abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61898653
Goedemorgen mede fokkerts Ik heb een lijst met probleempjes met Telfort Mobiel en Telfort Internet / vastbellen... Ik som ze eerst even op:

- Telfort heeft mijn lijn - die na testen van KPN gewoon goed blijkt te zijn - aan hun kant afgeknepen op 10 MBIT. Ik betaal voor 20. Er is geen technische hinder (aldus kpn) voor een trage snelheid. KPN heeft Telfort zelfs het modem laten vervangen (alles op kosten van telfort ) Voordat de Telfort medewerker zij "Meneer, wij hebben uw snelheid op 10MB afgeknepen op instabiliteit te voorkomen". Wat een BS excuse is.

- Ik heb >100 euro telefoonkosten gemaakt met Telfort. Ik heb tijdens die gesprekken een paar keer de toezegging gekregen van een telefonische helpdesk medewerker dat ik die kosten (deels) kon terug krijgen.

Ook zou ik recht hebben op vergoeding van een periode van 2 weken waarin mijn vaste telefoon -niet- werkte door een "foute instelling" aan de kant van Teloft, en ik zou compensatie voor de trage snelheid krijgen.
Als ik hier een mail over stuur krijg ik een automatisch mailtje terug met dat ik geen recht heb op compensatie, en mijn lijn absoluut niet voor zakelijk gebruik mag gebruiken (Wat ik ook niet doe).

Uiteindelijk een brief hierover gestuurd, waarop ik weer zo'n zelfde email kreeg die niet op al mijn punten, vragen etc in ging maar grofweg de deur dichtgooide.

- Voor Telfort mobiel zit ik nu nog vlak voor de ingang van het abonnement, toestellen wel al in huis. Twee toestellen, twee maal nummerbehoud. Dit aangevraagd volgens de procedure op hun website, voor 1 toestel is dit goed gegaan, voor de 2e kreeg ik ten tijde van de statusaanvraag weer mijn formulier met gegevens te zien.
Weer ingevuld, weer bevestigd met een code die ik via sms kreeg ... en weer kreeg ik mn gegevens te zien ipv een status. Dit net zo lang herhaald tot ik de melding kreeg dat ik te vaak een sms aanvraag had gedaan, en dat dit vandaag niet meer kon. Toen gemailed, twee weken later een mail terug gekregen met als antwoord:
"Uw aanvraag voor nummerbehoud is niet aangekomen. U moet deze alsnog aanvragen." Ja, daar zit dus het hele probleem!!.

Ik dus bellen (25 minuten in de wacht ), en dat probleem ligt nu bij de technische helpdesk. Wat deze meneer allemaal niet voor mij kon betekenen:
- Hij kon niet de ingangsdatum van het abonnement verplaatsen (1 okt), wat erg kut is aangezien ik met een opzegtermijn van een maand zit voor mijn oude aanbieder, door hun gekut ga ik daar dus ruim overheen
- Hij kon niet de procedure nummerbehoud alsnog starten
- Hij kon ook geen enkele vorm van informatie geven. Ik wordt binnen drie dagen (uiterlijk vandaag) gebeld door de technsiche helpdesk.

Dat mijn snelheid afgeroomd is op 10 mbit, is ansich geen probleem, maar dan wil ik wel voor 10 mbit betalen en niet voor 20. Het is niet dat ik bijv. maar 16mbit (minimumsnelheid voor mijn locatie) haal door technische beperkingen, maar er is echt hard een limiet opgezet, ik heb dus imho gewoon een lagere abonnementsvorm gekregen. Die kosten wil ik dus met terugwerkende kracht terug.

Wat zijn nu de beste stappen die ik kan nemen? Ik zit er haast over te denken de aanstaande rekeningen (internet, vastbellen, 2x mobielbellen) allemaal te storneren en tele2 te melden dat ik -niet-overstap, en de toestellen + modem te "gijzelen", maar dat lijkt me niet echt dé oplossing

Alle tips zijn welkom
pi_61898885
tot 20mb.
  donderdag 25 september 2008 @ 10:52:04 #3
164364 HipKip
Bossa nova baby!
pi_61898989
Ik klaag even mee, heb zelf ook veel problemen gehad met Telfort. Mobiele telefoonrekeningen die opeens drie-driemaal zo hoog waren als normaal, die ik niet kon verklaren en Telfort ook niet. Ben maar overgestapt naar een concurrent, die wel netjes factureerd wat ik gebeld heb.

Kan je niet eens langsgaan bij een Telfort winkel en daar met enig beleid wat stennis schoppen? Helpdesktrutjes bellen kom je vaak niet ver mee. Met storneren en gijzelingen zou ik nog even wachten en tot laatste middel bewaren.

Succes ermee!
"Never miss a good chance to shut up."
pi_61899107
quote:
Op donderdag 25 september 2008 10:47 schreef tonks het volgende:
tot 20mb.
Ja en bij de locatie indicatie stond 16 tot 20 mb, en toen ik belde dat mn verbinding té traag was, hebben ze iemand van kpn langs gestuurd om dat probleem op te lossen en die man van KPN zei dat mn lijn OK was. Ik weer bellen, waarop ik het antwoord kreeg dat mijn snelheid hard ingesteld was op 10m down 750k up.

En dat is geen technische beperking, en daar betaal ik dus niet voor.

Daarnaast heb ik dus ook eens twee weken door een "instelling bij Telfort"(meer kreeg ik ook niet uit die man) zonder telefoon gezeten, gaat nummerbehoud mis, en dus die te lage snelheid.

Daarnaast dus de (mondelinge) toezegging dat ik delen van de kosten vergoed zou krijgen, mailtjes waar niets mee gedaan wordt, ....

Mooiste mailtje dat ik na die twee weken geen telefoon kreeg:

"Geachte klant,

Excuses voor de late reactie.

Gezien de periode die voorbij is gegaan, gaan wij er vanuit dat het probleem zichzelf al verholpen heeft.".

Zo wordt je dus (wéér) gedwongen die kut helpdesk te bellen. á 30 cent per minuut. waar ik niet vrolijker en wat kortaf reageer tegen de medewerker, die er dus ook niet vrolijker op zal worden

Daarnaast per mail ingestuurde & behandelde problemen waar de Tel helpdesk geen inzicht in heeft, die je dus haarfijn nogmaals uit mag gaan leggen, hogere kosten, ...
pi_61899268
Ik denk dat ik -net als mn klacht over een bepaalde busvervoerder, een andere mobiele aanbieder ,... - er voor moet zorgen dat mn klacht heel goed vindbaar gaat worden op google ofzo

Ik ga ze sowieso nóg een brief sturen, waarin ik vraag om telefonisch antwoord te geven. Die telfortwinkels kunnen denk ik alleen verkopen, maar een beetje stennis schoppen op een drukke zondagmiddag en wat klanten wegjagen bij ze kan mss ook eea. versoepelen....
pi_61899361
Je komt me over als een gebruiker die niet lees en alles zelf beter denkt te weten.
Waarom zou een provider jouw lijn afknijpen als jij dan boos word en gaat bellen, wat voor hun meer kosten oplevert dan dat jij betaald voor de lijn.
Daarnaast zoals tonk al zegt TOT 20 mb, en zelf geef je het ook al mooi aan INDICATIE 16mb, als jouw lijn dit niet aankan word zo'n verbinding 'geknepen'

Ik zou zeggen, opzeggen, naar een andere provider gaan en een nieuw topic openen omdat je daar percies dezelfde problemen gaat krijgen
Kies gelijk voor een andere KPN provider, ja TELFORT levert gewoon via het KPN netwerk.
pi_61899433
quote:
Op donderdag 25 september 2008 11:09 schreef Darkomen het volgende:
Je komt me over als een gebruiker die niet lees en alles zelf beter denkt te weten.
Waarom zou een provider jouw lijn afknijpen als jij dan boos word en gaat bellen, wat voor hun meer kosten oplevert dan dat jij betaald voor de lijn.
Daarnaast zoals tonk al zegt TOT 20 mb, en zelf geef je het ook al mooi aan INDICATIE 16mb, als jouw lijn dit niet aankan word zo'n verbinding 'geknepen'

Ik zou zeggen, opzeggen, naar een andere provider gaan en een nieuw topic openen omdat je daar percies dezelfde problemen gaat krijgen
Kies gelijk voor een andere KPN provider, ja TELFORT levert gewoon via het KPN netwerk.
Telfort levert niets, GreenISP levert het internet.

En niet via het KPN netwerk (alleen het stuk centrale-woning gebeurt door KPN).

Vermoedelijk hebben ze na mn mail over de telefonie -die er 2 of 3 keer uit lag- mn snelheid vastgeprikt op 10 mbit. Dáár betaal ik niet voor. Als ik door een beperking (Grote afstand centrale (en dus niet die 40 meter die ik nu heb) of andere technische dillemma's mijn snelheid niet boven de 16 uitkwam, had ik inderdaad pech (hoewel Orange een soortgelijke rechtzaak heeft verloren en de kosten moest compenseren). Dat is niet het geval, telefort levert mij -bewust, zonder overleg- een lagere snelheid af. En de telefoon is nog steeds ernstig labiel, iedere week mag ik het modem resetten.
pi_61899447
OVerigens heb ik voor een KPN-related provider een KPN lijn nodig, en dat was mijn reden te gaan voor Alice of Telfort (verkeerde keuze dus ) , want ik wil geen KPN lijn

edit- En weet je wat ze pas veel geld kost?

Dat ze een KPN monteur langssturen, om mijn lijn na te kijken om het probleem (ja, ook telfort zegt dat het een probleem is!) op te lossen. Daar was ik best blij mee, maar volgens KPN die hier 40 minuten bezig zijn geweest, kan mijn lijn 't gewoon aan, die haalde 20 mbit bij testen. Het probleem ligt dus puur bij telfort.

KPN dacht dat misschien het modem gaar was, dus Telfort heeft KPN kunnen betalen, heeft een 2e modem opgestuurd, (oude heb ik teruggestuurd) en als je dan gaat bellen omdat het nieuwe modem óók niet werkt, komen ze met de mededeling dat ze je handmatig op 10MBIT hebben gezet
  donderdag 25 september 2008 @ 11:20:13 #9
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_61899551
Hopeloos incompetente oplichtersbende is het daaro

Telefoon abo opgezegd wegens veranderende voorwaarden (Klantenservice @ 30ct/min )
Kreeg ik een afrekening met ¤199,- afkoopkosten.
Gebeld, zou niet kloppen, werd onderzocht. Niks gehoord
Bedrag tóch afgeschreven
Gestorneerd
Aanmaning
Gebeld, zou niet kloppen, werd onderzocht. Niks gehoord
Gerechtsdeurwaarder
Die maar gebeld, zaak uitgelegd, brief gestuurd met het hele verhaal Niks meer van gehoord
Krijg ik vorige week een brief dat ze het bedrag gaan verekenen of terugstorten
Maar ik heb helemaal niks betaald
I follow you......but not on Twitter
pi_61899603
Uiteindelijk toch je gelijk gekregen dus

Ik weet nu alleen nog steeds niet goed wat ik er mee moet -o- Zou ik ze gewoon een calculatie van de gemaakte kosten + te veel betaalde abonnementskosten sturen?
pi_61902005
Goed dat ze een KPN monteur langssturen. Ik heb op 4 augustus een adreswijziging doorgegeven (jkosten 60 euro). Het is vandaag de 25e en ik heb nog steeds geen internet. Ze zijn nu met een onderzoek bezig voor onbepaalde tijd.
pi_61902118
quote:
Op donderdag 25 september 2008 13:05 schreef Syytön het volgende:
Goed dat ze een KPN monteur langssturen. Ik heb op 4 augustus een adreswijziging doorgegeven (jkosten 60 euro). Het is vandaag de 25e en ik heb nog steeds geen internet. Ze zijn nu met een onderzoek bezig voor onbepaalde tijd.
Wmb. hebben ze met die kpn monteur hun eigen graf gedolven, die heeft aangegeven dat mn lijn goed is, en telfort heeft daarna zelf toegegeven mijn snelheid handmatig af te klemmen.
pi_61902261
quote:
Op donderdag 25 september 2008 11:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Telfort levert niets, GreenISP levert het internet.

En niet via het KPN netwerk (alleen het stuk centrale-woning gebeurt door KPN).

Vermoedelijk hebben ze na mn mail over de telefonie -die er 2 of 3 keer uit lag- mn snelheid vastgeprikt op 10 mbit. Dáár betaal ik niet voor. Als ik door een beperking (Grote afstand centrale (en dus niet die 40 meter die ik nu heb) of andere technische dillemma's mijn snelheid niet boven de 16 uitkwam, had ik inderdaad pech (hoewel Orange een soortgelijke rechtzaak heeft verloren en de kosten moest compenseren). Dat is niet het geval, telefort levert mij -bewust, zonder overleg- een lagere snelheid af. En de telefoon is nog steeds ernstig labiel, iedere week mag ik het modem resetten.
Ook dit bericht geeft mij weer aan dat je er zelf geen donder van af weet.
Ten eerste greenisp is alleen een naampje vanwegen de overgang van tiscali naar telfort, legal onzin.
Green ISP is Telfort.
En 40 meter van de centrale, deze staat dus naast je huis en er is een kabel door de muur gegooit? geloof er geen donder van.
Als dat zou is zou jij nooit 16mbit als indicatie hebben gehad.
Voip werkt al met een 1/0.5 mbit lijn, dus daarom hebben ze je niet op 10 gezet.
Ze zetten je op 10 omdat je lijn niet meer snelheid aankan, dit kan komen door de afstand of de kwalteit.
Ik zal je postcode en huis nummer wel eens willen weten, kunnen we eens kijken of je echt op 40 meter zit

En nee, je hebt nog steeds geen kpn lijn nodig om adsl te krijgen, ook niet bij kpn.
Het Net, planet, allemaal kpn.

De metingen die die kpn monteur heeft gedaan zeggen echt niet wat je snelheid zal zijn.

maar zoals ik zei, zeg nou maarop, ga naar een andere provider waar ze ook een abbonementje voor 20 euro hebben en open daar nu een nieuw topic voor.

voor de rest, dit is mn laatste post, ik ga dit lekker volgen en lachen.
pi_61902837
quote:
Op donderdag 25 september 2008 13:13 schreef Darkomen het volgende:

[..]

Ook dit bericht geeft mij weer aan dat je er zelf geen donder van af weet.
Ten eerste greenisp is alleen een naampje vanwegen de overgang van tiscali naar telfort, legal onzin.
Green ISP is Telfort. 1
En 40 meter van de centrale, deze staat dus naast je huis en er is een kabel door de muur gegooit? geloof er geen donder van.
Als dat zou is zou jij nooit 16mbit als indicatie hebben gehad.2
Voip werkt al met een 1/0.5 mbit lijn, dus daarom hebben ze je niet op 10 gezet.3
Ze zetten je op 10 omdat je lijn niet meer snelheid aankan, dit kan komen door de afstand of de kwalteit.4
Ik zal je postcode en huis nummer wel eens willen weten, kunnen we eens kijken of je echt op 40 meter zit 5

En nee, je hebt nog steeds geen kpn lijn nodig om adsl te krijgen, ook niet bij kpn.
Het Net, planet, allemaal kpn.

De metingen die die kpn monteur heeft gedaan zeggen echt niet wat je snelheid zal zijn.6

maar zoals ik zei, zeg nou maarop, ga naar een andere provider waar ze ook een abbonementje voor 20 euro hebben en open daar nu een nieuw topic voor.

voor de rest, dit is mn laatste post, ik ga dit lekker volgen en lachen.
1. De merknaam Tiscali is inderdaad over naar Telfort. Die vallen alleen onder een totaal ander plaatje. Andere abonnementsvorm (geen dsl2 dacht ik). Ik val niet onder de 'oude tiscali' abonnementen.
2. 16-20 MBIT had ik als indicatie, de max dus. En zie PM.
3. My point exactly, Dit is echter alleen wat Telfort-helpdesk-dodo vertelde.
4. Ze hebben hier van kpn de lijn getest. KPN meneer hangt aan mijn ISRA én aan mijn telefoonkabel een modem, en meet op een eigen meetpunt de lijn door. Daarnaast nog wat storingsmetingen ed. gedaan. En die waren goed, aldus de KPN monteur. Ik mag toch hopen dat ik zelf met 2 jaar werkervaring + een opleiding in de ICT branch er zelf wel wat van weet, en de KPN monteur zal het helemáál wel weten. Maar uiteraard weet jij het beter.
5. Het Net en Planet zijn van KPN, merknamen, XS4ALL is als bedrijf ook eigendom van kpn (telfort ookz elfs dacht ik, al weet ik dit niet zeker). Bijv. een Orange gebruikt géén kpn lijn, net als GreenISP (telf/alice/...), andere providers gebruiken de KPN infrastructuur volledig.

Voor een KPN DSL lijn zal je minstens 9 euro per maand voor je telefoonaansluiting moeten betalen. Daarnaast een X bedrag voor je DSL aansluiting. Die kosten heb ik nu dus niet.

6. Dat doet het dus wel. Hij kon 20mbit halen, dus de lijn is in orde. Verder geen storing op de lijn, dus lijn goed. Zijn conclusie was: modem defect.

Toevoeging:
Volgens mij snap je het punt technisch haalbaar (lijnkwaliteit, bijv.) en hard ingesteld niet helemaal. Als telfort het leuk had gevonden, hadden ze de lijnsnelheid dus ook op 3MBIT in kunnen stellen. Is óók tot 20. Maar niet waar ik voor betaal.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 25 september 2008 @ 13:42:35 #15
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_61903093
quote:
Op donderdag 25 september 2008 13:13 schreef Darkomen het volgende:

[..]

Ook dit bericht geeft mij weer aan dat je er zelf geen donder van af weet.
Ten eerste greenisp is alleen een naampje vanwegen de overgang van tiscali naar telfort, legal onzin.
Green ISP is Telfort.
En 40 meter van de centrale, deze staat dus naast je huis en er is een kabel door de muur gegooit? geloof er geen donder van.
Als dat zou is zou jij nooit 16mbit als indicatie hebben gehad.
Voip werkt al met een 1/0.5 mbit lijn, dus daarom hebben ze je niet op 10 gezet.
Ze zetten je op 10 omdat je lijn niet meer snelheid aankan, dit kan komen door de afstand of de kwalteit.
Ik zal je postcode en huis nummer wel eens willen weten, kunnen we eens kijken of je echt op 40 meter zit

En nee, je hebt nog steeds geen kpn lijn nodig om adsl te krijgen, ook niet bij kpn.
Het Net, planet, allemaal kpn.

De metingen die die kpn monteur heeft gedaan zeggen echt niet wat je snelheid zal zijn.

maar zoals ik zei, zeg nou maarop, ga naar een andere provider waar ze ook een abbonementje voor 20 euro hebben en open daar nu een nieuw topic voor.

voor de rest, dit is mn laatste post, ik ga dit lekker volgen en lachen.
Als Telfort zelf zegt dat ze zijn lijn hebben geknepen tot 10MB terwijl hij wel de 20 MB kan halen (volgens een monteur van KPN)
Wat zit jij dan over afstand en kwaliteit te miepen.
TS heeft bevestiging gekregen dat Telfort de lijn knijpt en dat het niets met afstandstechnische zaken te maken heeft.

Blij dat het een laatste post is.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_61903164
oke, je hebt ervaring, maar zo komt het niet over. Je komt over als gebruiker.

De tiscali abonnementen zijn wat betreft adsl 1/2 hetzelfde, het enige verschil wat daarin is opgetreden is dat telfort maar 1 abo aanbied, en niet meerdere zoals tiscali deed.

Je zit op 820 meter, 10mb is weinig voor die afstand, maar zoals ik zei de kwalteit.
En dat gedeelte snap ik perfect.

ik ga je ff een pbtje doen
pi_61903311
quote:
Op donderdag 25 september 2008 13:44 schreef Darkomen het volgende:
oke, je hebt ervaring, maar zo komt het niet over. Je komt over als gebruiker.

De tiscali abonnementen zijn wat betreft adsl 1/2 hetzelfde, het enige verschil wat daarin is opgetreden is dat telfort maar 1 abo aanbied, en niet meerdere zoals tiscali deed.

Je zit op 820 meter, 10mb is weinig voor die afstand, maar zoals ik zei de kwalteit.
En dat gedeelte snap ik perfect.

ik ga je ff een pbtje doen
De kwaliteit is goed. KPN is langsgeweest, 40 minuten bezig, heeft de lijn op storing gemeten door hem in de centrale (geen 820 meter, maar <3 minuten lopen, incl trap naar 1 hoog) los te halen, hier het modem los te halen, en ruis op de lijn nakijken, door de lijn weer vast te knopen in de centrale (niet aan een KPN backbone) en door dan op kwaliteit te controlleren, KPN monteur weer terug, lijn los, lijn op KPN lijn, een meegebracht modem dr op, kastje dr aan, kastje doet harde speedtest, kastje kwam zelfs boven de 20 uit - dus tot 20 zou perfect haalbaar moeten zijn.

Mocht je dr anders over denken en een oplossing weten dan nodig ik je van harte uit om de boel te komen fixen
pi_61903570
Het lopen wil niks zeggen, de kabels lopen vaak anders.

Die metingen van de kpn, ja.... wij hebben ooit problemen gehad met onze kpn lijn, ruis.
Ook nagemeten door een monteur, nee hoor niks aan de hand, nog steeds ruis, 2de monteur, ja hoor draadbreuk.
Geen vertrouwen wat mij betreft.
Nu ken ik ook het meet systeem wat ze gebruiken, kom alleen niet op de naam, deze is veel fijner/precieser dan een adsl modem.

Toch een beetje mijn excuus voor mijn wat aanvallende taal in mn vorige berichten.
Oplossen kan ik het helaas niet voor je, denk dat je beter gewoon het kan accepteren en 20 euro voor 10 mbit is op zich nog steeds vrij goedkoop.

Ik denk ook niet dat er ooit een provider gaat komen die je per gehaalde mb hoeft te betalen.
pi_61903790
quote:
Op donderdag 25 september 2008 13:59 schreef Darkomen het volgende:
Het lopen wil niks zeggen, de kabels lopen vaak anders.

Die metingen van de kpn, ja.... wij hebben ooit problemen gehad met onze kpn lijn, ruis.
Ook nagemeten door een monteur, nee hoor niks aan de hand, nog steeds ruis, 2de monteur, ja hoor draadbreuk.
Geen vertrouwen wat mij betreft.
Nu ken ik ook het meet systeem wat ze gebruiken, kom alleen niet op de naam, deze is veel fijner/precieser dan een adsl modem.

Toch een beetje mijn excuus voor mijn wat aanvallende taal in mn vorige berichten.
Oplossen kan ik het helaas niet voor je, denk dat je beter gewoon het kan accepteren en 20 euro voor 10 mbit is op zich nog steeds vrij goedkoop.

Ik denk ook niet dat er ooit een provider gaat komen die je per gehaalde mb hoeft te betalen.
Opzich heeft de KPN monteur een probleem diagnose gedaan:

---backbone welke telfort gebruikt ---[centrale]---lijnvankpn---[isra - kpn]---bekabeling in mijn huis---[modem telfort]

Hieruit kan je gelijk zien wie-waar verantwoordelijk voor is. Het stuk tm de centrale is gewoon goed - dat staat nu vast, die diagnose is gesteld. Het enige waar het dus nog mis kan gaan is Telfort.

Die tot-20 marge is er puur voor het geval ik mn ISRA verneuk - of welke andere reden buiten telforts` schuld om dan ook. Daar is nu geen spraken van, dus ze hebben gewoon geen reden mij een half product af te leveren

En zoals al eerder gezegd, orange heeft ooit al een uitspraak gekregen bij halve levering ook een halve rekening te moeten sturen.

Maar goed, dit is dus maar 1 van mn stapel problemen met Telfort
pi_61904107
Heb je een linkje naar die uitspraak, daar ben ik wel benieuwt naar

Het enige bewijs wat je nog kan hebben dat het echt telforts schuld is is een andere lijn aanvragen, en dan raad ik je xs4all aan.
pi_61904462
quote:
Op donderdag 25 september 2008 14:19 schreef Darkomen het volgende:
Heb je een linkje naar die uitspraak, daar ben ik wel benieuwt naar

Het enige bewijs wat je nog kan hebben dat het echt telforts schuld is is een andere lijn aanvragen, en dan raad ik je xs4all aan.
Mocht ik gaan wisselen dan kap ik in 1x overal mee, storneer ik alle rekeningen, en stap ik idd over naar een andere provider

Wegens het niet nakomen van schriftelijke en mondelingen afspraken heb ik sowieso het recht af te zien van het contract, wat immers door Telfort al gebroken is
pi_61905218
Helaas kan je geen beroep doen op de mondelingen afspraken, dat staat in de Algemene voorwaarden.
Het contract is ook niet verbroken, ze leveren tot 20mb, en dat doen ze nog steeds.

pbtje komt later wel.
pi_61905571
quote:
Op donderdag 25 september 2008 14:53 schreef Darkomen het volgende:
Helaas kan je geen beroep doen op de mondelingen afspraken, dat staat in de Algemene voorwaarden.
Het contract is ook niet verbroken, ze leveren tot 20mb, en dat doen ze nog steeds.

pbtje komt later wel.
Het waren geen afspraken maar toezeggingen.
quote:
Betreft: Problemen telfort Internet & Telfort Mobiel

Rotterdam, 25 september 2008,

Geachte meneer, mevrouw,

Sinds ongeveer een half jaar maak ik nu gebruik van de diensten van Telfort Internet. Daarnaast heb ik mij recent aangemeld voor Telfort Mobiel. Hierbij zijn verschillende problemen opgetreden in het verleden en nu welke ik, vanwege het overzicht, een aantal (de grootste) nogmaals opnoem;
- Een aantal maanden geleden heb ik >2 weken geen VOIP telefonie gehad
- Mijn snelheid ligt door Telfort hard ingesteld op 10MBIT, in plaats van 20
- Een aantal losse dagen geen telefonie gehad
- Niet werkende nummerbehoud-procedure
En hieruit voortvloeiend:
- Enorme telefoonkosten Telfort Helpdesk (honderden euro’s).
- Te veel betalend voor Telfort Internet
- Betaald voor een niet afgenomen product (> 2 weken geen VOIP, wel betaald)
- Dat ik in Oktober (en misschien zelfs november) 2 mobiele telefonie abonnementen heb
Telefonisch heb ik de volgende toezeggingen gekregen:
- De ca. 14 dagen geen voip zouden vergoed worden
- Ik zou de mogelijkheid hebben de gemaakte telefoonkosten schriftelijk terug te vragen
- Ik zou compensatie krijgen indien de door jullie langs gestuurde KPN monteur het snelheidsprobleem niet op zou kunnen lossen. Later bleek dat de monteur voor niets geweest is, mijn lijn was zelfs perfect in orde volgens deze man. Hij dacht dat het aan het modem lag – later bleek dat Telfort mijn snelheid ‘ingesteld’ afkneep.
- Ik zou uiterlijk vandaag gebeld worden mbt. De procedure met nummerbehoud

De kleinere problemen waren vrijwel allemaal acceptabele, normale problemen welke te verwachten zijn bij iedere dienstverlener.

De meeste van deze grotere problemen heb ik in een eerdere bief ook al aangekaart. Toen kreeg ik echter een emailtje terug welke op maar een paar van de problemen in ging, en aangaf dat het niet mogelijk was kosten te compenseren. Terwijl ik die toezegging wel gekregen heb.

Ook heb ik ten tijde van de langdurige telefoniestoring deze melding bij jullie gemeld via internet. Zo’n 2, 5 week later kreeg ik toen een mailtje terug met excuses voor het late antwoord, en dat het probleem inmiddels door de tijdsduur wel verholpen zou zijn. Wat dus niet het geval was, waardoor ik weer gedwongen werd te bellen (en dus kosten te maken).

Gezien het feit dat ik dichtbij de centrale woon, en de lijn tot in het modem goed is, liggen alle problemen dus aan jullie kant en niet bij mij. Graag wil ik samen tot een oplossing komen – zeker om te voorkomen dat ik straks moet gaan betalen voor een Telfort abonnement dat ik nog niet gebruik. Mijn voorstel is:

- Met terugwerkende kracht een korting van 7,50 euro op de abonnementskosten van het Internet. Dit is een redelijk aanbod aangezien ik op 50% van de snelheid zit.
- Vergoeding van 5 euro voor de maand waarin ik tijdelijk een periode geen telefonie had
- Een vergoeding van 75% van de gemaakte telefoonkosten naar de helpdesk, op basis van de telefoonrekeningen van jullie eigen vaste telefoonaansluiting en de rekeningen van Tele2.
- Mijn Telfort Mobiel abonnement pas in laten gaan op het moment dat het tele2 abonnement afloopt; dit gaat elkaar nu mislopen omdat nummerbehoud via de website niet lijkt te werken.

Gezien de harde mondelinge toezeggingen op een volledige vergoeding, en de ontstane situatie, kom ik Telfort zo behoorlijk tegemoet.

Ik wacht uw schriftelijke reactie op mijn postadres en een telefonische reactie af, ik kan gezien het verleden helaas geen genoegen meer nemen met een antwoord per email.

Met vriendelijke groet,

Jeroen van Wisse
Zit er over te denken dit te sturen
pi_61905637
Een mondelinge toezegging is trouwens wel rechtsgeldig. Mocht het zover komen dan zou ik daarvoor dus evt. hun opnames voor op moeten vragen van de telefoongesprekken.
pi_61907790
Nee, check de voorwaarden, aan elke uitspraak van de helpdesk mederwerker kan je geen rechten ontlenen, en zijn niet rechtsgeldig.

Maar paar tips, scheid je 2 problemen van dsl en mobiel, zal vast per afdeling beantwoord worden, nu is je brief een zooitje.

Korting op je abo geld ga je niet krijgen, het is een tot 20 mb abo
Teruggaaf van gemaakte kosten voor bellen naar de helpdesk krijg je ook niet, ook weer voorwaarden als ik het goed heb.
De monteur is een 3de partij, of ze daar iets van kunnen doen.

Een restitutie van het abo geld kunnen ze wel doen voor de tijd dat je geen verbinding/telefonie probs had.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')