Thanksquote:Op donderdag 25 september 2008 13:46 schreef SallySellsSalt het volgende:
Sterkte, want het is een van de beste Hollandse gerechten.
Een dikke bodem is het beste. Een hele dunne is minder. Ik heb een medium, waarschijnlijk zoals jouw standaardblauwe.quote:Op donderdag 25 september 2008 13:53 schreef Trusten het volgende:
[..]
Thankszou het aan de pan kunnen liggen? Het is zo'n standaard zwart/blauwe braadpan...
Are you sure? Ik kom op de meeste websites tegen dat je het vlees vooral NIET moet laten koken...hij staat op het kleinste pitje zonder sudderplaatje...quote:Op donderdag 25 september 2008 14:01 schreef mvdejong het volgende:
Je moet zorgen dat het vocht echt blijft koken
ja het waren echt mooie doorregen lapjes...quote:Op donderdag 25 september 2008 14:03 schreef lnino het volgende:
Let je ook op de hoeveelheid adertjes in het vlees? Goed doorregen vlees wordt nl. (vrijwel) vanzelf zacht.
Wanneer doe je de ontbijtkoek erbij?quote:Op donderdag 25 september 2008 13:58 schreef SallySellsSalt het volgende:
Dit is mijn standaardrecept (met wat persoonlijke aantekeningen:
[recept]
Vocht laten koken heeft ook niet mijn voorkeur, gaat de rest ook zo aankoeken (peperkoek of iets zoets brandt aan) Als ik merk dat het veel aan vocht indampt, doe ik een plaatje eronder. Maar is echt afhankelijk van je kleinste pitje.quote:Op donderdag 25 september 2008 14:03 schreef Trusten het volgende:
[..]
Are you sure? Ik kom op de meeste websites tegen dat je het vlees vooral NIET moet laten koken...hij staat op het kleinste pitje zonder sudderplaatje...
Zo wanneer alles heel tevree in het pannetje ligt.quote:Op donderdag 25 september 2008 14:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wanneer doe je de ontbijtkoek erbij?
Mijne hadden mooie fijne adertjes maar aan de zijkanten zaten best dikke randen...quote:Op donderdag 25 september 2008 14:10 schreef SallySellsSalt het volgende:
Trouwens, mijn sucadelapjes hadden heel weinig vet, maar toch zacht geworden...
Dan wordt het mij iets te Frans. Dan moeten er o.a. champs erbij, want dat wordt een heerlijk Coque au vin.quote:Op donderdag 25 september 2008 15:04 schreef Oblivion het volgende:
Ik mis de rode wijn...
piet doet het met rode wijn...![]()
Het centrale hoe maak je iets langzaam klaar topic
Het pruttelt altijd iets, ook al zet je het op een klein vuurtje.quote:Op donderdag 25 september 2008 14:57 schreef fruityloop het volgende:
Ik denk even terug aan mijn jeugd, en ik meen me inderdaad ook te herinneren dat het wel wat moet pruttelen, maar niet al te gek..
Zo maakt mijn oma het ook, is niks Frans aan.quote:Op donderdag 25 september 2008 15:10 schreef SallySellsSalt het volgende:
[..]
Dan wordt het mij iets te Frans. Dan moeten er o.a. champs erbij, want dat wordt een heerlijk Coque au vin.
Draadjesvlees is zo typisch Hollands... Hollandse recepten sterven bijna uit...dus ik houd het lekker Hollands.
Misschien bedoelt SSS boeuf bourgignon?quote:Op donderdag 25 september 2008 15:13 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Zo maakt mijn oma het ook, is niks Frans aan.
Knap dat je van rundvlees, Coq au vin kan maken.
Ik weet het niet.quote:Op donderdag 25 september 2008 15:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Misschien bedoelt SSS boeuf bourgignon?
Je hebt 3 mogelijkheden :quote:Op donderdag 25 september 2008 14:03 schreef Trusten het volgende:
Are you sure? Ik kom op de meeste websites tegen dat je het vlees vooral NIET moet laten koken...hij staat op het kleinste pitje zonder sudderplaatje...
Het staat nog steeds opquote:Op donderdag 25 september 2008 16:39 schreef kabouter.muts het volgende:
ik zie dat je de vraag stelt na 4 uur sudderen.
Geef het nog 3 uurtjes
Ik heb zelf het vlees gisteren 3 uur laten sudderen en nu on 1530 weer opgezet tot we gaan eten vanavond.
Fransen laten hun vlees ook vaak 7 uur sudderen.
Eet smakelijk ... volgende week ;-))quote:Op donderdag 25 september 2008 16:52 schreef Trusten het volgende:
[..]
Het staat nog steeds ophet ziet er inmiddels wel redelijk uit....maar toch niet zoals het hoort hoor
Jep...quote:Op donderdag 25 september 2008 17:10 schreef kabouter.muts het volgende:
Zit er al ontbijtkoek door,
daar knapt het enorm van op,
zeker qua smaak
Mwah, voor 4 uur op het kleinste pitje werkt hier anders primaquote:Op vrijdag 26 september 2008 04:10 schreef sigme het volgende:
Kleinste pitje kan nog steeds veel te groot zijn (zoals bij mij).
Ik heb geleerd dat het vocht ongeveer eenmaal per kwartier 'blub' moet zeggen. Koop een petroleumstelletje - daar deed je oma het ook op.
Een Haller!quote:Op vrijdag 26 september 2008 04:10 schreef sigme het volgende:
Kleinste pitje kan nog steeds veel te groot zijn (zoals bij mij).
Ik heb geleerd dat het vocht ongeveer eenmaal per kwartier 'blub' moet zeggen. Koop een petroleumstelletje - daar deed je oma het ook op.
Hamlap is varken, vind ik totaal niet lekkerquote:Op maandag 29 september 2008 17:45 schreef Smallish het volgende:
Trusten, je kunt ook eens hamlapjes proberen.
Dat wil ik weleens proberen, maar is dat stand 1 bij een gasoven of is dat juist precies 100 graden? Volgens mij kan hij niet lager.........quote:Op maandag 29 september 2008 20:22 schreef sigme het volgende:
Bij sommige kooktoestellen is het kleinste pitje nog steeds veels te groot voor sudderlapjes. Te heet dus. Bij het fornuis dat ik nu heb en bij de vorige was het zelfs met alle warmhoudvlamverdelerplaatjes ertussen het nog altijd veel te heet voor sudderen. Taaie rotlappen.
Een petroleumstelletje is de beste oplossing, goede tweede kan een oven zijn (als deze goed in te stellen is op een temperatuur net onder de 1000)
Deur op een kier zetten eventueel (pollepel ertussen).quote:Op dinsdag 30 september 2008 01:36 schreef Morwen het volgende:
[..]
Dat wil ik weleens proberen, maar is dat stand 1 bij een gasoven of is dat juist precies 100 graden? Volgens mij kan hij niet lager.........
?quote:Op dinsdag 30 september 2008 17:06 schreef devlinmr het volgende:
Zoals ik al eerder aangaf word draadjesvlees zacht bij temperaturen boven de 90C. Als je je vlees dus in een goede hoeveelheid vocht hebt liggen en deze laat koken dan zal het nooit boven de 100C komen. Kookpunt van water is namelijk 100C. Heb je de temperatuur onder de 80 C dan wordt je vlees taai en keihard.
Thanx, ga ik proberenquote:Op dinsdag 30 september 2008 11:44 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Deur op een kier zetten eventueel (pollepel ertussen).
Ja redelijkquote:Op donderdag 2 oktober 2008 20:56 schreef SallySellsSalt het volgende:
Trusten, is het nog goed gekomen?
Ja dat vind ik dus een hoop gepiel en je krijgt het er niet allemaal goed af...m'n oma gaf aan toch echt magere runderlappen te gebruiken maar ja ik waag voorlopig geen poging meerquote:Op donderdag 2 oktober 2008 21:46 schreef Isegrim het volgende:
Het vet is nou juist wat de smaak en de juiste textuur geeft! Je kunt ze eraf halen voordat je het eet...
Misschien is dat het? Ik heb er geen ervaring mee, maar ik weet wel dat zuur ook iets doet met vlees en ik meen met vet in het bijzonder. En Croma is natuurlijk sowieso fout.quote:Op maandag 29 september 2008 20:10 schreef Isegrim het volgende:
Kan niet anders dan aan het vlees liggen, want je doet verder niks verkeerd. Ik doe er trouwens nooit azijn bij.
Ik zou niet weten wat er mis is met Croma eerlijk gezegd. Maar boter of ghee zijn ook okay.quote:Op zondag 5 oktober 2008 10:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Misschien is dat het? Ik heb er geen ervaring mee, maar ik weet wel dat zuur ook iets doet met vlees en ik meen met vet in het bijzonder. En Croma is natuurlijk sowieso fout.
De smaak.quote:Op zondag 5 oktober 2008 11:21 schreef Isegrim het volgende:
Ik zou niet weten wat er mis is met Croma eerlijk gezegd. Maar boter of ghee zijn ook okay.
Ik had je even verward met de TS.quote:Ik doe er nooit azijn bij en toch wordt mijn draadjesvlees altijd perfect. En ja, zuur werkt als malsmaker, maar nodig is het niet. Ik vind het niet lekker en doe het er dus niet door.
Ossobuco is héérlijk.quote:Op zondag 12 oktober 2008 11:18 schreef kabouter.muts het volgende:
Ik heb schenkel gekocht, daar ga ik stoofvlees van maken.
Iemand al eens gedaan?
Hoe is dat?
Ossobucco wordt doorgaans ook van schenkel gemaakt maar dat heb ik nog nooit mogen proeven.
Ik heb dat één keer gemaakt terwijl ik dat nog niet aankon. Niet omdat het nou zo moeilijk is maar omdat ik nog niet door had hoe belangrijk tijd en temperatuur is, met name in de Italiaanse keuken. Als je daar niet zo nauw mee neemt wordt het taai, dat werd het althans. Maar op zich kan het prima en is het merg een extra smaakmaker, om er dan meteen een ossobucu van te maken kan niet heel moeilijk zijn.quote:Op zondag 12 oktober 2008 11:18 schreef kabouter.muts het volgende:
Ik heb schenkel gekocht, daar ga ik stoofvlees van maken.
Iemand al eens gedaan?
Hoe is dat?
Ossobucco wordt doorgaans ook van schenkel gemaakt maar dat heb ik nog nooit mogen proeven.
Ghee is toch geklaarde boter? Ik neem aan dat je verschil proeft met Croma. Nou kan het best zijn dat je dat weeige plantensmaakje van Croma lekker vind, het is niet zo dat het niet uitmaakt.quote:
Kan alleen op uitnodiging.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 13:20 schreef Isegrim het volgende:
Het draadjesvleesgenootschap.! Daar moet ik meteen lid van worden.
Dit recept had ik vandaag gebruikt en het is perfect geluktquote:Op donderdag 25 september 2008 13:58 schreef SallySellsSalt het volgende:
Dit is mijn standaardrecept (met wat persoonlijke aantekeningen:
500 gr. Rundervlees
1-3 uien
1-3 laurier
1-2 kruidnagel
2 plakken ontbijtkoek
1 bouillonblokje (met 0,25 water)
Boter, olijfolie
3 el azijn
Mosterd
Zout, peper
(trappistenbier voor Limburgse stijl)
Uien grof snijden
Stoofpan: water, bouillonblokje
Vlees inwrijven met zout, peper, mosterd.
Dichtschroeien in koekenpan met boter.
Met hete bouillon uit stoofpan afblussen
Vlees + vocht in de stoofpan met de rest van de ingrediėnten
(Er komt veel vocht van de 3 uien en vlees, dus mag best minder water)
(Knoflook)
(Geen ontbijtkoek dan :
1.1.4. nootmuskaat, kruidnagelpoeder, kaneel)
(Iets zoets: 2 el rijststroop, 2 el meel (binden))
(Als je meer saus wilt: Ong. 1 liter met 2 bouillonblokjes
3-4 el meel om te binden)
Geen idee. Vrienden en familie? Als ik die recepten zo doorlees krijg ik het idee dat het een beetje een familiegenootschap is.quote:
Dat wordt trouwen met een lid van het genootschap.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 20:02 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Geen idee. Vrienden en familie? Als ik die recepten zo doorlees krijg ik het idee dat het een beetje een familiegenootschap is.
Ik zou gaan voor Arnold Fickweiler. Die heeft de lekkerste recepten.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 20:04 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat wordt trouwen met een lid van het genootschap.
Dan houd je je eigen naam, niet zo kieskeurig.quote:
Idem ongeveer, alleen ik vind het vlees van AH eigenlijk niet vet genoeg. C100 had af en toe hele mooie lappen, maar de geweldige C1000 in mijn buurt is overgenomen door AH.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:19 schreef Maeghan het volgende:
Ik doe alles precies 'verkeerd' als ik dit topic mag geloven en m'n vlees wordt altijd zacht. Ik koop het vlees bij de AH (greenfields), gooi het met een klont gezouten roomboter en uitjes in de braadpan, gooi er gewoon koud water bij (of wijn) en laurier en kruidnagels en gebruik geen azijn. Toch is het altijd lekker en zacht. Ik laat het altijd wel zachtjes koken, dus ik denk dat dat toch gewoon de voornaamste reden is dat het zacht wordt, de temperatuur.
Waarom? Roomboter is gezond hoor. Zolang je niet elke dag je vlees in een pakje boter laat sudderen, is er niks aan de hand.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:57 schreef RobinOok het volgende:
Ik heb een crockpot/slowcooker voor stoofgerechten. En dan nog wordt het vlees niet altijd zo mals/mooi als je zou hopen. Volgens mij is het geheim sudderen in een pakje boter. En daar pas ik dan weer voor.
Daarnaast is echte boter ook gewoon het lekkerstquote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:43 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Waarom? Roomboter is gezond hoor. Zolang je niet elke dag je vlees in een pakje boter laat sudderen, is er niks aan de hand.Roomboter is beter dan veel 'moderne' bakproducten, want daar zitten meestal transvetten in. Dat zijn de slechtste vetten die je kunt binnenkrijgen.
Ik gooi er ook geen pakje boter in hoor. Hoe lang laat je het op staan, hoeveel vocht gebruik je en heb je al eens gekeken wat de temperatuur is?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:57 schreef RobinOok het volgende:
Ik heb een crockpot/slowcooker voor stoofgerechten. En dan nog wordt het vlees niet altijd zo mals/mooi als je zou hopen. Volgens mij is het geheim sudderen in een pakje boter. En daar pas ik dan weer voor.
Verder gebruik ik altijd een pot (wild)fond ipv water. Ik hou van een sterke vleessmaak.
En als de jus dan erg lekker/veel is vries ik 'm wel eens in, voor de volgende keer.
Ik werkte bij een C1000 die is overgenomen door een AH.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:41 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Idem ongeveer, alleen ik vind het vlees van AH eigenlijk niet vet genoeg. C100 had af en toe hele mooie lappen, maar de geweldige C1000 in mijn buurt is overgenomen door AH.Nu heb ik in mijn buurt alleen nog maar AH's, wel een stuk of vijf.
Gastoestellen hebben in de knoppen een stelschroef zitten die met een lange dunne schroevendraaier kan worden ingedraaid om de vlam te temperen.quote:Op maandag 29 september 2008 20:22 schreef sigme het volgende:
Bij sommige kooktoestellen is het kleinste pitje nog steeds veels te groot voor sudderlapjes. Te heet dus. Bij het fornuis dat ik nu heb en bij de vorige was het zelfs met alle warmhoudvlamverdelerplaatjes ertussen het nog altijd veel te heet voor sudderen. Taaie rotlappen.
Een petroleumstelletje is de beste oplossing, goede tweede kan een oven zijn (als deze goed in te stellen is op een temperatuur net onder de 1000)
Dit zijn nou briljante tips.quote:Op zondag 2 november 2008 00:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Gastoestellen hebben in de knoppen een stelschroef zitten die met een lange dunne schroevendraaier kan worden ingedraaid om de vlam te temperen.
Fabrikanten stellen hun pitten standaard te hoog af om te voorkomen dat de vlam op de kleinste stand per ongeluk uitgaat. Maar met wat aandacht en beleid is de vlam nog een heel stuk kleiner te krijgen.
(Het toepassen van bovenstaade geschiedt uiteraard volledig op eigen risico)
Levensgevaarlijk , wat denk je als dat vlammetje uitgaat en je daarnaast je stoofpeertjes o.i.d. hebt staan?quote:Op zondag 2 november 2008 00:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Gastoestellen hebben in de knoppen een stelschroef zitten die met een lange dunne schroevendraaier kan worden ingedraaid om de vlam te temperen.
Fabrikanten stellen hun pitten standaard te hoog af om te voorkomen dat de vlam op de kleinste stand per ongeluk uitgaat. Maar met wat aandacht en beleid is de vlam nog een heel stuk kleiner te krijgen.
(Het toepassen van bovenstaade geschiedt uiteraard volledig op eigen risico)
De temperatuur en de bereidingstijd zijn belangrijk de leeftijd van de koe heeft er geen flikker mee te maken.quote:Op zondag 2 november 2008 02:27 schreef zhe-devilll het volgende:
Oude koe geweest.
Als je een jongere koe hebt krijg je ook echt draadjesvlees.
Ik doe er later water bij, dan kan het sudderen.
Wat ook goed is , is om er kookwater van aardappels bij te doen, krijg je dikkere jus van!
Erg lekker...
tip van oudtante uit Canada
Sucadelappen zijn toch juist doorregen, veel meer dan riblappen/runderlappen? Bij mijn bioslager iig wel en bij de super waar ik eerst kwam ook. Ik koop altijd jśist de sucadelappen omdat die veel vetter zijn. Maar ja, men biedt tegenwoordig doorgaans ook 'magere stooflappen' aan. WTF heb je aan magere stooflappen?quote:Op zondag 2 november 2008 00:44 schreef yvonne het volgende:
Neem eens mooie doorregen runderlappen ipv sucadelappen.
Als ik bij mijn C1000 kijk naar de magere stooflappen dan zijn die alles behalve mager. En normale of vette stooflappen hebben ze niet. Dat mager zetten ze er volgens mij vooral op omdat iedereen tegenwoordig vetloos wil eten.quote:Op zondag 2 november 2008 10:26 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Sucadelappen zijn toch juist doorregen, veel meer dan riblappen/runderlappen? Bij mijn bioslager iig wel en bij de super waar ik eerst kwam ook. Ik koop altijd jśist de sucadelappen omdat die veel vetter zijn. Maar ja, men biedt tegenwoordig doorgaans ook 'magere stooflappen' aan. WTF heb je aan magere stooflappen?
Gisteren heb ik sucadelapjes van de bioslager gemaakt en ze waren absoluut perfect. Ze hebben vier uren staan sudderen en vrijwel al het vet was opgelost en het vlees was goddelijk mals en smaakvol.
Volgens mij kun je beter zo'n ouderwetse vlamverdeler gebruiken. Zo'n hol metalen ding dat je onder de pan zet.quote:Op zondag 2 november 2008 11:58 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik vind het wel een optie om aan de stelschroef van een van mijn klein pitten te klooien om hem zachter te zetten maar mijn fornuis is er dan ook een uit het jaar 0 en heeft nog een waakvlam die ik altijd aanzet als ik iets uren laat sudderen. Levensgevaarlijk zal het dus niet zijn omdat je geen risico loopt op gasophoping. Als er een pit uit gaat dan vangt die waakvlam dat op.
Oma's fornuis.
Die gebruik ik al maar dan gaat het nog te hard.quote:Op zondag 2 november 2008 12:01 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Volgens mij kun je beter zo'n ouderwetse vlamverdeler gebruiken. Zo'n hol metalen ding dat je onder de pan zet.
Ik heb een electrische kookplaat en ik laat het draadjesvlees een aantal uren op stand 3 staan, daarna gaat 'ie naar 2 en als het klaar is naar 1 tot we gaan eten.
Nou dat is dus wel zo, als je bv een oude kip slacht is het vlees veel taaier!quote:Op zondag 2 november 2008 02:31 schreef Superfast het volgende:
[..]
De temperatuur en de bereidingstijd zijn belangrijk de leeftijd van de koe heeft er geen flikker mee te maken.
Maar als je daar de temperatuur en de bereidingstijd op aanpast merk je daar dus helemaal niets van.quote:Op zondag 2 november 2008 13:34 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Nou dat is dus wel zo, als je bv een oude kip slacht is het vlees veel taaier!
Een kip wel ja , maar als een koe ouder word dan word het weefsel in principe taaier maar doordat het minder soepel is valt het ook minder snel uit elkaar tenminste dat zegt mijn keurslager neem aan dat die er wel verstand van heeftquote:Op zondag 2 november 2008 13:34 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Nou dat is dus wel zo, als je bv een oude kip slacht is het vlees veel taaier!
Nee, zeker niet. In hondevoer gaat niks wat ook maar in de verste verte geschikt zou kunnen zijn voor menselijke consumptie. Hondenvoer bestaat sowieso voor meer dan de helft uit granen i.p.v. dierlijke eiwitten en de rest is doorgaans beendermeel, bloedmeel, vismeel etc. Er zit verrekte weinig 'vlees' in meestal.quote:Op zondag 2 november 2008 19:17 schreef MinderMutsig het volgende:
Hondenvoer?
De vlam is prima af te stellen op een lagere stand terwijl hij toch mooi stabiel brandt.quote:Op zondag 2 november 2008 02:26 schreef Superfast het volgende:
[..]
Levensgevaarlijk , wat denk je als dat vlammetje uitgaat en je daarnaast je stoofpeertjes o.i.d. hebt staan?![]()
Je kunt er wel 3 uur lang naast gaan staan maar geloof niet dat echt wenselijk is.
Nee dus. Naar de liefhebbers van beter stoofvleesquote:Op zondag 2 november 2008 19:13 schreef Isegrim het volgende:
Dat vraag ik me al jaren af: wat gebeurt er met het vlees van een afgedankte melkkoe? Worst? Gehakt?
Interessant, dankjewel.quote:Op zondag 2 november 2008 19:39 schreef RobinOok het volgende:
Afgedankte melkkoeien kun je na een jaartje vetmesten gewoon als vleeskoe slachten. En het daarna nog winnen ook van bijvoorbeeld wagyu rundvlees. Hier te lezen :
http://www.gastromania.be(...)%20-%20Rundvlees.pdf
Hier bij de Oosterhof zit een slager die er wel verstand van heeft neem dat van mij aanquote:Op zondag 2 november 2008 17:49 schreef Isegrim het volgende:
Keurslagers hebben zeker niet per definitie verstand van vlees.De keurslager hier verderop verkoopt iets als 'biefstuk' dat je zou kunnen gebruiken om schoenen te verzolen.
En dan er ff lekker op gaan staan meppen natuurlijk.
Het woordje 'Keurslager' zegt niks, is gewoon een merk / franchisegebeuren.
Voor de smaak laat ik het stiekum wel eens een beetje aankoeken/aanbranden, dus heel even vijf minuutjes het vuur te hoog en daarna doorroeren. Maar ik weet niet of dat je vlees er dan niet nog 'stugger' van wordt.quote:Op woensdag 5 november 2008 01:33 schreef Maeghan het volgende:
Nou, volgens mij komt het door dit topic, want ik heb voor het eerst draadjesvlees wat niet zo zacht wil worden. Het valt wel uit elkaar, maar het is nog steeds stug en het smaakt ook niet denderend. Aan wat er in de pan zit zal het niet liggen, want ik heb er net zo veel kruiden in als altijd en het rook prima toen het op stond.
Periode van de maand misschien?quote:Op woensdag 5 november 2008 01:33 schreef Maeghan het volgende:
Nou, volgens mij komt het door dit topic, want ik heb voor het eerst draadjesvlees wat niet zo zacht wil worden. Het valt wel uit elkaar, maar het is nog steeds stug en het smaakt ook niet denderend. Aan wat er in de pan zit zal het niet liggen, want ik heb er net zo veel kruiden in als altijd en het rook prima toen het op stond.
En waarom zou dat invloed hebben?quote:Op woensdag 5 november 2008 12:56 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Periode van de maand misschien?
Dat is toch algemeen bekendquote:Op woensdag 5 november 2008 13:24 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
En waarom zou dat invloed hebben?
Uhuh.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:15 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat is toch algemeen bekend![]()
Het vlees verzuurt dus dan wordt het misschien ook wel taaier.
Ligt volgens mij aan de hoeveelheid vet door het vlees heen, hier verkopen ze eigenlijk alleen maar vrij magere lappen en die schijnen dan langer te moeten dan vettere lappen. Ik gebruik ook vrij veel bouillon (met azijn en ui) misschien dat dat het is.quote:Op donderdag 12 februari 2009 13:48 schreef mistdeja1 het volgende:
9 uur !!!!! jezus binnen 3 uur kan het gebeurt zijn hoor .. maarjah als het maar smaakt
Ja. Bovendien geloof ik je niet.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:23 schreef Fixers het volgende:
9 uur, 3 uur, 7 uur.... Ben ik nu de enige die binnen het uur (jawel 60 minuten) goed draadjesvlees weet te produceren?
ik welquote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:50 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ja. Bovendien geloof ik je niet.
FIxers zegt toch dat het uit de snelkookpan komt en dus vandaar het maar 1 uur tijd nodig heeftquote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:42 schreef RobinOok het volgende:
Ja, okay, snelkookpan kan, maar echt lekkerder wordt het er niet van.
Zou wil liever die lap uit de snelkookpan hebben dan die lap die maar een uurtje heeft mogen sudderen.
Dat is ook nogal een kunst in een snelkookpan.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:23 schreef Fixers het volgende:
9 uur, 3 uur, 7 uur.... Ben ik nu de enige die binnen het uur (jawel 60 minuten) goed draadjesvlees weet te produceren?
Mijn vlees kruid ik met niets anders dan zout en peper. Braad het aan in roomboter. Haal alles uit de pan. Blus de boter af met ruim water. Voeg wat laurier en kruidnagel toe. Stapel het vlees terug in de pan en laat het een klein halfuurtje koken. Onder druk wel te verstaan. Ik doe het in een snelkookpan, ondergewaardeerd die dingen.
Oh, shit! Ik weet niet hoe, maar daar heb ik dus finaal overheen gelezen! *oeps*quote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:46 schreef prupke het volgende:
[..]
FIxers zegt toch dat het uit de snelkookpan komt en dus vandaar het maar 1 uur tijd nodig heeft
relax...alles komt goedquote:Op zaterdag 14 februari 2009 00:16 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Oh, shit! Ik weet niet hoe, maar daar heb ik dus finaal overheen gelezen! *oeps*
Ik ga even editten.
quote:Op maandag 13 november 2006 16:47 schreef Duderinnetje het volgende:
Mensen, vrienden, onbekenden,
Wat ziet mijn oog??? Geen stoofpottentopic in CUL?! Schande!
Vandaar nu eentje.
Och stoofpotten... Ik kan er wel om janken zo dol ben ik erop. Het eten ervan, maar ook de bereiding! Die geur die doordringt tot in elke porie van het huis. Het zacht gepruttel op het fornuis. Het Urenlang Roeren in een Grote Zware Pan met Grote Stukken Weerbarstig Vlees en Hompen Ui en Takkenbossen Kruiden. Ik word er zo tja... óér van. Dan wil ik een schort! Pollepels! Kindermonden om te voeden! Een man die houthakt! Mijn haar in een knot en weldadige hangborsten in een boerse blommenjurk!
Zelf heb ik een stoofpottenrepertoire van 1 stuks. Beschamend schamel voor zo\'n stoofpotoervrouw als ik, dat realiseer ik mij terdege. Dus: post allen uw recept!
Da's waar, dat hogere kookpunt had ik nog niet aan gedacht.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 20:09 schreef z80 het volgende:
een snelkookpan werkt door de druk in de pan te verhogen,
zodat het kookpunt ook hoger komt te liggen.
nu wil ik een heleboel, maar geen temp. van boven de 100,- in mijn sudder vlees.
het vlees moet rustig de tijd krijgen om alle smaak van de kruiden op te nemen en vervolgens van gammeligheid uit elkaar vallen.
Schopje vanweg nog steeds een nuttig topic.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |