Ja en bij de locatie indicatie stond 16 tot 20 mb, en toen ik belde dat mn verbinding té traag was, hebben ze iemand van kpn langs gestuurd om dat probleem op te lossenquote:
Telfort levert niets, GreenISP levert het internet.quote:Op donderdag 25 september 2008 11:09 schreef Darkomen het volgende:
Je komt me over als een gebruiker die niet lees en alles zelf beter denkt te weten.
Waarom zou een provider jouw lijn afknijpen als jij dan boos word en gaat bellen, wat voor hun meer kosten oplevert dan dat jij betaald voor de lijn.
Daarnaast zoals tonk al zegt TOT 20 mb, en zelf geef je het ook al mooi aan INDICATIE 16mb, als jouw lijn dit niet aankan word zo'n verbinding 'geknepen'
Ik zou zeggen, opzeggen, naar een andere provider gaan en een nieuw topic openen omdat je daar percies dezelfde problemen gaat krijgen
Kies gelijk voor een andere KPN provider, ja TELFORT levert gewoon via het KPN netwerk.
Wmb. hebben ze met die kpn monteur hun eigen graf gedolven, die heeft aangegeven dat mn lijn goed is, en telfort heeft daarna zelf toegegeven mijn snelheid handmatig af te klemmen.quote:Op donderdag 25 september 2008 13:05 schreef Syytön het volgende:
Goed dat ze een KPN monteur langssturen. Ik heb op 4 augustus een adreswijziging doorgegeven (jkosten 60 euro). Het is vandaag de 25e en ik heb nog steeds geen internet. Ze zijn nu met een onderzoek bezig voor onbepaalde tijd.
Ook dit bericht geeft mij weer aan dat je er zelf geen donder van af weet.quote:Op donderdag 25 september 2008 11:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Telfort levert niets, GreenISP levert het internet.
En niet via het KPN netwerk (alleen het stuk centrale-woning gebeurt door KPN).
Vermoedelijk hebben ze na mn mail over de telefonie -die er 2 of 3 keer uit lag- mn snelheid vastgeprikt op 10 mbit. Dáár betaal ik niet voor. Als ik door een beperking (Grote afstand centrale (en dus niet die 40 meter die ik nu heb) of andere technische dillemma's mijn snelheid niet boven de 16 uitkwam, had ik inderdaad pech (hoewel Orange een soortgelijke rechtzaak heeft verloren en de kosten moest compenseren). Dat is niet het geval, telefort levert mij -bewust, zonder overleg- een lagere snelheid af. En de telefoon is nog steeds ernstig labiel, iedere week mag ik het modem resetten.
1. De merknaam Tiscali is inderdaad over naar Telfort. Die vallen alleen onder een totaal ander plaatje. Andere abonnementsvorm (geen dsl2 dacht ik). Ik val niet onder de 'oude tiscali' abonnementen.quote:Op donderdag 25 september 2008 13:13 schreef Darkomen het volgende:
[..]
Ook dit bericht geeft mij weer aan dat je er zelf geen donder van af weet.
Ten eerste greenisp is alleen een naampje vanwegen de overgang van tiscali naar telfort, legal onzin.
Green ISP is Telfort. 1
En 40 meter van de centrale, deze staat dus naast je huis en er is een kabel door de muur gegooit? geloof er geen donder van.
Als dat zou is zou jij nooit 16mbit als indicatie hebben gehad.2
Voip werkt al met een 1/0.5 mbit lijn, dus daarom hebben ze je niet op 10 gezet.3
Ze zetten je op 10 omdat je lijn niet meer snelheid aankan, dit kan komen door de afstand of de kwalteit.4
Ik zal je postcode en huis nummer wel eens willen weten, kunnen we eens kijken of je echt op 40 meter zit 5
En nee, je hebt nog steeds geen kpn lijn nodig om adsl te krijgen, ook niet bij kpn.
Het Net, planet, allemaal kpn.
De metingen die die kpn monteur heeft gedaan zeggen echt niet wat je snelheid zal zijn.6
maar zoals ik zei, zeg nou maarop, ga naar een andere provider waar ze ook een abbonementje voor 20 euro hebben en open daar nu een nieuw topic voor.
voor de rest, dit is mn laatste post, ik ga dit lekker volgen en lachen.
Als Telfort zelf zegt dat ze zijn lijn hebben geknepen tot 10MB terwijl hij wel de 20 MB kan halen (volgens een monteur van KPN)quote:Op donderdag 25 september 2008 13:13 schreef Darkomen het volgende:
[..]
Ook dit bericht geeft mij weer aan dat je er zelf geen donder van af weet.
Ten eerste greenisp is alleen een naampje vanwegen de overgang van tiscali naar telfort, legal onzin.
Green ISP is Telfort.
En 40 meter van de centrale, deze staat dus naast je huis en er is een kabel door de muur gegooit? geloof er geen donder van.
Als dat zou is zou jij nooit 16mbit als indicatie hebben gehad.
Voip werkt al met een 1/0.5 mbit lijn, dus daarom hebben ze je niet op 10 gezet.
Ze zetten je op 10 omdat je lijn niet meer snelheid aankan, dit kan komen door de afstand of de kwalteit.
Ik zal je postcode en huis nummer wel eens willen weten, kunnen we eens kijken of je echt op 40 meter zit
En nee, je hebt nog steeds geen kpn lijn nodig om adsl te krijgen, ook niet bij kpn.
Het Net, planet, allemaal kpn.
De metingen die die kpn monteur heeft gedaan zeggen echt niet wat je snelheid zal zijn.
maar zoals ik zei, zeg nou maarop, ga naar een andere provider waar ze ook een abbonementje voor 20 euro hebben en open daar nu een nieuw topic voor.
voor de rest, dit is mn laatste post, ik ga dit lekker volgen en lachen.
De kwaliteit is goed. KPN is langsgeweest, 40 minuten bezig, heeft de lijn op storing gemeten door hem in de centrale (geen 820 meter, maar <3 minuten lopen, incl trap naar 1 hoog) los te halen, hier het modem los te halen, en ruis op de lijn nakijken, door de lijn weer vast te knopen in de centrale (niet aan een KPN backbone) en door dan op kwaliteit te controlleren, KPN monteur weer terug, lijn los, lijn op KPN lijn, een meegebracht modem dr op, kastje dr aan, kastje doet harde speedtest, kastje kwam zelfs boven de 20 uit - dus tot 20 zou perfect haalbaar moeten zijn.quote:Op donderdag 25 september 2008 13:44 schreef Darkomen het volgende:
oke, je hebt ervaring, maar zo komt het niet over. Je komt over als gebruiker.
De tiscali abonnementen zijn wat betreft adsl 1/2 hetzelfde, het enige verschil wat daarin is opgetreden is dat telfort maar 1 abo aanbied, en niet meerdere zoals tiscali deed.
Je zit op 820 meter, 10mb is weinig voor die afstand, maar zoals ik zei de kwalteit.
En dat gedeelte snap ik perfect.
ik ga je ff een pbtje doen
Opzich heeft de KPN monteur een probleem diagnose gedaan:quote:Op donderdag 25 september 2008 13:59 schreef Darkomen het volgende:
Het lopen wil niks zeggen, de kabels lopen vaak anders.
Die metingen van de kpn, ja.... wij hebben ooit problemen gehad met onze kpn lijn, ruis.
Ook nagemeten door een monteur, nee hoor niks aan de hand, nog steeds ruis, 2de monteur, ja hoor draadbreuk.
Geen vertrouwen wat mij betreft.
Nu ken ik ook het meet systeem wat ze gebruiken, kom alleen niet op de naam, deze is veel fijner/precieser dan een adsl modem.
Toch een beetje mijn excuus voor mijn wat aanvallende taal in mn vorige berichten.
Oplossen kan ik het helaas niet voor je, denk dat je beter gewoon het kan accepteren en 20 euro voor 10 mbit is op zich nog steeds vrij goedkoop.
Ik denk ook niet dat er ooit een provider gaat komen die je per gehaalde mb hoeft te betalen.
Mocht ik gaan wisselen dan kap ik in 1x overal mee, storneer ik alle rekeningen, en stap ik idd over naar een andere providerquote:Op donderdag 25 september 2008 14:19 schreef Darkomen het volgende:
Heb je een linkje naar die uitspraak, daar ben ik wel benieuwt naar
Het enige bewijs wat je nog kan hebben dat het echt telforts schuld is is een andere lijn aanvragen, en dan raad ik je xs4all aan.
Het waren geen afspraken maar toezeggingen.quote:Op donderdag 25 september 2008 14:53 schreef Darkomen het volgende:
Helaas kan je geen beroep doen op de mondelingen afspraken, dat staat in de Algemene voorwaarden.
Het contract is ook niet verbroken, ze leveren tot 20mb, en dat doen ze nog steeds.
pbtje komt later wel.
Zit er over te denken dit te sturenquote:Betreft: Problemen telfort Internet & Telfort Mobiel
Rotterdam, 25 september 2008,
Geachte meneer, mevrouw,
Sinds ongeveer een half jaar maak ik nu gebruik van de diensten van Telfort Internet. Daarnaast heb ik mij recent aangemeld voor Telfort Mobiel. Hierbij zijn verschillende problemen opgetreden in het verleden en nu welke ik, vanwege het overzicht, een aantal (de grootste) nogmaals opnoem;
- Een aantal maanden geleden heb ik >2 weken geen VOIP telefonie gehad
- Mijn snelheid ligt door Telfort hard ingesteld op 10MBIT, in plaats van 20
- Een aantal losse dagen geen telefonie gehad
- Niet werkende nummerbehoud-procedure
En hieruit voortvloeiend:
- Enorme telefoonkosten Telfort Helpdesk (honderden euro’s).
- Te veel betalend voor Telfort Internet
- Betaald voor een niet afgenomen product (> 2 weken geen VOIP, wel betaald)
- Dat ik in Oktober (en misschien zelfs november) 2 mobiele telefonie abonnementen heb
Telefonisch heb ik de volgende toezeggingen gekregen:
- De ca. 14 dagen geen voip zouden vergoed worden
- Ik zou de mogelijkheid hebben de gemaakte telefoonkosten schriftelijk terug te vragen
- Ik zou compensatie krijgen indien de door jullie langs gestuurde KPN monteur het snelheidsprobleem niet op zou kunnen lossen. Later bleek dat de monteur voor niets geweest is, mijn lijn was zelfs perfect in orde volgens deze man. Hij dacht dat het aan het modem lag – later bleek dat Telfort mijn snelheid ‘ingesteld’ afkneep.
- Ik zou uiterlijk vandaag gebeld worden mbt. De procedure met nummerbehoud
De kleinere problemen waren vrijwel allemaal acceptabele, normale problemen welke te verwachten zijn bij iedere dienstverlener.
De meeste van deze grotere problemen heb ik in een eerdere bief ook al aangekaart. Toen kreeg ik echter een emailtje terug welke op maar een paar van de problemen in ging, en aangaf dat het niet mogelijk was kosten te compenseren. Terwijl ik die toezegging wel gekregen heb.
Ook heb ik ten tijde van de langdurige telefoniestoring deze melding bij jullie gemeld via internet. Zo’n 2, 5 week later kreeg ik toen een mailtje terug met excuses voor het late antwoord, en dat het probleem inmiddels door de tijdsduur wel verholpen zou zijn. Wat dus niet het geval was, waardoor ik weer gedwongen werd te bellen (en dus kosten te maken).
Gezien het feit dat ik dichtbij de centrale woon, en de lijn tot in het modem goed is, liggen alle problemen dus aan jullie kant en niet bij mij. Graag wil ik samen tot een oplossing komen – zeker om te voorkomen dat ik straks moet gaan betalen voor een Telfort abonnement dat ik nog niet gebruik. Mijn voorstel is:
- Met terugwerkende kracht een korting van 7,50 euro op de abonnementskosten van het Internet. Dit is een redelijk aanbod aangezien ik op 50% van de snelheid zit.
- Vergoeding van 5 euro voor de maand waarin ik tijdelijk een periode geen telefonie had
- Een vergoeding van 75% van de gemaakte telefoonkosten naar de helpdesk, op basis van de telefoonrekeningen van jullie eigen vaste telefoonaansluiting en de rekeningen van Tele2.
- Mijn Telfort Mobiel abonnement pas in laten gaan op het moment dat het tele2 abonnement afloopt; dit gaat elkaar nu mislopen omdat nummerbehoud via de website niet lijkt te werken.
Gezien de harde mondelinge toezeggingen op een volledige vergoeding, en de ontstane situatie, kom ik Telfort zo behoorlijk tegemoet.
Ik wacht uw schriftelijke reactie op mijn postadres en een telefonische reactie af, ik kan gezien het verleden helaas geen genoegen meer nemen met een antwoord per email.
Met vriendelijke groet,
Jeroen van Wisse
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |