abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 september 2008 @ 19:09:41 #126
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_61911932
quote:
Op donderdag 25 september 2008 19:09 schreef Drugshond het volgende:
750 miljard of iets meer ?
[..]
Ja, iedereen gaat nu natuurlijk, met elke mogelijke schuld die ze hebben, in de rij staan..
  donderdag 25 september 2008 @ 19:13:09 #128
89730 Drugshond
pi_61911941
quote:
Op donderdag 25 september 2008 19:05 schreef SeLang het volgende:
Volgens de BBC hebben democraten en republikeinen nu een principe accoord over een linkse bailout.
Ben benieuwd wat ze aan het plan hebben veranderd
Het feit dat ze het zo snel en met zoveel (relatieve) overeenstemming erdoor krijgen (terwijl het een gedrocht van jewelste is) Moet toch een teken aan de wand zijn dat het serieus paniek is.
Maar goed... joe sixpack is nu dus de lul. Nu de dollar herwaarderen dus.
  donderdag 25 september 2008 @ 19:21:47 #129
78918 SeLang
Black swans matter
pi_61912151
quote:
Op donderdag 25 september 2008 19:13 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Het feit dat ze het zo snel en met zoveel (relatieve) overeenstemming erdoor krijgen (terwijl het een gedrocht van jewelste is) Moet toch een teken aan de wand zijn dat het serieus paniek is.
Maar goed... joe sixpack is nu dus de lul. Nu de dollar herwaarderen dus.
We weten natuurlijk nog niet wat ze zijn overeengekomen.
Ik hoop nog steeds dat in ieder geval de overheid aandelen krijgt in de betreffende companies, maar ik ben bang dat ze genoegen nemen met wat populistische toevoegingen zoals beperking van management bonussen enzo.

Het doorgaan van de bailout zou wel voor een mega grote gap zorgen met de burgers. Ik heb diverse congress mannen op TV zien zeggen dat van alle brieven en telefoontjes die ze hebben gekregen van burgers 99% tegenstander is van de bailout.

Maar omdat de hele problematiek nogal ingewikkeld is voor de doorsnee burger ben ik dus bang dat ze wat populistische makkelijk te begrijpen maatregelen hebben toegevoegd als sweetener, ook al helpen die niet mee aan het oplossen van de echte problemen.

Nou ja, afwachten maar....
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_61912364
quote:
Op donderdag 25 september 2008 19:05 schreef pberends het volgende:

[..]

De reden was toch dat Ierland een industrie-land was geworden? Omdat ze daar een hele lage vennootschapsbelasting hebben van 12% meen ik?
Ierland heeft enorm geprofiteerd van de opkomst van de ICT-sector waarbij je om bedrijven aan te trekken minder hoef te investeren in tijdrovende en geldverslindende infrastructuur zoals havens, maar meer investeert in infrastructuur in de telecommunicatie, wat iig wel snel te realiseren is
pi_61919031
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_61920526
Wat ik me nou afvraag. Is 700 miljard dollar wel genoeg om de Vs te redden?

Wat gebeurd er nu als het niet voldoende Dollars blijken te zijn?

Ik begrijp natuurlijk ook wel dat dit een gigantisch bedrag is. Maar toch.

Dan stort het hele kaartenhuis wel heel hard en genadeloos in lijkt mij.
"Grote mannen danken voor een kwart hun roem aan hun dapperheid, voor de helft aan geluk, en voor het overige kwart aan misdaad.\"
pi_61920629
quote:
Op donderdag 25 september 2008 23:40 schreef nibbieworld het volgende:

Wat gebeurd er al het niet genoeg blijkt te zijn?

En waar gaan ze die 700 miljard nu vandaag toveren? De Chinezen zijn het beu, Europa is blut en de Russen te arm. Kan het uit het MO komen? Of gaan ze 't gewoon niet redden zonder de geldpers aan te slingeren?
pi_61920670
quote:

Wat gebeurd er al het niet genoeg blijkt te zijn?

Wat mensen volgens mij niet inzien, is dat het om leningen gaat. Het gaat niet om geld dat meteen verbrast wordt, maar om garantie's / leningen die tzt terug betaald zullen worden. De schattingen lopen uiteen, maar zelfs als het echt fout gaat dan zal zo'n ~20% van de subprime hypotheken als verloren worden beschouwd vanwege foreclosures (klok/klepel verhaal - d'r zijn andere Fokkers die het beter uit kunnen leggen). 140 miljard is nog steeds een flinke slok, maar minder dramatisch dan de 700 miljard. En vergeet niet dat de Amerikaanse overheid er per jaar minstens vier keer zo veel doorheen draait. Uitgaven wel te verstaan. Geen leningen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_61921260
Hmm.. ik hoor net op CNN dat ze er nog niet helemaal uit zijn. (voorzichtig gezegd)
pi_61922627
quote:
Op donderdag 25 september 2008 19:01 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Deze vlieger gaat niet op als je ook een 2 lening hebt bijvoorbeeld in de vorm van een hypotheek.
Dan worden je spaartegoeden eerst weggestreept tegen de schulden voordat je pas voor een garantieregeling in aanmerking komt.
Nou, dan komt de DNB goedkoop door deze problemen heen aangezien de meeste Nederlanders wel wat spaargeld hebben. Geen 38.000 euro wellicht, maar toch...
pi_61922629
quote:
Op donderdag 25 september 2008 23:44 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Wat mensen volgens mij niet inzien, is dat het om leningen gaat. Het gaat niet om geld dat meteen verbrast wordt, maar om garantie's / leningen die tzt terug betaald zullen worden. De schattingen lopen uiteen, maar zelfs als het echt fout gaat dan zal zo'n ~20% van de subprime hypotheken als verloren worden beschouwd vanwege foreclosures (klok/klepel verhaal - d'r zijn andere Fokkers die het beter uit kunnen leggen). 140 miljard is nog steeds een flinke slok, maar minder dramatisch dan de 700 miljard. En vergeet niet dat de Amerikaanse overheid er per jaar minstens vier keer zo veel doorheen draait. Uitgaven wel te verstaan. Geen leningen.
Zo zou het moeten zijn, maar waarom hebben we deze crisis nu? Omdat leningen NIET terugbetaald worden, toch?
pi_61922744
tvp
pi_61922879
WaMu seized by government
quote:
Washington Mutual, the giant lender that came to symbolize the excesses of the mortgage boom, was seized by federal regulators on Thursday night, in what is by far the largest bank failure in American history.
Zo, weer eentje minder.
pi_61922906
JPMorgan koopt bankactiviteiten Washington Mutual
quote:
Met de deal is een bedrag van 1,9 miljard dollar (1,3 miljard euro) gemoeid, maakte de Amerikaanse overheidsinstelling Federal Deposit Insurance Agency donderdagavond (plaatselijke tijd) bekend.
Appel + ei

WaMu becomes biggest bank to fail in US history
quote:
Seattle-based WaMu, which was founded in 1889, is the largest bank to fail by far in the country's history. Its $307 billion in assets eclipse the $40 billion of Continental Illinois National Bank, which failed in 1984, and the $32 billion of IndyMac, which the government seized in July.
Not too big to fail anymore
  vrijdag 26 september 2008 @ 07:40:48 #144
89730 Drugshond
pi_61923031
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 07:09 schreef indahnesia.com het volgende:
WaMu seized by government
[..]

Zo, weer eentje minder.
Dat was te verwachten toen de deal met GS niet doorging. Die voorspelling kwam netjes uit.
Kan vandaag nog een leuke beursdag worden.
  vrijdag 26 september 2008 @ 07:43:07 #145
89730 Drugshond
pi_61923050
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 07:18 schreef indahnesia.com het volgende:
En tot slot kan dit ook nooit van zijn leven goed nieuws zijn

• No deal: Bailout talks spiral into chaos
  • Velshi: Please, keep paying your mortgage

Bak koffie erbij en bijlezen voor het werk mensen!
  • quote:
    "The government's top economic experts warn that, without immediate action by Congress, America could slip into a financial panic and a distressing scenario would unfold," Bush said. "More banks could fail, including some in your community. The stock market would drop even more, which would reduce the value of your retirement account. The value of your home could plummet. Foreclosures would rise dramatically."
    pi_61923335
    quote:
    Op vrijdag 26 september 2008 07:43 schreef Drugshond het volgende:
    Dat zijn dezelfde topeconomen die dit ook totaal niet aan zagen komen, ik snap echt niet dat mensen nog zoveel vertrouwen in hun hebben.
    Ach ja het gaat maar om een investering van 700.000.000.000$.
    pi_61923629
    quote:
    Met 700 miljard kunnen ze hoogstens 1 jaar verder. Ik haal wederom het beruchte handelstekort er weer bij. Zolang dat handelstekort (iets van 700 miljard dollar) niet afneemt zal de VS nooit uit het slop kunnen komen.

Dat enorme handelstekort betekent gewoon een drainage van geld, welvaart, enzovoorts.
    pi_61923657
    Your mind don't know how you're taking all the shit you see
    Dont believe anyone but most of all dont believe me
    God damn right it's a beautiful day Uh-huh
    pi_61923751
    quote:

Wat gebeurd er nu als het niet voldoende Dollars blijken te zijn?

Ik begrijp natuurlijk ook wel dat dit een gigantisch bedrag is. Maar toch.

het is voorstelbaar dat dat bedrag niet genoeg is, ook al is dat op zich een gigantisch bedrag, in het NOS journaal van acht uur gisteren beweerde men dat die 700 miljard dollar maar 5% van de totale waarde van de hypotheekmarkt in de VS vertegenwoordigt
      vrijdag 26 september 2008 @ 08:59:22 #150
    89730 Drugshond
    pi_61923811
    700 miljard = is een cheap shot om een stoplicht op groen te krijgen (paard van troye).
    De werkelijke kosten, met daarachter liggen derivaten loopt in de vele triljoenen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')