abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61978498
.
  zondag 28 september 2008 @ 20:06:01 #177
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61978561
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 19:54 schreef maedel het volgende:
Waarom kan dat hele godsdienstgedoe niet gewoon in de huiselijke sfeer gebeuren?
Dat gebeurt ook, maar om te weten wat je thuis moet doen, moet je eerst naar school
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_61978635
Homo's weren uit bepaalde functies moet niet te gek worden zo Die gast die het bedenkt gelijk de kamer uit tyfen en een taakstraf geven!
  zondag 28 september 2008 @ 20:18:01 #179
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_61978927
quote:
Op zondag 28 september 2008 20:06 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Dat gebeurt ook, maar om te weten wat je thuis moet doen, moet je eerst naar school
Ja, naar de zondagsschool dus. Op zondag.
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  zondag 28 september 2008 @ 20:21:00 #180
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61979032
quote:
Op zondag 28 september 2008 20:18 schreef maedel het volgende:

[..]

Ja, naar de zondagsschool dus. Op zondag.
Het streven is naar een homoloze zondag
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_61979156
Ik vroeg me al af waar je bleef man.
  zondag 28 september 2008 @ 21:32:41 #182
66825 Reya
Fier Wallon
pi_61981555
quote:
Op donderdag 25 september 2008 10:57 schreef Gia het volgende:
Een kind wordt geboren, de ouders laten het dopen. Het manneke (even uitgaand van een jongen) groeit op, doet de communie, vormsel. Gaat vervolgens leren voor leraar. Solliciteert op een christelijke school, wordt aangenomen en komt er na een paar jaar achter dat hij gevoelens voor mannen heeft. Vindt hij zelf misschien in eerste instantie ook niet zo fijn, maar het verandert helemaal niks aan zijn geloofsbeleving.
Ik denk dat een reformatorische scholengemeenschap er veel aan gelegen is om mensen die communie en vormsel hebben gehad buiten de deur te houden
  maandag 29 september 2008 @ 07:38:54 #183
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_61988537
quote:
Op zondag 28 september 2008 20:21 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Het streven is naar een homoloze zondag
Je hebt geen idee wat je zegt hè? Weinig christelijks aan in ieder geval.
  maandag 29 september 2008 @ 11:42:41 #184
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_61992293
quote:
Op maandag 29 september 2008 07:38 schreef maedel het volgende:

[..]

Je hebt geen idee wat je zegt hè? Weinig christelijks aan in ieder geval.
't Is Aoristus. 'nuff said.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 29 september 2008 @ 11:58:26 #185
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_61992585
quote:
Op maandag 29 september 2008 11:42 schreef wonderer het volgende:

[..]

't Is Aoristus. 'nuff said.
Ja, dat geeft geen vrijbrief om mensen maar ongeneerd te gaan zitten beledigen lijkt me. Al ben je God zelf.
  maandag 29 september 2008 @ 11:59:55 #186
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_61992610
quote:
Op maandag 29 september 2008 11:58 schreef maedel het volgende:

[..]

Ja, dat geeft geen vrijbrief om mensen maar ongeneerd te gaan zitten beledigen lijkt me. Al ben je God zelf.
sommige lui zijn hier gewoon niet voor rede vatbaar en blijven doof voor steekhoudende argumnenten
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  maandag 29 september 2008 @ 12:04:26 #187
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_61992689
quote:
Op maandag 29 september 2008 11:59 schreef Stroekie het volgende:

[..]

sommige lui zijn hier gewoon niet voor rede vatbaar en blijven doof voor steekhoudende argumnenten
Ja, dat mag tegenwoordig onder het mom van "vrijheid van godsdienst". Geeft meteen we aan waar het hier om gaat
  maandag 29 september 2008 @ 12:05:58 #188
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_61992716
quote:
Op maandag 29 september 2008 11:58 schreef maedel het volgende:

[..]

Nee, maar hem op andere gedachten proberen te brengen is onbegonnen werk, dus ik wilde je de frustratie en tijdverspilling besparen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 29 september 2008 @ 12:14:40 #189
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_61992894
quote:
Op maandag 29 september 2008 12:05 schreef wonderer het volgende:

[..]

Nee, maar hem op andere gedachten proberen te brengen is onbegonnen werk, dus ik wilde je de frustratie en tijdverspilling besparen
Ik wil hem niet op andere gedachten brengen hoor, het gaat er mij om of iemand wel in de gaten heeft wat hij eigenlijk zegt.
Over homo's kunnen dan altijd maar gezellig grapjes gemaakt worden, en dan moeten we allemaal maar meelachen, maar ik ben dat wel een beetje zat eigenlijk.
  maandag 29 september 2008 @ 12:17:34 #190
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_61992969
quote:
Op maandag 29 september 2008 12:04 schreef maedel het volgende:

[..]

Ja, dat mag tegenwoordig onder het mom van "vrijheid van godsdienst". Geeft meteen we aan waar het hier om gaat
Ja maar het ik ben gristen argument is toch vooral een brevet van onvermogen.
  maandag 29 september 2008 @ 13:01:31 #191
3542 Gia
User under construction
pi_61993889
quote:
Op zondag 28 september 2008 21:32 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik denk dat een reformatorische scholengemeenschap er veel aan gelegen is om mensen die communie en vormsel hebben gehad buiten de deur te houden
Er zijn meer soorten Christelijke scholen. Een katholieke school bijvoorbeeld....
  maandag 29 september 2008 @ 13:21:28 #192
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_61994338
quote:
Op maandag 29 september 2008 13:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Er zijn meer soorten Christelijke scholen. Een katholieke school bijvoorbeeld....
Paus Benedictus is ook inderdaad een warm pleitbezorger van de homo emancipatie
pi_61994532
quote:
Op maandag 29 september 2008 12:04 schreef maedel het volgende:
Art. 6
1. Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.

Dat stukje is nogal belangrijk en wordt graag vergeten door mensen die jubelen over godsdienstvrijheid.

Godsdienstvrijheid is vooral de vrijheid om je eigen godsdienst te beleiden (en dus geen verplichte staatsgodsdienst). Het geeft je absoluut niet de mogelijkheid om naar eigen inzicht en willekeur je eigen invulling aan de bestaande wetten te geven. Ook heb je met dit artikel geen poot om op te staan als je anderen jouw godsdienst wilt opleggen.
  maandag 29 september 2008 @ 13:32:08 #194
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_61994637
Nee, maar dat menen die gristenfundi's dus wel.
Oh, nu heb ik me laten gaan, ik wilde het woord niet gebruiken.
pi_61994681
quote:
Op donderdag 25 september 2008 09:38 schreef motorbloempje het volgende:
Bron: http://www.ad.nl/binnenla(...)n_op_school_mag.html
[..]

Serieus, niet dat ik het er mee eens zou zijn als een stel bejaarde Staphorst-inwoners met deze petitie aan zou komen, maar ouderen zitten nu eenmaal vaker vastgeroest in de oude normen en waarden van een samenleving: goed of niet goed, maar dat JONGEREN, hedendaagse JONGEREN dit soort debatten beginnen, dat gaat er bij mij écht niet in
Dus die moeten maar meegaan in het hedendaagse losgeslagen beleid ...

We hebben het over een land waar commiteetjes zijn die het afwijzen van een sollicitatie vanwege gebrek aan algemene omgangsnormen discriminatie durft te noemen. Ok de rechter heeft Godzijdank de gemeente rotterdam in het gelijk gesteld....
Maar dit wordt weer een gemakkelijk christentrap topicje ... als dit uit islamitische hoek was gekomen hadden we weer vol; begrip moeten zijn.

Nogmaals prive scholen mogen van mij doen wat ze willen .
Als ik eens chool open voor bruinharigen met blauw/groene ogen en sproeten met katholieke ouders dan moet dat kunnen.
Nogmaals als een islamitische school heaumeautjes wil weigeren ...prima het is speciaal onderwijs.
Laten we ar alleen niet aan beginnen om dit in openbaar onderwijs plaats te laten vinden.

Laten we wel wezen
Als ouder of jong volwassenen wil jij helemaal niet met een school met deregelijke doctrine te maken hebben, mocht je zo geaard zijn.

En als dom christen wordt je ook niet gelukking op de nederlandse ballet danwel damerskappers opleiding.

Leven en laten leven dunkt me

De pubertjes in het Jeugd CDA veregerten alleen wel dat er een verschil is tussen de daad en de persoon.
En dat ze hiermee het tweede gebod echt voorbij stappen
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_61994760
quote:
Op maandag 29 september 2008 13:28 schreef mgerben het volgende:

[..]

Art. 6
1. Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.

Dat stukje is nogal belangrijk en wordt graag vergeten door mensen die jubelen over godsdienstvrijheid.

Godsdienstvrijheid is vooral de vrijheid om je eigen godsdienst te beleiden (en dus geen verplichte staatsgodsdienst). Het geeft je absoluut niet de mogelijkheid om naar eigen inzicht en willekeur je eigen invulling aan de bestaande wetten te geven. Ook heb je met dit artikel geen poot om op te staan als je anderen jouw godsdienst wilt opleggen.
Daar moet je eens mee aankomen in het Nederlandse strafrecht. Religieuzen worden overal voorgetrokken omdat ze zo zielig zijn.

Natuurlijk is een geestelijke handicap en het ontwikkelen van waanbeelden vreselijk, maar daarom hoef je die lui nog niet voor te trekken.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 29 september 2008 @ 13:40:53 #197
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_61994868
Het is dubbel dat we in een land dat zichzelf op en top tolerant vind dit soort discussies gevoerd worden. Maar aan de andere kant, als ik de buurvrouw een vervelend wijf vind praat ik ook niet met d'r. En i9k zal ook niet zo snel spreken met een hell's angel. Dus ik kan mij voortellen dat een op en top refo zich niet kan vinden in de levensstijl/overtuiging van een homo en zijn kinderen daar dus niet moedwillig aan wilt bloot stellen.

Daarnaast wil ik wel de kanttekening erbij zetten dat het niet eens zijn met iemands overtuiging niet hoeft te betekenen dat je elkaar af hoeft te maken. Misschien is het juist wel belangrijk om met elkaar te praten, zodat je weet waarom je het niet eens bent met elkaar...
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_61994956
quote:
Op maandag 29 september 2008 13:40 schreef hierissieweer het volgende:
Het is dubbel dat we in een land dat zichzelf op en top tolerant vind dit soort discussies gevoerd worden. Maar aan de andere kant, als ik de buurvrouw een vervelend wijf vind praat ik ook niet met d'r. En i9k zal ook niet zo snel spreken met een hell's angel. Dus ik kan mij voortellen dat een op en top refo zich niet kan vinden in de levensstijl/overtuiging van een homo en zijn kinderen daar dus niet moedwillig aan wilt bloot stellen.

Daarnaast wil ik wel de kanttekening erbij zetten dat het niet eens zijn met iemands overtuiging niet hoeft te betekenen dat je elkaar af hoeft te maken. Misschien is het juist wel belangrijk om met elkaar te praten, zodat je weet waarom je het niet eens bent met elkaar...
Een homo die homoseksualiteit gaat lopen propageren of in een leren string naar school komt, nee, die wil je niet voor de klas. Maar dat geldt voor elke school.

Maar je kinderen "stel je bloot" aan een onderwijzer. Iemand die jouw kinderen onderwijs biedt, jouw kinderen iets leert waar ze later profijt van hebben. Dat kan, nee moet gewoon kunnen zonder dat de seksuele geaardheid van die man/vrouw een issue is.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_61995046
quote:
Op maandag 29 september 2008 13:40 schreef hierissieweer het volgende:

Dat je niet met je buurvrouw praat wil niet zeggen dat die buurvrouw dan maar alles mag doen. Er is een grens. En volgens Plasterk is in deze zaak de grens duidelijk gelegd nu. Tot die grens negeer je maar mensen die je niet mag. Maar diezelfde persoon mag de grens niet overgaan.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  maandag 29 september 2008 @ 13:50:01 #200
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_61995068
Ik kan er niet zo goed bij dat mensen denken dat op basis van geloof een wet aangepast zou kunnen worden. Dat is toch geen uitgangspunt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')