abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62200413
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 16:34 schreef Monolith het volgende:

[..]

Er moest waarschijnlijk gewoon weer een of andere Amerikaan met ernstig overgewicht uit z'n huis getakeld worden.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_62206149
http://www.armytimes.com/news/2008/09/army_homeland_090708w/ onderaan:
quote:
A non-lethal crowd control package fielded to 1st Brigade Combat Team, 3rd Infantry Division, described in the original version of this story, is intended for use on deployments to the war zone, not in the U.S., as previously stated.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_62216291
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 13:06 schreef Apropos het volgende:

[..]

Is het des bikkels om het woord ''farce'' verkeerd te schrijven?
/care
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 22:32:06 #79
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_62216568
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 13:06 schreef Apropos het volgende:

[..]

Is het des bikkels om het woord ''farce'' verkeerd te schrijven?
farce
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_62217290
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 22:24 schreef Refragmental het volgende:

[..]

/care
/right
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_62217502

Toepasselijk nummer.
Fas est et ab hoste doceri.
pi_62217558
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 22:32 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

farce
Zonder accent, pantoffeldiertje.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_62593051
als McCain wint, beginnen (linkse) activisten aan een mars op Washington D.C.
de verkiezing is dan namelijk gestolen volgens hen.

het aardige aan de Posse Comitatus Act / Insurrection Act, waarin staat dat het leger niet ingezet mag worden tegen de eigen bevolking zonder toestemming van Congress, is dat dit alleen geldt voor een Staat - dus niet voor Washington D.C.
soort van slimme loophole in de wet voor de federale overheid.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_62597352
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 20:29 schreef Caesu het volgende:

het aardige aan de Posse Comitatus Act / Insurrection Act, waarin staat dat het leger niet ingezet mag worden tegen de eigen bevolking zonder toestemming van Congress, is dat dit alleen geldt voor een Staat - dus niet voor Washington D.C.
Ik zie het nog gebeuren ook. In 2004 hing het ook al een beetje in de lucht, maar men is nu nog meer opgefokt. Ik houd mijn hart vast.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_62597743
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 22:23 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik zie het nog gebeuren ook. In 2004 hing het ook al een beetje in de lucht, maar men is nu nog meer opgefokt. Ik houd mijn hart vast.
Westerlingen zijn lui gemaakt. Het zal hier in het westen niet meer los gaan. Althans, niet op die manier....
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_62600292
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 20:29 schreef Caesu het volgende:
Tja, dat zou niet de eerste keer zijn en mensen laten zich maar zo lang belazeren, zelfs Amerikanen.
quote:
Ja duh, lijkt mij toch logisch dat je de wetgevende en uitvoerende macht niet wilt overleveren aan de grillen van een staat, he? D.C. moet wel een aparte status hebben omdat anders de federale overheid zich moet verantwoorden aan een lokale.

Voor alle conspiracy fanaten, ga eens tellen hoeveel mensen er in de VS wonen en hoe groot dit legeronderdeel is. Dat zegt genoeg.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2008 23:55:17 ]
  donderdag 23 oktober 2008 @ 00:33:47 #87
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_62601190
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 23:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tja, dat zou niet de eerste keer zijn en mensen laten zich maar zo lang belazeren, zelfs Amerikanen.
[..]

Ja duh, lijkt mij toch logisch dat je de wetgevende en uitvoerende macht niet wilt overleveren aan de grillen van een staat, he? D.C. moet wel een aparte status hebben omdat anders de federale overheid zich moet verantwoorden aan een lokale.

Voor alle conspiracy fanaten, ga eens tellen hoeveel mensen er in de VS wonen en hoe groot dit legeronderdeel is. Dat zegt genoeg.
Omvang in het begin is niet zo belangrijk (wel gemakkelijk), het is net als in Irak of welke oorlog dan ook: het gaat om wat je na het gevecht moet doen. En een bezettingsoorlog is per definitie niet te winnen, ook niet in de VS.
Maar het is niet ondenkbaar dat de grote meerderheid er überhaupt niet op reageert (al weet ik niet zeker of dat in de VS ook zo is, een groot deel zal waarschijnlijk de wapens en het first amendment uit het nachtkastje halen)
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_62605552
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 00:33 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Omvang in het begin is niet zo belangrijk (wel gemakkelijk), het is net als in Irak of welke oorlog dan ook: het gaat om wat je na het gevecht moet doen. En een bezettingsoorlog is per definitie niet te winnen, ook niet in de VS.
Maar het is niet ondenkbaar dat de grote meerderheid er überhaupt niet op reageert (al weet ik niet zeker of dat in de VS ook zo is, een groot deel zal waarschijnlijk de wapens en het first amendment uit het nachtkastje halen)
*proest* eenieder die denkt dat amerikaanse soldaten Amerika gaan 'bezetten' is helemaal van god los, en ja, size does matter als je controle wilt uitoefenen op een land als de VS.
pi_62605945
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 10:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

*proest* eenieder die denkt dat amerikaanse soldaten Amerika gaan 'bezetten' is helemaal van god los, en ja, size does matter als je controle wilt uitoefenen op een land als de VS.
Met geweld kan je een land als Amerika inderdaad vrijwel niet overnemen. Het huidige systeem is veel gemakkelijker te handhaven en je hebt de burger net zoveel onder controle als nodig is. Dat legeronderdeel wat op dit moment oefent voor operaties in Noord Amerika is gewoon een aanvulling op de toch al indrukwekkende wetshandhavende organisaties van de VS.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 20:58:22 #90
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_62621999
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 10:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik dacht op te merken dat het moeite kost om wat dan ook te bezetten, of het nu de VS is of niet. En mocht het de VS zijn, dan lijkt het mij niet ondenkbaar dat de bevolking de wapens uit de mottenballen haalt (oh nee, wacht, die zijn al uit de mottenballen als je kijkt naar de geweldscijfers...)
Maar als jij daar uit opmaakt dat ik een goddeloze VS-basher ben, tsja.
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 10:59 schreef waht het volgende:
[..]
Met geweld kan je een land als Amerika inderdaad vrijwel niet overnemen. Het huidige systeem is veel gemakkelijker te handhaven en je hebt de burger net zoveel onder controle als nodig is. Dat legeronderdeel wat op dit moment oefent voor operaties in Noord Amerika is gewoon een aanvulling op de toch al indrukwekkende wetshandhavende organisaties van de VS.
Legeronderdeel als wetshandhaver? Misschien tijdens een bezetting of een ramp, maar niet onder 'normale' omstandigheden imho.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_62626250
quote:
Wat gaat er gebeuren volgende week. ?!
Niks dus

Maar je bent slecht ingelicht Lambiekje. Martial Law zou mogelijk gepland staan voor medio 2009. Kan je gewoon lezen in de agenda van de closed door meeting van het Huis van Afgevaardigden van 13 maart jl. Er is dus niet bekend of er daadwerkelijk Martial Law komt, wel dat die optie serieus is besproken en wel achter gesloten deuren. Er zijn twee datums genoemd: februari 2009 en mid 2009. Googel anders even dan heb je die agenda zo gevonden.
pi_62636596
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 18:54 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Vergeleken met andere Westerse landen weten Amerikanen juist erg goed wat oorlog is. Hier zie je gewonde veteranen in de supermarkt of op straat lopen. Iedere dag worden we eraan herinnerd dat de VS de hete kolen uit het vuur haalt. Of het nou om Bosnie, Afghanistan of Irak gaat, het zijn de Amerikanen die het vuile werk opknappen.
En wie begonnen Afganistan of Irak ook al weer ?
Niet zeiken dat je kolen uit het vuur moet halen als je ze zelf in de fik steekt :/
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_63696486
Pentagon to detail military to bolster security
quote:
The U.S. military expects to have 20,000 uniformed troops inside the United States by 2011 trained to help state and local officials respond to a nuclear terrorist attack or other domestic catastrophe, according to Pentagon officials.

The long-planned shift in the Defense Department's role in homeland security was recently backed with funding and troop commitments after years of prodding by Congress and outside experts, defense analysts said.

There are critics of the change, in the military and among civil liberties groups and libertarians who express concern that the new homeland emphasis threatens to strain the military and possibly undermine the Posse Comitatus Act, a 130-year-old federal law restricting the military's role in domestic law enforcement.
[..]
The American Civil Liberties Union and the libertarian Cato Institute are troubled by what they consider an expansion of executive authority.
[..]
"There's a notion that whenever there's an important problem, that the thing to do is to call in the boys in green," Healy said, "and that's at odds with our long-standing tradition of being wary of the use of standing armies to keep the peace."

McHale stressed that the response units will be subject to the act, that only 8 percent of their personnel will be responsible for security and that their duties will be to protect the force, not other law enforcement. For decades, the military has assigned larger units to respond to civil disturbances, such as during the Los Angeles riot in 1992.
[..]
Now that Pentagon strategy gives new priority to homeland security and calls for heavier reliance on the Guard and reserves, McHale said, Washington has to figure out how to pay for it.
Nuclear Terrorist Attack
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')