
Ja, en wat dan nog? Nogmaals, publieke omroep is geheel en al gratis (al betaal je er natuurlijk wel belasting voor, wat ik op zich al bizar vind). Internetten kun je gratis of voor heel weinig geld in elke bibliotheek, als je geen geld hebt voor een computer / internet thuis. En verder zou ik niet weten waarom de overheid ervoor moet zorgen dat mensen van informatie worden voorzien. Nederland kent inmiddels een stuk of zes gratis nieuwsbladen, geen enkel probleem die informatie. En als mensen meer willen weten, dan moeten ze daarvoor betalen. Nou en???
[..]
Of jouw wantrouwen is grootquote:Je naïviteit is uiterst schattig.Er heeft nog nooit een overheid bestaan die zijn eigen burgers niet oplicht, belazert en misbruikt.
[..]
Niet gratis, maar wel met een gegarandeerde kwaliteit en voor iedereen beschikbaar. Zonder telefoon kan je geen 112 bellen, niet gebeld worden door je bank, je kan geen werkgever bellen. Zoals ik zei - qua ervaring als gebruiker en als verkoper ben ik in aanraking gekomen met 4 - en met mn ouders meegeteld 6 - alternatieve telefonieaanbieders. geloof me, daar wordt je niet bijster gelukkig van (Zie ook het topicquote:Er zijn vele tientallen aanbieders van allerlei soorten telefonie. Met alle respect, je kletst echt uit je nek. Tenzij jij van mening bent dat al die door jouw genoemde "belangrijke behoeften" gratis zouden moeten zijn, wat natuurlijk ook onzin is.
Eten, drinken, douche, wassen, zorg!,en vanaf je 65e dat alles in het kwadraat. Maar goed, dan wil je de AOW ook afschaffen dusquote:Eerste levensbehoeften zijn voedsel en een dak boven je hoofd. Als je daar zelf echt niet voor kan zorgen, dan mag de overheid dat van mij doen. De rest is je eigen verantwoordelijkheid.
Meer dan een viervoud voor soortgelijk productquote:Op vrijdag 26 september 2008 21:31 schreef Isegrim het volgende:
XS4ALL roeleert zeker.Je betaalt wat meer, maar je krijgt er ook zeer goeie service voor terug.
Nou, nee hoor. Maar al was dat zo, voor gode kwaliteit ben ik bereid om meer te betalen. En je bespaart tevens geld op bijvoorbeeld helpdesk, die bij XS4ALL gewoon lokaal tarief is. Bovendien heb je die helpdesk nooit nodig omdat er nooit storing is.quote:Op vrijdag 26 september 2008 21:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Meer dan een viervoud voor soortgelijk product
Dat is waarquote:Op vrijdag 26 september 2008 21:40 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nou, nee hoor. Maar al was dat zo, voor gode kwaliteit ben ik bereid om meer te betalen. En je bespaart tevens geld op bijvoorbeeld helpdesk, die bij XS4ALL gewoon lokaal tarief is. Bovendien heb je die helpdesk nooit nodig omdat er nooit storing is.
Wij hebben 10 plus telefonie enzo en dat kost geloof ik in totaal 50. Ik vind dat een redelijke prijs voor een bedrijf wat uitstekende dienstverlening levert.quote:Op vrijdag 26 september 2008 21:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat is waarMaar als ik 20MBIT internet + VOIP wil bij een KPN-related aanbieder, zoals xs4all, dan zit je in de duurste groep met abonnementen... (89 ten tijde van het nemen van mijn aansluiting). En das een beetje te veel
Ik betaal 25 in totaal. Heb daarvoor 10mbit internet ipv de beloofde 20, en wat storingen gehad zie topic).quote:Op vrijdag 26 september 2008 21:50 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Wij hebben 10 plus telefonie enzo en dat kost geloof ik in totaal 50. Ik vind dat een redelijke prijs voor een bedrijf wat uitstekende dienstverlening levert.Internet is nogal een belangrijk onderdeel van mijn leven namelijk.
Mobiele telefonie via je ISP?quote:Op vrijdag 26 september 2008 21:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik betaal 25 in totaal. Heb daarvoor 10mbit internet ipv de beloofde 20, en wat storingen gehad zie topic).
En mobiele telefonie lijkt compleet in de soep te lopen
Orange biedt het zelfde pakket als ik heb.quote:Op vrijdag 26 september 2008 22:01 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Mobiele telefonie via je ISP?
Vaste telefoon doet het altijd bij ons. Toen we nog Orange hadden niet, maar Orange is![]()
![]()
!
Gratis bellen, tegen redelijke tarieven gebeld kunnen worden, voor bedrijven waar ik wel door gebeld wil worden, maar niet overal, ...quote:Op vrijdag 26 september 2008 22:17 schreef ebeaydojraes het volgende:
en een vaste telefoon? uhmmm.. wrom nog eigenlijk?
Ja, maar ik zie niet in waarom ik mn ouders voor 25 cent per minuut naar mn mobiel moet laten bellen, als ze ook voor 0,1 ct per minuut naar mn vaste kunnen bellen en ik hen gratis kan bellenquote:Op vrijdag 26 september 2008 22:32 schreef Isegrim het volgende:
Je wist het misschien nog niet, maar gebeld worden is geheel en al gratis en het is nimmer verplicht om je telefoon op te nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |